مهارت انتخاب و پوشیدن لباس خوب مردانه و زنانه، چگونه لباس خوب انتخاب کنیم؟

مهارت انتخاب و پوشیدن لباس خوب ویژه مردان و زنان

مهارت انتخاب و پوشیدن لباس خوب را می‌بایست یاد بگیرید تا بتوانید لباس‌های خوبی را انتخاب کنید. رفتن به خرید لباس می‌تواند سخت و گیج‌کننده باشد. گاهی اوقات با یک ایده به ک فروشگاه بزرگ سر می‌زنید، اما وقتی به آنجا رسیدید نمی‌دانید از کجا شروع کنید و چه مدلی می‌خواهید؟. مدل‌ها، اندازه‌ها، رنگ‌ها، برندهای بسیار متفاوتی وجود دارد که ممکن است شمارا خسته و سردرگم کند. داشتن ایده‌ای از اینکه چه مدلی برای شما خوب به نظر می‌رسد، انتخاب لباس خوب را بسیار آسان‌تر می‌کند.

چگونه لباس انتخاب کنیم حتماً برای شما هم این سؤال پیش‌آمده و ممکنه کلافه شده باشید. انتخاب کردن لباس خوب حس ارزشمندی و اعتمادبه‌نفس را در ما بالا می‌برد. هنگامی‌که با یک استایل زیبا جلوی آینه می‌رویم از دیدن خود لذت می‌بریم و باعث می‌شود اعتمادبه‌نفس ما تقویت شود. در ادامه به شما کمک خواهیم کرد تا چگونه لباس خوب و مناسب انتخاب کنیم؟

مهارت انتخاب و پوشیدن لباس خوب

ویژگی لباس خوب چیست؟ چگونه لباس ست کنیم؟

ویژگی لباس خوب چیست؟ در این مقاله مجله آر اِم مٌد یاد خواهید گرفت که و هنگام خرید بدانید که کدام لباس دارای ویژگی خوب است.

  • تصمیم بگیرید که بر کدام ویژگی‌ها می‌خواهید تأکید کنید

می‌توانید از لباس‌هایی استفاده کنید تا جنبه‌های ظاهری خود را بزرگ‌تر، واضح‌تر، یا کمتر به چشم بیاورید.

  • اندازه‌گیری‌های خود را بدانید

چگونه لباس شیک بخریم؟ هنگامی‌که در حال انتخاب و خرید لباس هستید بهتر است اندازه‌های دقیق خود را در نظر داشته باشید. از یک متر استفاده کنید و اعداد دقیق را یادداشت کنید، وقتی این کار را انجام دهید لباس به درستی در اندام شما می‌نشیند و یک استایل شیک را تجربه خواهید کرد.

  • مطمئن شوید که لباس مناسب شما است

تناسب مناسب مهم‌ترین بخش مهارت انتخاب و پوشیدن لباس خوب است.

  1. لباس مناسب باید راحت باشد و مانع حرکات شما نشود و درعین‌حال خیلی گشاد یا شلخته به نظر نرسد.
  2. اگر قصد کاهش وزن‌دارید، لباس‌هایی که فکر می‌کنید ظرف چند ماه می‌توانید آن‌ها را بپوشید خرید نکنید.
  • لباسی را بخرید که به نظر شما عالی است

انتخاب لباس خوب، آموزش خرید لباس های شیک

اگر لباس الان کاملاً مناسب نیست اما فکر می‌کنید وقتی برای تابستان خوش‌فرم شدید عالی به نظر می‌رسد، خرید آن ایده خوبی نیست. برای زمان حال تصمیم بگیرید و لباس خرید کنید. نه آن چیزی که فکر می‌کنید باید داشته باشید. شما نمی‌خواهید پول خود را برای لباس‌هایی که ممکن است هرگز نپوشید هدر دهید.

  • بررسی کنید که لباس در اندام شما چگونه به نظر می‌رسد

این مرحله‌ای هست که بسیاری از افراد از آن در انتخاب لباس خوب صرف‌نظر می‌کنند. بسیار مهم است یک لباس یا کت‌وشلوار از جلو و پشت مناسب باشد. یا گاهی ممکن است لباسی که انتخاب کرده‌اید از جلو مناسب باشد اما از پشت تنگ یا گشاد به نظر برسد.

هنگام پرو کردن لباس گوشی خود را به داخل اتاق ببرید تا بررسی کنید که لباس شما از پشت چگونه به نظر می‌رسد.

  • همیشه از مد روز پیروی نکنید

ممکن است بخواهید با استایل های جدید مد لباس خرید کنید. اما اگر مد روز برای ظاهر شما جذاب نیست آن را نپوشید. سبک خود را بسازید و فقط از نکاتی استفاده کنید که به‌خوبی بااندام و استایل شما مطابقت دارند.

به‌عنوان‌مثال، اگر شما یک پسر لاغر هستید و کت‌وشلوارهای بسیار گشاد به تن دارید، بهتر است پول خود را برای این استایل هدر ندهید. از کت‌وشلوارهای استفاده کنید که مناسب اندام شما باشد.

  • رنگ‌هایی را انتخاب کنید که برای شما مناسب هستند

چگونه یک خرید لباس خوب داشته باشیم؟ چگونه لباس با کیفیت بخریم ؟

لباسی را انتخاب کنید که بارنگ پوست شما هماهنگ باشد. سعی کنید کمد لباسی بسازید که شامل تنها یک یا دورنگ خنثی باشد. خنثی‌ها پایه و اساس اکثر لباس‌ها را تشکیل می‌دهند. به یاد داشته باشید که باید چیزی را بپوشید که بیشتر شمارا خوشحال می‌کند.

  • چند نسخه از لباسی که دوست دارید بخرید

این غیرمنطقی نیست که مردم چند لباس از یک نوع را خریداری کنند. این به شما این امکان را می‌دهد که کمد لباس خود را خوش جلوه کنید. اگر در پیدا کردن لباس راحت و مناسب مشکل زیادی دارید، این ایده خوبی است. به‌عنوان‌مثال اگر از یک تی‌شرت خوشتان آمده می‌توانید از آن مدل در چندرنگ که موردپسند شما است خرید کنید.

  • به کیفیت هر لباس توجه کنید

اگر اکنون بتوانید لباس‌های باکیفیت و خوش‌دوخت بخرید، در درازمدت در هزینه خود صرفه‌جویی خواهید کرد. به سراغ کیفیت بر کمیت بروید. معمولاً بهتر است کمد کوچک‌تری از لباس‌های باکیفیت داشته باشید تا کمد بزرگ‌تر بالباس‌های کم کیفیت. همچنین اگر بودجه زیادی ندارید، دنبال کردن حراج‌های آنلاین و فروشگاه‌های که تخفیف می‌گذارند را فراموش نکنید. شما اغلب می‌توانید آنچه را که به دنبال آن هستید در حراج فروشگاه‌های لباس پیدا کنید.

  • برای موقعیت همان فضا لباس بپوشید

نکات انتخاب لباس مناسب آقایان، اگر قرار است به مهمانی بروید، یا یک جلسه کاری خیلی مهم، مهم است که مناسب با فضای همان موقعیت لباس‌های خود را انتخاب کنید. به‌عنوان‌مثال برای آقایانی که قصد دارند به جلسه کاری بروند، کت‌وشلوار به همراه کفش رسمی مردانه ترکیب مناسب و جذابی است. همچنین اگر شما چنین نکاتی را رعایت کنید باعث می‌شود فردی کاریزماتیک و جذاب باشید. فرض کنید قرار است به دورهمی همکارانتان بروید برای این فضا دیگر نیاز نیست کت‌وشلوار بپوشید. در چنین فضاهایی بهتر از لباس‌های اسپرت استفاده کنید. مانند شلوار کتان به همراه تی‌شرت و کفش اسپرت به همراه عینک آفتابی ترکیبی منحصربه‌فرد است.

همچنین اصول لباس پوشیدن خانم ها در جلسات کاری مانتو و شلوار به همراه کفش رسمی باپاشنه‌های 3 الی 7 سانتی‌متر گزینه خوبی می‌باشد. پس حتماً قبل از اینکه به مراسمی بروید به نوع پوشش خود که مناسب آن فضا است دقت کنید.

انتخاب لباس مناسب آقایان و خانم ها مناسب با هر فصل

همیشه سعی کنید لباس هایی را انتخاب کنید که متناسب با هر فصل باشد چه از لحاظ رنگ بندی چه از لحاظ نوع لباس و الیاف. حتی گاهی اوقات ممکن است هوا در یک فصل ناگهانی تغییر کند. فرض کنید در اواسط فصل پاییز هستید اگر هر روز لباس هایی را انتخاب می کردید تا در برابر سرما از شما محافظت کنند ممکن یک روز هوا خیلی سرد نشود و تابستانی باشد. شما باید هوشیار باشید و در آن روز نسبت به هوای بیرون لباس بپوشید تا هنگامی که بیرون هستید اذیت نشوید.

  • مزایا استفاده عطر در استایل خانم ها و آقایان

عطر یکی از موارد بی نظیر در استایل هر شخص می باشد. یک شخص می تواند با عطر خوشبو اثری جذاب و به یاد ماندنی از خودش به جای بگذارد. حتماً سعی کنید یک عطر خوشبو برای خود انتخاب کنید و همیشه از آن استفاده کنید. بوی عطر یکی از مواردی است که در ذهن افراد می ماند و فراموش نمی شود. همچنین عطر زدن از جلوگیری بوی عرق کمک می کند. اما دقت کنید که عطر زدن به معنی دوش گرفتن نیست. همیشه در استفاده عطر دقت کنید اگر بدنتان عرق دارد و عطر بزنید جهت خوشبو شدن و رفتن بوی عرق سخت در اشتباه هستید. پیشنهاد می کنیم اول حمام و بعد استفاده از عطر.

  • انتخاب لباس را به تنهایی انجام ندید

سعی کنید هیچوقت تنهایی به خرید نروید. زیرا اعتماد کردن به فروشندگان کار سختی است. آن‌ها برای فروش بالای خود اقلام زیادی را برای شما ست می‌کنند که در اصل شما آن‌ها را نیاز ندارید. بهتر است با دوستان نزدیک خود یا اعضای خانواده به خرید روید تا آن‌ها در مورد استایل شما صادقانه نظر دهند. خرید کردن به این شکل باعث می‌شود هم انتخاب بهتری داشته باشید و هم اینکه در هزینه‌ های خود صرفه‌ جویی می کنید.

  • همیشه چند جفت کفش خرید کنید

کفش یکی از موارد مهم در پوشش هر شخصی است. معمولاً آقایان عادت دارند یک جفت کفش خرید کنند و آن را با لباس های مختلف بپوشند در صورتی که این عادت غلطی است. شما باید متناسب با استایل و لباس های خود کفش های مناسب داشته باشید. سعی کنید در هر خرید هم کفش اسپرت خرید کنید و هم کفش های رسمی و نسبت به استایل خود آن ها را بپوشید.

همینطور تمیز نگه داشتن کفش ها را در اولویت قرار دهید. و اگر کفش چرمی خرید کردید در جایی نگه داری کنید که خیلی مرطوب و سرد نباشد. اگر بتوانید این نکات شیک پوش بودن مردان را  به درستی رعایت کنید فردی جذاب و با سلیقه جلوه خواهید کرد.

  • رنگ های مکمل را بشناسید

یادگیری رنگ های مکمل در انتخاب لباس ها خیلی بهتان کمک می کند. هنگامی که به فروشگاه رفتید و مشغول ست کردن لباس ها هستید توجه کنید که چه رنگ های مکمل هستند و چه رنگ های متضاد هستند. به عنوان مثال یک تیشرت زرد رنگ را با یک شلوار مشکلی استایل شما را بی نظیر جلوه می دهد. لباس های مشکی و سفید به دلیل رنگ خنثی که دارند می توانید با هر رنگی آن ها را ست کنید.

  • ست کردن با اکسسوری ها

یکی دیگر از نکاتی که می توانید در انتخاب لباس رعایت کنید. این است که با اکسسوری هایی که موجود دارید لباس ست کنید. به عنوان مثال اگر کیف، شلوار، دامن و.. دارید با رنگ های مختلف و برای آن ها ست جدید ندارید. می توانید برای هر کدام از آن رنگ ها لباس های جدیدی خرید کنید که با لباس های قدیمی خود ست شوند. به عنوان مثال اگر یک کیف با رنگ خردلی دارید می توانید لباسی با رنگ سفید، سبز تیره، زیتونی، مشکلی انتخاب کنید.

 

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *