چگونه پیج خیاطی بزنیم

چگونه پیج خیاطی بزنیم

چگونه پیج خیاطی بزنیم متداول ترین سوالی است که خیاط ها در جلسات مشاوره آر اِم مُد می پرسند. عزیزانی که در جلسات مشاوره شرکت کردند به طور کامل کمکشان کردیم. تا یک پیج حرفه ای راه اندازی کنند. در این مقاله به تمام افراد آموزش می دهیم که اصول و قواعد راه اندازی صفحات خیاطی چه چیزهایی است؟ و چگونه باید نکات را اجرا کرد؟ به طور کلی پیج هایی که در حیطه مد و فشن فعالیت می کنند.

 اعم از مزون لباس، طراحی لباس، استایلیست، خیاطی و … نیاز به استراتژی‌های مخصوص خودشان دارند. که در دوره های محبوب آموزش اینستاگرام هیچ یک از این استراتژی ها آموزش داده نمی شود. بنابراین اگر شما هم تمایل داشتید به صورت حرفه ای این استراتژی ها را در پیجتان اجرا کنید. از مشاوره‌های دو ساعته آر اِم مُد استفاده کنید.

راه اندازی پیج خیاطی 

افراد زیادی هستند که در اینستاگرام پیج خیاطی دارند. اما متاسفانه اصول را رعایت نمی کنند. و همین مورد باعث می شود که پیج شان رشد خوبی را نداشته باشد. و یا مخاطبان زیادی به آنها سفارش کار ندهند. اولین قدم برای چگونه پیج خیاطی بزنیم پیدا کردن چرایی است.

 شما باید چرایی کارتان را پیدا کنید که هدفتان از راه اندازی پیج چیست. اگر بخواهید صرفاً با خودتان بگویید که خب میخوام محبوب بشم. میخوام پیجم فالور بگیره ازش کسب درآمد کنم. هیچ کمکی به شما نمی کند. چرا که این دو جمله اصلاً چرایی مناسبی برای اینکار نیستند. همه افراد دوست دارند پیج راه اندازی کنند و از پیج کسب درآمد کنند.

پیدا کردن چرایی چگونه پیج خیاطی بزنیم

بنابراین برای اولین قدم یک کاغذ و خودکار بردارید. هدفتان را از راه اندازی پیج خیاطی بنویسید. و بررسی کنید که آیا به قدری این ایده برایتان جدی است که حاضر باشید هر روز چالش هایی که در اینستاگرام وجود دارد را پشت سر بگذارید؟ هزینه تبلیغات دهید؟ برای آموزش دیدن هزینه کنید؟ زمان بگذارید و محتوای خوب رقابتی تولید کنید. با مشکلات بازدید و لایک اینستاگرام کنار بیایید و راهکارهای مناسب را جستجو کنید.

 راه اندازی پیج واقعاً کار دشواری است. و به قدری چالش دارد که حتی فکرش را هم نخواهید کرد. پس حتماً چرایی کارتان را پیدا کنید. تا در اواسط مسیر اگر ناامیدی به سراغتان آمد که قطعاً می آید. بتوانید بحران ها و نا امیدی ها را بهترین شکل با چرایی قدرتمندی که دارید مدیریت کنید.

1 گام کلی برای راه اندازی پیج خیاطی لباس 

در ادامه 5 گام را معرفی می کنیم. که برای راه اندازی کسب و کار خیاطی نیاز دارید این 5 گام را پشت سر بگذارید. اگر هم نیاز به راهنمایی بیشتری داشتید. از طریق چت آنلاین سمت راست صفحه پیغام دهید. تا کارشانسان مجموعه به صورت کامل و حرفه‌ای بر اساس شرایط شما راهنماییتان کنند که چگونه پیج خیاطی را راه اندازی کنید.

گام اول برای راه اندازی کسب و کار خیاطی

انتخاب اسم جزء مهم ترین کارها محسوب می شود. به طور کلی برای انتخاب کردن اسم باید به این موضوع دقت داشته باشید که پیج شما قرار است بیزینس برند باشد یا پرسونال برند. بیزینس برند بر اساس هویت یک مجموعه جلو می رود.

 پرسونال برند بر اساس اسم و چهره فردی که کسب و کار را راه اندازی کرده است. این تصمیم را بگیرید که آیا قصد دارید مخاطبین چهره شما را ببیند؟ و خودتان در استوری ها و پست ها حضور داشته باشید؟ طبیعتاً هر چقدر حضور فعالی در استوری ها داشته باشید. زودتر به افزایش فالور و درآمد می رسید. چرا که مخاطب اعتماد بیشتری می کند.

پس اولین گام تصمیم گیری برای پرسونال و بیزینس برندینگ است. برای پرسونال برندینگ نیازی به انتخاب اسم ندارید. به این دلیل که معمولاً در اصول پرسونال از اسم و فامیل مخاطب استفاده می شود. که شما هم می توانید از طریق نام و نام خانوادگی خود برای پیجتان استفاده کنید. 

اما اگر بخواهید بیزینس برند پیش بروید. داستان کمی پیچیده خواهد شد. و باید یک اسم معنی دار، کوتاه و مرتبط با خیاطی را انتخاب کنید. برای انتخاب اسم می توانید فکر کنید و ببینید به چه کلمات و واژه های علاقمند هستید که در کسب و کارتان استفاده کنید یا از هوش مصنوعی چت چی پی تی استفاده کنید.

در به روزرسانی بعدی مقاله چگونه پیج خیاطی بزنیم موارد دیگری را به شما آموزش خواهیم داد. اگر سوالی داشتید از چت آنلاین بپرسید.

چگونه با هوش مصنوعی اسم پیج انتخاب کنیم؟

پیدا کردن اسم با هوش مصنوعی خیلی سریع تر  و بهتر از این است که بخواهید زمان بگذارید و خودتان فکر کنید. هوش مصنوعی ایده های مختلفی را به شما می دهد که می توانید از بین آنها یکی را انتخاب کنید. قبل از اینکه سایت هوش مصنوعی را معرفی کنیم ابتدا نیاز است این مورد را توضیح دهیم که چگونه با این وب سایت کار کنید. 

وب سایت هوش مصنوعی  یک دمو از CHAT GPT است. برای اینکه بخواهید از نسخه اصلی چت جی پی تی استفاده کنید باید هزینه پرداخت کنید و فرایند ثبت نام آن کمی پیچیدگی دارد. اما برای اینکه کارتان راحت باشد می توانید از همین وب سایت استفاده کنید. برای پیدا کردن اسم پیج با هوش مصنوعی باید با جزئیات به آن دستور دهید تا اسم های مرتبط با کسب و کارتان را معرفی کند.

مثلاً: من میخوام یک پیج خیاطی راه اندازی کنم. و در این پیج خیاطی تولیدمحتوای آموزشی داشته باشم. و سفارش دوخت بگیرم. به من 20 ایده اسم کوتاه بده برای انتخاب اسم پیج خیاطی. 

گام دوم راه اندازی پیج خیاطی

گام دوم ساخت جیمیل با نامی است که انتخاب کرده اید. یک جیمیل جدید بسازید. و با همان جیمیل یک پیج جدید را راه اندازی کنید. البته اگر از قبل در اینستاگرام پیج دارید و روی رشد آن کار نکردید. صرفاً باید اسم پیج را بررسی کنید که به درستی انتخاب شده باشد. به طور کلی اسم پیج باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

  • کوتاه 
  • مرتبط با کسب و کار
  • خوش خوان بودن 
  • قابلیت ماندگاری در ذهن
  • نوشتاری انگلیسی آسان

چنین ویژگی های را باید برای نام پیج رعایت کنید. اگر دقت کنید برندهای بزرگ هم چنین قابلیت‌های دارند مانند: دیجی کالا، آمازون، دیوار، شیپور، اپل، سامسونگ و …

گام سوم پیج خیاطی

در این گام باید یک تقویم محتوایی آماده کنید. تا طبق آن کم کم فعالیت‌تان را شروع کنید. تقویم محتوایی یعنی چی؟ یعنی در یک کاغذ ساده بنویسید که روزانه چه محتوایی و می‌خواهید منتشر کنید؟ چه استوری و ریلزهای آپلود کنید؟ چه روزهای ریلز بزارید؟ موضوعات ریلز و استوری ها چیست؟ در کنار تقویم محتوایی به صورت موازی باید به فکر یک لوگو هم برای کسب و کار خود باشید.

طبیعتاً اگر از عکس چهره خود استفاده کنید. تاثیر بیشتری در جذب فالوری دارد. اما اگر تمایل ندارید. می توانید از یک لوگو رسمی و بیزینسی استفاده کنید. و کم کم جذب فالور داشته باشید. بعد از مشخص شدن لوگوی پیج، به فکر هایلایت‌ها باشید. حداقل هایلایت های که باید داشته باشید: 

  • درباره ما یا درباره من 
  • فعالیت پیج

این دو هایلایت برای شروع کافیست. بنابراین در شروع خیلی کمال گرایانه مسیر را طی نکنید. با هر منبعی که در اختیار دارید شروع کنید. کم کم در طول مسیر، شرایط را بهبود دهید.

نمونه تقویم محتوایی ساده پیج خیاطی

برای اینکه یک تقویم محتوایی ساده طراحی کنید تا کارتان را راه بیاندازد. نیاز است طبق گام های است که در ادامه معرفی می کنیم. البته به این نکته هم توجه داشته باشید که تقویم محتوایی مبحث پیچیده ای هست. اما در اینجا برای یک پیج تازه کار که بتواند برنامه ریزی هدفمندی داشته باشد. مدل های ساده را معرفی می کنیم.

یک کاغذ و خودکار بردارید. یا در نوت گوشی خود طبق فرمول زیر روزهای هفته را مشخص کنید و برای هر روز تعداد استوری، موضوع استوری، حتی شروع استوری با ترفندهای مختلف که ریپلای باشد، استکیر تعاملی یا … بنویسید. در آن روزهایی هم که قصد دارید پست یا ریلز آپلود کنید هم موضوعات را مانند استوری بنویسید.

شنبه:

استوری:

  • یک عکس از پشت صحنه کارگاه و گرفتن تعامل از مخاطب با روش های…..
  • یک آموزش در دو استوری راجع به موضوع …….. 

ریلز:

  • تولید محتوای ریلز با موضوع ……. آپلود کردن در ساعت ……..

یکشنبه:

استوری:

  • معرفی پروژه لباسی که جدیداً دارم روش کار میکنم. و گفتن یک اشتباهی که خیلی ها در دوخت مرتکب میشن. (ارسال کلمه …. توسط مخاطب و دریافت جواب آموزش)
  • یک استوری از روزمرگی روز یکشنبه.

راه اندازی پیج خیاطی گام چهارم

در گام چهارم نوبت به هایلایت های پیج شما می رسد. از آنجایی که پیج شما، پیج آموزشی است. نیاز دارید تا هایلایت های آموزشی هم در لیست هایلایت ها داشته باشید. اما در اوایل کار نیازی به اینکار نیست. چرا که شما هنوز تعداد مخاطبین زیادی ندارید که بخواهید یک پیج پربار محتوایی داشته باشید. بنابراین باید کار خود را با چند هایلایت ابتدایی شروع کنید. بعدها در طول مسیر که کم کم فالورها بالا رفت. هایلایت های بیشتری هم اضافه کنید. اما دقت داشته باشید به کمیت توجه نکنید. تمرکز شما باید روی کیفیت باشد. یعنی هنگامی که مخاطب وارد هایلایت آموزشی خرید چرخ خیاطی می شود. با یک رشته استوری رو به رو باشد که به صورت کامل در رابطه با خرید چرخ خیاطی به نتیجه برسد. 

اصلاً هایلایت هایی که کیفیت محتوایی خوبی ندارند در پیج خود اضافه نکنید. برای شروع می توانید با هایلایت های درباره ما شروع کنید. و در این هایلایت به صورت مختصر در چند استوری به مخاطب بگویید که در پیج خود چه فعالیتی دارید. اگر هم تمایل داشتید در کنار آن هایلایت Me یا روزمرگی قرار دهید.

قدم پنجم چگونه پیج خیاطی بزنیم

قدم پنجم نوبت به تست محتوا می رسد. برای تست محتوا نیاز است که ابتدا چند پیج رقبا و پیج هایی که با موضوع شما مرتبط هستند را پیدا کنید. محتوایی که در استوری ها و پست ها و ریلزها تولید می کنند را با دقت بررسی کنید. و نکته برداری کنید که آنها روی چه موضوعاتی بیشتر کار می کنند. بعد از آن نوبت به تست کردن تولیدمحتوای خودتان است. یک محتوای اموزشی بر اساس موضوعاتی که تقویم محتوایی انتخاب کرده اید تولید کنید.

 یک محتوای آموزشی می تواند ویدئو باشد که خودتان صحبت کنید. می تواند اسلاید باشد. یا … هر محتوایی که مدنظرتان است را آماده کنید. و بعد از آن به فکر یک کاور باشید. بعد از آماده کردن این موارد به محتوای خود نمره بدهید و اگر ایرادی دارد. ایرادات را رفع کنید. البته کمال گرا نباشید چرا که در ابتدای کارتان طبیعتاً مشکلات زیادی در محتوا وجود دارد. اما می توانید حداقل ترین هارا رقع کنید.

ششمین قدم راه اندازی پیج آموزش خیاطی

حالا نوبت به شروع تولید محتوا در اینستاگرام می رسد. اگر می خواهید سریع رشد کنید. نیاز است که تولیدمحتوای منظم و مستمر داشته باشید. بنابراین یک تقویم محتوایی آماده کنید. که در طول هفته به صورت منظم پست و استوری و ریلز آپلود کنید. مثلاً اگر هر هفته سه ریلز قرار است آپلود کنید. این نظم همیشه پا برجا باشد. اینستاگرام به پیج هایی که نظم دارند بها می دهد. مخصوصاً در شروع کار. کم کم شروع کنید به محتوا تولید کردن و تعامل کردن با همکاران. در تعامل زیاده روی نکنید. روزانه با چند پیج مرتبط خیاطی بزرگ و کوچک تعامل داشته باشید.

منظور از تعامل یعنی اینکه برای پست های همکاران کامنت بگذارید. کامنت های مفصل و حرفه ای. یعنی ننویسید همکار عزیزم خیلی عالی بود. منم فالو کن! این کامنت را هیچکس به آن توجه نمی کند. مثلاً همکار شما در اینستاگرام یک پست گذاشته است با موضوع چگونه چرخ خیاطی …. بخریم. شما یک کامنت بگذارید و در مورد تجربه خودتان یک توضیحی بدهید. و توضیح بدهید که خودتان از چه چرخی استفاده می کنید. و در توضیحاتتان به یک نکته هم اشاره کنید که همکارتان اشاره نکرده است.

تولید محتوا برای پیج اینستاگرام خیاطی

از این مرحله به بعد پیج شما به صورت کامل آماده شده است. و حالا نوبت به آزمون و خطا می رسد. شما باید فرایندها را هر روز اجرا کنید. آزمون و خطا کنید و ایرادات پیج را برطرف کنید. فرایند چیست؟ مدیریت کردن یک پیج اینستاگرام بر اساس یک سری فرایند پیش می رود. اگر شما بخواهید خارج از این سیستم فعالیت کنید. پیجتان به موفقیت نمی رسد. بنابراین اگر پیشرفت می خواهید. باید طبق فرایندها جلو بروید. 

فرایندهای پیج خیاطی چه چیزهای هستند؟ 

  • تولیدمحتوای روزانه‌ استوری بر اساس اصول و قواعد! نه هر استوری که دوست داشتید را آپلود کنید.
  • تولیدمحتوای منظم هفتگی ریلز و پست بر اساس موضوع پیج و مرتبط با دغدغه مخاطب 
  • پیدا کردن بهترین ساعات طلایی پست و استوری هایی که در طول هفته آپلود می کنید.
  • بررسی کردن روزانه رقبا و نوع تولیدمحتوای آنها
  • ارتباط با همکاران و پیج های خیاطی

این 5 فرایند را روزانه نیاز است انجام دهید. یعنی هنگامی که یک پیج آماده می شود. این فرایندها شروع می شوند. یک سری کارهای تکرار شونده روزانه! که اگر شما باهوش باشید یک روز یا روز را وقت خالی می کنید. برای یک هفته تقویم محتوایی + اصل محتوا را آماده می کنید. که در طول هفته فقط منتشر کنید. مزیت این کار این است شما بعضی روزها که انرژی به اندازه کافی ندارید. یک استوری خوب آپلود می کنید. اما اگر بخواهید روزانه استوری بسازید و منتشر کنید. باعث می شود انرژی کم شما در برخی روزها بر روی کیفیت استوری ها تاثیر بگذارد. 

تحلیل رایگان پیج خیاطی 

اگر پیجتان را راه اندازی کرده اید. یا از قبل یک پیج خیاطی دارید. می توانید به دایرکت اینستاگرام مجموعه آر ِاِم مُد با پیج کاری دایرکت دهید. تا به صورت کاملاً رایگان صفر تا صد پیج شما را تحلیل کنیم. و گزارش آن را در قالب فایل PDF به همراه راهکارها برایتان ارسال کنیم. این تحلیل به شما کمک می کند تا ایرادات پیجتان را پیدا کنید. و اشتباهاتی که تا به الان مرتکب شده اید را شناسایی کنید. لیست راهکارها را از کارشناسان دیجیتال مارکتینگ مجمموعه دریافت کنید. و شروع کنید به صورت کامل ایرادات را برطرف کنید. 

طبیعتاً بعد از اینکه پیج شما تحلیل شود و نکات را اجرا کنید. تاثیر زیادی در افزایش بازدیدها، فروش و فالورها دارد. بنابراین توصیه می کنیم این فرصت ویژه را از دست ندهید. آر اِم مُد تنها مجموعه ای است که به صورت تخصصی به کسب و کارهای مد و فشن کمک می کند به بهترین شکل فعالیت کنند.

ادامه دارد…

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *