آموزش برندسازی شخصی مد و فشن

برندسازی شخصی مد و فشن چیست؟

برندسازی شخصی مد و فشن چیست؟ برای اینکه بخواهید به عنوان یک متخصص در رشته‌های مد و فشن شناخته شوید. نیاز دارید برندسازی شخصی را به خوبی بشناسید. در این مقاله به صورت کامل برندسازی شخصی را مخصوص رشته مد و فشن آموزش می دهیم تا شما در هر شاخه‌ای که فعالیت می‌کنید به راحتی بتوانید با توجه به اهدافتان برند شخصی خود را ایجاد کنید. البته برندسازی شخصی موضوعی مفصل می‌باشد که این مقاله به شما ذهنیت کامل می دهد که چگونه باید در این مورد اقدام کنید.

برندسازی شخصی مد و فشن

به زبان ساده برندسازی شخصی مد و فشن فرآیند ایجاد هویت برند برای یک شخص یا شرکت است. در اصل این نوع برندسازی برای شما یا کسب و کار شماست. اغلب به صورت هویت شخصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان مثال برند شخصی آقای …. یا برند شخصی خانم ….. اساساْ به این معنی می‌باشد که چگونه برند و ارزش‌های کسب و کارتان را به جهان نشان می‌دهید و اطمینان حاصل می‌کنید که مخاطبان هدف شما به صورت کامل شما را می‌شناسند و می‌دانند کار و خدمات برند شما چیست و چرا انتخاب شما نسبت به سایر رقبا ارزشش را دارد.

چرا برندسازی شخصی مدوفشن مهم است؟

در عصری زندگی می‌کنیم که دامنه توجه افراد روز به روز کوتاه‌تر می‌شود. و در همین حین نیاز به تاثیرگذاری مهم‌تر از همیشه می‌شود. و بهترین راه برای انجام این کار، ایجاد یک هویت برند محکم و به یاد ماندنی است. نه تنها در حیطه‌ی مدوفشن بلکه در شاخه‌های دیگر متاسفانه صاحبین کسب و کار، اهمیت برندسازی را درک نمی‌کنند زیرا فکر می‌کنند این کار بیهوده است. اما اگر شما بخواهید یک کسب و کار موفق در عصر حاضر داشته باشید، به برندسازی شخصی نیاز پیدا می‌کنید. طبیعتاً افرادی که شما و کسب و کارتان را به خوبی بشناسند راحت‌تر اعتماد می‌کنند و در نتیجه محصولات و خدمات شما بیشتر به فروش می‌رسد.

دلایل برندسازی شخصی مد و فشن 

در ادامه مقاله برندسازی شخصی مد و فشن چیست؟ دلایلی را که نشان می‌دهد برندسازی چقدر مهم است و چرا باید برندسازی شخصی مدوفشن را جدی بگیریم ذکر کرده‌ایم:

متمایز شدن برند شخصی شما نسبت به رقبا

در حیطه مد و فشن کمتر کسب و کاری است که روی برندینگ کار می‌کند. چه مزون‌های لباس، آموزشگاه‌های خیاطی و طراحی لباس، کارگاه‌های تولیدی. به ندرت دیده می‌شود که یک کسب و کار، برندینگ داشته باشد و حرفه‌ای روی آن کار کند. بنابراین در اینجا فرصت خوبی برای شما وجود دارد که زودتر از بقیه اقدام کنید و حرفه‌ای برندینگ را شروع کنید. به محض اینکه مراحل برندینگ را شروع کردید با گذشت چندماه متوجه خواهید شد که برند شما چقدر نسبت به سایر رقبا متمایز شده است. و مشتریان ترجیح می‌دهند از شما خرید کنند تا رقبای شما. و بدین صورت بازار خودتان را پیدا می‌کنید و با بهبود دادن فرآیند برندسازی این بازار را حفظ و گسترده‌تر می‌کنید.

به عنوان مثال در حیطه مزون‌های لباس این موضوع کم‌رنگ است. و شما با کمی زمان گذاشتن روی وب سایت، اینستاگرام و سایر صفحات مجازی می‌توانید به برندسازی نزدیک شوید و فروش فوق‌العاده‌ای را در کسب و کارتان تجربه کنید.

ایجاد فرصت های تازه برندسازی شخصی مد و فشن

ما در دنیای رقابتی زندگی می‌کنیم که همه برای مشاغل، مشتریان و فرصت‌ها رقابت می‌کنند. برای متمایز شدن از دیگران، ایجاد برندسازی شخصی ضروری است. با ایجاد برندشخصی شما یک مزیت رقابتی برای خود ایجاد می‌کنید. مزیت رقابتی که هیچ فرد دیگری قادر به ایجاد کردن آن نخواهد بود. چرا که این مزیت رقابت فقط و فقط مختص شماست و قابل کپی نیست. برندشخصی مد و فشن ترکیبی منحصر به فرد از مهارت‌ها و تجربیات است که شما را همان چیزی که هستید می‌سازد.

و این موضوعی است که شما را نسبت به سایر رقبا متمایز می‌کند. همچنین هنگامی که مشتریان شما ببینند که در یک موضوع متخصص هستید، باعث می‌شود که فرصت‌های تازه برایتان بوجود بیاید. مانند همکاری با سایر برندها، پروژه‌های متفاوت در کسب و کارتان، گسترش کسب و کار در حیطه‌های مختلف و … بنابراین اگر به دنبال پیشرفت در کسب و کارتان هستید، توصیه می‌کنیم برندسازی شخصی مد و فشن را جدی بگیرید.

بیشتر شدن اعتماد مخاطب با برندسازی شخصی

برندسازی شخصی یعنی ایجاد هویت برای خود به عنوان یک فرد یا کسب و کار است. این فرایند شامل ایجاد ظاهر، پیام و حضور آنلاین و آفلاین شما در فضای مجازی و فیزیکی است. مخاطب هنگامی که این موارد را از شبکه های اجتماعی شما ببیند اعتماد بیشتری نسبت به شما پیدا می کند. و در نتیجه محصول و خدمات شما بهتر و بیشتر فروش می رود. همچنین برندسازی شخصی باعث می شود تا شما نسبت به دیگران متمایز شوید. در دنیای مدوفشن ایران افراد خیلی کمی هستند که روی برندسازی خود کار کردند. و این یعنی میدان برای شما باز است و اگر هر چه زودتر شروع کنید. زودتر هم به موفقیت خواهید رسید.

معرفی شما توسط دیگران

باتوجه به پیشرفت تکنولوژی، با چند کلیک می‌توانید راجع به دیگران اطلاعات پیدا کنید. در نتیجه این مورد به شما کمک می‌کند تا کاربران از طریق گوگل و شبکه های اجتماعی شما را به دیگر دوستان‌شان معرفی کنند. با برندسازی شخصی می‌توانید روایت‌های خود را کنترل کنید و خود را در بهترین حالت ممکن معرفی کنید. اگر مخاطبان متوجه شوند که در یک زمینه متخصص هستید و برند محکمی دارید، به احتمال زیاد از محصولات و خدمات شما استفاده خواهند کرد. باتوجه به توضیحات احتمالاً تا الان متوجه شده اید که برندسازی شخصی مد و فشن چیست؟ توصیه می‌کنیم یک قلم و کاغذ بردارید و بنویسید که چگونه می‌خواهید یک برند شخصی ایجاد کنید؟ با چه خدمات و محصولاتی؟

این مقاله ادامه دارد…

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *