نکات شروع کسب و کار آموزش خیاطی، راه اندازی آموزشگاه خیاطی

نکات شروع کسب و کار آموزش خیاطی

نکات شروع کسب و کار آموزش خیاطی خیلی از افرادی که خیاط هستند تمایل دارند که مبحث آموزش خیاطی را آغاز کنند. و از طریق آموزش هم کسب درآمد کنند. در این مقاله قصد داریم به شما نکاتی را که برای راه اندازی کسب و کار آنلاین خیاطی خود نیاز دارید رعایت کنید را معرفی کنیم. مسلماً راه اندازی یک کسب و کار نیاز به برنامه ریزی و پیش رفتن روی اصول دارد. اگر شما بخواهید بدون برنامه کار خود را شروع کنید قطعاً در آینده به مشکل خواهید خورد.

نکات مهم در راه اندازی کسب و کار خیاطی

  • مخاطبان خود را بشناسید

شما که متخصص خیاطی هستید ابتدا باید بررسی کنید که آیا بازاری برای یادگیری خیاطی وجود دارد یا خیر؟ افراد شهر شما چقدر به خیاطی و یادگیری آن اهمیت می دهند؟ آیا آموزشگاه خیاطی در محلی که شما می خواهید تاسیس کنید وجود دارد؟ حدود قیمت کلاس های اموزشی به چه صورت است؟ دقت کنید تا به این سوالات پاسخ نداده اید نمی توانید کار خود را شروع کنید. اگر شما بخواهید بدون بررسی شروع کنید کارتان سخت می شود. حتی می توانید نظرسنجی کنید در بین دوستان، اقوامی که دارید. و ببینید آیا آنها دغدغه ای در خصوص آموزش خیاطی دارند یا خیر؟

  • شروع کسب و کار آموزش خیاطی فقط با یک حوزه

ممکن است شما در کنار خیاطی به مهارت های دیگری مانند طراحی لباس، گلدوزی و … مسلط باشید. و قصد داشته باشید این مهارت ها را هم آموزش دهید. اما توصیه ما این است که برای شروع فقط بر روی یک حوزه تمرکز کنید. یکی از نکات شروع کسب و کار آموزش خیاطی همین مورد است. که شما ابتدا با یک موضوع شروع کنید و با گذشت شش ماه الی یک سال که پیشرفت کردید مهارت جدیدی را به آموزش های خود اضافه کنید. تخصصی کار کردن در بازاریابی و جذب مشتری کمک خیلی بزرگی بهتان می کند.

  • برای آموزش خیاطی مطالعه کنید

اینکه شما فقط به دانش و تکنیک های که مسلط هستید تمرکز کنید خوب نیست. شما به عنوان یک مدرس موظف هستید که روی دانش خود کار کنید. چه تئوری و چه عملی. به دیگر مدرسان نگاه کنید، مدرس های داخلی و خارجی را بررسی کنید که آنها به چه مهارت هایی مسلط هستند. و بررسی کنید چه مهارت هایی را نیاز است شما یاد بگیرید تا تبدیل به یک مدرس حرفه ای شوید. در طول ماه زمان هایی را برای مطالعه کتاب های خیاطی، دوره های آموزشی ایرانی و خارجی قرار بدید تا هم پیشرفت کنید و هم بدانید رقبایتان در چه وضعیتی هستند که شما بتوانید خودتان را به آنها برسانید.

  • ساختار کلاس آموزش خیاطی

یکی دیگر از نکات راه اندازی آموزشگاه خیاطی ساختار کلاس ها می باشد. یک کاغذ بردارید و مشخص کنید که دوره های شما مخصوص افرادی هست که به تازگی قصد دارند خیاطی را یاد بگیرند؟ یا کسانی که در اواسط مسیر خیاطی هستند و می خواهند تخصصی تر پیش بروند؟ کلاس های شما چند سطح دارد؟ چه مواردی را می خواهید آموزش دهید؟ از چه تکنیک هایی می خواهید استفاده کنید؟ مدت زمان هر کلاس چقدر است؟ کلاس ها به شکل گروهی برگزار می شود یا انفرادی؟ آیا برای شروع اینترنتی میخواهید پیش بروید یا یک مکان مشخصی دارید؟

پاسخ به این سوالات کمکتان می کند تا با دید شفاف و واضح به سوی راه اندازی آموزش خیاطی بروید. همچنین رقبای خود را نیز آنالیز کنید تا بتوانید بر اساس داده‌هایی که بدست آورده اید یک مجموعه خوب راه اندازی کنید. و به این فکر کنید که چگونه می توانید مزیت رقابتی ایجاد کنید تا مخاطبان شما را به دیگر رقبا ترجیح دهند.

  • محل کلاس آموزش خیاطی

محلی که قصد دارید کلاس آموزشی را برگزار کنید تاثیر مستقیم بر جذب مشتری دارد. اگر شما نمی توانید در شروع کار خود یک محلی را اجاره کنید توصیه می کنیم یکی از اتاق های منزلتان را به کارگاه و کلاس آموزشی اختصاص دهید. خیلی از مدرسان خیاطی چنین حرکتی را انجام می دهند و راضی هستند. متناسب با ابعاد اتاق تان می توانید مشخص کنید که چه تعداد هنرجو را در هر جلسه بپذیرید.

  • پکیج های آموزشی

خیلی از آموزشگاه های آموزش خیاطی از این مورد غافل هستند و نمی دانند که چه کاربرد فوق العاده ای در جذب مشتری، برندینگ و بازاریابی آنها دارد. اما شمایی که در حال مطالعه این مطلب هستید، توصیه می کنم اگر آموزشگاه دارید حتما این مورد را انجام دهید. شما می توانید یک پکیج آموزشی از وسایلی که یک هنرجو تازه کار نیاز دارد تهیه کنید. و کسانی که برای کلاس در آموزشگاه شما مراجعه می کنند بگویید که چنین بسته ای هم در ادامه بهشان خواهید داد تا در طول ترم نیازی به وسایل دیگر نداشته باشند. 

با انجام این کار شما زحمت هنرجویان را کم کرده و یک حس رضایت و خوشحالی از برند شما برای انها شکل خواهد گرفت. فقط دقت کنید که این پکیج، هزینه بالایی نداشته باشد، از وسایلی که در طول ترم به کار آنها نخواهد آمد تهیه نکنید، لوازم باکیفیت تهیه کنید، لوازم پایه ای که حتماً در شروع کار با آنها قرار است کار کنند را درون پکیج قرار دهید.

همینطور شما می توانید یک جزوه یا نقشه راه با فتوشاپ طراحی کنید و آن را پرینت رنگی بگیرید. از وسایلی که درون پکیج وجود دارد. تا نکاتی که نیاز است در طول ترم رعایت کنند. به همراه یک متن تبلیغاتی که خیلی کمک کننده است در جذب مشتری های جدید توسط هنرجویان شما. شاید از نظر شما که مدیرعامل یک مجموعه هستید این کار غیرضروری و پرهزینه تلقی شود. اما نمی دانید که چقدر اعتبار برای شما به همراه خواهد داشت و به طور کلی نگاه هنرجویان به آموزشگاه شما و رقبایتان کاملاً متفاوت خواهد شد.

  • برای راه اندازی کلاس خیاطی قوانین داشته باشید

یک کاغذ و خودکار بردارید. شروع کنید به نوشتن مواردی که شما می خواهید در کلاستان رعایت شود. باید در این مورد با خودتان صادق باشید. آیا رفتارهایی وجود دارد که در کلاس اگر هنرجو انجام داد تمرکز شما بهم ریخته شود و نتوانید به ادامه تدرس بپردازید؟ اگر هنرجویان دیر در کلاس حاضر شوند؟ چه رفتاری خواهید داشت با هنرجویی که بدون انجام دادن تمرینات در کلاس حاضر می شود؟ نوشتن این قوانین کمکتان می کند تا بتوانید بهتر و حرفه ای کلاس را مدیریت کنید. حتماً به این مورد با دقت فکر کنید. و این قوانین را پرینت بگیرید و بر روی دیوار اتاق نصب کنید. می توانید هم فایل ان را برای هنرجویان ارسال کنید یا چاپ کنید و به آنها هم بدهید که همیشه همراهشان باشد و این قوانین را فراموش نکنند. با انجام این کار نظم کلاس شما همیشه برقرار خواهد بود.

فعالیت آموزشگاه خیاطی در اینستاگرام

یکی از مهم ترین نکاتی که آموزشگاه های خیاطی نیاز است رعایت کنند، فعالیت در شبکه های اجتماعی خصوصاً اینستاگرام است. اغلب آموزشگاه هایی که در حال حاضر فعالیت دارند فعالیت‌شان کم و غیر اصولی است. اگر شما بتوانید به شکل اصولی در اینستاگرام فعالیت داشته باشید. بهتان قول می‌دهیم که تعداد هنرجوهای شما روز به روز افزایش پیدا می کند. اولین گامی که توصیه می‌کنیم برای صفحه اینستاگرام خود بردارید یادگیری طراحی ریلزهای حرفه ای می باشد. اینستاگرام طی آخرین آپدیت‌هایی که ارائه کرده است به قابلیت ریلز خیلی اهمیت داده است.

بالا بردن پیج آموزشگاه خیاطی با کوچ

اگر در مسیر راه اندازی پیج اینستاگرام کسب و کار خیاطی خود سردرگم هستید. نمی دانید چه محتوایی آپلود کنید؟ چگونه شروع کنید؟ چگونه فالورهای پیج را بالا ببرید یا … می توانید با ثبت نام در دوره آموزشی چک لیست اینستاگرام که توسط مجموعه آر اِم مُد تهیه شده است. شرکت کنید.

مطالب این آموزش بر اساس دوره های خارجی زبان آماده شده است. و بعد از ثبت نام شما توسط یک پشتیبان در تلگرام، پشتیبانی می شوید. به شما برنامه و تمرین داده می شود. که روی پیجتان اجرا کنید. دقت کنید که این پشتیبانی مادام العمر است و شما همیشه یک پشتیبان برای کارهای اینستاگرام همراه خودتان دارید. برای ثبت نام آموزش افزایش بازدید استوری اینستاگرام کلیک کنید.

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *