آموزش راه اندازی صحیح برند جدید مد برای تازه واردان صنعت مد و فشن

راه اندازی برند مد جدید فقط با اجرای چند تکنیک ساده

راه اندازی برند مد جدید ممکن است کار سختی به نظر برسد، اما زمانی که کارها را به درستی انجام دهید، می‌توانید ظرف 6 تا 18 ماه از برنامه ریزی به راه اندازی بروید. حیاتی‌ترین بخش فرآیند شروع است: به عنوان یک تازه وارد ممکن است ندانید چگونه برنامه ریزی را شروع کنید، بنابراین در اینجا یک راهنما برای کمک به شما برای ساده کردن فرآیند وجود دارد.

قبل از راه اندازی برند مد جدید جامعه هدف خود را مشخص کنید

راه اندازی شرکت مد و فشن در چند قدم

معرفی نکات ارزشمند صفر تا صد تولیدی لباس هنگامی که قصد راه اندازی برند مد جدید دارید و می‌خواهید فروش محصول خود را آغاز کنید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که شناسایی کنید که می‌خواهید آن‌ها را به چه کسانی بفروشید – مشتریان ایده آل شما چه کسانی هستند؟ شما می‌توانید مشتریان هدف خود را ازنظر جنسیت (لباس مردانه یا لباس زنانه)، ازنظر سن (لباس بچه‌گانه) یا ازنظر ضریب قیمت (لباس‌های لوکس یا محصولات برای مصرف انبوه) مشخص کنید.

 از طرف دیگر، می‌توانید روی دسته خاصی از لباس‌ها مانند لباس مجلسی زنانه یا لباس قومیتی تمرکز کنید. پس از مشخص شدن بازار خاص، می‌توانید فهرست دسته‌های پوشاکی را که در ابتدا می‌خواهید راه‌اندازی کنید، شروع کنید.

سرعتتان را با بازاریابی افزایش دهید

ایجاد آگاهی در مورد کسب‌وکار شما قبل از راه‌ اندازی برند مد می‌تواند یک مزیت استراتژیک برای شما به ارمغان بیاورد. سرمایه‌گذاری‌های بازاریابی خود را حداقل 3 ماه قبل از راه‌اندازی خط لباس خود شروع کنید. پلتفرم‌های اجتماعی می‌توانند ابزار عالی برای این کار باشند. هدف، ایجاد آگاهی در مورد برند شما است.

بودجه خود را برنامه‌ریزی کنید

بررسی بودجه شرکت قبل از راه اندازی برند

مهم است که قبل از راه اندازی برند مد جدید، بودجه را برنامه‌ریزی کنید. هنگام راه اندازی تولیدی پوشاک منابع مالی خود را مشخص کنید و بودجه‌ای برای خط لباس تعیین کنید. اطمینان حاصل کنید که همه نوع هزینه‌هایی را که شامل حمل‌ونقل، برق، پرداخت کارکنان و بیمه می‌شود، در نظر گرفته‌اید. همچنین اطمینان حاصل کنید از برنامه‌ریزی مالی خود، زیرا به‌احتمال‌زیاد هزینه‌های پیش‌بینی‌نشده‌ای در طول مسیر انجام می‌شود.

قبل از راه اندازی برند مد جدید زنجیره تأمین خود را مشخص کنید

هنگامی‌که برنامه‌ریزی انجام شد، زمان آن است که دست‌به‌کار شوید، یعنی تهیه محصولات. ممکن است بخواهید لباس‌ها را به‌صورت محلی تولید کنید یا تولید را به مراکز تولیدی برون‌سپاری کنید تا هزینه‌ها را کاهش دهید. درهرصورت، ملاقات با تولیدی مناسب که نیازهای شمارا درک می‌کند بسیار مهم است. برای تازه‌واردها (و حتی برای شرکت‌های باتجربه) تولید آشفته‌ترین بخش راه‌اندازی یک خط لباس جدید است.

برند خود را متمایز کنید

اینجاست که خلاقیت وارد عمل می‌شود. برای به دست آوردن هویت متمایز برای شرکت خود، باید محصولات خود را متمایز کنید که می‌تواند به روش‌های مختلف انجام شود. همه محصولات شما ممکن است یک ویژگی مشخص داشته باشند – به‌عنوان‌مثال، پارچه باکیفیت عالی، هنگام ورود به یک بازار بسیار رقابتی، لازم است که لوگو تجاری خود را ایجاد کنید.

شبکه اجتماعی یادت نره

هنگام راه اندازی برند جدید از شبکه‌های اجتماعی غافل نشوید، حتماً بر روی شبکه اجتماعی اینستاگرام برنامه ریزی دقیقی داشته باشید تا بتوانید مخاطبان هدفمندی را برای بیزینس خود جذب کنید. در کنار اینستاگرام سایت خود هم زیر نظر داشته باشید تا با تولید مقالات مفید و سئو شده هم مخاطب خود را جذب می‌کنید و هم در نتایج گوگل بالا باشید.

شروع کنید به طراحی کردن

این قسمت نقطه قوت شماست و بنابراین این شانس شما برای درخشش در بازار رقابتی است. اولین کلیکسیونی که به بازار عرضه می‌کنید چیزهای زیادی در مورد شما به‌عنوان یک طراح بیان می‌کند. بنابراین مطمئن شوید که در حال ساخت چیزی هستید که خوشحال می‌شوید خودتان از آن استفاده کنید. درعین‌حال واقع‌گرایانه به موضوع نگاه کنید. هر چیزی که طراحی می‌کنید باید به روشی مقرون‌به‌صرفه تولید شود.

مطالعه برای راه اندازی برند مد و پوشاک

یکی از دلایل کسب‌وکارهای موفق این هست که مدیران و کارمندان مجموعه به‌طور مداوم و ماهانه کتاب مطالعه می‌کنند. اگر قصد دارید شما هم جزء یکی از کسب‌وکارهای موفق باشید می‌بایست عادت مطالعه را در خود تقویت کنید. بامطالعه کتاب‌های بازاریابی، کسب‌وکار، دیجیتال مارکتینگ، مهارت‌های فردی می‌توانید به بهترین نسخه خودتان تبدیل شوید و از نکاتی که در کتاب‌ها گفته‌شده است در کسب‌وکار خود استفاده کنید. همچنین سعی کنید با چندمتخصص در رابطه با مشاوره راه اندازی تولیدی پوشاک صحبت کنید در ادامه چند کتاب مؤثر برای راه‌اندازی کسب‌وکار و مهارت‌های فردی آورده شده است:

  • خلق مدل کسب و کار
  • اصول سخنرانی به روش تِد
  • خلق محتوا، خلق مشتری
  • تئوری انتخاب
  • این است بازاریابی
  • مدیر یک دقیقه‌ای
  • درآمد بالا از شبکه‌های اجتماعی
  • عادت های اتمی
  • بی حد و مرز
  • قدرت پشیمانی
  • دوباره فکر کن

راه اندازی یک برند پوشاک با مدیریت درست

هنگامی که شما برند خود را راه اندازی کردید شاید در اواسط راه بتوانید به تنهایی کارها را مدیریت کنید، اما قطعاً در اواسط راه تنهایی به مشکل خواهید خورد و مجبور می‌شوید یک تیم را با خود همراه کنید. یادگیری مدیریت چه در زمانی که خودتان تنهایی کسب و کار را اداره می‌کنید چه زمانی که تیم‌سازی کردید به کارتان خواهد آمد. و اگر نتوانید کارها را به درستی مدیریت کنید عمر برند شما مداوم نخواهد بود. توصیه می‌کنیم که حتما یادگیری مدیریت اصولی را در اولویت قرار دهید. مخصوصاً مدیریت تیم و واگذاری کارها. وقتی شما بدانید چه کارهایی را چه شخصی در تیم باید انجام دهد هیچ مشکلی از این بابت در تیم بوجود نخواهد آمد و شما بیشتر تمرکزتان بر روی ایده‌های جدید و موضوعات مهم‌تر کسب و کار هست.

وقت بگذارید و نیاز بازار را شناسایی کنید

یکی از نکات مهم طرح کسب و کار تولیدی پوشاک شناسایی نیاز مشتری است. به بازار بروید و دقت کنید که نیاز اصلی مخاطبان چیست؟ دقیقاً چه نوع دغدغه هایی در حوزه پوشاک دارند؟ با چندین نفر صحبت کنید مشورت بگیرید تا متوجه شوید که نیاز بازار شما در چه موضوعی است. مهم است که یک شاخه مشخصی را برای پیدا کردن نیاز مخاطب پیدا کنید. به عنوان مثال اگر قصد دارید در حوزه تولیدی پوشاک مردانه فعالیت کنید باید به انواع لباس های مردانه توجه کنید و با سنین مختلف صحبت کنید.

یکی از راه هایی که می توان استفاده کرد برای شناسایی نیاز مخاطب چک کردن کامنت های فروشنده های حوزه مرتبط است. اگر شخصی قصد دارد تولیدی لباس زنانه راه اندازی کند کافی است کامنت های بلاگر ها، فروشندگان انلاین و… حوزه پوشاک زنانه را بررسی کند تا سر نخ های در رابطه با دغدغه مخاطب پیدا کند.

حال چرا بر روی نیاز مخاطب تاکید می کنیم؟ هنگامی که مجموعه شما بر روی یکی از نیاز های مخاطب دقت کند و در راستای آن فعالیت های حرفه ای داشته باشد باعث می شود با افزایش فروش و محبوبیت برند رو به رو شود و در بازار پر از رقابت امروز پیروز شود.

محصولات را قیمت گذاری کنید

حتماً در برنامه خود قرار دهید که با اصول قیمت گذاری آشنا شوید و این مهارت را کسب کنید. اگر شما ندانید چگونه باید قیمت گذاری کنید و بدون تجربه برای محصولات قیمت بگذارید باعث می شود که مشتری جذب نشود و خرید نکند. اگر کلاس های فروش را شرکت کنید حتما به شما در رابطه با قیمت گذاری اموزش های حرفه ای خواهند داد. همچنین قیمت محصولات نباید به گونه ای باشد که مشتریان با دیدن آن پا به فرار بگذارند.

این مقاله ادامه دارد…

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *