آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس

آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی مد و لباس

آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی مد و لباس را قرار است در این مقاله آموزش دهیم. همچنین اگر هر سوالی راجع به راه اندازی وب سایت دارید می‌توانید از قسمت نظرات سوالتان را بپرسید تا کارشناسان طراحی سایت آر اِم مُد در کمترین زمان پاسخگوی شما باشند. خیلی از فروشگاه دیگر وجود فیزیکی ندارند و فروشگاه‌های اینترنتی زیادی طی دوسال اخیر چه در اینستاگرام چه به صورت وب سایت راه اندازی شده اند. اگر شما به عنوان مدیر فروشگاه لباس هنوز وب سایتی ندارید باید هر چه زودتر به فکر راه اندازی وب سایت باشید. چرا که با گذشت هر روز چند پله از همکاران و رقبای خودتان عقب می مانید.

مزایای راه اندازی فروشگاه اینترنتی چیست؟

پیش از اینکه به سراغ مراحل آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی مد و لباس برویم. نیاز است تا با مزایای فروشگاه اینترنتی آشنا شوید:

افزایش درآمد با فروشگاه اینترنتی مد و لباس

اولین مزیتی که خیلی اهمیت دارد افزایش درآمد است. شما هنگامی که وب سایت‌تان را طراحی کنید و چندماه روی آن مستمر کار کنید تا در نتایج گوگل رتبه‌ی خوبی کسب کند. باعث می‌شود تا درآمد شما از فروش محصولات بالا برود. و بنابراین یک درآمد غیرفعال ایجاد می‌شود. در صورتی که محیط اینستاگرام این چنین نیست. شما باید حتماً در اینستاگرام تولید محتوا کنید، وقت بگذارید، در دایرکت پاسخ مشتری را بدهید تا فروش داشته باشید. عملاً با یک فروشگاه فیزیکی هیچ تفاوتی ندارید. اما با وب سایت شما در مسافرت هم باشید فروش دارید.

تنوع بیشتر محصولات با وب سایت مد و لباس 

فروشگاه فیزیکی لباس تا یک حدی فضا برای چیدمان محصولات دارد. شما در وب سایت بی نهایت می توانید محصول اضاف کنید و از فروش آنها کسب درآمد کنید. به عنوان مثال اگر شما فقط فروش لباس مردانه کار می کنید. می توانید بخش های مختلفی را در وب سایت ایجاد کنید و آنها را به لباس و اکسسوری های دیگر اختصاص دهید.

خلاصه مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس

در این قسمت مقاله آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی مد و لباس به صورت خلاصه آموزش می دهیم که چه مراحلی را برای راه اندازی وب سایت نیاز است طی کنید.

انتخاب محصولات و خدمات

در مرحله اول باید محصولات و خدماتی را که قصد دارید در وب سایت ارائه کنید مشخص کنید. مخاطبان این مقاله دو دسته هستند. یا افرادی که محصولاتی دارند. یا افرادی که به فروش لباس علاقمند هستند و هنوز محصولی ندارند. افرادی که در دسته دوم هستند توصیه می‌کنیم برای شروع با سیستم همکاری در فروش پیش بروید. اینگونه هزینه های شما بی نهایت کاهش پیدا می کند. زمانی که وب سایت شما به نتیجه رسید و مشتریانی را جذب کردید می توانید به صورت عمده لباس خرید کنید و در وب سایت قرار بدید برای فروش.

انتخاب نام فروشگاه اینترنتی لباس

نام فروشگاه شما اهمیت فوق العاده بالایی دارد. باید نامی را انتخاب کنید که دامنه آن باز باشد. دامنه یعنی همان نام فروشگاه.www. نام انتخابی شما باید کوتاه و مرتبط با موضوع کسب و کار باشد. ترجیحاً نامی را انتخاب کنید که در ذهن مخاطب ماندگار شود و اگر کسی بخواهد آن را به صورت انلگیسی بنویسد نوشتاری آن راحت باشد.

طراحی و راه اندازی سایت مد و لباس

در این مرحله شما باید یک قالب برای وب سایتتان انتخاب کنید و آن قالب توسط طراح وب سایت راه اندازی شود. توصیه می کنیم که حتماً زمانی را خالی کنید حداقل یک ماه روزانه دو ساعت وقت بگذارید و مدیریت وب سایت را یاد بگیرید. به عنوان مدیر کسب و کار هر چقدر اشراف بیشتر روی مراحل مدیریتی وب سایت داشته باشید. سرعت پیشرفت وب سایتتان بیشتر می‌شود. همچنین اگر قصد داشتید وب سایتتان را راه اندازی کنید در اینستاگرام آر اِم مُد به ما دایرکت دهید تا صفر تا صد راهنمایی‌تان کنیم.

طی کردن مراحل قانونی و اخذ مجوز

بعد از تکمیل شدن وب سایت، نوبت به اخذ مجوزها مخصوصاً درگاه‌های بانکی و نماد اعتماد می‌رسد. دریافت این مجوزها حداقل یک هفته الی دو هفته زمان می‌برد. دقت کنید که بدون طی کردن این مراحل قانونی نمی توانید درگاه پرداخت ثبت کنید.

تیم سازی، تبلیغات و برندسازی وب سایت لباس

در نهایت شما نیاز دارید تا یک تیم حرفه ای داشته باشید که روزانه به صورت مستمر روی وب سایت کار کند. در شروع استخدام یک متخصص سئو برای شما کافی است. بعد از گذشت شش ماه و بالا رفتن حجم کار می توانید افراد دیگری را به تیم‌تان اضافه کنید. علاوه بر این موضوع باید در صفحات مجازی خود مانند اینستاگرام تبلیغات کنید تا مخاطبان با وب سایت شما کم کم آشنا شوند و از این به بعد عادت کنند تمام محصولات‌شان را از وب سایت تهیه کنند. بدین صورت با گذشت زمان کسب و کار شما گسترده خواهد شد و درآمدتان نسبت به قبل افزایش فوق العاده ای خواهد داشت.

راه اندازی فروشگاه اینترنتی لباس در اینستاگرام

علاوه بر فعالیت فروشگاه شما در وب سایت، نیاز دارید تا در اینستاگرام هم به صورت حرفه ای فعالیت کنید. البته نباید در حین فعالیت در اینستاگرام از وب سایت‌تان غافل شوید. چرا که وب سایت و اینستاگرام به صورت موازی باید پیش بروند و اگر یکی از آن‌ها در کسب و کاری نباشد. یعنی کسب و کار ناقص است. در اینستاگرام شما زودتر به درآمد و پیشرفت خواهید رسید. اما وب سایت نیاز به صبر و زمان دارد تا کم کم به نتیجه برسد. هنگامی که شما در اینستاگرام یک تبلیغ گسترده انجام دهید. تعداد زیادی از مخاطبان در چند دقیقه با برند و فروشگاه شما آشنا خواهند شد. و بدین صورت به بهترین شکل ممکن روند پیشرفت شما طیب می شود.

اما برای اینکه مخاطبین وارد پیج ما شوند و از لباس‌هایی که قرار دادیم خرید کنند. نیاز است تا یک سری اصول و قواعد را در پیج‌تان رعایت کنید. به صورت خلاصه در ادامه نکاتی که نیاز است رعایت کنید را معرفی می‌کنیم:

  • نام کوتاه و مرتبط با کسب و کار
  • لوگو حرفه‌ای و طراحی شده
  • بیو مناسب باتوجه به نوع محصولات
  • کاورهای هایلایت طراحی شده
  • کاورهای مهم تماس با ما، درباره ما، نحوه سفارش، رضایت مشتریان
  • جلوه بصری کاورهای پست و ریلز
  • تولیدمحتوای حرفه ای و معرفی محصولات به صورت پست و ریلز 
  • گذاشتن یک پست و سه ریلز در هفته
  • تولیدمحتوای حرفه ای و اصولی در اینستاگرام

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *