چگونه کانال تلگرام مد و فشن راه اندازی کنیم؟، آموزش ساخت کانال تلگرام حرفه ای، کسب درامد از تلگرام

چگونه کانال تلگرام مد و فشن راه اندازی کنیم؟

چگونه کانال تلگرام مد و فشن راه اندازی کنیم؟ قرار است در این پست مجله آموزشی مد و فشن آر اِم مُد rmmode به مباحث تلگرام بپردازیم که چگونه می توانیم از صفر تا صد یک کانال تلگرام موفق داشته باشیم.

چگونه یک کانال موفق در تلگرام داشته باشیم

بیش از نیمی از افراد ایران در تلگرام فعالیت می کنند و این موضوع نشان دهنده این است که اگر در تلگرام بتوانید اصولی فعالیت کنید می توانید یک کانال حرفه ای داشته باشید در هر زمینه ای که مد نظرتان است. همانطور که خیلی از هموطنان در اینستاگرام مشغول معرفی کردن خدمات و محصول خود هستند در تلگرام هم می توانند فعالیت حرفه ای خود را جدی آغاز کنند تا یک کانال فروش دیگر اضافه شود.

برای راه اندازی کانال فروش در تلگرام کافی است قواعدی را رعایت کنید تا مانند اینستاگرام کانال شما رشد کند. البته فرقی نمی کند شما قصد دارید محصول بفروشید یا خدمات، یا بخواهید نمونه کار های خود را تبلیغ کنید، اصلا فرقی نمی کند برای همه شرایط و قواعد یکسان است.

قصد داریم به صورت کامل آموزش دهیم که چگونه یک کانال حرفه ای تلگرام را ایجاد کنید و از آن کسب درآمد داشته باشید.

سوالاتی که باید هنگام راه اندازی کانال از خود بپرسید

  • آیا می‌خواهید برند شخصی خود را ایجاد کنید یا آن را تقویت کنید؟
  • آیا قصد کسب درآمد دارید؟ یا فقط برای سرگرمی می خواهید انجام دهید؟
  • آیا می خواهید با بازاری خاص رقابت کنید؟
  • قصد دارید فروشنده محصول باشید یا ارئه دهنده خدمات؟
  • برای تبلیغات کانال چه برنامه ای دارید؟

علاوه بر سوالات بالا باید مشخص کنید که انتظار شما از راه اندازی کانال چیست؟ و چه انتظاراتی در طول مسیر خواهید داشت؟ همچنین به این فکر کنید که مخاطبان شما قرار است چه اشخاصی باشند، سن و سال آن ها، علایق آن ها.

 و بررسی کنید که با استفاده از کانال تلگرام چه ارزشی می خواهید به مخاطبان ارائه دهید. قطعاً کانال شما اگر ارزشی به مخاطب ندهد، مخاطبان ترغیب نخواهند شد که در کانال شما عضو ماندگار باشند. و تنها راه حلی که برای این موضوع دارید این است که تلاش کنید منحصر به فرد باشید و نسبت به سایر رقبا خود متمایز تر جلوه کنید. رقبای خود را بررسی کنید که کمبود های که آن ها دارند چیست و همان ها را در برنامه خود قرار دهید.

اولین قدم چگونه کانال تلگرام مد و فشن راه اندازی کنیم؟

شاید به تا الان پیش خود فکر کنید که راه اندازی یک کانال تلگرام بسیار ساده است و نیازی نیست مانند اینستاگرام هزاران پیچ و خم را رد کنیم تا به یک کانال اصولی برسیم! اما بدانید که اصلاً اینطور نیست.

انتخاب اسم برای کانال تلگرام

انتخاب اسم مانند اینستاگرام در تلگرام از اهمیت بالایی برخودار است. همانطور که برای اینستاگرام زمان زیادی صرف می کردید تا یک نام جذاب و زیبا انتخاب کنید در تلگرام هم باید همین کار را انجام دهید. اسم کانال تلگرام شما می بایست با خدمات و محصولی که ارائه می کنید مرتبط باشد. بهتر است نام صفحه اینستاگرام خود را برای کانال تلگرام انتخاب کنید تا مخاطبان دچار سردرگمی در رابطه با کسب و کار شما نشوند.

معمولاً اشخاصی که قصد دارند کانال طراحی لباس در تلگرام داشته باشند سعی کنند با نام خود کانال را راه اندازی کنند تا در آینده بتوانند با نکات ساخت برند شخصی خودشان را مطرح کنند.

چگونه در تلگرام نام کاربری بسازیم؟

ویژگی های که باید نام کاربری کانال تلگرام داشته باشد:

  • کوتاه بودن
  • آسان بودن
  • جذاب بودن
  • ماندگاری در ذهن
  • مرتبط با فعالیت

دومین قدم  کانال مد و فشن در تلگرام

قدم بعدی چگونه کانال تلگرام مد و فشن راه اندازی کنیم؟ انتخاب عکس پروفایل می باشد. اگر کسب و کار فروشگاهی یا خدماتی هستید از لوگو رسمی استفاده کنید. حتی می توانید از لوگوی داخل اینستاگرام هم استفاده کنید. اما کانال هایی که شخصی هستند یا به نوعی قصد دارند بر روی برند شخصی خود کار کنند بهتر است از عکس چهره استفاده کنند، اما عکسی که جلوه رسمی و حرفه ای داشته باشد.

می توانید قواعدی که برای اینستاگرام رعایت کردید را در تلگرام هم رعایت کنید. اما به این نکته دقت کنید که عکس نباید شلوغ باشد و مدام تغییر نکند، یک تصویر پروفایل ثابت انتخاب کنید.

ویژگی های تصویر پروفایل در راه اندازی کانال تلگرام

  • مرتبط با کسب و کار
  • استفاده از رنگ سازمانی در صورت امکان
  • سایز مربع 1080*1080 پیکسل
  • خلوت بودن تصویر پروفایل
  • استفاده از لوگو برای کسب و کارهای فروشگاهی یا خدماتی
  • استفاده از تصویر چهره یا تایپوگرافی برای برند های شخصی

آموزش نحوه نوشتن توضیحات برای کانال تلگرام

در نکات بعدی آموزش ساخت کانال تلگرام قسمت توضیحات تلگرام مانند بیو اینستاگرام از اهمیت بسیار بالایی برخودار است و تحت هیچ عنوان نباید از این قسمت ساده بگذرید. در اینستاگرام معمولاً به خدمتی که ارائه می کنیم یا محصولی که می فروشیم در بیو اشاره می کنیم و به مخاطب می گوییم که با فالو کردن صفحه ما چه سودی دریافت می کند؟ در تلگرام هم همین است.

 شما باید در تلگرام محصول یا خدماتی که ارائه می کنید را با زبان ساده و جذاب توضیح دهید تا مخاطب بداند هدف کانال شما به صورت کلی چیست و آیا کانال شما مورد نیاز کاربر هست یا نیست.

یکی از مزیت های که توضیحات کانال تلگرام دارد این است که می توانید در تعداد مختلف لینک قرار دهید و محدودیتی از این بابت ندارید. یا می توانید متن های بلند تر نسبت به بایو اینستاگرام بنویسید. اما اصلاً در این دو مورد زیاده روی نکنید. هر چقدر توضیحات شما کوتاه تر باشد بهتر است.

سوالاتی که باید هنگام چگونه کانال تلگرام مد و فشن راه اندازی کنیم از خود بپرسید برای نوشتن توضیحات کانال تلگرام:

  • چرا مخاطب باید کانال من را فالو کند؟ (نوشتن نیاز های کاربر که توسط کانال شما برطرف می شود)
  • هدف من از فعالیت در کانال تلگرام چیست؟
  • چگونه در چند خط به صورت شفاف فعالیت خود را توضیح دهم؟
  • چه دعوت به اقدام های (Call to action) که برای کانال من مناسب است؟

نکات نوشتن توضیحات کانال تلگرام:

  • معرفی مختصر و مفید برند
  • معرفی تخصص و حوزه فعالیت
  • راه های ارتباطی (وب سایت، اینستاگرام، تلفن تماس، آیدی تلگرام)
  • استفاده از اموجی ها
  • ساعات کاری
  • مزایا و تفاوت های برند شما با دیگر برند های مشابه

در قسمت توضیحات کانال اطلاعات تماس را فراموش نکنید، برای اطلاعات تماس وجود یک آیدی تلگرام با لوگو کانال شما به عنوان پشتیبان حداقل چیزی است که می توانید اضافه کنید. اما به شما پیشنهاد می کنیم که گزینه اطلاعات تماس نیز اضافه کنید مانند تلفن تماس، اضافه کردن تلفن تماس چند مزایا برای شما به همراه دارد: مخاطب هنگامی که تماس می گیرد یک شماره به لیست لید شما اضافه می شود، راحت تر می توانید او را نسبت به محصولات خود مطلع کنید، اعتماد بیشتری می کند که منجر به معرفی شما به دوستان و خرید های بیشتر می شود.

نکات اسرار آمیز کانال های تلگرامی

  • کانال تلگرام را به صورت public یا عمومی ایجاد کنید. اگر کانال شما خصوصی باشد فقط افرادی می توانند وارد آن شوند که لینک اختصاصی داشته باشند. اما هنگامی که کانال عمومی باشد با یک آیدی همه کاربران می توانند از کانال شما استفاده کنند.
  •  یک آی دی پشتیبان برای پاسخگویی به مشتریان آماده کنید و حتما در کانال خود اعلام کنید که با استفاده از این آی دی می توانند با شما در ارتباط باشند.
  • نام کانال خود را از کلمات عمومی انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر شما در رشته طراحی لباس فعالیت می کنید بنویسید: نام و نام خانوادگی طراح پارچه، یا اگر مزون لباس دارید بنویسید لباس زنانه مجلسی. دلیل این کار چیست؟ هنگامی که از لغات عمومی استفاده کنید اشخاصی که در سرچ تلگرام کلید واژه هایی را جستجو می کنند کانال شما برای آن ها نمایش داده می‌ شود، دقیقا مانند سرچ اینستاگرام و نام کاربری در اینستاگرام.

نکات چگونه کانال تلگرام مد و فشن راه اندازی کنیم

  • همانطور که گفته شد توضیحات کانال را به صورت واضح و شفاف بنویسید و حتما از کلیدواژه های مرتبط و عمومی با کسب و کار خود استفاده کنید. چرا که کانال های تلگرامی در گوگل نمایش داده می شوند و شما از این روش می توانید کاربران بیشتری جذب کنید.
  • مزیت رقابتی برای خود تعیین کنید. اگر مزیت رقابتی دارید حتما ان را در پست های تلگرام و توضیحات کانال به مخاطب توضیح دهید اگر هم مزیت رقابتی ندارید باید حتما فکر کنید و مزیت رقابتی برای خود بنویسید. مزیت رقابتی دقیقا چیست؟ به عنوان مثال شما محصولاتتان همیشه تخفیف دارد، ارسال رایگان یا پشتیبانی مادام العمر و … مزیت رقابتی شما را نسبت به سایر رقبا متمایز می کند.
  • در اینستاگرام خود حتما اعلام کنید که در کانال تلگرام هم فعالیت جداگانه دارید. این کار را باید در دو مرحله انجام دهید. مرحله اول می بایست یک متن دعوت به تلگرام آماده کنید + مزیت رقابتی خود که مخاطب را ترغیب کند وارد کانال تلگرام شود. مرحله دوم اسکرین شات از کانال تلگرام می باشد. استوری اول، مرحله اول را انجام دهید. استوری دوم، مرحله دوم را انجام دهید. به این موضوع دقت کنید که محتوای کانال تلگرام نباید با محتوای اینستاگرام مطابقت یا کپی باشد. چرا که مخاطب تحت هیچ عنوان کانال را چک نخواهد کرد.

 مهم ترین نکات راه اندازی کانال تلگرام

  • بعد از انجام مرحله قبلی، لینک کانال تلگرام را با استفاده از ابزار های لینک سازی در بایو پروفایل اینستاگرام قرار دهید.
  • اگر در کانال خود خدمات یا محصول ارائه می دهید تخفیف روی محصولات بسیار تاثیر گذار می باشد، با توجه به موضوعی که دارید حتماً تخفیف هایی بر روی محصولات یا خدمات خود قرار دهید. در این روش علاوه بر این که مخاطب خودش خرید می کند احتمال این که پست شما را برای اقوام و دوستان خود ارسال کنید بسیار بالا است و باعث می شود ورودی مشتریان جدید داشته باشید.
  • هفته ای دوبار در اینستاگرام کانال آدرس و فعالیت کانال تلگرام را اطلاع رسانی کنید. اگر بتوانید برای هر هفته دو بنر جداگانه و زیبا طراحی کنید که متفاوت باشد خیلی تاثیر گذار است.
  • لوگویی که برای کانال انتخاب می کنید باید وضوح بالایی داشته باشد. لوگویی را آپلود نکنید که بدون کیفیت باشد. هنگامی که مخاطب بر روی توضیحات کانال کلیک می کند اگر لوگوی شما کیفیت مطلوب مانند دیگر کانال ها را نداشته باشد دلسرد خواهد شد و همین باعث ترک کردن کانال می شود.
  • همچنین لوگو شما باید از دورنما هم جلوه قشنگ و جذب کننده ای داشته باشد. در بین انبوهی از کانال های که مخاطب عضو آن ها هست. کانال شما اگر تصویر حرفه ای و جذاب داشته باشد مخاطب ترغیب می شود تا ابتدا کانال شما را بررسی کند.

آموزش کانال خصوصی تلگرام 

برای یک صفحه فروشگاهی و خدماتی گفته شد که حتما از قابلیت عمومی برای کانال استفاده کنید. حال سوال پیش می آید که چه زمانی می توانیم از قابلیت کانال خصوصی استفاده کنیم؟ آیا یک فروشگاه یا کسب و کار خدماتی به آن نیاز دارد؟ بله شما می توانید با استفاده از یک تکنیک کانال خصوصی کسب و کار خود را راه اندازی کنید و از آن برای جمع آوری لید استفاده کنید. 

طرز کار به این شکل است که شما ابتدا باید یک محتوای خاص و وی ای پی برای مخاطبان خود آماده کنید، این محتوا به قدری مهم است که فقط کسانی که ثبت نام می کنند می توانند به آن دسترسی داشته باشند و نمی توانند هم آن را برای افرادی بفرستند. این کانال را می توانید چه برای مشتریان فعلی چه برای مخاطبانی که شما را دنبال می کنند راه اندازی کنید.

شرایط ورود به کانال وی ای پی را ارسال مشخصات مانند: نام و نام خانوادگی، شماره تماس، آیدی اینستاگرام و… تعیین می کنید. حال هر شخصی که بخواهد وارد کانال خصوصی شما شود می بایست به ادمین پیغام دهد اطلاعات را ارسال کند و بعد شما لینک را در اختیار او قرار می دهید و بعد از بررسی اکانت دسترسی را تایید می کنید. این کار چه سودی برای شما دارد؟ باعث می شود شما مشخصات مخاطبان خود را بدست آوردید و از این مشخصات برای فروش و بازاریابی در آینده استفاده کنید.

آموزش تولید محتوا برای کانال های تلگرامی

تولید محتوا همانقدر که در اینستاگرام دارای اهمیت است، در تلگرام هم همینطور است. در شرایط امروزه که همه به دنبال یادگیری تولید محتوای اصولی هستن، بحث تولید محتوا در موضوعات مختلف با رقابت زیادی رو به رو شده است. و مخاطبان ترجیح می دهند محتوا هایی را دنبال کنند که از نظر کیفیت نسبت به دیگر محتوا ها برتری دارد.

انواع تولید محتوا در تلگرام

در تلگرام انواع مختلفی از تولید محتوا وجود دارد. که شما می توانید با ترکیبی از آن ها یک محتوای مفید و با کیفیت تولید کنید و مخاطبان خود را ترغیب کنید برای خرید محصولات. انواع محتوا:

  • ویدیویی
  • عکس
  • فایل صوتی
  • متن

آموزش تولید محتوای متنی در راه اندازی کانال تلگرام

تولید محتوای متنی در تلگرام یکی از پرطرفدار ترین ها است. اگر بتوانید کمی نویسندگی یاد بگیرید و با کلمات بازی کنید تا به یک متن ایده‌آل برسید برد کرده اید. اغلب کاربران تلگرامی به متن عادت کرده اند، همانطور که اغلب کاربران اینستاگرامی به دیدن ویدئوهای جذاب عادت دارند. شما می توانید در موضوعات مختلف در تلگرام تولید محتوای متنی انجام دهید.

 به عنوان مثال اگر شما لباس می فروشید کافی است یک عکس از محصولات خود انتخاب کنید و در تلگرام با استفاده اموجی و متن تمام نکات مربوط به محصول را زیر عکس بنویسید. دقت کنید که مشخصات کامل هر محصول را زیر عکس آن بنویسید و حتماً در یک پست باشد.

خلاقیت در محتوای متنی

در محتوای متنی خیلی فضای مانور دادن دارید به همراه خلاقیت های مختلف، برای این کار حتما برندهای بزرگ داخلی و خارجی را بررسی کنید. و حتی برند های کوچک تر حوزه خود. ببینید که آن ها چگونه محتوای متنی می گذارند؟ چه موضوعاتی را بیشتر تمرکز دارند؟ و خودتان هم فکر کنید که با توجه به مخاطبانی که در تلگرام دارید و تعاملاتی که با پست ها داشتند چه نوع موضوعاتی را قرار دهید مناسب تر است.

 یکی از موضوعاتی که به شکل متن می توانید حرفه ای کار کنید، پست های آموزشی است. پست های آموزشی در حوزه مد و فشن انواع مختلفی دارد و شما با کمی خلاقیت می توانید پست های جذابی در این باره بنویسید. به عنوان مثال می توانید وارد حوزه استایل شوید و نکاتی را در رابطه با استایل آقایان و خانم ها به صورت پست های سریالی منتشر کنید. 

دقت کنید که پست نباید طولانی باشد چرا که از حوصله مخاطبان خارج است. نکاتی که می نویسید اگر به صورت جمله باشند تاثیر بیشتری می گذارند. از طرفی فقط هم به فکر ویو نباشید تا زمانی که محتوای خوب برای مخاطب تولید نکنید قطعاً از ویو خبری نخواهد بود. پس ابتدا تمرکزتان را بر روی کیفیت محتوا قرار دهید.

چگونه برای کانال تلگرام محتوای ویدیویی تولید کنیم؟

تولید محتوای ویدیویی در تلگرام می شود گفت هم طرفدار دارد و هم ندارد. ویدیو در تلگرام مانند اینستاگرام نیست که مخاطبان علاقمند باشند و تماشا کنند. اغلب کاربران تلگرامی به پست های متنی علاقمند هستند. شما باید بتوانید محتوای ویدیویی و متن را ترکیب کنید. 

مانند اینستاگرام که نکات تکمیلی یا خلاصه ویدیو را در کپشن می نوشتید. اگر می خواهید ویدیو های شما در تلگرام بازدید خوبی داشته باشد نباید از ویدیو های بی کیفیت و کپی شده استفاده کنید. هر چقدر بتوانید ویدیویی تولید کنید که مختص برند خودتان باشد تاثیر بسیار زیادی در برندینگ دارد. به عنوان مثال مزون های لباس زنانه می توانند در یک ویدیو 5 دقیقه ای محصولات جدید خود را نمایش دهند و در توضیحات متنی هم خلاصه ای از ویدیو را بنویسند.

آموزش تولید محتوای تصویری برای کسب و کار های تلگرامی

محتوای عکس در تلگرام نسبت به ویدیو طرفدار بسیار زیادی دارد. مخصوصاً اگر ترکیب عکس و متن باشد حتی فوروارد هم می شود. اما مهم است که از چه عکس و متن هایی استفاده می کنید. دیگر آن دوره گذشت که یک عکس از طبیعت بگذارید به همراه متن صبح بخیر، در حال حاضر این نوع پست ها به دلیل اینکه تکراری شده اند مخاطب را خسته می کنند و هر چه کمتر استفاده کنید به نفع خودتان است. اگر بتوانید با استفاده از یک عکس و متن پست آموزشی و تخصصی حوزه خود را بسازید قطعاً مخاطبان استقبال فراوانی خواهند کرد.

تولید محتوای صوتی برای کانال تلگرام

محتوای صوتی یکی از محتواهایی است که در کانال ها زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. و معمولاً ادمین های کانال موسیقی های که به آن ها علاقمند هستند را پست می کنند. اما در یک کانال کاری خیلی نمی توانید روی این موضوع مانور دهید. چرا که مخاطبان کانال شما را به عنوان یک مرجع تخصصی، یا یک فروشگاه حرفه ای دنبال می کنند نه یک کانال انتشار موسیقی، می توانید در کانال خود موسیقی هم قرار دهید اما نباید همیشگی باشد. 

به ندرت این کار را کنید که وجه کانال شما نزد مخاطبان از بین نرود. همچنین می توانید یک برنامه آموزشی طراحی کنید و در فایل های صوتی مختلف آن را اجرا کنید. کسانی که در رشته طراحی لباس، طراحی پارچه، خیاطی کار می کنند به راحتی می توانند محتوا های آموزشی خوبی را طراحی کنند. به عنوان مثال یک خیاط از صفر تا صد متد مولر را توضیح دهد.

قالب های محتوایی در راه اندازی کانال تلگرام

اگر دقت کرده باشید وارد کانال های حرفه ای تلگرام که می شوید تمام پست های آن ها از یک شکل پیروی می کنند. این یعنی آن ها قالب یکسان و اصولی برای خود تعیین کرده اند و هیمشه طبق همان قالب پیش می روند. در اینستاگرام هم قالب های پست خیلی مهم هستند که جلوه خاص و زیبایی داشته باشند.

 و شما همیشه در تلاش هستید تا برای پست های خود یک کاور جذاب انتخاب کنید که با سایر صفحات متفاوت باشد. حال کانال تلگرام هم به همین شکل است. شما باید سعی کنید یک قالب متنی مختص خود آماده کنید که تمام محتواهای شما از آن قالب پیروی کنند.

استفاده از متن های کوتاه در کانال تلگرام

همچنین تا جایی که می توانید متن های کوتاه بنویسید. محتواهایی که کلمات زیادی دارند از حوصله مخاطبان تلگرامی خارج است. فقط در بعضی شرایط که مجبور هستید مطالب را به صورت کامل توضیح دهید مطالب بلند بنویسید. اما در طول روز برای پست های که می گذارید حداقل 100الی 300 کلمه کافی است.

طراحی تقویم محتوایی هم در برنامه خود قرار دهید، مانند اینستاگرام که اکثر صفحات حرفه ای یک تقویم محتوایی دارند، برای تلگرام هم نیز چنین تقویی کمک کننده خواهد بود. از آنجایی که در تلگرام می توانید در طول روز حداقل 6 پست بگذارید بهتر است برای نوشتن تقویم محتوا ستون های بیشتری را برای پست های روزانه آماده کنید.

 اگر قصد دارید به عنوان یک کانال مرجع، یا یک کانال معتبر فروشگاهی شناخته شوید داشتن تقویم محتوایی برایتان لازم است. بهترین روش برای نوشتن تقویم هم این است که آخر هفته ترجیحاً جمعه ها چندساعت را اختصاص دهید به جستجو کردن و جمع آوری مطالب و نوشتن موضوعات پست ها، و بعد برای تک تک پست ها، متن بنویسید و در پیام های ذخیره شده تلگرام ذخیره کنید تا در طول هفته دغدغه ای بابت تولید محتوا نداشته باشید.

اشتباهات رایج کانال های تلگرام چیست؟

  • فقط به فکر ارسال محتوا هستند.

هیچوقت پست های زیاد و بدون کیفیت ارسال نکنید. اولویت خود را برای اینکه در طول روز چندین بار پست بگذارید، نزارید. حتماً پست هایی که میگذارید می بایست کیفیت داشته باشند پس اولویت اولتان باید کیفیت باشد.

  • نداشتن زمان بندی برای ارسال پست ها

شما می توانید با نظمی که ایجاد می کنید مخاطبان کانال تلگرام خود را شرطی کنید. که فقط در آن ساعت های معین از روز منتظر پست های شما باشند. و این نظم برای ان ها حس خوبی ایجاد می‌کند. 

  • ارتباط دو طرفه با مخاطبان ندارند

بیشتر کانال های تلگرام فقط با توجه به سلیقه خود محتوا تولید می کنند. و اصلاً با مخاطبان ارتباط دو طرفه مانند نظر سنجی و… ندارند. حتماً از طریق مختلف از سلیقه مخاطبان مطلع شوید و با آن ها ارتباط دو طرفه ایجاد کنید.

  • کانال خود را تبدیل به یک کانال تبلیغاتی می کنند.

مخاطبان دوست ندارند که در کانالی که عضو می شوند بیشتر تبلیغ ببینند تا محتوای مفید. همیشه باید تعداد محتوا های مفید و تخصصی شما بیشتر از تبلیغات باشد. و نباید در طول روز خیلی تبلیغات کنید.

استفاده از ابزار نظرسنجی بعد از راه اندازی کانال تلگرام

یکی از قابلیت های خوب که تلگرام در چندین آپدیت اخیر خود اضافه کرد. ابزار های نظرسنجی است. حالت های مختلف نظرسنجی وجود دارد که بستگی به نوع کار شما دارد که از کدام یکی استفاده کنید. ابزارهای نظرسنجی برای درگیر کردن مخاطب با محتوای کانال مورد استفاده قرار می‌گیرد. چگونه از این ابزار استفاده کنیم؟ وارد کانال تلگرام شوید و بر روی گیره کاغذ کنار باکس چت کلیک کنید. و گزینه Poll را انتخاب کنید. یک صفحه برایتان باز می شود که قابلیت های مختلف نظرسنجی را نمایش می دهد. در ادامه به انواع ابزار نظرسنجی تلگرام اشاره می کنیم:

رای گیری اولین ابزار

اولین نوع نظرسنجی رای گیری می باشد. که جزء پیشفرض های نظرسنجی می باشد. این نوع نظرسنجی به این شکل است که شما یک سوال از مخاطب می‌پرسید و چند گزینه برای آن قرار می دهید. حال مخاطب با توجه به سلیقه یکی از گزینه ها را انتخاب می‌کند. نتیجه این نظرسنجی هم با نمایش دادن درصد مشخص خواهد شد.

چند انتخابی دومین ابزار نظرسنجی تلگرام

این روش هم در کانال های بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد. شیوه کار این نظرسنجی به این شکل است که شما یک سوال می‌پرسید و کاربرها بر اساس نظر خود چند گزینه را همزمان انتخاب می‌کنند. و در آخر نتیجه نظرسنجی تا زمانی که ادمین کانال بر روی گزینه Vote کلیک نکند، نتیجه مشخص نخواهد شد و تا آن زمان کاربر قادر خواهد بود که انتخاب‌هایی قبلی را تغییر دهد. برای فعالسازی این قابلیت در پنجره نمایش داده شده Poll گزینه multiple answers را انتخاب کنید.

8 فرمول ساده برای راه اندازی کانال تلگرام

  • برای بالا بردن عضوهای کانال، در تبادل های که مرتبط با موضوع شما نیستند شرکت کنید.
  • اگر می خواهید فقط مطالبی را کپی و پیست کنید. بهتر است از راه اندازی کانال تلگرام دست بردارید.
  • اگر قصد دارید از تلگرام به عنوان افزایش بازدید سایت استفاده کنید، کار اشتباهی است. مخاطبان اصلاً چنین کانال‌هایی را دنبال نمی کنند.
  • مطالب کوتاه منتشر کنید. مخاطبین تلگرامی حوصله‌ی مطالعه متن‌های بلند را ندارند.
  • اگر می‌توانید در کانال خود هر هفته یک پادکست تولید و منتشر کنید. 
  • از عکس‌های باکیفیت استفاده کنید.
  • اهدافتان را قبل از راه اندازی کانال تلگرام شفاف بنویسید تا بتوانید در راستای آنها قدم بردارید.
  • تقویم محتوایی ماهانه داشته باشید.

این مقاله ادامه دارد…

شما می توانید سوالات خود را در قسمت نظرات ثبت کنید تا کارشناسان ما به سؤالات شما پاسخ دهند.

 

 

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *