افزایش سریع فروش

افزایش سریع فروش

افزایش سریع فروش که یکی از مهم ترین رکن‌های کسب و کار است را قصد داریم در این مقاله آموزش دهیم. این مقاله با به روز رسانی‌های هفتگی جدیدترین نکات آموزشی که در این موضوع وجود دارند را معرفی می‌کنیم. بنابراین سعی کنید هر هفته یکبار این مقاله را بررسی کنید تا به جدیدترین نکات دسترسی داشته باشید. و کسب و کار خود را بر اساس روش های نوین بازاریابی مدیریت کنید.

12 رمز پنهان برای فروش موفق

شناخت مشتری در اولین گام افزایش فروش

قبل از هر چیزی باید ویژگی‌های جمعیت شناختی مانند سن، جنسیت، درآمد و سطح تحصیلات مشتریان خود را مشخص کنید. تا بدانید که با چه افرادی طرف هستید و چگونه باید با هر کدام گفتگو کنید. به عنوان مثال اگر شما مزون لباس زنانه داشته باشید و صرفاً مانتوهای سنتی روز کار کنید. اغلب مشتریان شما خانم‌های جوان هستند. بین بازه 18 سال الی 35 سال. حالا اینکه شما چگونه به این اطلاعات دسترسی داشته باشید راهکارهای مختلفی وجود دارد. یکی از این راهکارها پرسشنامه هست. شما می توانید سوالات خود را در قالب یک پرسشنامه آماده کنید و حین خرید مشتری به او بگویید تا آنها را پاسخ دهد. و اگر پاسخ دهد یک کد تخفیف به او ارائه می کنید. اگر هم فروشگاه آنلاین دارید که به راحتی با استفاده از وب سایت های پرسش و پاسخ می توانید اطلاعات مشتریان خود را بدست آورید.

بعد از اینکه اطلاعات مخاطب از جمله علایق، سن، پیج اینستاگرام، تلفن همراه و … را بدست آوردید. باید شروع کنید محتواهای مختلف و خلاقانه را برای هر کدام از آنها تولید کنید. فقط هم به صورت شخصی سازی شده. و برای آنها از طریق پیامک یا ایمیل به همراه پیشنهاد فروش ویژه ارسال کنید.

ارائه یک ابزار با ارزش برای افزایش سریع فروش

شما می توانید برای محصولات خود یک جایزه در نظر بگیرید و برای مدتی محدود به تمام کسانی که از شما خرید می‌کنند آن جایزه را ارائه دهید. این جایزه می‌تواند هر چیزی باشد. به عنوان مثال اگر مزون لباس دارید می‌توانید برای یک سری پارچه‌ها و لباس‌ها یک کتاب الکترونیکی PDF آماده کنید.

با محتوایی که به مخاطب آموزش دهد چگونه از این لباس مراقبت کند؟ چگونه این لباس بشورد؟ چگونه رنگ این لباس را دیگر لباس‌ها ست کند؟ این لباس را در چه مجالسی بپوشد؟ و سوالاتی از این قبیل را در یک PDF زیبا آماده کنید. و بعد از اینکه مخاطب از شما خرید کرد به او هدیه دهید. اگر فروشگاه حضوری دارید می‌توانید یک QR کد به مشتری دهید تا با اسکن کردن آن فایل را دانلود کند. اگر هم که فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام یا وب سایت دارید می‌توانید لینک دانلود را برای او در دایرکت بفرستید یا ایمیل کنید.

همچین این ایده برای دیگر کسب و کارهای مدوفشن مانند شغل استایلیست، آموزشگاه خیاطی لباس، طراحان لباس، کارگاه تولیدی لباس و… قابل پیاده سازی است. فقط کافی‌ است به خدمات و محصولاتی ارائه می‌کنید کمی فکر کنید و بر اساس آن تصمیم بگیرید در کتاب الکترونیکی چه مطالبی را قید کنید.

مهم ترین نکته برای افزایش سریع فروش 

انجام این ایده برای شما هزینه چندانی ندارد اما باعث افزایش سریع فروش می شود. بنابراین توصیه می کنیم یک زمانی را برای این ایده اختصاص دهید. همچنین شما می توانید علاوه بر کتاب الکترونیکی PDF به عنوان مثال فشن استایلیست کیست؟یک فایل صوتی هم در کنار آن به مخاطب ارائه دهید. یا حتی می توانید این ایده را برای فروش لباس هم پیاده کنید. کافی است یک فایل صوتی تنظیم کنید. در فایل صوتی درباره محصول و روش نگهداری صحبت کنید. و این صحبت و مطالب به گونه ای باشد که همه بتوانند استفاده کنند. بدین صورت مشتری شما این فایل صوتی را برای دیگران ارسال می کند و همین موضوع باعث بالا رفتن فروش و ارتباط مشتریان جدید با کسب و کار شما می شود.

افزایش سریع فروش با مشتریان غیرفعال 

در هر کسب و کاری مشتریانی وجود دارند که دیگر خرید نمی کنند. طبق یک نظرسنجی که در آمریکا صورت گرفته است، مهم ترین دلیل این موضوع، قطع ارتباط فروشنده و مشتری می باشد. این نکته به ما یادآوری می کند که ارتباط‌مان را با مشتریان، قطع نکنیم. چرا که یکی از راهکارهای فروش بیشتر، ارتباط دائمی با مشتریان است.

برای اینکه بتوانید با مشتریان قدیمی خود ارتباط جدیدی را شکل دهید و آن ها را تبدیل به خریدار کنید. بهتر اس یک کارت پستی برای ان‌ها بفرستید و یادآوری کنید که چقدر برای شما ارزشمند هستند. همچنین می توانید در همان کارت پستی یک فروش ویژه بی نظیر را فقط مختص آن‌ها در نظر بگیرید. تا مجدد به باشگاه مشتریان فعال شما بپیوندند. همچنین راه دیگر آن است که با مشتریان تماس بگیرید و محصولات جدید را معرفی کنید. و این نکته را در مورد افزایش سریع فروش همیشه به خاطر داشته باشید که: فروش به مشتریانی که حداقل یک بار از شما خرید کرده اند بسیار آُان تر از فروش به مشتریان جدید است؛ بنابراین همیشه با مشتریان ارتباط داشته باشید حتی اگر آن‌ها مدتی از شما خرید نمی کنند.

اصلاً تخفیف نده

تخفیف یکی از هزینه های پنهان هر کسب و کاری است که در بیشتر مواقع به آن اهمیت داده نمی شود. به جای اینکه بخواهید به مشتری تخفیف بدهید، توصیه می کنیم کالایی را معادل مقدار تخفیف به مشتری هدیه بدهید؛ به عنوان مثال اگر یک کالا را ده هزار تومان می فروشید و مشتری تقاضای خفیف دارد. می توانید به او یک کالای هزار تومانی جایزه دهید. با این کار به جای یک کالا، دو کالا فروخته اید. و نکته مهم دیگر آن این است که کالای هزارتومانی برای شما هزینه‌ی کمتر از هزارتومان دارد. همچنین به این موضوع هم دقت کنید که لذت تخفیف گرفتن خیلی زود فراموش می شود. اما هدیه تا مدت ها در ذهن مشتری می ماند. و بهانه ای برای تعریف این موضوع برای دیگران می شود. بنابراین به تخفیف به عنوان هزینه و ضرری جدی برای کسب و کار نگاه کنید.

پیشنهاد محصول دیگر هنگام خرید مشتری

مشتری‌های هر کسب و کار معمولاً در ابتدای خرید حالت تدافعی دارند. سوالات زیادی می پرسند، از محصول ایراد می گیرند و هنگامی که قانع می شوند که محصول را خریداری کنند. به اصطلاح وارد حالت خرید شده‌اند. در این زمان خیلی راحت می توان محصولات دیگری به آن ها فروخت. و همین موضوع باعث می شود فردی که از شما یک ست لباس مجلسی خریده است. در کنار آن ابزارهای شستشو مخصوص، یا پودرهای مخصوص شستشوی همان پارچه و محصولات مرتبطی که شما دارید را نیز خریداری کند. مشتری برای خرید محصولات بعدی مقاومت نمی کند و وسواس زیادی هم نشان نمی دهد؛ بنابراین هرگاه مشتری کالایی را سفارش داد، سعی کنید کالاهای مرتبط دیگری را هم به او توصیه کنید.

افزایش فروش با آسان سازی مراحل پرداخت

شاید برایتان کمی عجیب باشد اما یکی از استراتژی افزایش فروش آسان سازی مراحل پرداخت است. اما طبق آمارهای بدست آمده از فروشگاه‌های آنلاین، حدود 63 درصد از خریدهای ناموفق در حین پرداخت رخ داده‌اند. این آمار چه مفهومی برای ما دارد؟ می‌توان نتیجه گرفت که مشتری حتی بعد از اینکه تصمیم نهایی خود را برای خرید گرفته باز هم ممکن است منصرف شود. در محیط‌‌های غیرآنلاین و فروش‌های حضوری و تلفنی، ممکن است دلایل زیادی برای منصرف شدن مشتری وجود داشته باشد. اما در فروشگاه‌های اینترنتی این اتفاق تنها به یک دلیل رخ می‌دهد. و آن هم مشکلاتی است که در فرایند پرداخت بوجود می‌اید. و همین موضوع باعث می شود که فروش کمتری داشته باشید.

توصیه می‌کنیم یک بار مراحل خرید وب سایت‌تان را از صفر تا صد چک کنید تا ببینید برای خرید مخاطب چه کارها و اقداماتی را باید انجام دهد. مراحلی که نیاز نیستند را حذف کنید. و مسیر خرید را کوتاه کنید. این مورد حتی در دایرکت‌های اینستاگرام هم نیاز است که لحاظ کنید. 

تبلیغات اینترنتی برای افزایش سریع فروش

داشتن تبلیغات اینترنتی، می تواند برای جذب مشتریان جدید تاثیرگذار باشد. اگر کارتان را سنتی اداره می کنید و فقط در اینستاگرام فعالیت دارید. توصیه می کنیم به فکر راه اندازی وب سایت هم باشید. چرا که راه اندازی وب سایت باعث می شود از طریق گوگل بیشتر شناخته شوید. اما راه اندازی هم شرایط خودش را دارد. حتماً قبل راه اندازی از مشاوره های رایگان آر اِم مُد استفاده کنید. تا اگر در حال حاضر شرایط مناسب را نداشتید. کمک تان کنیم از روش های دیگری برای کسب و کارتان تبلیغات کنید. 

بهترین تبلیغ برای لباس اینستاگرام است. اگر بتوانید بنرهای جذاب و زیبا طراحی کنید + تبلیغات گسترده حداقل در سه پیج پربازدید که برایتان فالور فیک نزنند! باعث می شود که افزایش سریع فروش را تجربه کنید. 

تبلیغات دهان به دهان

90 درصد مخاطبین شما پیشنهاداتی که از سمت دوستان و اقوام خود می گیرند را بیشتر از هر نوع تبلیغ دیگری باور دارند. این آمار، یکی از قدرتمندترین حقایق افزایش فروش را بازگو می کند. یعنی بزرگترین سرمایه بازاریابی شما، پایگاه مشتریان فعلی شماست! مشتریان فعلی شما می توانند، مشتریان وفادار دیگری را به سمت شما بیاورند. همانطور که می دانید جذب هر مشتری جدید هزینه دارد. پس مشتریان فعلی خود را راضی نگه دارید. آنها را به یک سفیر برند برای خود تبدیل کنید. تا با استفاده از بازاریابی دهان به دهان برای شما مشتری های جدید بفرستند.

راضی نگه داشتن مشتری انجام دادن کارهای خلاقانه 

شرکت Netflix یکی از بهترین نمونه‌ها برای ایجاد وفاداری مشتریان به یک برند است. این پلتفرم با به‌روزرسانی مداوم امکانات و بهینه‌سازی الگوریتم‌ها، همواره توانسته است رضایت مشتریان خود را حفظ کند. به‌روزرسانی‌های مداوم و سهم بزرگی که Netflix در بازار دارد، با وجود رقبای قوی دیگر، باعث شده تا این شرکت جایگاه برتر خود را حفظ کند. مشتریان اشتراک خود را در Netflix هرگز لغو نکرده‌اند، زیرا هر روز بهبودها و امکانات بهتری را در این پلتفرم مشاهده می‌کنند و به ارزش آن احترام می‌گذارند.

تقویت هوش هیجانی برای افزایش سریع فروش

فهم عمیق از خواسته‌ها و نیازهای مشتریان، یکی از استعدادهای کمیاب و حیاتی در زمینه فروش است. یک فروشنده موفق ابتدا باید توانایی گوش دادن فراوانی داشته باشد تا به درستی مشتری را درک کند. به جای تلاش برای بیش‌تر تبلیغ کردن یا توضیحات فراوان به مشتری، باید به او اجازه داده شود تا درباره مشکلات و نیازهای خود صحبت کند و فروشنده باید از این اطلاعات برای نشان دادن اینکه واقعاً متوجه مشکلات و نیازهای مشتری استفاده کند و به او اعتماد بیشتری بدهد. فروشنده نه تنها باید به تلاش برای افزایش فروش در سازمان خود اهمیت بدهد، بلکه باید به دنبال ارائه راه‌حل‌های مناسب برای مشتری هم باشد.

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *