شرایط و هزینه راه اندازی مزون لباس، نحوه راه اندازی مزون آنلاین، چگونه مزون آنلاین راه اندازی کنیم؟

آموزش راه اندازی مزون لباس معرفی گام به گام مراحل

آموزش راه اندازی مزون لباس یکی از کارهایی است که هر طراح لباسی به آن فکر می‌کند. در این مقاله قصد داریم از صفرتا صد به شما آموزش دهیم که چگونه کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنید. در ابتدا چک‌لیستی را قرار می‌دهیم که طبق آن قرار مطالب گفته شود.

7 نکته مهم در تاسیس مزون لباس زنانه

  1. بازاریابی دهان به دهان یکی از مهم ترین نکات در تاسیس مزون لباس است. و این نکته فقط با ارائه محصولات باکیفیت، نحوه برخورد با مشتری، محیط فروشگاه بستگی داره.
  2. کیفیت و قیمت شما با دیگر همکارانتان می بایست متمایز باشد و مخاطب این تفاوت را حس کند. مخصوصاً اگر اجناس شما از قیمت بالایی برخودار هستند باید به گونه ای مخاطب را توجیح کنید که دلیل قیمت بالای شما نسبت به سایر رقبا در چه ویژگی های محصول است.
  3. در حال حاضر اکثر مزون ها از لباس های وارداتی استفاده می کنند. البته هستند مزون هایی که از لباس های ایرانی استفاده می کنند و خیلی موفق هستند. و لباس های داخلی نیز طرفداران خودش را دارد. این مورد به شما بر می گردد که می خواهید بر روی کدام نقطه بازار تمرکز کنید. اما کالاهای خارجی به دلیل خوش نام بودن آن ها پر فروش تر هستند و با چندین بار تبلیغ به راحتی مشتریان جذب می شوند.
  4. اجرا کردن تکنیک های فروش را دست کم نگیرید. اگر به مباحث فروش مسلط نیستید حتی چندکتاب، چند دوره آموزشی، مشاوره با چند مشاور فروش داشته باشید. حتی شما بهترین محصول بازار هم داشته باشید ولی به درستی آن را بازاریابی نکنید برای فروش، اصلاً فایده ای ندارد.
  5. در ادامه به تبلیغات آنلاین و فروش آنلاین می پردازیم. فروش انلاین در عصر الان یک مورد جدا نشدنی از کسب و کار ها می باشد. اینکه شما در صفحات مجازی به خوبی دیده شوید در تاسیس مزون اثر گذار است.
  6. جامعه هدف خود را مشخص کنید و نسبت به آن محصولات را تهیه کنید. حتماً دقت کنید که کالای شما متناسب با سلیقه و نیاز مشتری باشد.
  7. کالای لوکس با کالای گران زمین تا آسمان تفاوت دارد. شما نمی توانید یک کالای گران را به عنوان کالای لوکس به فروش برسانید. و حواستان را جمع کنید ک دچار این سردرگمی نشوید و کالاهای خود را به درستی دسته بندی و قیمت گذاری کنید تا آینده مزون شما روشن و درخشان باشد.

چک لیست آموزش راه اندازی مزون لباس

برای راه اندازی فروشگاه لباس اینترنتی چه کنیم؟ افتتاح مزون لباس مجلسی، مدیریت مزون و چگونگی راه اندازی آن

  • بررسی بازار و رقبا
  • مطالعه کتاب‌فروش و برندینگ
  • تعیین USP یا مزیت رقابتی
  • انتخاب اسم
  • برآورد هزینه‌ها
  • دریافت مجوز تاسیس مزون لباس
  • راه‌اندازی صفحه فروشگاهی اینستاگرام
  • طراحی لوگو
  • راه‌اندازی وب‌سایت فروشگاهی
  • انتخاب مکان فروشگاه
  • تهیه تجهیزات لازم
  • خرید محصولات و لباس‌ها یا طراحی و تولید
  • دکوراسیون
  • استخدام نیرو
  • پست گذاری محصولات در اینستاگرام
  • تولید محتوا اصولی
  • تبلیغات و جذب مشتری

بررسی بازار و رقبا

قدم اول برای راه‌اندازی هر کسب‌وکاری بررسی تِرند و نیاز بازار به همراه استراتژی رقبا هست. شما قبل از هر چیز باید حداقل یک ماه وقت بگذارید تا بازار هدف خود را بشناسید، رقبای که باکار شما مرتبط هستند را پیدا کنید و یک ماه دیگر زمان بگذارید و تمام اطلاعاتی که به دست آورده‌اید را موردبررسی قرار دهید.

تجزیه‌وتحلیل رقبا به شما کمک می‌کند تا اطلاعاتی را به دست آوردید که چگونه تمایز ایجاد کنید بین برند مزون خود و دیگر رقبا. همچنین اطلاعات به‌دست‌آمده از تحقیقات شمارا مطمئن خواهد کرد که در مسیر درست صنعت قرار دارید و ایرادات محصول خود را برطرف کنید.

مراحل تجزیه و تحلیل رقبا در آموزش راه اندازی مزون لباس

  • لباس‌هایی که سبک‌کاری شما هستند را تعیین کنید و بعد به دنبال جستجو مزون‌های بگردید که سبک لباس‌های آن‌ها مانند شما است. بررسی کنید که لباس‌های آن‌ها چه نوع دوختی دارند؟ کیفیتشان چیست؟ از چه پارچه و رنگ‌هایی استفاده کردند؟ کدام‌یک از لباس‌ها پرفروش است؟ نقاط ضعف لباس‌ها چیست؟ (هنگامی‌که به جواب سؤالات رسیدید، مسیر برایتان آسان خواهد شد برای پیدا کردن مزیت رقابتی که در ادامه مفصل به این موضوع می‌پردازیم).
  • بررسی کنید که محصول رقیبان شما ارائه می‌کنند هزینه‌ آن چقدر است؟ نوع فروش آن‌ها تک‌نسخه هست یا عمده؟ خصوصیات و نیاز‌های مشتریان ایدئال آن‌ها چیست؟ فروش آن‌ها حضوری است یا آنلاین؟ در فضای مجازی چه استراتژی را برای تولید محتوا و تبلیغات دنبال می‌کنند؟
  • برای به دست آوردن چنین اطلاعاتی کافی است چند بار به مزون رقیب خود بروید و به مکالمه مشتریانی که از او خرید می‌کنند دقت کنید. یا با خودِ مدیر مزون صحبت کنید و چندسوال از او بپرسید. (دقت کنید که سؤالات حساسی را در مورد کسب‌وکار نپرسید) فضای مجازی آن‌ها را دنبال کنید و تمامی نکات را در یک دفترچه یادداشت کنید.
  • هنگامی‌که سبک موردنظر خود را انتخاب کردید به بازار روید و به خرید‌های مردم دقت کنید که در سبک‌کاری شما چه نوع‌ لباس‌هایی را مدنظر دارند؟ چه رنگ‌هایی؟ چه مدل‌هایی؟
  • بررسی کنید اهداف رقبای شما علاوه بر سود چه اهداف دیگری هست؟ ممکن است یک مزون لباس برخلاف تصورات شما تأمین رضایت مشتریان را به‌عنوان هدف اصلی خود قرار داده باشد.
اگر به طراحی لباس علاقمند هستید پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش طراح لباس شدن در خانه را مطالعه کنید.

مطالعه کتاب

برای راه‌ اندازی مزون لباس یا هر کسب و کاری دیگر نیاز است دانش خود را افزایش دهید و هنگامی‌که شما روزانه چند ساعت را به مطالعه کتاب‌های فروش، مدیریت، بازاریابی و … اختصاص دهید. باعث می‌شود دید بهتری نسبت به بازار و کسب‌وکار داشته باشید. هرچند که فقط بامطالعه نمی‌شود یک کسب‌وکار موفق راه‌اندازی کرد اما همین‌که باعث می‌شود ذهنیت ما تغییر پیدا کند می‌توانیم تصمیم‌های عاقلانه و آگاهانه بگیریم.

  • هنر شفاف اندیشیدن
  • تفکر، سریع و کند
  • نوپای ناب
  • هنر بله گرفتن
  • از صفر به یک
  • اصل گرایی
  • مدیر یک دقیقه ای
  • ساختن برای ماندن
  • استراتژی اقیانوس آبی
  • دوباره فکر کن

تعیین مزیت رقابتی

مزیت رقابتی شما تعیین‌کننده‌ است که مزون شما می‌‌تواند موفق شود و بفروشد یا خیر. هنگامی‌که شما مزیت رقابتی مناسبی را انتخاب کرده باشید دیگر نیازی نیست نگران کسب‌وکار خود باشید. زیرا بخش بزرگی از کسب‌وکار را بهینه کرده‌اید.

حال می‌رسیم به این نکته که مزیت رقابتی چیست؟ مزیت رقابتی یا USP شما پیشنهادی است که در آن تک هستید و توانایی انجام آن رادارید. دو ویژگی از مزیت رقابتی که باید نسبت به آن انتخاب کنید:

  1. از خلأهای بازار باشد و برای مشتری جذاب باشد و قبلاً کسی به آن پاسخ نداده باشد.
  2. توانایی انجام آن را داشته باشید.

آموزش انتخاب اسم برای راه اندازی مزون لباس

اسم مزون لباس زنانه، اسم شیک برای مزون خیاطی، راهنمای انتخاب اسم مزون،

انتخاب اسم برند لباس زنانه یکی از مهم‌ترین قسمت‌هایی هست که اگر به‌درستی انتخاب شود در طولانی‌مدت سود زیادی برای شما خواهد آورد. در انتخاب اسم قواعدی را باید رعایت که در ادامه به آن می‌پردازیم:

مرتبط با فعالیت

سعی کنید اسمی را انتخاب کنید که با مزون شما مرتبط باشه. اگر نامی را بگذارید که غیر مرتبط باشه جلوه‌ی حرفه‌ای نخواهد داشت و مشتری جذب مزون شما نمی‌شود که بخواهد ازتان خرید کند.

ساده و کوتاه

نامی را انتخاب کنید که ساده و کوتاه باشد. نام‌های که واژگان زیادی دارند در ذهن ماندگار نیستند و از طرفی تلفظ آن‌ها ممکن است سخت باشه. از انتخاب اسم‌های عجیب‌وغریب خودداری کنید.

منحصر به فرد، معنادار و خلاقانه

بهتر است خلاقیت به خرج دهید و نامی را انتخاب کنید که مزون دیگری آن را انتخاب نکرده باشد و فقط مختص مزون شما باشد. همچنین اگر نامی انتخاب کنید که معنایی مرتبط با کسب‌وکار شما داشته باشه خیلی خوب است.

احساس خوب

اسم مزون شما باید احساس خوبی را به مشتری منتقل کند و مشتری از بیان کردن آن لذت ببرد. حتی می‌بایست نامی را انتخاب کنید تا هنگامی‌که خودتان آن را بر زبان می‌آورید احساس غرور و خوشحالی کنید.

کلمات انگلیسی

نامی که انتخاب می‌کنید به زبان انگلیسی هم بررسی کنید که معنای آن چیست؟ آیا به لحاظ نوشتاری سخت است یا آسان؟ اگر نام شما برای نوشتن در زبان انگلیسی سخت است سعی کنید نام دیگری را انتخاب کنید؛ زیرا همه افراد خواندن حروف انگلیسی را بلد نیستند.

عجله نداشته باشید

اصلاً عجله نکنید برای اینکه بخواهید نام مزون را انتخاب کنید. سر حوصله با تحقیق و جستجو پیش روید تا به نامی برسید که از انتخاب آن کاملاً مطمئن باشید و از ته دل از آن خوشتان بیاید.

آموزش نحوه برآورد هزینه راه اندازی مزون لباس

چگونه مزون بزنیم، میخوام مزون لباس عروس بزنم، درامد مزون لباس

برآورد هزینه راه اندازی مزون لباس زنانه یکی از مهم‌ترین قدم‌ها هست که باید دقت کنید. در ادامه نوع هزینه‌های مزون آنلاین و آفلاین را شرح می‌دهیم:

آموزش راه اندازی مزون لباس آنلاین یا آفلاین

اگر قصد داشته باشید به طور آنلاین کسب و کار خود را شروع کنید طبیعتاً هزینه خیلی زیادی را نیاز نیست خرج کنید. اگر قرار باشد به طور آفلاین از ابتدا شروع کنید باید هزینه جداگانه‌ای برای کرایه، رهن، خرید تجهیزات، دکوراسیون و … کنار بگذارید. که این کار در شروع اصلاً نیاز نیست. بهتر است در ابتدا به صورت آنلاین شروع کنید هم وب‌سایت راه اندازی کنید و هم در اینستاگرام فعالیت داشته باشید. مابقی هزینه را هم برای تولید یا خرید لباس‌های واراداتی کنار بگذارید. راه‌ اندازی یک وبسایت فروشگاهی با حداقل 5 میلیون تومان امکان پذیر است. اگر هم که بتوانید خودتان یاد بگیرید و مدیریت سایت با خودتان باشد بی نهایت سود خوبی را چه در کوتاه مدت و چه در بلندمدت کسب خواهید کرد.

پیشنهاد مجموعه آر اِم مُد در شروع کار راه‌اندازی وب سایت و شروع کسب و کار در فضای آنلاین می‌باشد.

چگونه مجوز بگیریم؟

دریافت مجوز برای راه اندازی کسب و کار آنلاین مخصوصاً وب‌سایت نیاز هست که شما نامتان در سایت ساماندهی ثبت شده باشد. و از طرفی برای دریافت اینماد اقدام کرده باشید. همچنین برای دریافت مجوزهای لازم در خصوص وب سایت با آن شرکتی که قصد دارید درگاه بانکی ازشان تهیه کنید صحبت کنید به طور کامل نسبت به شرایط موجود شما راهنماییتان خواهند کرد.

مزون لباس را درست مدیریت کن تا دیده شوی

شما به عنوان یک مدیر مزون می‌بایست بزرگ فکر کنید و قدم‌های بزرگی را در راستای برندینگ خود انجام دهید. شما قرار نیست که فقط یک پیج اینستاگرام راه‌اندازی کنید عکس محصولات را پست کنید و منتظر بمانید تا مشتری بیاید خرید کند. باید به فکر حال و آینده کسب و کار خود باشید. استراتژی بچینید، فکر کنید چگونه محصولات را معرفی کنید تا مخاطب جذب برند شما شود. هر چقدر که بتوانید محتوای حرفه‌ای تولید کنید مخاطبان بیشتری را هم جذب خواهید کرد.

از الان برنامه‌ای برای تحقیق راه اندازی آنلاین شاپ لباس در اینستاگرام بریزید و در مورد موضوعات زیر تحقیق کنید تا به جواب‌های خوبی برای تولیدمحتوا و … برسید:

  •  مخاطبین شما به چه مواردی علاقمند هستند و رنج سنی آن‌ها چیست؟
  • مخاطبین شما به چه محتوای علاقه دارند؟
  • چه مهارت‌هایی باید یاد بگیرید تا کسب و کارتان حرفه‌ای تر شود؟
  • نحوه ارسال محصولات و دریافت هزینه از مشتری به چه شکل است؟
  • رقبای شما چه استراتژی برای تولیدمحتوا، فروش و بازاریابی خود دارند؟

چگونه آنلاین شاپ در اینستاگرام بزنیم

پاسخ به سوالات بالا به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید چگونه انلاین شاپ لباس بزنیم و قدم درستی را در راستای اهداف آنلاین شاپ یا مزون لباس خود بردارید. همچنین برای تولیدمحتوا از ویدئوهای تیک‌تاک ایده‌برداری کنید، رقبای خود را زیرنظر بگیرید که آن‌ها چگونه تولید محتوا می‌کنند؟ یک تقویم محتوایی آماده کنید برای موضوعات ماهانه‌ای که قرار است در مورد آن‌ها در پست و استوری محتوا تولید کنید.

نکته: منظور از تولید محتوا کردن یعنی پرزنت کردن محصول به اشکال مختلف که مخاطب جذب شود. همیشه قبل از اینکه یک محتوا را بسازید اول فکر کنید این محتوا مناسب چه فرمتی در اینستاگرام است؟ ریلز؟ پست؟ استوری؟ هنگامی که شما محتوای خود را در فرمت ایدئال منتشر کنید خروجی کارتان بی‌نهایت افزایش پیدا خواهد کرد.

به عنوان مثال پست: ویدئوی آموزش استفاده از محصولات، معرفی محصولات استوری: ارائه کدهای تخفیف، ترغیب کاربران برای دیدن پست و … ریلز: چالش برای معرفی لباس‌ها، تیزرهای حرفه‌ای از محصولات و …

پست معرفی محصولات اصلی‌ترین محتوایی است که باید به آن خیلی دقت کنید. استفاده از تیزرهای تدوین شده برای معرفی محصولات تاثیر بسیار زیادی در فروش و جذب مخاطبان خواهد داشت.

نکات فروش سریع لباس در اینستاگرام

  • کالا و خدمات خودتان را ارتقا دهید.
  • مشتریان باید صدا، رنگ و بوی محصول شما را حس کنند.
  • برای فروش بیشتر زیاد فکر نکنید، بیشتر روی استراتژی تمرکز داشته باشید.
  • یک مشاور کسب و کار داشته باشید و از او ماهانه مشورت بگیرید.
  • سناریویی را آماده سازی کنید تا مخاطبان ترغیب شوند برند شما را دوستان خود معرفی کنند.
  • فرآیند خرید را برای مشتری ها راحت کنید.
  • با صبر و حوصله پاسخ مخاطب را در دایرکت بدهید.
  • از مشتریان هنگام خرید سوالات خوب بپرسید به او چنین احساسی دهید که فقط قصد ندارید محصول خود را بفروشید.

آموزش کپشن نویسی در آنلاین شاپ اینستاگرام

در این قسمت از آموزش راه اندازی مزون لباس قصد داریم به موضوع کپشن بپردازیم. کپشن یکی از مهم ترین بخش های پست اینستاگرامی هست که اگر توجه ویژه به آن کنید باعث می‌ شود بازدید  و تعامل پست در صفحات اینستاگرامی مد و فشن بالا برود.

نکات کپشن نویسی در صفحه فروشگاهی لباس

  • کپشن نباید خیلی کوتاه یا طولانی باشد.
  • در پست های معرفی محصول تمام جزئیات را بنویسید اعم از قیمت، نوع، جنس، و …
  • بهتر است با لحن صمیمی کپشن خود را بنویسید.
  • دلایل قانع کننده ای بنویسید تا مخاطب بداند به چه دلیلی محصول شما برای آن کاربرد دارد
  • نحوه خرید و مراحل خرید را برای مخاطب کامل شرح دهید.

نکات هشتگ نویسی در پیج های اینستاگرامی مزون لباس

  • حداقل 15 الی 25 هشتگ استفاده کنید.
  • در سه پست متوالی از هشتگ های تکراری استفاده نکنید
  • هشتگ های ممنوعه استفاده نکنید.
  • هشتگ هایی را انتخاب کنید که مرتبط با کسب و کار و موضوع پست شما هستند.
  • هشتگ های رقبای خود را بررسی کنید و از آن ها در پست خود استفاده کنید

هشتگ ها بسیار پر اهمیت هستند پس در انتخاب آن‌ها دقت کنید. همیشه با برنامه ریزی هشتگ گذاری کنید. یک لیست از هشتگ های مرتبط را پیدا کنید و در پست های خود به صورت نوبتی آن ها را امتحان کنید و ببینید کدام یکی از آن ها تاثیر زیادی در پست شما داشته است.

نحوه تولید محتوا برای صفحات فروشگاه آنلاین لباس

نحوه تبلیغات و مدیریت مزون،افتتاح مزون لباس مجلسی

مهم ترین قدم آموزش راه اندازی و ایجاد مزون لباس تولید محتوا به صورت اصولی در شبکه های اجتماعی مزون لباس می باشد. هنگامی که بتوانید به خوبی تولید محتوا کنید مشتری را چند قدم به محصول و خرید نزدیک کرده اید. فالور های پیج شما تا زمانی که ندانند مشخصات جزئیات محصول شما چیست ازتان خرید نمی کنند. حتماً در پست های مختلف به این موضوع بپردازید که لباس های شما مناسب چه مجالسی هست و دوخت و … آن ها چگونه می باشد. این کار را اگر بتوانید خودتان هم بیایید جلوی دوربین و آن ها را توضیح دهید تاثیر چندبرابری خواهد گذاشت. این روش کمک می کند تا مخاطبان متقاعد شوند و هنگامی که مخاطبان متقاعد شوند فروش شما افزایش می یابد.

یک محتوایی که می تواند برای مخاطبان مزون لباس بی نهایت جالب و سرگرم کننده باشد. ویدئوهایی از پشت صحنه کار است. فالورهای صفحات فروشگاهی علاقمند هستند تا نحوه آماده شدن محصولات را در پشت صحنه ببیند. این روش به شما کمک می کند هم محتوای جذابی تولید کنید و هم بازدید بالایی دریافت کنید.

نگران محتوای پیج اینستاگرام مزون لباس نباشید

اگر تا الان فکر کردید که باید کل محتوای صفحه را خودتان تولید کنید سخت در اشتباه هست. یکی از انواع محتوا هایی که برند های معتبر و بزرگ از آن استفاده می کند محتواهای تولید شده توسط کاربران است یا به اصطلاح User Generated Content به محتوای گفته می شود که توسط چالش ها یا برنامه هایی که توسط برند ایجاد می شود مخاطب جذب می شود تا برای شما محتوا تولید کند. و هنگامی که مخاطبان محتوا های تولید شده را برای شما ارسال کردند شما از بین آن ها انتخاب و پست می کنید. این مورد نیاز به برنامه ریزی دقیق و اصولی دارد. و اگر بتوانید به درستی انجام دهید فروش و برندینگ شما افزایش خواهد یافت.

در فروش اینترنتی مزون لباس تخفیف یادت نره

محصول با تخفیف خریدن همیشه برای ما ها جذاب بوده و دوست داریم محصولات با تخفیف خریداری کنیم. فروش محصولات با تخفیف حتی با درصد کم برای مخاطبانتان جذاب خواهد بود و ترغیب می شوند تا محصولات شما را خرید کنند. اما اینکه فقط بر روی محصولات تخفیف بگذارید کافی نیست. هنگامی که تخفیفاتی را بر روی چند محصول اعمال می کنید می بایست از قبل اطلاع رسانی کنید و مخاطبان از تخفیف ها با خبر کنید.

ارائه تخفیف در مناسبت های مهم بیشترین بازدهی را دارد. اگر مزون شما دارای سایت است که به راحتی می توانید یک کد تخفیف به مخاطبان بدهید. اگر هم در محصولات شما در بستر اینستاگرام است کافی است با پست و استوری محصولات را معرفی کنید و مخاطبان را به خرید محصول سوق دهید.

از خودت فیلم بگیر

اگر فردی هستید که از رفتن به جلوی دوربین هراس دارید باید کم کم تلاش کنید تا بتوانید جلوی دوربین صحبت کنید. صحبت کردن با مخاطبان خود به صورت تصویری باعث ایجاد حس اعتماد در مخاطبان می شود. و هنگامی که این کار را انجام دهید قطعاً فروش شما افزایش پیدا می کند و مشتریان با اطیمنان بیشتری خریدشان را انجام خواهند داد.

محصولات پرطرفدار معرفی کن

مسلماً در بین محصولات شما، محصولاتی وجود دارند که پرطرفدار هستند یا به نوعی نرخ فروش آن ها بالاتر از بقیه است. اگر وب سایت دارید که این کار را راحت تر و تاثیر گذار می توانید اجرا کنید. کافی است در صفحه اصلی فروشگاه اینترنتی مزون لباس محصولات را به سه دسته پر فروش ترین ها، برترین ها و پر طرفدار ترین ها دسته بندی کنید. هنگامی که مخاطبان دسته بندی ها را ببینند ترغیب می شوند تا آن ها هم جزء افرادی باشند که محصولات پر طرفدار را خرید می کنند. در اینستاگرام هم می توانید به صورت پست یا استوری چنین کاری را انجام دهید.

آموزش تیتر نویسی پیج اینستاگرام مد و فشن

تیترنویسی در اینستاگرام وقتی رعایت شود باعث بالا رفتن نرخ فروش و اینگیجمنت پیج می شود. هنگامی که می خواهید تیتر پست خود را بنویسید به اعداد توجه کنید. استفاده از اعداد باعث می شود نظر مخاطبان را جلب کرده و بر روی پست شما کلیک کنند. همینطور بر اساس علوم روانشناسی اگر از اعداد فرد استفاده کنید برای مغز انسان قابل اعتماد تر هستند و مخاطب تمایل بیشتری نشان می دهد تا پست شما را ببیند.

به عنوان مثال شخصی که صفحه طراحی لباس دارد می تواند در یک پست مارکر های مختلف را به مخاطب معرفی کند و چنین تیتری بنویسید: “8 مارکر بی نظیر برای طراحان لباس” یا شخصی که مزون لباس دارد می تواند یک پست آماده کند مراحل شستشو و شوی لباس های جین با تیتر: ” 5 مرحله برای شستشو لباس جین” و بعد در پست های خود مرحله به مرحله نکات را توضیح دهد.

نوشتن چنین تیتر هایی را حتما تمرین کنید چرا که مستلزم تمرین است. و اگر فقط بخواهید این مطلب را بخوانید و رد شوید مسلماً نمی توانید نتیجه ای هم دریافت کنید. همین حالا یک خودکار و کاغذ بردارید و برای پست آینده خود تیتر هایی که با تکنیک بالا گفتیم بنویسید.

تیترهای ساده و شفاف

یکی دیگر از تکنیک هایی که می توانید استفاده کنید برای تیتر نویسی پست های اینستاگرامی مد و فشن استفاده از تیترهای ساده و شفاف است. در این نوع تیترها از کلماتی که ذهن را گیج می کنند استفاده نکنید. و تیتری بنویسید که قابل فهم و مرتبط با موضوع پست شما باشد و از طرفی مخاطب را به مطلعه کردن ادامه پست ترغیب کند. مثال های از تیترهای ساده:

  • چگونه طراحی لباس یاد بگیریم؟
  • چگونه لباس های خود را ست کنیم؟
  • راه های یادگیری چرخه رنگ
  • معرفی لباس های تابستانه

تیتر هایی با دلیل و منطق

تیترهای که با دلیل و منطق هستند طرفداران خاص خود دارند. شما در این تیتر موظف هستید یک دلیل و منطق به مخاطب بدید تا ترغیب شود پست های شما را تماشا کند. می توانید از کلماتی مانند: قاعده، راز، استراتژی، دلیل، روش، ایده برای پست های خود استفاده کنید. برای مثال:

  • 5 دلیل برای خرید از شما
  • حقایق لباس های زمستانی
  • راز های اسرار آمیز طراحی لباس
  • 3 ایده برای ست کردن لباس

تیتر خوب چه ویژگی باید داشته باشد؟

یک تیتر خوب و حرفه ای همیشه باید خاص و منحصر به فرد باشد، مفید و مختصر باشد، قابلیت انتقال حس فورتیت را دارا باشد به همراه کلماتی که جزئیات پست را ارائه دهند. در تیتر ها صفات تاثیر زیادی بر روی ذهن مخاطب می‌ گذارند و او را ترغیب می کنند تا بر روی پست کلیک کنند. اما نکته ای که وجود دارد این است که در استفاده از صفت ها زیاده رروی نکنید. همچنین می توانید صفت هایی را در تیتر های خود استفاده کنید که در طول روز مخاطب با آن ها سر و کار دارد.

یکی از روش هایی که باعث افزایش بازدید پست می شود و مخاطب را جذب می کند استفاده از کلمات چرا و چگونه است. اگر از چنین کلماتی در تیترهای خود استفاده کنید و محتوای خود را بر پایه سوالاتی که با چرا و چگونه شروع می شوند بسازید، شک نکنید که مخاطبان زیادی از اکسپلور و هشتگ وارد پیج شما می شوند.

اصول طراحی لوگو مزون لباس

نحوه ایجاد و راه اندازی مزون و نکات مهم، صفرتا صد شرایط و هزینه راه اندازی (افتتاح) مزون لباس عروس

لوگو نشان دهنده هویت هر برندی است. حال فرق نمی کند یک برند مد و فشن باشد یا یک برند آموزشی. در طراحی لوگو مزون لباس به سراغ طراحانی بروید که از نظر دانش و تجربه بالایی برخودار هستند و همچنین نمونه کارهای زیادی در زمینه مد و فشن داشته باشند. لوگو شما تاثیرگذار ترین مورد در برندینگ و بازاریابی شما است اگر شما یک لوگو عالی داشته باشید نصف راه بازاریابی را رفته اید.

نکته مهم بعدی آموزش راه اندازی مزون لباس فونت لوگو است. برای لوگو مزون باید از فونت های خاص و جذاب استفاده کنید تا برند مزون لباس شما را حرفه ای جلوه دهد. همچنین علاوه بر فونت طول و عرض ابعاد لوگو نیز مهم است. لوگو شما باید این قابلیت را داشته باشد هنگامی که مخاطب آن را می بیند لذت ببرد و احساس خوبی به او منتقل شود. توصیه ما این است که حتماً قبل از اینکه سفارش طراحی لوگو بدهید. یک هفته زمان بگذارید و لوگو های مزون های لباس را در ایران و خارج بررسی کنید. تحت هیچ عنوان نباید لوگوی شما تکراری باشد. اگر قصد دارید برند شما جلوه حرفه ای و خاصی داشته باشد باید زمان بگذارید و یک لوگو حرفه ای آماده کنید. همچنین یک مجموعه ای از لوگو ها را آماده کنید و هنگام سفارش به طراح لوگو یادآوری کنید که لوگوی شما مانند بقیه نباشد.

نکات لوگو های مزون لباس زنانه مجلسی

  • لوگویی که طراحی می کنید رنگ بندی آن بسیار مهم است. اگر شما یک رنگ سازمانی و مشخص از قبل تهیه کرده اید می بایست چنین ویژگی دارا باشد که بر روی بیلبوردهای تبلیغاتی، کارت های ویزیت، ست اداری و … شفاف و به سادگی دیده شود. لوگو شما چه از نظر طراحی چه از نظر رنگ بندی باید چنین قابلیتی داشته باشد که در تمام نقاط به راحتی دیده شود.
  • سادگی در هر کاری باعث زیبایی می شود. سعی نکنید لوگویی پیچیده طراحی کنید که ذهن مخاطب چندین ثانیه تمرکز کند تا مفهموم آن را درک کند. اگر لوگوی شما پیچیده باشد مشتری شما برای خرید محصولات مشتاق نمی شود. اگر به بزرگترین برند های دنیا کنید متوجه خواهید شد که تمام آن ها از لوگوی ساده استفاده کرده اند.
  • امروزه انواع و اقسام لوگو ها وجود دارد. مانند تایپوگرافی، تصویری، ترکیبی تایپوگرافی و تصویری و … باید شما دسته ای را انتخاب کنید که به فروشگاه و سبک کاری شما نزدیک باشد. می توانید در این رابطه با طراحان لوگو متفاوتی مشورت بگیرید تا آن ها به شما کمک کنند. ضمناً طراحانی را باید انتخاب کنید که به اصول زیبایی شناسی مسلط باشند.
  • برخی از لوگو های مزون زنانه به خوبی در ذهن ثبت می شوند و به این نوع لوگو ها ترکیبی می گویند. لوگو ترکیبی یعنی نوشته با آیکن ترکیب شود و یک لوگو را خلق کند. برند های لباس از آن جایی که مردانه و زنانه می شوند بهتر است حتما در لوگوی خود به این موضوع اشاره کنید با استفاده از آیکن که فقط لباس زنانه می فروشید.

وب سایت فروشگاهی آموزش راه اندازی مزون لباس

وب سایت داشتن برای یک مزون جزء الزامات محسوب می شود. اگر شما کانال تلگرام داشته باشید، صفحه اینستاگرام داشته باشید. اما وب سایت نداشته باشید فروش شما خیلی کاهش پیدا می کند و حتی از نظر برندینگ هم دیر به نتیجه خواهید رسید. داشتن وب سایت برای هر کسب و کاری نیاز است، شما اگر وب سایت خود را طراحی و سئو کنید مشتریان جدیدی از مزون شما خرید می کنند که به فروش و برندینگ شما کمک بزرگی می کند. برای راه اندازی وب سایت مزون لباس چند راه دارید:

  • طراحی و مدیریت توسط خودتان
  • استفاده از سایت ساز ها

طراحی وب سایت اگر توسط خودتان انجام شود یا به یک شرکت بسپارید برایتان انجام دهد خیلی بهتر است. هنگامی که صفر تا صد یک وب سایت برای خودتان باشد شما از آینده آن خبر دارید و می توانید پلن های مختلف کسب و کار را برای آن طراحی کنید. اما اگر بخواهید از سایت ساز ها استفاده کنید درست است کار شما راحت می شود اما در آینده قطعا به مشکل خواهید خورد. زیرا سایت ساز ها محدودیت هایی دارند که دسترسی باز به شما نمی دهد بخواهید بر روی وب سایتتان کار کنید. و از طرفی مطمئن هم نیستید که این وب سایت آیا همیشه آنلاین می ماند یا خیر؟ پس توصیه ما این هست که اگر قصد دارید وب سایت داشته باشید حتما خودتان طراحی کنید یا به شخصی بسپرید. اگر در زمینه طراحی وب سایت نیاز به مشاوره داشتید می توانید به صفحه اینستاگرام آر اِم مُد دایرکت دهید.

یکی از مزایای برای طراحی سایت پوشاک این است که در مدت زمان کوتاهی می توانید وب سایت را طراحی کنید، محصولات را اضافه و بعد از آن شروع به کار کنید. اگر یک هفته را روزانه 8 ساعت زمان بگذارید بعد از یک هفته سایت شما آماده مشاهده کامل می باشد. اما فقط طراحی سایت مهم نیست، اگر شما سایت خوبی و طراحی کنید از هر نظر، اما برای سئو سایت وقت نگذارید اصلاً فروشی نخواهید داشت. و سئو تنها چیزی است که سایت شما را به فروش می رساند.

نکات سایت مزون لباس مجلسی

در مدیریت فروشگاه اینترنتی هزینه های مانند اجاره، انبار، ویترین و … وجود ندارند و با این اوصاف خیلی از هزینه های شما کاهش پیدا می کنند . و همین موضوع باعث می شود که شما در جاهای مختلفی برای جذب مشتری و فروش سرمایه گذاری کنید و زودتر از سایت به فروش برسید. البته وب سایت داشتن هم هزینه بر می باشد و شما می بایست ماهانه یک مقدار هزینه مشخصی را کنار بگذارید.

یکی از قابلیت های خیلی خوب وب سایت این است که شما می توانید به صورت هفتگی یا ماهانه و سالانه گزارش فروش خود را در یک جدول منظم دانلود کنید و آن را بررسی کنید. اگر بخواهید در اینستاگرام و تلگرام بفروشید چنین قابلیتی را ندارید و می بایست روزانه حداقل یک ساعت وقت بگذارید و اطلاعات را دستی بنویسید. اما با این روش به سادگی فروش را تحلیل می کنید و برای ماه آینده استراتژی جدیدی را طراحی می کنید.

پیشنهاد ما این است که اگر خودتان بتوانید اصول طراحی وب سایت و سئو را یاد بگیرید در کارتان هم از نظر زمان، از نظر کیفیت و مالی پیشرفت خواهید کرد. چرا که کاملاً به شغل خود اشراف دارید و می دانید باید چه کارهایی را برای سایت انجام دهید. به طور کلی یادگیری طراحی سایت و سئو حداقل سه ماه زمان می برد.

قدم به قدم راه اندازی وب سایت مزون لباس

قبل از هر کاری تعیین بازار خاص برای شروع کار خیلی اهمیت دارد. شما در ابتدا باید بدانید که از منظر فروشگاه اینترنتی بر روی چه بازاری از لباس تمرکز خواهید داشت و کالاهایی که می خواهید بفروشید چه کالاهایی هستند. دقیقاً قبل تر هم اشاره کردیم که هنگام راه اندازی مزون باید به این نکات دقت کنید که پرسونای مخاطب خود را بهتر بشناسید. کسب و کار سنتی با کسب و کار آنلاین تفاوت هایی دارد. اگر شما الان صاحب یک مزون هستید و می خواهید کسب و کار خود را آنلاین کنید مجدداً باید برنامه ریزی کنید و استراتژی جدیدی برای فروش بنویسید. در حوزه فروش لباس که هر روز به این صنعت فروشگاه های جدیدی اضافه می شود سخت است که در وب سایت بخواهید لباس بفروشید. پس تا حد امکان متمایز بودن را می بایست هدف اصلی خود قرار دهید تا نسبت به سایر فروشندگان از هر نظر منحصر به فرد و حرفه ای جلوه کنید.

همچنین بازاری را انتخاب کنید که به آن علاقه زیادی دارید. اگر به دو بازار علاقه دارید می توانید با برنامه ریزی هر دوی آن ها را اجرایی کنید. به عنوان مثال اگر در حال حاضر فقط مزون لباس مجلسی زنانه دارید و به حوزه لباس روز زنانه هم علاقمند هستید می توانید برنامه ریزی کنید که بعد از اجرا کردن مورد اول، با گذشت چندماه مورد دوم را نیز عملی کنید. خوبی وب سایت این است که به راحتی می توانید محصولات مختلفی را به فروش برسانید. اما یادتان نرود که تخصص اولین شرط داشتن وب سایت است. اگر شما در لباس روز بانوان تخصصی به اندازه کافی ندارید و بازار را به خوبی نمی شناسید ابتدا تحقیقات را تکمیل کنید و بعد برنامه ریزی کنید.

قدم دوم برای ایجاد وب سایت فروشگاهی

در قدم دوم آموزش راه اندازی مزون لباس اینترنتی بعد از اینکه بازار خود را تعیین کردید. در همان ابتدای کار محصولات زیادی را اضافه نکنید با چند محصول شروع کنید و بعد از گذشت سه الی شش ماه محصولات دیگری اضافه کنید. به اصطلاح می بایست در گوگل با محصولات کم رتبه بگیرید و در صفحات اول سایت شما نمایش داده شود تا بتوانید محصولات دیگری اضافه کنید. برای هر محصولات خود تولیدمحتوا کنید، تصاویر باکیفیت قرار دهید. قطعاً این کار زمان بر و خسته کننده است اما اصول شروع یک وب سایت فروشگاهی همین است و باید صبور باشید در نتیجه گرفتن از سایت اینترنتی.

در محله سوم نوبت به برنامه ریزی و نوشتن بوم کسب و کار می رسد. طرح کسب و کار با اهداف مختلفی مشخص می شود. به عنوان مثال عملکرد خود را بسنجید در طول مسیر و مطئمن شوید مسیری که در حال قدم زدن در آن هستید درست است یا خیر. سرمایه خود را بررسی کنید. مواردی که در زیر گفته می شود می بایست در طرح کسب و کار خود مشخص کنید:

  • ارزش گذاری محصولات و برند شما به چه شکل است؟
  • مدل کسب و کار و پلن ثبت سفارش و ارسال محصول به چه شکل است؟
  • بازار هدف شما چه اشخاصی هستند؟
  • رقبای شما چه افرادی هستند؟ نام آن ها را در یک کاغذ بنویسید
  • شعار تبلیغاتی برند شما چیست؟ قرار است مخاطبان شما را به چه چیزی بشناسند؟
  • پلن سئو سایت شما چیست؟
  • برنامه درآمد زایی شما از وب سایت چیست؟

انتخاب هاست و دامنه سایت فروشگاهی

در این قسمت آموزش راه اندازی مزون لباس اینترنتی به انتخاب هاست و دامنه می پردازیم. دامنه سایت همان آدرسی است که با www شروع می شود. و مخاطبان برای وارد شدن به سایت شما از آن استفاده خواهند کرد. دامنه خوب می بایست کوتاه باشد، قابل مفهموم باشد، مرتبط با موضوع کسب و کار شما باشد، از کلمات سخت انگلیسی در آن استفاده نشده باشد و به راحتی قابل حفظ باشد. اگر بتوانید حداقل یک دامنه 5 کلمه ای داشته باشید به راحتی در ذهن مخاطب نقش می بندد. دقت داشته باشید که دامنه سایت شما جزء مهم‌ترین نکات بازاریابی است.

بعد از اینکه دامنه خود را انتخاب کرد نوبت به ثبت دامنه می رسد. برای ثبت دامنه می توانید به شرکت های خدماتی که ارائه دهنده سرویس های هاستینگ هستند مراجعه نمائید. و اگر قصد دارید دامنه خود را ir انتخاب کنید. می بایست وارد سامانه ایرنیک شوید و در آنجا مشخصات خود را ثبت کنید تا بعد از بررسی دامنه به نام شما ثبت شود. اگر در این خصوص نیاز به مشاوره رایگان دارید برای راه اندازی وب سایت در اینستاگرام به ما دایرکت دهید.

انتخاب مکان در راه اندازی مزون لباس زنانه و مردانه

مکان مزون لباس از اهمیت بالایی برخودار است. اگر شما می خواهید در کنار راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس، یک فروشگاه فیزیکی هم تاسیس کنید. این بخش برای شما کاربردی می‌باشد. انتخاب یک مکان مناسب مزایای زیادی برای شما دارد. از جمله: فروش بالا، بازاریابی، تبلیغات و غیره. در قدم اول یک مزون لباس علاوه بر اتاق پرو می بایست یک اتاق پرو عمومی هم داشته باشید که اگر مشتری شما همراهی داشت بتوانند آنها هم اظهار نظر کنند. البته این مورد بیشتر برای مزون های عروس کاربردی است.

قدم دوم که باید در چک لیست خود قرار دهید. موقعیت مزون به مکان های شلوغ مانند میدان و خیابان های اصلی شهر، پاساژ های شهر باشد. که به راحتی دیده شود. برای این مورد باید به قیمت گذاری محصولات خود دقت داشته باشید. اگر محصولات لوکس و گران قیمتی دارید حتماً در بالاشهر فروشگاه تاسیس کنید. تا فروش شما با مشکل رو به رو نشود. حتی می توانید در بالاشهر نزدیک به سالن های زیبایی، شیرینی فروشی ها، فروشگاه های تزئینات جشن و تولد، شرکت های خدمات عروسی، و فروشگاه هایی که خانم های زیادی در آنها تردد دارند فروشگاه خود را تاسیس کنید.

مزون های لباس، فروشگاه های خاصی هستند. و مشتریان خاصی هم وارد این فروشگاه ها می شود. شما علاوه بر اینکه می بایست یک محیط استاندارد داشته باشید. باید بتوانید با استفاده از رنگبندی، دکوراسیون، مبلمان، رگال های جذاب لباس و … یک فروشگاه خاص را آماده کنید. تا مخاطبان همیشه بخواهند وارد محیط مزون شما شوند. اگر بتوانید قسمتی را طراحی کنید برای عکاسی سلفی یا عکس های قدی، برای تبلیغات مزون تاثیر بالایی خواهد داشت. زیرا عکس ها در اینستاگرام و شبکه های اجتماعی مشتریان شما پست می شود.

خیلی از مدیران مزون ها ترجیح می دهند در مکانی مزون خود را افتتاح کنند که در کنار آنها مزون های زیادی وجود داشته باشد. رقابت خیلی خوب است، اما همیشه خوب نیست. مخصوصاً برای افرادی که قصد دارند به تازگی کار خود را شروع کنند. سعی کنید در ابتدای کار، مزون را در خیابانی افتتاح کنید که مزون های زیادی اطراف شما نباشند. اگر مزون های اطرافتان قدیمی هم باشند کارتان بی نهایت در بازاریابی و تبلیغات سخت خواهد شد. همچنین امکانات و تجیهزاتی مانند پارکینگ، آیفون تصویری، آسانسور، و … را در انتخاب مکان در نظر بگیرید.

محصولات مزون را از کجا تهیه کنم؟

مزون ها جزو آن دسته از مکان هایی هستند که بی نهایت لوکس محسوب می شوند. و افرادی که از مزون ها خرید می کنند تمایل دارند که بهترین انتخاب را داشته باشند. پس خیلی مهم است که محصولات مزون از کجا تهیه شود؟ آیا نیاز داریم لباس وارداتی بفروشیم یا خودمان طراحی و تولید کنیم؟ کالاهایی که در مزون ها به فروش می رسد بسیار ویژه هستند. و اغلب مزون های لباس در سطح ایران از لباس های وارداتی استفاده می کنند.

مزون های کمی وجود دارد که خودشان لباس تولید کنند. چرا که نیاز به بودجه بالایی دارد. شما دو راه دارید: یا لباس های وارداتی از شرکت هایی که واسطه هستند خرید کنید. یا یک طراح لباس استخدام کنید و لباس هایی که طراحی می کند را تولید کنید. اگر هم خودتان طراح لباس هستید که خیلی بهتر است. تولیدی های وجود دارد که مخصوص برای مزون ها لباس می دوزند. و بیشتر این تولیدی ها در شهرهای تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز هستند. اغلب کارگاه های مزون دوز حرفه ای در شهرهای بزرگ هستند.

اما شما که ابتدای راه هستید نیازی ندارید که لباس طراحی و تولید کنید بعد به فروش برسانید. توصیه می کنیم ابتدا با شرکت های واسطه که لباس وارداتی وارد می کنند همکاری کنید. بازاریابی خود را انجام دهید بعد از گذشت حداقل شش ماه می توانید طراحی و تولید مخصوص خودتان را راه اندازی کنید.

این مقاله ادامه دارد…

سوالات خود را در قسمت دیدگاه بنویسید تا کارشناسان ما در کسری از ثانیه پاسختان را بدهند.

6 پاسخ

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *