استخدام طراح لباس، استخدام دورکار طراح لباس، استخدام طراح لباس بدون سابقه کار

استخدام طراح لباس

استخدام طراح لباس یکی از پر جستجوترین کلیدواژه‌هایی است که توسط طراحان لباس جستجو می‌شود. اغلب افرادی که در این حیطه آموزش دیده اند توانایی و مهارت بسیار زیادی دارند. اما متاسفانه اغلب آن‌ها موفق نشده اند تا با مزون‌ها، تولیدی‌ها و کارخانه‌ها همکاری کنند. و همین موضوع جزء یکی از دغدغه‌های آن‌هاست. تصمیم گرفتیم در یک مقاله صفر تا صد با به روزرسانی مطالب جدید به شما هنرمند باخلاقیت آموزش دهیم. که چگونه در رشته طراحی لباس استخدام شوید؟ در ادامه به 5 نکته اشاره می‌کنیم که این نکات هر هفته به روزرسانی خواهند شد. بنابراین اگر می خواهید به جدیدترین مطالب دسترسی داشته باشید حتماً این لینک مقاله را در گوشی خود ذخیره کنید.

6 نکته استخدام طراح لباس

نکاتی که در ادامه گفته می شود. نکاتی هستند که نیاز است شما آن‌ها را رعایت کنید. و با استفاده از این نکات درخواست کار ارسال کنید برای پروژه‌های مختلف. دقت کنید که هر کدام یک از این نکات به اندازه خود مهم هستند و تاثیر زیادی در خروجی نتیجه دارند.

حرفه ای بودن در رشته طراحی لباس

اولین نکته ای که هر کارفرما به آن‌ اشاره می کند. مهارت و ابتکار شما در طراحی لباس است. این سوال را از خودتان بپرسید که چقدر در این رشته حرفه ای هستید؟ چقدر می توانید با خلاقیت بالا یک لباس ماندگار طراحی کنید؟ طبیعتاً هر کارفرمایی به دنبال فردی می گردد که در کار خود حرفه ای باشد. بنابراین اولین نکته ای که باید به آن دقت کنید این است که در این رشته تا حد مطلوب و کافی حرفه ای باشید. و بتوانید از پس طراحی لباس های متفاوتی بر بیایید.

اگر که شما در این رشته تا حد کافی متخصص نباشید. کارفرما رزومه شما را رد می کند. اغلب آن‌ها حتی به شما دلیلی هم ارائه نمی دهند که بر چه اساسی رزومه شما رد شده است. و در نتیجه شما سردرگم می شوید که ایراد کار من کجا بوده است؟ حتماً در درجه اول از مهارت و ابتکار خود در این رشته اطمینان حاصل کنید. و اگر که شرایط‌ مطلوب را دارا بودید. برای آگهی‌های طراحی لباس رزومه ارسال کنید.

استخدام طراح لباس دستی و دیجیتال

در حال حاضر با پیشرفت هوش مصنوعی کمتر کارفرمایی به دنبال استخدام طراح لباسی است که به صورت دستی کار کند. معمولاً مزون‌ها، تولیدی‌ها برای صرفه جویی در هزینه‌ها و زمان از طراحانی استفاده می کنند که به طراحی دیجیتال مسلط باشند. یعنی طراحی با نرم افزارهای کلوتریدی و مارولوس دیزاینر. بنابراین اگر طراح دستی هستید بهتر است که مهارت تان را افزایش دهید. اگر شما فردی باشید که به هر دو این مهارت تسلط داشته باشید. اولویت بیشتری نسبت به سایر طراحان خواهید داشت. اما اگر صرفاً تک بعدی باشید و فقط به دنبال استخدام طراح لباس دستی باشید. به ندرت می توانید شغلی بر این اساس پیدا کنید.

طراحی پورتفولیو حرفه ای

سومین قدم در استخدام طراح لباس بدون سابقه کار داشتن پورتوفولیو منظم، حرفه‌ای و شیک است. پورتفولیو مهارت شما را به کارفرما نمایش می دهد. و هر چقدر در طراحی پورتفولیو زمان بگذارید و روی آن کار کنید. ضرر نخواهید کرد. بنابراین یک پورتفولیو حرفه‌ای از بهترین کارهای‌تان آماده کنید. که به صورت PDF با کیفیت عالی برای کارفرما ارسال کنید. اگر بخواهید پورتفولیو را به صورت عکس ارسال کنید کیفیت مطلوبی نخواهد داشت. اما پورتفولیو اسکن شده رنگی به صورت PDF جلوه خوبی دارد و نظر کارفرما را جلب می کند. اگر هم که طراح دیجیتال هستید کارتان خیلی ساده است. فقط کافی است از نمونه کارها خروجی بگیرید و با استفاده از فتوشاپ یک پورتفولیو حرفه‌ای دیجیتال طراحی کنید.

طراحی رزومه طراحی لباس

بعد از پورتفولیو رزومه است که باید در طراحی آن مانند پورتفولیو دقت به خرج دهید. نیازی نیست هزینه‌های زیادی بپردازید تا دیگران برای شما یک رزومه طراحی کنند. چرا که خودتان با یک گوشی می توانید به صورت آنلاین یک رزومه خوب و حرفه ای بسازید. سایت های آنلاین زیادی وجود دارند که یکی از معروف ترین آن‌ها cvbuilder است. کافی است این کلیدواژه را در گوگل جستجو کنید. یک اکانت کاربری بسازید. و از قالب های آماده رزومه که وجود دارد بر اساس سلیقه و نوع رزومه خود یکی را انتخاب کنید و شروع کنید به ویرایش کردن بخش های مختلف. به همین راحتی و 30 دقیقه می توانید یک رزومه خوب برای خودتان طراحی کنید.

معرفی خود در مقابل کارفرما

گفتگو، ارتباطات و نحوه مکالمه با کارفرما جزء کلیدی ترین نکاتی است که می توان گفت 99 درصد طراحان لباس و استایلیست های مد به آن بی دقت هستند. خیلی مهم است که شما چقدر در معرفی کردن خود به کارفرما برای استخدام شدن طراح لباس مهارت دارید؟ چقدر فن بیان خوبی دارید؟ چقدر می توانید با استفاده از کلمات و واژگان مناسب کارفرما را متقاعد کنید که شما بهترین نیرو برای مجموعه آن ها هستید. اگر طراحان لباس در این زمینه مشکل دارند و نمی توانند خودشان را به خوبی معرفی کنند. یک معرفی خوب چه ویژگی‌های دارد؟

  • صدای رسا و واضح
  • مشخص بودن اعتماد به نفس در بیان
  • ادای واضح کلمات
  • شمرده شمرده صحبت کردن
  • استفاده از کلمات مناسب
  • جمله بندی مناسب و کوتاه
  • ارائه بیوگرافی کوتاه و خلاصه
  • و…

نکاتی که در بالا اشاره شد حداقل نکاتی هستند که شما نیاز است به آن ها مسلط باشید. تا بتوانید یک گفتگوی موثر را با کارفرما داشته باشید. اگر بخواهید خجالتی، آرام، و با صدای پایین با کارفرما صحبت کنید. خیلی شانس کمی برای موفقیت دارید. بنابراین توصیه می کنیم این مهارت را یاد بگیرید و کم کم تمرین کنید تا فن بیان قوی پیدا کنید. فراموش نکنید که فن بیان قوی نه تنها در استخدام شدن طراحی لباس. بلکه در تمام موقعیت های جامعه به کارتان می آید و یک ابزار مناسب برای شماست.

توضیح شفاف در رابطه با مباحث مالی استخدام طراح لباس

یکی از مهم ترین موضوعاتی که اغلب افراد در استخدام به آن توجه نمی کنند مبحث حقوق است. نه تنها در رشته مدوفشن، بلکه در تمام رشته ها این مورد دیده می شود. اکثر افراد به دلیل تعارف یا رودربایستی یا حتی خجالت نمی توانند درخواست خود را به صورت صریح و شفاف به کارفرما ارائه دهند. و در نتیجه اگر هم استخدام شوند رضایت کافی را از شغل خود ندارند. چرا که همان ابتدا در مورد حقوق صحبت نکردند و این مورد افراد به بی نهایت پریشان می کنند.

بنابراین در مورد انتظارات خود برای میزان حقوق و مزایا بدون تعارف صحبت کنید. اگر که نمی دانید چه میزان حقوق برای جایگاه شغلی مدنظرتان درخواست دهید. می توانید با افرادی که در این حیطه فعالیت می کنند صحبت کنید. یا کمی در گوگل جستجو کنید. یا یک زمانی را اختصاص دهید و فکر کنید که وظایفی که شما انجام می دهید چه مواردی هستند؟ و چقدر حقوق را برای انجام این وظایف درخواست می کنید و قبول دارید؟ البته دقت کنید اگر در ابتدای کار هستید از ارائه قیمت های بالا خودداری کنید. صرفاً اعدادی باشند که هم برای شما سود داشته داشد و هم برای کارفرما قابل پرداخت باشند.

چگونه برای استخدام طراحی لباس کار پیدا کنیم؟

استخدام طراح لباس، استخدام طراح لباس 1403،  فرصت های شغلی طراح لباس،

در ادامه مقاله استخدام طراح لباس، به نکاتی می پردازیم که به شما کمک می کنند در این رشته کار پیدا کنید. دقت کنید که نکات را جزء به جزء اجرا کنید. تا بهترین نتیجه را دریافت کنید. هر زمان هم که نیاز به راهنمایی داشتید کافیست از طریق چت آنلاین سمت راست صفحه پیغام بدید تا کارشناسان مجموعه بر اساس شرایط شما اختصاصی به شما مشاوره دهند. 

آنالیز خود؛ چقدر در کار حرفه ای هستید؟

در هر رشته و تخصصی که بخواهید وارد بازار کار شوید. اول از همه باید بدانید که چقدر در آن رشته مهارت دارید؟ اگر فردی هستید که با شرکت در چند کلاس و گذشت چندین ماه به این فکر هستید که در یک مجموعه مشغول به کار شوید اشتباه می کنید.

صرفاً طراحی کردن لباس باعث نمی شود کارفرما شما را استخدام کند. اگر شما بتوانید مجموعه ای از مهارت ها را در خودتان جمع آوری کنید آن وقت می توان گفت برای استخدام آماده هستید. در حال حاضر باتوجه به هزینه های سنگین کارفرماها به دنبال افرادی هستند که چندپتناسیلی هستند. یعنی می توانند در چند حیطه در آن مجموعه فعالیت کنند. 

رشته طراحی لباس در ایران، بازار کار مناسبی ندارد. یعنی بدین صورت است که برای همه فرصت کاری وجود ندارد. خیلی زمان می برد تا بتوانید در یک مجموعه به عنوان طراح لباس استخدام شوید. بنابراین توصیه می کنیم به طور کلی استخدام در رشته طراحی لباس را به عنوان شغل دوم نگاه کنید.

اگر فقط به عنوان شغل اول و حرفه تخصصی به طراحی لباس نگاه کنید. متاسفیم در ایران نمی توانید به جایگاه مطلوبی برسید. چرا که در حال حاضر بازار کار این رشته وضعیت مناسبی ندارد. وضعیت مناسب منظور ما این است که برای همه فرصت شغلی وجود ندارد. و از طرف دیگر درآمد به قدری نیست که جوابگوی یک زندگی ایدئال طراح لباس باشد. 

راه اندازی پیج اینستاگرام 

دومین راهکار استخدام طراح لباس، برای اینکه خودتان را برای ورود به دنیای این رشته آماده کنید. راه اندازی پیج اینستاگرام است. پیج اینستاگرام کمک می کند تا شما دیده شوید. و کارفرمایان بهتر بتوانند شما را پیدا کنند. البته دقت کنید که صرفاً راه اندازی یک پیج ساده منجر به استخدام نخواهد شد. بنابراین باید یک پیج حرفه ای و با برنامه راه اندازی کنید. تا هنگامی که مخاطبان و کارفرماها وارد صفحه شما شدند. به حرفه ای بودن شما پی ببرند.

اگر برای راه اندازی پیج اینستاگرام طراحی لباس ایده ای ندارید. یا حتی نمی دانید از کجا شروع کنید. پشیتبان های مجموعه ما کمک‌تان می کنند تا مسیر را به خوبی طی کنید. از قسمت سر بزگ وارد صفحه دریافت مشاوره شوید. و توضیحات مربوطه را مطالعه کنید. به دو روش ما می توانیم شما را همراهی کنیم. یا به صورت مشاوره که بر اساس شرایط شما نقشه راه ارائه می دهیم و شما طبق نقشه پیش می روید. یا اینکه شما را به مدت یک ماه صفر تا صد کوچ کنیم. و مجموعه خودمان یک پیج حرفه ای را برایتان ایجاد کند. از نظر طراحی، مدیریت استراتژی، تقویم محتوایی و … یک پیج بی نظیر که صفحات بزرگ رقابت می کند از نظر فنی و گرافیک. 

تولید محتوا پیج طراحی لباس؛ استخدام طراح لباس

تولیدمحتوا برای طراحان لباس همیشه دغدغه بوده و هست. عزیزانی که در دوره چک لیست یا مشاوره‌ها در خدمتشان بوده‌ایم. این موضوع خیلی برایشان دغده بزرگی بوده است. در این بخش مقاله استخدام طراح لباس نکاتی که کمک‌تان می کند به بهترین شکل تولیدمحتوا طراحی لباس داشته باشید را معرفی می کنیم.

اولین قدم برای تولیدمحتوا، طراحی تقویم محتوایی است. تا زمانی که شما تقویم محتوایی نداشته باشید. این دغدغه برطرف نخواهد شد. اگر ایده هم پیدا کنید. باز هم سردرگم هستید برای تولید محتوا. بنابراین یک کاغذ سفید بردارید. یا داخل نوت گوشی یک تقویم محتوایی ایجاد کنید. با هر مدلی که خودتان راحت هستید. فرقی نمی کند اصولی است یا خیر. صرفاً یک تقویم نیاز دارید تا اطلاعات جامع در مورد پست و استوری ها را در تقویم قرار دهید. در تقویم این اطلاعات را لحاظ کنید:

  • پست های پیج:
  • ریلزهای پیج:
  • استوری ها:
  • موضوعات:
  • ساعت انتشار
  • روز انتشار:

تصویر پروفایل پیج طراحی لباس

برای تصویر پروفایل دو راه دارید. یا از لوگوی طراحی شده و مرتبط با طراحی لباس استفاده کنید. یا از چهره خودتان. توصیه ما این است که یک عکس از چهره خودتان قرار دهید. اما اگر برایتان مقدور نیست. ایرادی ندارد می توانید از لوگوهای مرتبط استفاده کنید.

بیو اینستاگرام استخدام طراح لباس

در بیوی پیج اینستاگرام در یک جمله به این سوال پاسخ دهید که در پیجتان قرار است چه فعالیتی داشته باشید. اغلب طراحان لباس قواعد بیونویسی را رعایت نمی کنند. در یک پیج کاری، به مواردی اشاره می کنند که اصلاً برای یک کارفرما یا حتی یک کاربر عادی اهمیتی ندارد. بنابراین در این مورد دقت ویژه داشته باشید. تا از ابتدای راه اندازی پیجتان حرفه ای قدم بردارید. و این مورد هم فراموش نکنید که اگر طبق قاعده جلو نروید. کارفرماها هم در یک لحظه پیج شما را می بینند و از آن خارج می شوند. پس به گونه ای فعالیت کنید که حرفه ای باشد.

تولید محتوا برای استخدام طراح لباس

بعد از اینکه پیجتان را راه اندازی کردید. تصویر پروفایل و بیو انجام شد. نوبت به تولید محتوا می رسد. یعنی اصلی ترین بخش فعالیت در اینستاگرام. شما به عنوان طراح لباس برای تولید محتوا دستتان خیلی باز است نسبت به سایر پیج ها. در شروع کارتان نباید محتواهای مختلفی منتشر کنید. باید تمرکزتان روی یک موضوع باشد. تا مخاطبان شما را به عنوان تولید کننده تخصصی محتوای موضوع …… بشناسند.

در حال حاضر در اینستاگرام محتوای پیج های طراحی لباس تماماً کپی است. یعنی یک پیج بزرگ 50 کا زمانی که پست می گذارد “چگونه در طراحی لباس به موفقیت برسیم” تمام طراحان لباسی که پیج های نوپا دارند محتوای پیج را کپی می کنند! اگر چنین برنامه ای دارید متاسفانه پیجتان به موفقیت نخواهد رسید. شما خودتان را به جای مخاطب بگذارید. اگر دوتا پیج داشته باشید که محتوای تقریباً یکسان منتشر کنند. آیا پیج دوم را فالو نگه می دارید؟ یا به محض اینکه به محتوای کپی پی بردید پیج نوپا را آنفالو می کنید؟ 

خط قرمز تولید محتوا در اینستاگرام

بنابراین زمان بگذارید، فکر کنید، ایده پردازی کنید. از پیج های انگلیسی زبان ایده بگیرید. از هوش مصنوعی CHAT GPT کمک بگیرید. اگر نمی دانید هوش مصنوعی CHAT GPT چیست از طریق آیکن چت سایت پیغام بدید تا مشاورهای سایت آدرس هوش مصنوعی را برایتان ارسال کنند. در نهایت تولیدمحتوای شما باید یونیک باشد. اگر بخواهید با محتوای کپی پیجتان را راه اندازی کنید متاسفانه موفقیتی بدست نخواهید آورد!

چگونه برای یک مصاحبه آنلاین و غیرحضوری آماده شویم؟

مصاحبه‌های غیر حضوری و آنلاین نیازمند رعایت نکات خاصی هستند تا شما به عنوان متقاضی شغل بهترین انطباق را با موقعیت مورد نظر ارائه دهید. در ادامه نکاتی برای استخدام طراح لباس دورکاری آورده شده است.

فضای مصاحبه آنلاین خود را مرتب کنید

اگر دفتر کار خانگی شما در هم برهم و شلوغ است، ممکن است کارفرما نگران شود که در محیط دورکاری، شما به اندازه کافی سازمان‌یافته و کارآمد نباشید. بنابراین، قبل از مصاحبه شغلی تصویری، اطمینان حاصل کنید که اتاق کاری شما منظم و مرتب است. همچنین، محیطی برای مصاحبه آنلاین انتخاب کنید که آرام و بی‌سروصدا باشد و عواملی که ممکن است حواس‌پرتی شما را افزایش دهند را برطرف کنید.

آزمایش تنظیمات مصاحبه استخدام طراح لباس

پس از آماده شدن اتاق مربوط به مصاحبه آنلاین، نوبت به آماده‌سازی نرم‌افزار یا پلتفرم مصاحبه می‌رسد که معمولاً توسط مجموعه‌ای که در آن استخدام می‌شوید، معرفی می‌شود. قبل از روز مصاحبه، توصیه می‌شود نرم‌افزار یا پلتفرمی که برای مصاحبه آنلاین با کارفرما معرفی شده است را تست کنید و با آن آشنا شوید. می‌توانید یک جلسه آزمایشی مصاحبه آنلاین با دوستان یا اعضای خانواده برگزار کنید تا اطمینان حاصل شود که صدا و تصویر به خوبی منتقل می‌شوند و ارتباط اینترنتی به‌درستی برقرار است.

از دوستان یا اعضای خانواده خود بخواهید که وضوح تصویر و صدای شما را با دقت بررسی کنند. در صورتی که تصویر و صدای شما برای آن‌ها واضح نیست، پیشنهاد می‌شود یک تست سرعت اینترنت انجام داده و مشکل را قبل از مصاحبه با کارفرما رفع کنید. این بسیار مهم است که مصاحبه‌گر بتواند صدا و تصویر شما را به وضوح دریافت کند.

این مقاله ادامه دارد…

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *