هوش مصنوعی در صنعت مد و پوشاک

هوش مصنوعی در صنعت مد

هوش مصنوعی در صنعت مد در زمان حال، هوش مصنوعی به یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین تکنولوژی‌های جهان تبدیل شده است و بسیاری از صنایع از آن بهره می‌برند. یکی از این صنایع، صنعت پوشاک است که هوش مصنوعی به طور مداوم در طراحی و تولید لباس‌های جدید مورد استفاده قرار می‌گیرد. این امر باعث شده است که طراحان لباس با استفاده از هوش مصنوعی، ابتکاراتی نوین را در طراحی و ساخت لباس‌ها ایجاد کنند. یکی از کاربردهای هوش مصنوعی در صنعت لباس، طراحی الگوی لباس است. با استفاده از هوش مصنوعی، طراحان می‌توانند الگوهایی را ایجاد کنند که با توجه به اندازه بدن، سبک و سایر مشخصات فردی، مناسب ترین الگو را ارائه دهند.

به عنوان مثال، یکی از کاربردهای هوش مصنوعی در صنعت لباس، پیش‌بینی روند مد و میزان تقاضا برای لباس‌ها است. با استفاده از این پیش‌بینی‌ها، تولیدکنندگان لباس می‌توانند بهترین سبک و طرح لباس را ارائه دهند و محصولات خود را بهتر بازاریابی کنند. همچنین، هوش مصنوعی در تولید لباس نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی، تولیدکنندگان لباس می‌توانند بهبود محصولات خود را ایجاد کنند. به عنوان مثال، هوش مصنوعی می‌تواند در کاهش هزینه‌های تولید لباس و افزایش کیفیت محصولات کمک کند.

هوش مصنوعی در تولید مد و پوشاک

یکی از بهترین مزایای هوش مصنوعی در صنعت مد پردازش داده ها می‌باشد. به عنوان مثال تولیدکنندگان می‌توانند با وارد کردن داده‌های متفاوت مانند تقاضای بازار، نرخ فروش محصولات قبلی و … به این نتیجه برسند که در تولیدهای آینده چه مقدار لباس و در چه مدل‌هایی تولید کنند. این مورد کمک می‌کند تا هزینه‌ها کاهش پیدا کند و در نتیجه تولیدکنندگان با افزایش سود رو به رو باشند. اگر شما تولیدکننده هستید باید از همین الان به فکر به روز کردن تیم و مجموعه خود باشید.

اگر بخواهید منتظر بمانید و کم کم این فناوری را در کسب و کار خود اضافه کنید با مشکلات بزرگی مواجه خواهید شد. یکی از آن مشکلات، رقبای شما هستند که از هوش مصنوعی در صنعت مد استفاده می‌کنند. پس توصیه می‌کنیم اگر تولیدکننده هستید حتماً به زودی این فناوری را در کسب و کار خود اضافه کنید. همچنین اگر به مشاوره نیاز داشتید می‌توانید به صفحه اینستاگرام ما دایرکت دهید تا کارشناسان مجموعه راهنمایی‌تان کنند.

بیش از 6000 هزار ابزار هوش مصنوعی

وب سایت را به شما معرفی می‌کنیم که +6000 هزار ابزار هوش مصنوعی را معرفی کرده است. این ابزارها شامل نرم افزار و وب سایت هستند. شما با مراجعه به این وب سایت، به تمام آرشیو هوش مصنوعی‌های که تا الان طراحی شده است دسترسی دارید. و بر اساس نیازتان می‌توانید از این ابزارها استفاده کنید. همچنین این وب سایت روزانه آپدیت می‌شود و اگر ابزار جدیدی در دسترس قرار گیرد. این وب سایت آن ابزار را با توضیحات و نوع کاربرد معرفی می‌کند. توصیه می‌کنیم زمان بگذارید و از این ابزارها استفاده کنید. البته کمی زمان می برد تا به آنها مسلط شوید. اما مطئمن باشید ارزش این را دارد که از الان شروع کنید و یک قدم جلوتر از رقبا باشید. معرفی ابزارهای هوش مصنوعی

هوش مصنوعی در خیاطی

هوش مصنوعی به خیاط‌ها نیز کمک بزرگی می کند که اگر خیاط‌ها این فناوری را یاد نگیرند کم کم با گذشت زمان شغل انها از بین خواهد رفت. باتوجه به پیشرفت سریع هوش مصنوعی در صنعت مدوفشن در آینده شاهد تولید ربات هایی هستیم که قادر خواهند بود لباس‌های متفاوتی را خیاطی کنند. اما در حال حاضر چنین امکانی فراهم نیست و با گذر زمان اتفاق می افتد. و اگر شما بخواهید صبر کنید تا ربات ها تولید شوند قطعاً با شکست بزرگی رو به رو خواهید شد. هوش مصنوعی در صنعت مد و خیاطی در حال حاضر فقط قادر خواهد بود که الگوهای متفاوت را طراحی کند و به شما ارائه دهد. پس شما می‌توانید از این ابزار جهت طراحی الگو استفاده کنید و به کار خود سرعت دهید.

CHAT GPT در صنعت مد

و اما فناوری CHAT GPT که یکی از بزرگترین فناوری‌های هوش مصنوعی به شمار می‌رود. از هوش مصنوعی در صنعت مد تمام افرادی که در این حیطه فعالیت دارند می‌توانند استفاده کنند. افرادی مانند: مدیران مزون لباس، طراحان لباس، خیاطان، مدیران کارگاه تولیدی، و … اما چگونه می‌توانیم از Chat gpt استفاده کنیم؟ اولین کاربرد، یادگیری می باشد. شما می‌توانید منابع مختلفی را برای یادگیری توسط هوش مصنوعی بدست آورید و در آن حیطه‌ها شروع به یادگیری کنید. به عنوان مثال یک طراح لباس می‌تواند منابع حرفه‌ای را از هوش مصنوعی دریافت کند و با استفاده از آن منابع دانش خود را افزایش دهد. یا شخصی که مدنویس است می‌تواند با نوشتن موضوع به همراه جزئیات، مطالب حرفه‌ای را از هوش مصنوعی دریافت کند و با کمی ویراستاری در فضای مجازی منتشر کند. این فناوری به مدنویس‌ها بی‌نهایت در صرفه جویی زمان کمک می‌کند.

وب سایت های رایگان هوش مصنوعی در صنعت مد

در ادامه وب سایت‌هایی معرفی می شود که به صورت رایگان می‌توانید از فناوری هوش مصنوعی در صنعت مد استفاده کنید. دقت کنید اگر بتوانید از وب سایت اصلی open ai استفاده کنید طبیعتاً خیلی بهتر خواهد بود. اما اگر به وب سایت اصلی دسترسی ندارید، وب سایت های معرفی شده کاربردی می‌باشند:

1. https://chat.tgbot.co

2. https://chat.theb.ai

3. https://freechatgpt.chat

4. https://fastgpt.app

5. https://freegpt.cc

6. https://freegpt.one

7. https://chatgpt.ddiu.me

8. https://chat.ninvfeng.xyz

9. https://www.aitoolgpt.com

10 https://www.chatsverse.xyz

11. https://chatforai.com

12. https://desk.im

13. https://ai.ls

14. https://ai.ci

15. https://talk.xiu.ee

16. https://www.scyu.app

17. https://www.chat2ai.cn

18. https://aigcfun.com

19. https://chat.forchange.cn

20. https://94gpt.com

21. https://chat.yqcloud.top

22. https://ai117.com

23. https://chat.zecoba.cn

24. https://ai.yiios.com

25. https://xc.com

26. https://chat.paoying.net

27. https://ai-toolbox.codefuture.top

چگونه از هوش مصنوعی در صنعت مد استفاده کنیم؟

وب سایت‌هایی که در بالا آورده شد نمونه‌ای از فناوری Chat gpt هستند که زیرشاخه‌ی هوش مصنوعی به شمار می‌رود. شما می‌توانید از این وب‌سایت در حیطه‌های مختلفی استفاده کنید. به عنوان مثال اگر قصد دارید کسب و کار جدید راه بیندازید و برای پیدا کردن اسم دچار مشکل هستید. به راحتی می‌توانید با زبان فارسی یا انلگیسی به هوش مصنوعی دستور دهید تا اسامی که مرتبط با موضوع کاری شما هستند را تا بی‌نهایت بهتان معرفی کند. حتی می‌توانید به عنوان یک تولید کننده محتوا برای وب سایتتان، پیج اینستاگرام یا … استفاده کنید. 

اگر مدیرعامل هستید می‌توانید به عنوان یک معلم به هوش مصنوعی نگاه کنید و منابع متفاوتی را جهت یادگیری مباحث به روز مدیریتی دریافت کنید. اگر مزون لباس دارید می‌توانید از این وب سایت‌ها جهت پیدا کردن جدیدترین ترندهای استایل، پارچه و لباس‌ها در نقاط مختلف جهان اسفتاده کنید و کالکشن‌های فصل بعد را هدفمند‌تر تولید کنید. هوش مصنوعی در صنعت مد و فشن کاربردهای متفاوتی دارد که در این بخش سعی کردیم مثال‌هایی بزنیم تا شما نسبت به استفاده از هوش مصنوعی ذهنیت بگیرید. اگر کمی زمان بگذارید و روزانه یک ساعت را به کار کردن با فناوری Chat gpt اختصاص دهید با گذشت دو هفته به تمام تکنیک‌ها مسلط خواهید شد.

هوش مصنوعی در مد

با پیشرفته شدن هوش مصنوعی در جهان، افراد متخصص یادگیری ماشینی دست به کار شدند و سیستم عاملی تحت رابط DALL-E طراحی کردند با نام CALA. این نرم افزار محیط مشابهی مانند کلوتریدی دارد. اگر طراح لباسی باشید که با کلوتریدی کار کرده باشید حین کار با این فناوری محیط برایتان آشنا خواهد بود. این نرم افزار در حال حاضر فقط برای سیستم‌عامل IOS ارائه می‌شود و احتمال اینکه در آینده برای اندروید هم موجود شود بسیار زیاد است. با استفاده از این نرم افزار می‌توانید به راحی یک لباس را طراحی کنید. از الگوی لباس خروجی بگیرید، متریال‌های مختلف پارچه را امتحان کنید و مانند نرم افزار کلوتریدی قادر خواهید بود یک لباس را با کمک هوش مصنوعی طراحی کنید. برای استفاده از این فناوری به وب سایت  www.ca.la مراجعه کنید.

مزایای هوش مصنوعی در صنعت مد

باتوجه به پیشرفت هوش مصنوعی، مزایای آن فقط در حیطه مجازی نیست و در حیطه محصولات و فروشگاه‌های فیزیکی هم مزایای فوق‌العاده‌ای دارد. البته این مزایا در حال حاضر در ایران قابل استفاده نیست و ما فقط قادر خواهیم بود از موارد آنلاین هوش مصنوعی بهرمند شویم. اما در خارج کشور ربات‌ها و دستگاه‌های با فناوری هوش مصنوعی ساخته شده است که به فروش و بازاریابی محصولات مد و فشن کمک بزرگی می‌کند.

مد و فشن با هوش مصنوعی

به عنوان مثال یکی از مزایای استفاده از هوش مصنوعی ارائه سرویس به مشتریان است. با استفاده از چت بات‌های هوشمند فروشگاه‌ها می‌توانند تعامل با مشتریان‌شان را به طور کامل تغییر دهند و نسبت به قبل بیشتر با مشتریان ارتباط داشته باشند. چت بات‌ها می‌توانند مشتریان را برای خرید و هدایت‌کردن آنها به محصولات مرتبط راهنمایی کند و در نتیجه نرخ فروش افزایش پیدا می‌کند. این مورد برای وب سایت‌های فروشگاهی نیز قابل پیاده‌سازی می‌باشد. 

یکی دیگر از مزایای هوش مصنوعی در صنعت مد کم شدن نیروی انسانی با افزایش اتوماسیون است. کسب و کارهای فشن و حتی کسب و کارهای دیگر می‌توانند با بهره گیری از هوش مصنوعی اغلب کارهای تکراری و زمان بر که توسط انسان‌‎ها انجام می‌شود را به شکل خودکار و سیستمی طراحی کنند تا هوش مصنوعی با بهترین کیفیت و در سریع‌ترین زمان کارها را انجام دهد. به عنوان مثال یکی از کارهای که خیلی زمان‌بر است وارد کردن اطلاعات مشرتیان در سیستم‌های کامپیوتری می‌باشد که با کمک هوش مصنوعی این امور به خوبی انجام خواهند شد.

هوش مصنوعی در شرکت های بزرگ

شرکت علی بابا در چین، یکی از فروشگاه‌های است که هوش مصنوعی را در صنعت مد راه اندازی کرده است. این شرکت با استفاده از آینه‌ی هوشمند اطلاعات مرتبط با کالا و همچنین سیستم‌های توصیه‌گر را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. هنگامی که فرد رو به روی آینه می‌ایستد اطلاعات مرتبط با لباس موردنظر را به مشتری نشان می‌دهد. و کافیست مشتری لباس را جلوی آینه قرار دهید تا آینه لباس را تشخص دهد.

یکی دیگر از شرکت‌ها که از هوش مصنوعی به خوبی استفاده کرده است. آمازون می‌باشد. آمازون سیستمی طراحی کرده است که اساس جستجو‌های مخاطب توصیه و پیشنهاداتی را به مشتریان بر اساس ترجیحات و علاقمندی‌های که دارند نمایش می‌دهد.

این مقاله ادامه دارد…

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *