چگونه طرح های لباس خود را بفروشیم

چگونه طرح های لباس خود را بفروشیم

چگونه طرح های لباس خود را بفروشیم تا بتوانیم از فروش آنها کسب درامد دلاری داشته باشیم. یکی از سوالاتی که بیشتر طراحان لباس در جلسات مشاوره می پرسند این است که روش فروش طرح لباس به چه صورت است؟ آیا این امکان وجود دارد که ما طرح های لباسمان را بفروشیم؟ در این مقاله به صورت کامل با به روزسانی های هفتگی این مبحث را به صورت جامع آموزش می دهیم.

فروش طرح های لباس

قبل از هر چیزی باید بگوییم که بازار کار برای خرید طرح لباس چه در ایران چه در خارج از کشور وضعیت مناسبی ندارد. بنابراین شما باید تمرکز خود را روی فریلنسری بگذارید. چرا که وب سایت های وجود ندارند که شما طرحتان را بارگذاری کنید. و کارفرماها از شما خریداری کنند. اغلب کارفرماها ترجیح می دهند به صورت فریلنسری با طراحان لباس همکاری داشته باشند. تا بتوانند یک طرح خاص و انحصاری داشته باشند.

چگونه فریلنسر طراحی لباس شویم؟

برای فریلنسر شدن و چگونه طرح های لباس خود را بفروشیم. نیاز است چندین قدم را طی کنید. تا در نهایت به خواسته خود برسید. در ادامه مقاله گام به گام آموزش می دهیم که برای فریلسنر شدن چه اقداماتی را نیاز است انجام دهید.

گام اول فریلنسری طراحی لباس

جمع آوری کردن طرح هایی که تا به الان طراحی کردید. فرقی نمی کند طراح لباس دستی هستید یا دیجیتال. نیاز است یک مجموعه آرشیو از طراحی های که تا به الان انجام داده اید را جمع کنید. این آرشیو به شما کمک می کند تا بتوانید به کارفرما ارائه دهید. و توانایی و استعداد خود را به نمایش بگذارید. به صورت ساده می توان گفت برای شما نمونه کار یا پورتوفولیو محسوب می شوند. تا کارفرما با نوع کار و متدهایی که استفاده می کنید آشنا شود. اگر طراح دیجیتال هسیتد با بهترین کیفیت از طرحتان خروجی بگیرید. اگر هم طراح دستی هستید ترجیحاً با یک بک گراند زیبا به همراه نور کافی از طرحتان عکاسی کنید. هر چقدر خلاقیت شما در عکاسی بیشتر باشد. طرحتان توجه بیشتری جلب می کند.

گام دوم چگونه طرح لباس را بفروشیم

گام دوم تسلط به زبان انگلیسی است. نیازی به توضیح بیشتری ندارد چرا که همه ما می دانیم بلد بودن زبان انگلیسی در دنیای امروزی چه فوایدی دارد. اگر زبان خوبی نداشته باشید نمی توانید در وب سایت های فریلنسری به خوبی یک پروفایل حرفه ای ایجاد کنید. و از طرف دیگر نمی توانید با کارفرما گفتگوی مناسبی داشته باشید. اگر هم بخواهید از گوگل ترنسلیت استفاده کنید. یک فرد انگلیسی زبان این موضوع را متوجه می شود. چرا که گوگل ترنسلیت جملات را به زبان و ساختار ادبی ترجمه می کند. پس اگر زبان را تسلط دارید خیلی عالیست. اما اگر تسلط ندارید نیاز است از همین امروز یادگیری را شروع کنید. پیشنهاد ما یوتیوب است!

گام سوم نحوه فروش طرح طراحان لباس

سومین گام برای چگونه طرح های لباس خود را بفروشیم فعالیت در فضای مجازی است. منظور از فضای مجازی فقط اینستاگرام نیست. فضای مجازی ترکیبی از شبکه های مهم اجتماعی است. برای طراحان لباس مهم ترین شبکه های اجتماعی:

  • Instagram
  • Dribbble
  • behance
  • pinterest
  • linkedin

این پنج شبکه اجتماعی را شما نیاز دارید برای شناخته شدن. هر کدام از این شبکه های اجتماعی یک کاربرد و سود برای شما دارند. بنابراین اگر بخواهید بگویید من فقط در اینستاگرام فعالیت می کنم. بسیاری از فرصت های شغلی را از دست می دهید. اینستاگرام در ایران محبوبیت زیادی دارد! خارج از کشور تمام این اپلیکیشن ها به نوع و کاربرد خودشان محبوبیت دارند. و کارفرماها طبیعتاً فردی را انتخاب می کنند که به صورت حرفه ای در این شبکه ها فعالیت دارد. و فقط تک بعدی پیش نمی رود.

مهم ترین شبکه های که باید برای شروع انتخاب کنید. Instagram , linkedin , dribbble است. این سه اپلیکیشن برای شش ماه اول شروع کارتان کافی هستند. اما بعد از گذشت شش ماه نیاز است در سایر شبکه ها نیز فعالیت داشته باشید.

شروع فعالیت فروش طرح لباس در اینستاگرام

اولین شبکه مجازی که باید فعالیتتان را در انجا شروع کنید اینستاگرام است. طبیعتاً تمام طراحان لباس یک پیج کاری نیمه کاره در اینستاگرام دارند. که روزی قصد داشتند از آن استفاده کنند. چند پست آپلود کردند اما در اواسط راه بیخیال شدند. بنابراین شما می توانید همان پیج قدیمی را دوباره فعالیتش را شروع کنید. اما توجه کنید که پیج شما باید قابلیت ها یک پیج حرفه ای را داشته باشد. اگر پیج شما، از نظر اصول فنی و گرافیکی شرایط مناسب نداشته باشد. هر چقدر تولیدمحتوا کنید و زمان بگذارید پیشرفتی نخواهید کرد. 

اصول پیج اینستاگرام برای فروش طرح طراحان لباس

نکاتی که نیاز است برای پیجتان رعایت کنید را در ادامه به صورت لیست معرفی می کنیم. هر کدام که در پیج شما وجود ندارد برنامه ریزی کنید و پیجتان را بر اساس این لیست بهینه کنید:

  • لوگو مرتبط و مشخص یا یک تصویر چهره واضح از خودتان
  • بیو مناسب با توضیحات کامل که شما در این پیج چه کاری انجام می دهید؟ و مخاطب با فالو کردن شما چه چیزی یاد می گیرد؟
  • وجود هایلایت های مهم (درباره من، نحوه همکاری، پشت صحنه طراحی) حداقل هایلایت های که باید داشته باشید + کاور هایلایت
  • تولیدمحتوا هفتگی حداقل سه عدد ریلز به همراه کاورهای جذاب با تیتر (یا ریلزهای آموزشی یا معرفی طرح ها)
  • تولید رشتاستوری های آموزشی و کاربردی در استوری

چگونه طرح های لباس خود را بفروشیم؛ لوگو مرتبط پیج طراحی لباس

برای لوگو پیج طراحی لباس، همانطور که اشاره شد. می توانید از چهره یا یک لوگو رسمی استفاده کنید. اگر بخواهید از چهره خودتان استفاده کنید. نمی توانید هر عکسی را قرار دهید. مثلاً اگر یک روز به طبیعت رفته اید و در آنجا عکس گرفته اید. این عکس مناسب یک پیج کاری نیست. بنابراین در آرشیو عکس های خود، عکسی را انتخاب کنید که فضای رسمی داشته باشد. اما اگر تمایل به استفاده از عکس چهره خودتان ندارید. می توانید از لوگوها مرتبط با موضوع پیج کاری طراحی لباس استفاده کنید. 

برای اینکار ما سایت Freepik را به شما پیشنهاد می کنیم. در این سایت لوگو های لایه باز بسیاری وجود دارد که با جستجو کردن کلمات کلیدی مرتبط با حوزه خود می توانید به آنها دسترسی داشته باشید. و اگر فتوشاپ دارید می توانید فایل ها را بر اساس سلیقه خود تغییر دهید. اما اگر لپ تاپ ندارید می توانید از اپلیکیشن های لوگو ساز استفاده کنید. 

بیو اینستاگرام طراحی لباس

همانطور که قبل تر در مقاله چگونه طرح های لباس خود را بفروشیم راجع به بیو گفته شد باید به این سوالات پاسخ دهید که شما در این پیج چه فعالیتی دارید. و فالو کردن پیج شما برای مخاطب چه مزیتی دارد. به عنوان مثال می توانید داخل بیو بنویسید: من زهرام، توی این پیج لباس های جدیدی که طراحی میکنم به اشتراک میزارم به همراه اموزش های کاربردی در مورد طراحی لباس. توی این جمله مخاطب متوجه میشه که هر روز از شما هم طرح لباس قراره ببینه و هم آموزش های کاربردی. پس فعالیت شما به صورت شفاف برای مخاطب مشخص می شود. البته همیشه هم نباید با یک بیوی ثابت ادامه دهید. حتماً یک ماه یکبار بیو اینستاگرامتان را تغییر دهید. 

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *