ایجاد حس خوب در مشتریان

ایجاد حس خوب در مشتریان

ایجاد حس خوب در مشتریان یکی از مهم ترین عواملی است که در موفقیت کسب و کار شما نقش بسیار مهمی دارد. حس خوب می تواند به شما کمک کند که رابطه‌ای قوی‌تر با مشتریان‌تان برقرار کنید، اعتمادشان را به دست آورید و برایشان یک تجربه‌ی بی نظیری را رقم بزنید. هنگامی که مشتریان شما، نسبت به مجموعه‌ شما حس خوبی داشته باشند. به شما وافادار خواهند بود و این وفاداری باعث می شود که بازخورد مثبت به دیگران بدهند. و در نتیجه مشتریان جدیدتری برای مجموعه شما پیدا شود. در این مقاله با به روز رسانی های مستمر به شما تکنیک های متفاوتی را آموزش می دهیم. تا بتوانید به بهترین شکل ممکن حس خوب در مشتریان‌تان ایجاد کنید.

ارائه تجربه خرید ممتماز اولین نکته حس خوب در مشتریان

یکی از نکاتی که مهم است از همین الان فکر کنید و در مجموعه خود اجرا کنید. ارائه تجربه خرید ممتماز است. مشتریان شما باید در هر مرحله از فرایند خرید کیفیت بالا و خدمات برتر را از مجموعه شما دریافت کنند. و همین نکته باعث ایجاد یک مزیت رقابتی بسیار عالی می شود. به عنوان مثال اگر یک مزون لباس دارید و چند کارمند دارید. پرنسل مودب، حرفه‌ای و محیط دلپذیر و دلنشین شما باعث می شود که مشتریان تجربه ممتمازی در مزون شما داشته باشند. و همین مورد باعث می شود که هر دفعه به فروشگاه شما سر بزنند حتی به همراه دوستان و خانواده. رفتار پرسنل شما اینکه مشتری را به خوبی راجع به لباس ها راهنمایی کنند، مودب باشند. محیط شما که یک محیط زیبا، مینیمال، تمیز و مرتب باشد. در ذهن مشتری این موارد ذخیره می شود و در نتیجه برای مزون شما سود زیادی به همراه خواهد داشت.

برقراری ارتباط معنی دار در ایجاد حس خوب مشتری

برقراری ارتباط دومین نکته از ایجاد حس خوب در مشتریان می‌باشد. به مشتریان خود توجه کافی را اختصاص دهید تا بتوانید نیازها و خواسته‌های آن‌ها را به خوبی درک کنید و راهنمایی‌شان کنید. یک شنونده فعال باشید. هنگامی که مشتری با شما گفتگو می کند و لباسی که مدنظرش است صحبت می کند. شما باید به صورت فعال و با تمرکز به او گوش کنید. تا بتوانید به بهترین شکل منظور مشتری را متوجه شوید و او را راهنمایی کنید. البته برقراری ارتباط معنی دار صرفاً در محیط فروشگاه نیست. حتی در دایرکت اینستاگرام هم همینطور است. به عنوان مثال اگر فروشگاه شما آنلاین باشد در پاسخ به سوالات و مشکلات مشتریان خود، اگر سریع و با دقت پاسخ دهید. این اقدام شما به مشتریان نشان می دهد که اهمیت انها برای شما قابل توجه است.

شفافیت و صداقت

این نکته بی نهایت حائز اهمیت است. و به جرئت می توان گفت اگر این نکته را به خوبی اجرا کنید. تحول عظیمی در فروش شما رخ خواهد داد. مشتریان معمولاً به دنبال فروشگاه هایی هستند که با آزادی و شفافیت با آنها رفتار کنند. برای اینکه در ایجاد حس خوب در مشتریان موفق باشید. نیاز است که همیشه در رابطه با محصولات و خدماتی که ارائه می‌کنید راست گو و با صداقت باشید. و حتماً اطلاعات کافی و دقیق را به مشتری ارائه دهید. به عنوان مثال اگر شما یک تولیدکننده لباس هستید. یا یک خیاط لباس. نیاز است که روند تولید، مواد مورد استفاده را با شفافیت کامل توضیح دهید. این شفافیت و صداقت به مشتری شما نشان می دهد که شما مسئولیت پذیر و صادق هستید. هدف شما ارائه لباس خوب به مشتری است نه اینکه صرفاً کسب درآمد داشته باشید.

برگزاری کمپین های متفاوت برای ایجاد حس خوب مشتری

ارائه برنامه های وفاداری به مشتریان مجموعه خود، یک راه موثر است برای اینکه مشتریان از خریدشان لذت ببرند. این برنامه ها متفاوت هستند و شما با توجه به آن برهه زمانی کسب و کار می توانید یک مورد را انتخاب و اجرا کنید. به عنوان مثال: برگزاری کمپین های تبلیغاتی و فروش، تخفیف‌های ویژه، امتیاز دهی در هر خرید، هدایا و جوایز مختلف. به عنوان مثال فرض کنید شما یک مزون لباس دارید و برای مشتریان خود چنین برنامه‌ای را پیاده کرده اید که مشتری با خریدهای مستمر، امتیازهای را بدست می آورد. در نهایت جمع این امتیاز می تواند برای مشتری یک کد تخفیف، یا یک لباس رایگان و جوایز مختلفی را به همراه داشته باشد. این برنامه به مشتریان احساس ارزشمندی می دهد و آن‌ها را تشویق می کند تا برای اینکه امتیازشان را بالا ببرند و جوایز را دریافت کنند. برای خرید مجدد به فروشگاه شما مراجعه کنند.

یک رفتار خوب و ایجاد کردن حس خوب

اگر که فروشگاه لباس داشته باشید. می توانید با یک حرکت، حس بی نظیری در مشتری ایجاد کنید. که این حس همیشه در ذهن او ماندگار خواهد بود و حتی احتمال اینکه از شما برای همیشه خرید کند وجود دارد. در فصل تابستان که هوا بی نهایت گرم است. اگر مشتری به فروشگاه شما مراجعه کرد چه به قصد خرید و چه به قصد خرید نکردن. بهتر است به آن‌ها یک لیوان آب خنک تعارف کنید. یا در زمستان‌ها که هوا سرد است. یک لیوان آب ولرم، چای یا گرم شدن کنار بخاری به مخاطب حس خوبی منتقل می کند. و همین نکته ساده باعث می شود مخاطب تجدید نظر کند و حتی اگر شده یک محصول ساده و ارزان از شما خرید کند.

شناخت رفتار مشتری برای ایجاد حس خوب در مشتریان

شما باید نوع مشتری خودتان را بشناسید. شاید برای شما هم اتفاق افتاده است که یا یک مشتری وارد فروشگاه‌تان شود و بدون اینکه با شما مکالمه‌ای را آغاز کند به اجناس نگاهی می‌اندازد و می‌رود. حتی شما هم بخواهید با اون سر صحبت را باز کنید. باز توجه‌ای به شما نمی کند. اما در این موقعیت اشتباه از مشتری نیست. اشتباه از شما است که مشتری خودتان را نمی شناسید. چنین افرادی شخصیتی درونگرا و خجالتی دارند. و قبل ز اینکه تصمیم خاصی بگیرند یا خودشان سوالی بکنند سعی کنید با آنها صحبت نکنید. در غیر این صورت مشتری به دلیل خجالتی بودن نمی‌داند که باید چه رفتاری را از خود بروز دهد و در نتیجه از فروشگاه خارج می‌شود. چرا که مغز او احساس خطر کرده است. 

این افراد تمایل دارند خودشان در فروشگاه جستجو کنند، یک محصول را انتخاب کنند و در آخر اگر سوالی داشتند راجع به قیمت و جزئیات محصول از شما می پرسند. پس سعی کنید در مورد رفتار مشتریان خود تحقیق کنید تا دچار چنین اشتباهاتی نشوید. و اگر بتوانید چنین افرادی را تبدیل به مشتری کنید. یکی از مشتریان دائم شما خواهند شد.

ارائه اطلاعات مفید برای ایجاد حس خوب در مشتری

اگر فروشگاهی دارید که کالای تخصصی می‌فروشید سعی کنید نسبت به آن اطلاعات کامل و دقیقی داشته باشید. حتی نسبت به سایر کالاهای رقبای شما هم اطلاعات کافی داشته باشید تا هنگام سوال پرسیدن مشتری بتوانید به او پاسخ دهید. به عنوان مثال اگر مزون لباس دارید. مهم است که نسبت به پارچه‌ها، مدل و رنگ‌ها اطلاعات دقیق داشته باشید و به مشتری منتقل کنید.

مشتریان امروز تشنه اطلاعات هستند، تمایل دارند که بدانند به چه دلیل باید کالای شما را خریداری کنند. الگوی خرید مخاطبان تغییر کرده است. در حال حاضر مشتریان دوست دارند پول خود را به گونه‌ای خرج کنند تا یک حس خوب در آن‌ها ایجاد شود. پس شما می‌توانید با خوش اخلاقی و لبخند اطلاعات کافی درباره محصول و مزایای آن به شکلی صحیح و اصولی به مخاطب ارائه دهید. همچنین سعی کنید برای مشتری از مثال‌های ملموسی استفاده کنید که برای او قابل درک باشد. صرفاً نگویید این لباس، یک لباس درجه یک با پارچه … است. بگویید: این لباس به دلیل رنگ روشنی که داره وقتی تن کنید، شما رو یک فرد خوشحال نشون میده و انرژی خوبی هم بهتون منتقل میکنه. از اونجایی که از پارچه ….. استفاده شده. شما در این لباس حس می کنید یک لباس راحتی به تن کردید. نه یک لباس روز و خاص! و در عین راحتی شما، جذاب و خوشحال نشان داده می‌شود.

ایجاد حس خوب در مشتری با هدایای تبلیغاتی

از هدایای تبلیغاتی غافل نشوید. شاید در دید اول با خودتان بگویید تدارک و هزینه این حجم از هدایا برای مشتریان هزینه بسیار سنگینی دارد. اما اینطور نیست. بستگی دارد که شما بخواهید چه نوع هدیه ای را مدنظر بگیرید؟ تاثیری که هدایا برای روی ذهن مشتری خواهد گذاشت به هیچ عنوان قابل توصیف نیست. بی نهایت به  ایجاد حس خوب در مشتری و افزایش فروش محصولاتتان کمک می‌کند. هدیه نباید خیلی گران باشد.

صرفاً اینکه مشتری از شما یک هدیه دریافت کند برای او خیلی ارزشمند است. به عنوان مثال یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید تهیه لیوان‌های هستند که با طرح خاصی باشند به همراه لوگو شما. هر مشتری که از شما محصولی خرید کرد. این لیوان را به عنوان هدیه و به عنوان یادگیری به آن‌ها هدیه دهید. این کار هم حس خوبی در مخاطب ایجاد می کند. هم اینکه تبلیغی است برای شما. هنگامی که اطرافیان مشتری لوگوی شما را ببینند. حتماً وسوسه می شوند که برای یکبار هم که شده است به فروشگاه شما بیایند و خرید کنند.

شرکت هایی موفق ایجاد حس خوب در مشتریان

در ادامه نمونه هایی از شرکت های با مدیران موفق که به خوبی توانسته اند حس خوب را در مشتریان خود زنده نگه دارند معرفی می کنیم. اگر کمی دقت کنید می توانید به راحتی از آن ها الگوبرداری کنید و در کسب و کار خود به صورت شخصی سازی شده اجرا کنید. و در نهایت با استفاده از یک الگو جهانی که شرکت های بزرگ اجرا کرده اند ظرف چندماه پیشرفت فوق العاده ای را در کسب و کارتان شاهد هستید.

شرکت اپل

مدیرعامل اپل، باتوجه به تمرکز روی تجربه کاربری و کیفیت محصولاتی که دارد. به خوبی توانسته است در ایجاد حس خوب در مشتریان موفق عمل کند. طراحی زیبا و کاربرپسند، خدمات پس از فروش قوی و ارتباط نزدیک با مشتریان عواملی هستند که این شرکت را به یکی از شرکت های محبوب در سراسر جهان تبدیل کرده است. 

شرکت آمازون

آقای جف بزوس، با تمرکز بر رضایت مشتریان و ارائه خدمات با کیفیت بالا در آمازون، در صنعت خرده فروشی آنلاین جایگاه بسیار قوی و بی نظیری را بدست آورده است. خدمات سریع ارسال و مواردی دیگری که تمام آن ها به رضایت مشتریان کمک می کند، آمازون را یکی از برندهای برتر در دنیای تجارت آنلاین تبدیل کرده است.

ایجاد حس خوب در مشتریان شرکت استارباکس

مدیران استارباکس یکی از مهم ترین استراتژی هایی که در موفقیت آنها نقش مهمی داشت. ایجاد تجربه خوب برای مشتریان است. محیط دلنشین، کیفیت بالا، خدمات مشتریان صمیمی و فراهم کردن یک جامعه از روش های مختلف فضای مجازی در شعبه های مختلف استارباکس باعث شد تا این برند کم کم در بین مردم محبوبیت پیدا کند و تبدیل به یک برند معروف شود.

شرکت تسلا

شرکت تسلا با مدیرعاملی ایلان ماسک، با تمرکز بر نوآوری و تکنولوژی های پیشرفته باعث شد حس خوبی را در مشتریان خود ایجاد کند. خودروهای برقی بایکفیت بالا، شبکه سارژ و خدمات پس از فروش قوی، این برند را به یکی از برندهای محبوب و پرطرفدار در صنعت خودرو تبدیل کرده است. 

شما هم می توانید با انجام این راهکارها رابطه مثبتی بین مشتریان خودتان برقرار کنید. و ارزشمندترین دارایی یک بیزینس یعنی مشتریان را به خود جذب کنید. رعایت کردن این موارد به شما کمک می کند موفقیت بیشتری در کسب و کارتان داشته باشید.

این مقاله ادامه دارد…

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *