مشاوره راه اندازی تولیدی پوشاک

مشاوره راه اندازی تولیدی پوشاک

مشاوره راه اندازی تولیدی پوشاک یکی از مهم ترین قدم ها برای راه اندازی هر کسب و کاری است. طبیعتاً اگر حین راه اندازی یک کوچ یا مشاور همراه شما باشد. و راهنماییتان کند که مسیر را چگونه طی کنید. از اشتباهات بسیار زیاد و ضررهای مالی مختلفی جلوگیری خواهد شد. اگر قصد دارید کسب و کار راه اندازی کنید. فرقی نمی کند. مزون لباس، تولیدی لباس، یا … این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. تا یاد بگیرید چگونه مشاور برای راه اندازی کسب و کار پیدا کنید.

مشاور راه اندازی تولیدی لباس

تولیدی لباس یکی از تخصصی ترین کارها به حساب می آید. معمولاً اغلب تولیدی های حرفه ای و بزرگ در ایران. چندین سال است که در حیطه تولیدی مشغول هستند. و اغلب آن‌ها شغل خانوادگی خود را ادامه داده اند. اما هستند کسانی که به حیطه لباس علاقمند بوده اند. وارد تولید لباس شدند بدون هیچ پیش زمینه‌ای و به موفقیت رسیدند. متاسفانه در حال حاضر مدیریت کردن یک تولیدی کار دشواری شده است. هزینه ها، محصولات، تامین مواد اولیه و … به یکی از دغدغه ها تبدیل شده است. و همین مورد باعث می شود که مدیران تولیدی به بن بست بخورند. و اگر شما بخواهید وارد این حیطه شوید. اول از همه باید مشاوره بگیرید از متخصصین این حیطه تا راهنماییتان کنند بر اساس روحیات، شخصیت، طرز فکر، تحمل استرس و … آیا شرایط راه اندازی تولیدی پوشاک را دارا هستید یا خیر؟

مشاوره راه اندازی تولیدی پوشاک

مجموعه آموزشی مد و فشن آر اِم مُد مشاورین و کوچ های متخصصی را استخدام کرده است. تا به شما همراهان عزیز کمک کنند به بهترین شکل تصمیم بگیرید. و کار خود را حرفه ای شروع کنید. در مجموعه آر اِم مُد خدمات به دو شکل ارائه می شود. خدمات مشاوره و خدمات کوچینگ. در خدمات مشاوره برخلاف سایر مجموعه‌ها که فقط 45 دقیقه با مخاطب صحبت می کنند. در مجموعه آر اِم مُد 2 ساعت کامل با شما مشاورها صحبت می کنند و در انتها یک نقشه راه کامل به شما ارائه می کنند. و حتی راهنمایی‌تان می کنند که آیا ایده ای که دارید برای شما مناسب است یا خیر؟ اگر مناسب نبود ایده های مختلفی را به شما پیشنهاد می دهند تا راجع به آنها فکر کنید.

کوچینگ راه اندازی تولیدی 

خدمات کوچینگ از خدمات مشاوره کامل تر است. و به صورت یک ماه کوچ مجموعه با شما همراه است. تا در خصوص جزئیات راه اندازی کسب و کار صفر تا صد راهنمایی‌تان کند. البته قبل از اینکه بخواهید خدمات را تهیه کنید. توصیه می کنیم با پشتیبان‌های آنلاین وب سایت صحبت کنید. تا بر اساس شرایط شما بررسی کنند که کدوم یک از خدمات برای شما مناسب است. شاید صرفاً به همان مشاوره آنلاین نیاز داشته باشید و مشکلتان حل شود. و دیگر نیازی نباشد هزینه‌ای پرداخت کنید و خدمات مشاوره را دریافت کنید. بنابراین اولویت اول ما شما هستید. تمام تلاشمان را می کنیم تا به بهترین شکل ایده ای که دارید را اجرا کنید.

چگونه از خدمات مشاوره و کوچینگ تولیدی لباس استفاده کنیم؟

برای اطلاعات بیشتر از نحوه مشاوره راه اندازی تولیدی پوشاک. کافی است به منوی سربرگ بروید. و گزینه دریافت مشاوره را انتخاب کنید. تا به صفحه توضیحات هدایت شوید. مطالب عنوان شده را به صورت کامل مطالعه کنید. و قبل از ثبت نام حتماً با کارشناسان مجموعه به صورت آنلاین گفتگو کنید. و در نهایت اگر به خدمات نیاز داشتید در همان صفحه دریافت مشاوره ثبت نام خواهید کرد. به محض ثبت نام شما پشتیبان مجموعه در تلگرام به شما پیغام خواهد داد و مشاوره شما آغاز می شود.

مزایای استفاده از مشاوره فشن

  • مشاوره 2 ساعته حرفه‌ای (برخلاف سایر مجموعه‌ها که مشاوره‌ها 45 دقیقه‌ای هستند)
  • دریافت فایل مشاوره در قالب PDF (حداقل 10 صفحه مشاوره در خصوص دغدغه‌های شما برای راه اندازی تولیدی لباس)
  • ارائه آموزش‌های لازم جهت پیشبرد هر چه بهتر کسب و کار / راه اندازی کسب و کار
  • صحبت به صورت چت در تلگرام | به راحتی می‌توانید با خونسردی تمام صحبت‌ها و سوالتتان را در قالب‌ پیام بپرسید.
  • ارائه نقشه راه قدم به قدم برای راه اندازی کسب و کار لباس 
  • پرسش و پاسخ مجدد بعد از دریافت فایل مشاوره (هیچ ابهام و سوالی در انتها برای شما باقی نمی‌ماند)

آیا مشاوره به این حرفه‌ای پیدا می‌کنید؟ یکبار برای همیشه دغدغه‌هایتان را به صورت “اصولی” حل کنید.

مشاوره کسب و کار (کلیک کنید)

چرا مشاوره راه اندازی تولیدی

متاسفانه در کشور ایران اغلب افراد چه در حیطه کسب و کار و چه در حیطه روان شناسی رابطه خوبی با مشاوره گرفتند ندارند. بنابراین بر اساس تجربه و دانش حداقلی که دارند یک کسب و کار را راه می اندازند. اجازه دهید یک داستان جالب از یکی از مشاوره های مجموعه آر اِم مُد را برایتان تعریف کنیم. یک خانم جوان صاحب یک مزون لباس بی نهایت شیک و زیبا با سابقه کاری دو ساله مشغول به فعالیت بودند. اما فروش انچنانی نداشتند. تمام کارها اعم از عکاسی محصولات، لوکیشن های عکاسی، تولیدمحتوا در اینستاگرام، دکور مزون و … بی نقص بودند. یعنی در مشاوره به سختی می توانستیم از این مراحل ایراد بگیریم.

اما مهم ترین نکته ای که وجود داشت ایشان به مباحث فروش، ارتباط با مشتری و تبلیغات هدفمند تسلط نداشتند. بعد از گذشت یک ماه کوچینگ و مشاوره با ایشان موفق شدند تا فروش بی نظیری را در مزون تجربه کنند.

قبل از هر کاری مشاوره لازمه

اگر شما بخواهید بدون مشاوره کسب و کار خود را راه اندازی کنید. طبیعتاً با دید تونلی مواجه می شود. دید تونلی چیست؟ دید تونلی یعنی شما بر اساس تجربه و دانشی که دارید فقط چندمتر جلوتر خود را می بینید و بر اساس آن برنامه ریزی می کنید. اما هنگامی که با مشاور مشورت کنید. مشاور دید شما را گسترش می دهد. و فضاهایی که در کسب و کار برای شما قابل ابهام و مخفی است را برایتان نمایان می کند. دید حرفه ای را به شما آموزش می دهد. بر اساس شرایطی که دارید راهنماییتان می کند که بهترین تصمیم چیست. بنابراین توصیه می کنیم حتماً از مشاور در هر کاری که تصمیم آن برای شما در آینده موجب سود یا ضرر است استفاده کنید.

قدم به قدم راه اندازی تولیدی پوشاک

  • مشخص کردن هدفتان از راه اندازی تولیدی پوشاک
  • قدم دوم دریافت مشاوره راه اندازی تولیدی پوشاک بر اساس اهداف شما
  • تعیین نوع فعالیت
  • بدست آوردن دانش لازم در خصوص راه اندازی تولیدی
  • برنامه ریزی و مقابله با ترس ها
  • اخذ جواز کسب از اتحادیه
  • پیدا کردن تیم و افراد متخصص در حوزه تولیدی پوشاک
  • بازاریابی مناسب در شبکه های اجتماعی
  • حفظ کیفیت
  • ارزیابی و بهبود دادن فرایندهای تولید، مدیریت و بازاریابی

مشخص کردن هدف راه اندازی تولیدی

در هر کاری در زندگی بدون مشخص کردن هدف، پیمودن مسیر کار دشواری است. بنابراین اولین قدم راه اندازی تولیدی پوشاک تعیین هدف است. شما باید مشخص کنید که

  • چرا می خواهید وارد چنین کاری شوید؟ قرار است در این مسیر به چه مقصدی برسید؟
  • چشم انداز شما برای اینکار چیست؟
  • می خواهید در آینده به چه سطحی برسید؟
  • چه لباس هایی را می خواهید تولید کنید؟
  • تفاوت تولیدی شما با دیگر تولیدی ها چیست؟

و سوالاتی از این قبیل را از خودتان بپرسید تا در نهایت به اهداف شفافی برای تولیدی پوشاک برسید.

هدف راه اندازی تولیدی پوشاک

قبل از شروع فرآیند راه‌اندازی تولیدی پوشاک، مهم است که به دلایلی که شما را به ورود به این صنعت تشویق می‌کند، آگاه شوید. در این مرحله، نوشتن یک برنامه کسب و کار یا بیزنس پلن می‌تواند به شما کمک کند تا چند قدم به جلو بروید و مسیر کارتان را شفاف‌تر کنید. بیزنس پلن در واقع یک سند کلی است که اهداف و نیازهای شما در راه‌اندازی کسب و کار را به طور جزئی نشان می‌دهد.

در این سند، مواردی مانند بودجه اولیه، اهداف مالی، تعداد کارکنان، مدل کسب و کار و سایر جزئیات مشخص می‌شوند و در نهایت به یک فایل PDF یا نسخه چاپی تبدیل می‌شود که می‌توانید آن را به سرمایه‌گذاران و همکاران خودتان ارائه کنید.

نوشتن بیزینس پلن

تا زمانی که یادگیری نوشتن بیزنس پلن را آغاز می‌کنید، می‌توانید یک فایل برای خودتان باز کنید و اهدافتان از راه‌اندازی تولیدی پوشاک را در آن ثبت کنید. در ابتدا، تمام ایده‌های خود را بنویسید و در نهایت با همکاری شرکا و همراهان خودتان به تعداد کمی از اهداف واحد و مشخص برسید.

آیا قصد دارید یک کسب و کار خانوادگی داشته باشید و برای اعضای خانواده خودتان درآمد ایجاد کنید؟ آیا می‌خواهید شال و روسری برای شهر محل زندگی خود تولید کنید و یا پس از مدتی قصد دارید کسب و کار را گسترش دهید؟ مشتریان هدف شما کدام افراد هستند؟ آیا کودکان 5 تا 10 ساله را هدف قرار می‌دهید یا خانم‌هایی که مانتو می‌پوشند؟ تعیین این موارد بسیار مهم است و به شما در فهم بهتر راه‌اندازی تولیدی پوشاک کمک می‌کند و زمان و هزینه‌های بسیاری را صرفه‌جویی می‌کند.

مزایا و معایب راه اندازی تولیدی پوشاک

راه اندازی خط تولید لباس می‌تواند به عنوان یک کسب و کار پرسود برای شما عمل کند و حتی امکان دارد که بتوانید بسیاری از دوستان و آشنایان خود را به این کسب و کار مشغول کنید. اما برای ورود به این حوزه، همانند هر کسب و کار دیگری، نیاز است که قبل از آغاز فعالیت، به طور جامع درباره مزایا و معایب آن تحقیق کنید. بهترین منبع برای تحقیق شما، افرادی هستند که قبلاً تولیدی پوشاک راه انداخته‌اند و تجربه کاری دارند.

مزایای راه اندازی تولیدی لباس:

  • کسب و کار شخصی
  • درآمد مناسب و بالا
  • امکان خلاقیت و تولید مدل های تازه بر اساس سلیقه خودتان
  • قابلیت گسترش کار به مرور زمان
  • کارآفرینی
  • قابلیت تصمیم گیری کاملاً فردی مطابق زندگی خودتان

معایب راه اندازی تولیدی پوشاک:

  • دشواری در پیدا کردن پخش کننده
  • دغدغه پیدا کردن مشتری های وفادار مخصوصاً برای لباس های گران مثل نامزدی یا عروسی
  • کمبود مقطعی برخی از پارچه ها و ابزارها
  • نوسان قیمت

مشاوره راه اندازی کسب و کار

هر چقدر هم در کسب و کار تجربه و دانش داشته باشید. بررسی کردن ماجرا توسط چند تفکر دیگر همیشه برای شما سودآوری خواهد داشت. بنابراین حتماً قبل از اینکه بخواهید کسب و کاری را راه اندازی کنید از متخصصین آن حوزه مشاوره بگیرید. تا بر اساس شناختی که از بازار و آن صنعت دارند. بر اساس شرایطی که دارید شما را راهنمایی کنند تا در نهایت بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

مجموعه کسب و کار آر اِم مُد در این زمینه صفر تا صد شما را همراهی می کند. و به شما مشاوره می دهد که چگونه تولیدی یا کارگاه‌تان را راه اندازی کنید. حتی ممکن است با توجه به شرایطی که دارید شما را از راه اندازی تولیدی منصرف کنیم. و موارد دیگری را بهتان پیشنهاد دهیم.

مراحل راه اندازی خط تولیدی پوشاک

تولید کالاها به دو روش عمده انجام می‌شود. برخی از کارخانه‌ها به الگوی محصولات موجود روی می‌آورند و تعداد زیادی از آن‌ها را به بازار عرضه می‌کنند، به‌عنوان مثال، یک واحد تولیدی ممکن است سیصد مانتو اداری با دکمه را دوخته و به بازار عرضه کند. اما برخی دیگر از تولیدکنندگان با طراحی محصولات جدید و خلاقانه، بازار را تحول می‌دهند. این نوع محصولات اغلب قیمت بالاتری دارند و فروش کمتری دارند، اما معمولاً مشتریان خاص خود را دارند.

برای راه‌اندازی یک واحد تولیدی پوشاک، ابتدا باید نوع فعالیت خود را مشخص کنید، زیرا مراحل آن ممکن است متفاوت باشد. اما حال که با مزایا و معایب راه‌اندازی یک خط تولید برای پوشاک آشنا شده‌اید، می‌توانید مراحل راه‌اندازی تولید را به‌طور کلی بشناسید تا قبل از شروع کار، مدارک و سرمایه لازم را فراهم کنید.

برنامه‌ریزی، تحقیقات و مشاوره اولین و مهم‌ترین مرحله در راه‌اندازی یک واحد تولیدی پوشاک است. تحقیقات اولیه به شما کمک می‌کند تا نیازمندی‌های سرمایه‌ای، نیروی کاری و بازار محصول خود را مشخص کنید. بررسی بازار می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید کدام نوع پوشاک در منطقه شما مورد تقاضا است و چه رقبایی در بازار وجود دارند. این تحقیقات، احتمال موفقیت شما را افزایش می‌دهد.

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *