چگونه مدل شویم؟ آموزش کامل مدلینگ

چگونه مدل شویم؟

چگونه مدل شویم؟ را قصد داریم به همراه سوالات مدلینیگ چیست؟ به شما پاسخ دهیم. این مقاله با به روزرسانی های دائم مطالب، هر هفته مطالب جدیدتری را برای شما به همراه دارد. فراموش نکنید که هر هفته این مقاله را بررسی کنید تا به جدیدترین مطالب دسترسی داشته باشید. مدلینگ به عنوان یک حرفه مزایای زیادی دارد. شما با شروع فعالیت در این صنعت احساس اعتماد به نفس خواهید داشت. اما احساس آرامش از نظر زندگی شخصی را خیلی نمی توانید تجربه کنید. چرا که شما محبوب هستید و نیاز هست با توجه به استراتژی های بازاریابی آزانس‌ها و … حرکت کنید. بنابراین این کار علاوه بر مزایای معایبی هم دارد که در ادامه بررسی می‌کنیم.

مدلینیگ چیست؟

افرادی که در حرفه مدلینیگ فعالیت می‌ کنند. مدل نام دارند. وظیفه آن‌ها این است که با استفاده از ظاهر خود برای یک محصول یا … تبلیغات انجام دهند. مدل ها برای کارفرماهای مختلفی کار می کنند که این افراد یم توانند طراحان مد، عکاسان مشهور، فروشگاه های اینترنتی و شرکت های مشهور باشند. معمولاً مدل هایی که کمی پیشرفت می کنند با یک مدیر برنامه هماهنگ می شوند و خودشان شخصاً کارهای اداری و گفتگویی و … را انجام نمی دهند. همچنین برخی از هنرمندان مدل هایی را استخدام می کنند تا برای آن ها ژست بگیرند و نقاش یک اثر هنری خلق کند. به طور کلی مدل ها شغل های متفاوتی را می توانند تجربه کنند. و اینکه شما چه شغلی را انتخاب کنید به روحیات و علایق شما بستگی دارد.

چگونه و چطور مدل شویم؟ 

اولین قدم برای اینکه بخواهید مدل شوید. آشنایی با صنعت مدلینگ است. طبیعتاً هر صنعتی چالش‌ها و پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد. و این پیچیدگی‌ها را هر فردی باید خودش در خصوص تحقیقات کند. تا بر اساس شخصیت و روحیاتی که دارد بسنجد آیا این رشته برای او کاربردی است یا خیر؟

چرا که خیلی از افراد هستند. فاکتورهای لازم برای یک مدل را دارند. اما از نظر روحیه و شخصیت اصلاً با فضای کاری این صنعت ارتباطی ندارند. و همین مورد باعث می شود که انتخاب ناآگاهانه شما را وارد فضایی کند که مشکلات زیادی از جمله مشکلات روحی را برایتان بوجود بیاورد. بنابراین اول از همه این مورد را در خودتان پیدا کنید. واقعاً چقدر می توانید چالش ها و محدودیت های این فضا را تحمل کنید؟ 

در قدم بعدی نیاز است جستجو کنید و آموزشگاه های مختلفی را پیدا کنید. البته می توانید در ابتدا با جستجو در گوگل و یوتیوب یا حتی وب سایت یودمی و کورسرا، منابع آنلاین رایگانی که وجود دارد را دنبال کنید. تا در نهایت با مباحث مقدماتی آشنا شوید. و بعدها دوره های آموزشگاه های حضوری یا وب سایت های آنلاین را خریداری کنید. اما اول از همه منابع رایگان را پیگیری کنید. 

چگونه مدل حرفه ای شویم؟

در ادامه قدم به قدم نکاتی را که باید رعایت کنید تا به مدل شدن دست یابید را به شما معرفی می کنیم. مدل شدن هم مانند سایر کارها نیازمند تلاش بی وقفه است. اصلاً به این فکر نکنید اگر چهره خوبی دارید. اگر اندام خوبی دارید. کار تمام است و الان یک مدل هستید. شرایط مدلینگ چه در ایران و چه در خارج کشور اینگونه نیست. شما ابتدا باید قواعد و تئوری های مدلینگ را مسلط باشید.

در ادامه قدم به قدم نکاتی را که باید رعایت کنید تا به مدل شدن دست یابید را به شما معرفی می کنیم. مدل شدن هم مانند سایر کارها نیازمند تلاش بی وقفه است. اصلاً به این فکر نکنید اگر چهره خوبی دارید. اگر اندام خوبی دارید. کار تمام است و الان یک مدل هستید. شرایط مدلینگ چه در ایران و چه در خارج کشور اینگونه نیست. شما ابتدا باید قواعد و تئوری های مدلینگ را مسلط باشید.

انتخاب سبک چگونه مدل شویم

مانند هر شغل دیگری مدلینگ هم زیرشاخه های خودش را دارد. قبل از هر چیزی باید ابتدا به خوبی فکر کنید. اندام و سبک کاری خودتان را بشناسید. و با ورود به یک شاخه حیطه مدلینگ کارتان را شروع کنید. مدل ها انواع مختلفی دارند مانند مدل های آرایش، مدل های عکاسی که باز خودش چندین زیرشاخه دارد. مدل های سایز بزرگ و … این نکته را نیاز جدی بگیرید. در ابتدای راه باید به این دقت کنید که فرم صورت و بدن شما به کدام یک از این شاخه ها نزدیک است. و با همان شاخه کارتان را شروع کنید. هنگامی که به موفقیت های زیادی رسیدید می توانید در کنار همان شاخه، موارد دیگری را هم امتحان کنید. اما این قسمت را حداقل یک الی دو ماه برای آن زمان بگذارید تا به یک تصمیم نهایی و اصولی برسید.

چگونه مدل لباس شویم

امروزه با پیشرفت روز به روز تکنولوژی و تماشای ویدئوهای آنلاین. به راحتی می توانید در خانه یاد بگیرید که چگونه مدل مرد یا زن شوید؟ در اولین قدم اگر بخواهید مدل لباس باشید. یا در حیطه‌های دیگر این صنعت فعالیت کنید. ابتدا باید از داخل خانه تمرین کردن را شروع کنید. تا کم کم بدن شما، زبان بدن‌تان نسبت به این کار عادت کند. سعی کنید برنامه ریزی کنید، تحقیق کنید و ویدئوهای اساتید محبوب و سرشناسی که در حیطه مدلینگ فعالیت می کنند را تهیه کنید. و روزانه بررسی کنید تا با نحوه حرکت و ژست گرفتن مدل‌ها آشنا شوید. بعد از اینکه ویدیوها را بررسی کردید مقابل آینه قرار بگیرید و سعی کنید آنچه را که یاد گرفته اید را انجام دهید.

مدلینگ با تمرین کردن در خانه

البته اگر علاقه‌ای به دیدن فیلم‌های آموزشی مدلینگ در خانه ندارید. باشگاه‌های ورزشی یا استودیوهای رقص محل خوبی برای شما هستند. علاوه بر این موضوعات رژیم غذایی و ورزش نیز اهمیت بالایی در حرفه مدلینگ دارد؛ زیرا وضعیت جسمی افرادی که در این حیطه فعالیت می کنند بی نهایت حائز اهمیت است. و مهم است که در محدوده وزنی و توده عضلانی خاصی باشید تا آزانس‌ها و برندها تمایل داشته باشند با شما همکاری کنند. 

در پاسخ سوال چگونه مدل لباس شویم باید بگوییم که ابتدا در خانه آموزش ببینید. هر روز تمرین کنید. وضعیت سلامتی، ورزشی و تغذیه خود را جدی پیگیری کنید. و در فضای اینستاگرام فعال باشید و از خودتان عکس‌های با لباس‌های ست شده و ژست‌های مدل لباس قرار دهید. تا کم کم تعداد مخاطبین شما در این فضا بیشتر شود و بتوانید با مدیران مزون لباس یا برندها همکاری کنید.

نمونه کار برای مدل لباس 

برای شروع کار خود نیاز به نمونه کار دارید. انجام این کار مهم است و حتماً باید انجام دهید. اگر بخواهید بدون نمونه کار فعالیت کنید خیلی زمان می برد تا به شهرت برسید. اصلاً هم کار سختی نیست! کافی است از دوستان خود بخواهید تا با میکاپ های ساده در پس زمینه های مناسب با رنگ خنثی عکس هایی از بدن و صورت تان با ژست های مختلف بگیرند. انجام دادن این کار و قرار دادن تصاویر در صفحه اینستاگرام خود و تبلیغ کردن صفحه شخصی خود کمک می ند تا افرادی که به دنبال استخدام مدل هستند انتخاب راحت تری داشته باشند.

همچنین برای انتخاب عکاس، بهتر است از عکاسان تازه کار کمک بگیرید. تا نمونه عکس های شما را به عنوان تبلیغات استفاده کنند. و البته بعد از اینکه کمی پیشرفت کردید و چند پروژه را به اتمام رساندید حتماً با عکاسان حرفه ای همکاری کنید.

چگونه مدل لباس شویم؛ همکاری با آژانس های مدلینگ

برای اینکه بخواهید مدل لباس شوید بدون شک شما می توانید به تنهایی مشتریان بسیار زیادی را جذب کنید. اغلب مشتریان ترجیح می دهند که با آژانس ها همکاری کنند. بنابراین لازم دارید تا با یک آژانس حرفه ای در این رشته همکاری داشته باشید. و نمونه کارهای خود را در اختیار آن ها قرار دهید. البته اگر شما از الان یاد بگیرید که چگونه برند شخصی خود را ایجاد کنید؟ چگونه کسب و کارتان را رشد دهید؟ نیازی به آژانس‌ها نخواهید داشت.

البته در ابتدای راه خیلی سختی ها را باید تحمل کنید. اما در آینده صفر تا صد کار توسط خودتان مدیریت و توسط تیم تان انجام می شود. و این مورد باعث می شود که برند شما نسبت به سایر مدل ها متمایز شود و حتی حرفه ای از آنها جلو رود. بنابراین توصیه ما این است که در کنار همکاری با آزانس ها این مورد را گوشه ذهن خود داشته باشید و کم کم روی این پروژه کار کنید تا کسب و کار شما در بلندمدت حرفه ای جلو رود.

در خصوص آژانس های مدلینگ این نکته را حتماً رعایت کنید که با آژانس‌های همکاری داشته باشید که مجوز های قانونی لازم را دارا باشند. 

شرکت در مسابقات مدلینگ

در هر کشور و شهر، افرادی وجود دارند که مسابقات و رقابت‌های مربوط به مدلینگ را برگزار می‌کنند. این مسابقات نام خاص خودشان را دارند و تنها برخی از آنها به عنوان معتبر شناخته می‌شوند. این روش به افراد تازه‌کار فرصتی مناسب می‌دهد تا خود را در برابر حرفه‌ای‌ها قرار داده و توانایی‌های خود را به نمایش بگذارند. این روش مانند سایر کشورها، در ایران وجود ندارد، اما افراد فعال در صنعت مدلینگ ایران به تازگی چالش‌ها و مسابقاتی را برگزار می‌کنند تا استعدادهای جدید را شناسایی کنند و آنها نیز در این رقابت‌ها شرکت کنند و خود را بهتر نشان دهند.

مسابقات اموزشگاه های مدلینگ

برخی از آموزشگاه‌ها همچنین برنامه‌هایی برای استعدادیابی دارند. با این حال، به شما توصیه می‌شود مواظب باشید و از افراد سودجو و ناشناس خودداری کنید و اطمینان حاصل کنید که این افراد کاملاً معتبر هستند. زیرا برخی افراد تلاش می‌کنند از این فضای پرجذاب مدلینگ سوءاستفاده کنند و نباید آنها را نادیده بگیریم.

مطالب مرتبط: فست فشن چیست کلیک کنید

استفاده از شبکه های اجتماعی برای مدلینگ

یکی دیگر از راه های راحت و کم هزینه برای مشهور شدن در مدلینگ استفاده از شبکه های اجتماعی و مجازی است. زمانی که واژه شبکه های اجتماعی به گوش می رسد ذهن همه به سمت اینستاگرام می رود. اما منظور ما در این مقاله چگونه مدل شویم فقط اینستاگرام نیست. اینستاگرام یکی از شبکه هایی است که نیاز است حتماً در آن فعالیت کنید.

اما دیگر شبکه های که مهم هستند: لینکدین، پینترست، UNSPLASH هستند. این سه شبکه مجازی هم به اندازه اینستاگرام مهم هستند و برای فردی که در حیطه مدلینگ قصد فعالیت دارد بی نهایت حائز اهمیت هستند. بنابراین مانند سایر مدلینگ ها تمام تمرکزتان را روی اینستاگرام نگذارید. در شروع سعی کنید یک زمانی را در طول روز برای این شبکه ها اختصاص دهید. 

ثبت نام در کلاس مدلینگ

کلاس های مختلفی برای این حرفه در ایران وجود دارد. که در این کلاس‌ها آموزش هایی مانند ژست گرفتن، نحوه حفظ سلامتی و تغذیه خوب، نحوه ورزش کردن، و نکاتی که به این رشته مربوط می‌شود را آموزش می‌دهند. به طور کلی برای ورود به این حیطه شرکت در این نوع کلاس‌ها اجباری نیست. 

خیلی‌ها هستند با تمرین کردن و تماشای مدل‌های مختلف توانسته‌اند مدل حرفه‌ای شوند. اما طبیعتاً شرکت در این کلاس‌ها بی تاثیر هم نیست. و به شما کمک می کند تا مهارت های مناسبی را به دست بیاورید. در ابتدای مقاله چگونه مدل شویم هم اشاره کردیم که می توانید برای شروع با کلاس ها و دوره های رایگانی که وجود دارد شروع کنید.

چگونه مدل شویم؟ همکاری با آرایشگرها

بدون شک برای اینکه بخواهید به یک مدل موفق تبدیل شوید. برای ارتقای شغل خود نیاز به فرصت های مناسب برای مدلینگ دارید. برای شروع می توانید با آرایشگرهای تازه کار همکاری داشته باشید. تا هر دوی شما برای داشتن نمونه کار یک پروژه را به خوبی انجام دهید. این مورد هم برای شما تمرین محسوب می شود و هم یک فرصت شغلی که بخواهید در رزومه خود قرار دهید.

نحوه فعالیت در سایت UNSPLASH برای مدل های لباس

یکی از وب سایت هایی که کمک بزرگی به شما می کند. و بستری است برای ارائه عکس های مدلینگ شما سایت unsplash است. برای اینکه بتوانید در این وب سایت فعالیت کنید. کافی است ابتدا در وب سایت با یک جیمیل ثبت نام کنید. پروفایل کاربری خود را ایجاد کنید. تنظیمات و فیلدهای خواسته شده را کامل پر کنید. و در نهایت روزانه چند عکس + توضیحات + انتخاب دسته بندی در سایت آپلود کنید. همچنین می توانید در دسته بندی ها کشور ایران را هم انتخاب کنید. تا در دسته بندی قرار بگیرید و ایرانیان بیشتری شما را ببینند. 

همچنین برای فعالیت در پینترست هم می توانید با همین فرمول جلو روید. ثبت نام کنید و عکس های خود را بارگذاری کنید. طبیعتاً اگر از لپ تاپ برای بارگذاری استفاده کنید راحتر هستید.

مدل های فشن در چگونه مدل شویم

مدل های فشن اغلب در نمایش های مد و پوشاک حضور دارند. و در نمایشگاه های لباس هم شرکت می کنند. اما به طور کلی حیطه مدلینگ در مد و فشن به دو بخش مجزا تقسیم می شود:

  • راهرویی
  • تبلیغاتی

که این دو دسته هر کدام شامل زیر شاخه های متفاوتی هستند. یکی از سوالاتی که برای اغلب مدل ها پیش می آید این است که اولین مدل فشن چه کسی بود؟ گفته می شود که اولین مدل فشن یک دختر فروشنده پاریسی به نام ماری ورنت ورث که در سال 1853 به عنوان اولین مدل مد و  فشن فعالیت حرفه ای خودش را آغاز کرد. که البته این شروع بر این اساس بود که به همسر خود یعنی چالز فردریک ورث در طراحی لباس کمک کند. 

خصوصیات فیزیکی مدل های لباس

برای اینکه بتوانید یک مدل خوبی باشید. نیاز دارید تا خصوصیات فیزیکی یک مدل را بشناسید. قبل از هر چیز باید بگوییم که هر کشوری استانداردهای مدلینگ متفاوتی دارد. و تمام مدل ها در کشورهای مختلف از نظر فیزیکی باهم متفاوت هستند. اما به عنوان یک استاندارد کلی می توانیم نظریه جهان انجمن نمایندگی های فشن یعنی AMA را در نظر بگیریم.

طبق این نظریه مدل های خانم باید استاندارد حدود 86 -61 سانتی به ترتیب قد بالاتنه دور کمر را دارا باشند و قد آنها حداقل 173 سانتی متر باشد.

ابعاد میانگین برای مدل های مرد 180 الی 188 سانتی متر قد با وزنی بین 64 الی 75 کیلوگرم می باشد. همچنین در مردان دورسینه بین 38 تا 42 باید باشد.

مهارت های یک مدل حرفه ای

اگر بخواهید تبدیل به یک مدل حرفه ای شوید. که با سایر مدل ها تفاوت بسیاری دارد نیاز است مهارت های خودتان را افزایش دهید. در ادامه برخی از این مهارت ها را معرفی می کنیم:

  • بتوانید با دیگران همکاری کنید. یعنی روحیه کار تیمی را داشته باشید. 
  • شنونده خوبی باشید و با دقت به صحبت های دیگران گوش بسپارید. 
  • در شرایط مختلف انعطاف پذیر باشید.
  • مهارت های کلامی و ارتباط با دیگران را به خوبی مسلط باشید.
  • صبور باشید در شرایط پر از استرس آرامشتان را حفظ کنید.
  • برنامه ریزی و هدفگذاری اصولی و علمی را بلد باشید.
  • به شبکه‌های اجتماعی، کامپیوتر بتوانید تا حد کافی تسلط داشته باشید.

این مقاله ادامه دارد…

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *