برای انلاین شاپ از کجا خرید کنیم، تامین محصول انلاین شاپ

برای انلاین شاپ از کجا خرید کنیم

برای انلاین شاپ از کجا خرید کنیم می‌خواهم فروشگاه اینترنتی تاسیس کنم اما نمی‌دانم از کجا محصول بیارم؟ این سوال مشترک خیلی از کسانی است که برای اولین بار می‌خواهند فروشگاه اینترنتی راه‌اندازی کنند. اگر این سوال ذهن شما را هم مشغول کرده پس ادامه مطلب را از دست ندهید. وقتی صحبت از راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی می‌شود، بسیاری از افراد می‌پرسند: “می‌خواهم سایتی داشته باشم، اما محصولاتم را از کجا تأمین کنم؟ من که مغازه‌ای ندارم!” نگرانی شما کاملاً منطقی است، اما این به این معنا نیست که راه حلی وجود ندارد و باید از ایجاد فروشگاه صرف‌نظر کنید. پس از انتخاب محصول مناسب برای فروش، به این پرسش می‌رسیم که چگونه آن را تأمین کنیم. در این مقاله، روش‌هایی را برای تأمین محصولات فروشگاه‌تان معرفی می‌کنیم. سعی کرده‌ایم بهترین و کم هزینه‌ترین روش‌ها را بیابیم تا برای شما مقرون‌به‌صرفه باشد.

محصول فروشگاه را از کجا بیاورم؟

در ابتدا باید گفت که تأمین محصول برای فروشگاه اینترنتی چالش‌های خاص خود را دارد. نخستین گام، تعیین بودجه‌ای برای تهیه کالای مورد نیاز است. البته باید توجه داشت که میزان سرمایه اولیه اهمیت چندانی ندارد. ما در ادامه روش‌هایی برای تأمین کالا معرفی خواهیم کرد که حتی به سرمایه اولیه هم نیازی نخواهید داشت.

قبل از تأمین کالا، باید تصمیم بگیرید که قصد فروش چه محصولاتی را دارید. این مرحله بسیار مهم است و نیاز به بررسی دقیق دارد. به عنوان مثال، اگر قصد دارید یک فروشگاه اینترنتی لباس راه‌اندازی کنید، ابتدا باید بر اساس شناخت خود از بازار، چند نوع لباس برای فروش انتخاب کنید. می‌توانید با بررسی فروشگاه‌های اینترنتی لباس، نمونه‌های پرفروش آن‌ها را شناسایی کنید.

در آغاز کار، باید سعی کنید محصولاتی را برای فروشگاه اینترنتی تأمین کنید که از تقاضای بازار اطمینان دارید. منظور این است که بدون بررسی بازار، تعداد زیادی محصول خریداری نکنید. باید محصولات فروشگاه خود را به‌صورت هدفمند تهیه کنید، زیرا در غیر این صورت، ممکن است برخی از کالاهای شما به فروش نروند.

بازاریابی گوشه‌ای یا نیچ مارکتینگ

بهترین روش برای شروع کسب و کار اینترنتی، هدف قرار دادن بخشی خاص از بازار یا همان نیچ مارکتینگ است. به جای این که از ابتدا یک فروشگاه بزرگ با محصولات متنوع راه‌اندازی کنید، یک محصول خاص را انتخاب کرده و تنها روی آن تمرکز کنید. با گذشت زمان و بهبود وضعیت فروش، می‌توانید به تدریج محصولات دیگر را نیز به فروشگاه اضافه کنید. این روش، فرآیند تأمین محصول را نیز برای شما آسان‌تر می‌کند.

به عنوان مثال برای انلاین شاپ از کجا خرید کنیم، اگر قصد دارید یک فروشگاه اینترنتی برای فروش کفش ایجاد کنید، نیازی نیست تمام سرمایه خود را صرف خرید انواع مختلف کفش کنید. بهترین راهکار این است که ابتدا به صورت تخصصی روی کفش‌های مردانه فعالیت کنید. پس از آنکه فروش‌تان افزایش یافت و مشتریان خود را پیدا کردید، می‌توانید کفش‌های زنانه و بچه‌گانه را نیز به فروشگاه اضافه کنید.

راه اندازی انلاین شاپ لباس بدون محصول

یکی از مزایای بزرگ فروشگاه اینترنتی این است که مشتری بدون دیدن حضوری محصول، از شما خرید می‌کند. در حالی که در یک مغازه فیزیکی باید همه محصولات را در دسترس داشته باشید، در فروشگاه اینترنتی می‌توانید بدون داشتن محصولات فیزیکی، آن‌ها را به فروش برسانید.

این به معنای فریب مشتری نیست. بلکه شما می‌توانید محصول را در سایت خود قرار دهید، و پس از دریافت سفارش، آن را تهیه کرده و برای مشتری ارسال کنید. از آنجا که از زمان راه‌اندازی سایت تا دریافت سفارش مدت زمانی طول می‌کشد، نیازی به عجله ندارید. البته باید توجه کنید که تأخیر در ارسال سفارش مشتری رخ ندهد. این روش حتی توسط بسیاری از کسب‌وکارهای موفق نیز استفاده می‌شود.

ممکن است با مشکلاتی مانند عدم توانایی در تهیه محصول پس از سفارش یا افزایش قیمت‌ها مواجه شوید. در چنین شرایطی، اگر قیمت‌ها افزایش یابد و شما جنس را با قیمت قدیم فروخته باشید، ممکن است مشتری قبول نکند پول بیشتری بپردازد.

بنابراین، حتی بدون داشتن محصولات فیزیکی هم می‌توانید یک فروشگاه اینترنتی موفق داشته باشید، اما باید آمادگی مواجهه با این مشکلات را داشته باشید. برای اطمینان بیشتر، بهتر است حداقل تعدادی از محصولات را به صورت آماده در انبار داشته باشید تا بتوانید سفارشات را به موقع ارسال کنید و همچنین از مشکلات احتمالی جلوگیری کنید.

برای انلاین شاپ از کجا خرید کنیم

حالا که محصولات فروشگاه خود را انتخاب کرده‌اید، نوبت به تأمین آن‌ها می‌رسد. افرادی که تجربه داشتن مغازه یا کار در آن را دارند، به خوبی می‌دانند چگونه اجناس مورد نیاز را تهیه کنند. اما بسیاری نیز هستند که تا به حال تجربه فروش کالا نداشته‌اند و قصد دارند کسب و کار خود را به صورت آنلاین و از طریق اینترنت آغاز کنند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، احتمالاً نگرانی‌هایی درباره تأمین کالا دارید. به همین دلیل، در ادامه روش‌های مختلفی برای تهیه محصولات فروشگاه اینترنتی‌تان معرفی کرده‌ایم.  این روش‌ها را می‌توانید برای فروشگاه اینستاگرامی خود نیز استفاده کنید.

محصولات را از تولیدکننده یا واردکننده خریداری کنید

همانطور که می‌دانید در هر بازاری تعداد زیادی واسطه وجود دارد. یک کالا برای رسیدن به دست مردم بارها دست به دست می‌شود. اگر می‌خواهید جنسی را به ارزان‌ترین قیمت ممکن بخرید باید آن را از تولیدکننده یا واردکننده اصلی تهیه کنید. بااین کار نه تنها اجناس را با قیمت مناسب می‌خرید، بلکه سود بیشتری هم از فروش کالاها نصیب‌تان می‌شود.

اما مشکل بزرگ و اساسی این روش تامین کالا نیاز به سرمایه زیاد است. چون تولیدکننده یا واردکننده کالاهای خود را فقط در تعداد خیلی زیاد و با شرایط خاص می‌فروشد. به همین دلیل است که خیلی‌ها توانایی تهیه محصول از کارخانه یا شرکت واردکننده را ندارند.

یکی دیگر از معایب این روش درصد کالای معیوب است. بسته به حجم خرید و نوع محصول ممکن است که درصدی از کالاها دچار نقص فنی و ایراد باشند، یا در حین حمل و نقل آسیب ببینند. برخی از شرکت‌ها و کارخانه‌ها مسئولیت این نوع از محصولات را به عهده نمی‌گیرند. پس باید در قیمت‌گذاری محصول خود، میزان کالاهای آسیب دیده را هم در نظر بگیرید تا دچار ضرر و زیان مالی نشوید.

از عمده فروشی‌ ها برای انلاین شاپ جنس بخرید

اگر به بازارهای مرکزی شهرها بروید، بسیاری از مغازه‌ها را می‌بینید که اجناس خود را به صورت عمده عرضه می‌کنند. خرده‌فروشی‌ها معمولاً کالاهای خود را از این عمده‌فروشان با قیمت پایین‌تر تهیه می‌کنند. شما نیز می‌توانید کالاهای مورد نیاز فروشگاه اینترنتی‌تان را از همین عمده‌فروشی‌ها تهیه کنید. البته، ممکن است در شهر محل سکونت‌تان عمده‌فروش مناسبی برای کسب و کارتان پیدا نکنید. در این صورت، می‌توانید در شهرهای نزدیک به دنبال عمده‌فروش مرتبط با حوزه فعالیت‌تان بگردید.

یکی از مزایای خرید از عمده‌فروشی این است که پس از مدتی فعالیت و شناخته شدن، می‌توانید با چک و ضمانت از آنها خرید کنید. به این ترتیب، پس از فروش محصولات و کسب درآمد، می‌توانید هزینه اجناس خریداری شده را پرداخت کنید.

با شرکت‌ های پخش کننده وارد همکاری شوید

یکی دیگر از روش‌های تأمین محصولات ارزان‌قیمت، همکاری با شرکت‌های توزیع و پخش محصولات است. این شرکت‌ها وظیفه خرید محصولات مختلف از کارخانه‌ها و توزیع آن‌ها به سراسر کشور را بر عهده دارند. بیشتر این شرکت‌ها محصولات خود را به عمده‌فروشان و فروشگاه‌های بزرگ می‌فروشند. بنابراین، اگر سرمایه کافی و فضای مناسب برای انبار کردن محصولات دارید، می‌توانید به همکاری با این شرکت‌ها فکر کنید.

از جمله شرکت‌های معتبر در این زمینه می‌توان به شرکت پخش گلرنگ و شرکت پخش عقاب اشاره کرد. البته این نوع همکاری بیشتر برای فروشگاه‌های بزرگ و هایپرمارکت‌ها مناسب است، زیرا شرکت‌های پخش‌کننده معمولاً تنوع محصولی بالایی ندارند و محصولاتی را عرضه می‌کنند که در هر نقطه از کشور و در هر فروشگاهی به راحتی قابل یافتن هستند.

از برندهای معتبر نمایندگی بگیرید

اگر در بازار گشتی کوتاه بزنید احتمالا مغازه‌های زیادی را می‌بینید که فقط محصولات یک برند خاص را می‌فروشند. این مغازه‌ها از تولیدکننده و برند اصلی نمایندگی فروش می‌گیرند و فقط هم محصولات آن تولیدکننده را می‌فروشند. ویژگی این روش، تامین راحت و سریع محصول است. پس شما هم می‌توانید برای تامین محصولات فروشگاه اینترنتی خود از یک تولیدکننده یا برند خاص نمایندگی بگیرید.

البته حواس‌تان باشد، که قبل از گرفتن نمایندگی یک شرکت باید در مورد سابقه آن برند و مشتریان‌ش تحقیق کنید. مثلا برخی برندها و محصولات هستند که شهرت خوبی در بازار ندارند و به بی کیفیتی یا قیمت بسیار بالا معروف هستند. یا بعضی شرکت‌ها هستند که محصولات‌شان به هر دلیلی فروش خوبی ندارد و مردم از آن استقبال نمی‌کنند. پس باید دقت کنید که از چنین برندهایی نمایندگی نگیرید، چون ممکن است ضرر سنگینی به شما وارد شود. 

با مغازه‌ ها همکاری کنید

شاید بودجه‌ی کافی برای خرید انواع کالاها را نداشته باشید، اما همچنان دوست دارید فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی کنید و به دنبال پاسخ سوال برای انلاین شاپ از کجا خرید کنیم باشید. در این صورت، می‌توانید با مغازه‌های اطراف خود همکاری کنید. چطور؟ خیلی ساده! به چند مغازه در نزدیکی‌تان مراجعه کنید و با صاحبان آن‌ها صحبت کنید. از آن‌ها بخواهید که در ازای هر محصولی که توسط شما فروخته می‌شود، درصدی از فروش را به عنوان کارمزد به شما پرداخت کنند.

در این روش، شما محصولات مغازه‌دار را در وبسایت و فروشگاه اینترنتی خود قرار می‌دهید. پس از اینکه مشتری از سایت شما خرید کرد، کالا را از مغازه‌دار تحویل گرفته و برای خریدار ارسال می‌کنید. البته این روش معایب خاص خود را نیز دارد. شما باید همیشه با مغازه‌دار در ارتباط باشید و موجودی و قیمت محصولات مختلف را به‌روز نگه دارید.

خرید محصول از مغازه یا فروشگاه محلی و فروش آنلاین آن

یکی از روش‌های تامین کالا برای فروشگاه اینترنتی، خرید چند محصول از یک مغازه یا فروشگاه و فروش آنلاین آن‌ها است. به عنوان مثال، می‌توانید به یک کتابفروشی مراجعه کرده و تعدادی از کتاب‌های پرفروش آن را خریداری کنید و سپس این کتاب‌ها را در سایت خود به فروش برسانید.

این روش برای افرادی که سرمایه زیادی برای شروع کار ندارند، بسیار مناسب است. اما باید توجه داشت که سود این روش ممکن است کم باشد و گاهی حتی سودی نداشته باشد. با این حال، نگران نباشید؛ زیرا با گذشت زمان و افزایش مشتریان، کسب‌وکارتان رونق خواهد گرفت. در این صورت، می‌توانید از روش‌های دیگری برای تامین محصولات فروشگاه استفاده کنید که سود بیشتری به همراه دارند.

همکاری در فروش 

ممکن است به دلایل مختلفی نتوانید یا نخواهید محصولی برای فروشگاه خود تهیه کنید. در این صورت، یکی دیگر از گزینه‌های موجود همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ است. برخی از سایت‌ها و فروشگاه‌های بزرگ اینترنتی مانند دیجیکالا از این سیستم استفاده می‌کنند. عملکرد سیستم همکاری در فروش به این شکل است که ابتدا درخواست خود را در سایت مربوطه ثبت می‌کنید. سپس به شما پنلی اختصاص داده می‌شود که می‌توانید تعداد محصولات فروخته شده و پورسانت‌های دریافتی را مشاهده کنید.

بعد از دریافت لینک اختصاصی، باید آن را در سایت خود قرار دهید. از آن پس، به ازای هر خریدی که از طریق لینک شما انجام می‌شود، درصدی از مبلغ سفارش به عنوان پورسانت به حساب شما واریز می‌شود. البته باید توجه داشت که سود حاصل از این روش کمتر از فروش مستقیم کالا است و سود کامل را به شما نمی‌رساند.

این مقاله ادامه دارد…

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *