دیجیتال مارکتینگ در مد و فشن

دیجیتال مارکتینگ در مد و فشن

دیجیتال مارکتینگ در مد و فشن که در حال حاضر خیلی طرفدار پیدا کرده است. و اغلب افرادی که در حیطه مدوفشن فعالیت می کنند. حداقل یک بار این فکر به ذهنشان خطور کرده است که وارد دنیای مارکتینگ مد و فشن بشوند. در این مقاله به این مورد به صورت کامل می پردازیم.

دیجیتال مارکتینگ در صنعت مد و فشن

اول از همه به این موضوع بپردازیم که دیجیتال مارکتینگ یعنی چی؟به زبان ساده، دیجیتال مارکتینگ یعنی استفاده از ابزارها و راهکارهای اینترنتی برای معرفی و تبلیغ محصولات یا خدمات به مخاطبان. در واقع، از طریق این روش، برندها می‌توانند با استفاده از وب‌سایت‌ها، رسانه‌های اجتماعی، ایمیل‌ها و محتواهای آنلاین، مشتریان خود را ترغیب به خرید یا تعامل با آنها کنند.

هنگامی که صحبت از صنعت مد و فشن می شود ناخودآگاه ذهن مخاطب به سمت فشن شو، فستیوال، هفته های مد، استایل، لباس های ترند، مجلات مد و فشن و… می رود. برای فعالان حوزه مد و فشن مخصوصاً مدل ها، افراد مشهور و به نام این صنعت حضور پیدا کردن بر روی جلد مجلات پر تیتراژ بود. زیرا یکی از مهم ترین منابع خبری برای اطلاع رسانی مخاطب از دنیای فشن همین مجلات بودند. اما در حال حاضر روش ارتباط با مخاطب تغییر کرده است. دیجیتال مارکتینگ در مد و فشن حرف اول و آخر را می زند.

دیجیتال مارکتینگ این امکان را فرهم کرده است که با استفاده از فناوری ها و امکانات امروزی به تعداد بیشتری از مخاطبان هدف دستیبابی پیا کنیم. بازار رقابت را در بین برندها داغ تر کرده است. و به همین نیاز به استراتژی های حساب شده، منحصر به فرد و … در صنعت مد و فشن نیاز است تا یک برند رشد کند.

دیجیتال مارکتینگ مد و فشن برای برندهای داخلی

به سادگی باید بگوییم که اکثر جامعه به فضای دیجیتال مهاجرت کرده‌اند. مردم در آنجا زمان‌های طولانی را صرف مطالعه، جستجوی اطلاعات و تماشای محتوا می‌کنند. بنابراین، اگر برند شما در این فضا حاضر نباشد، ممکن است از دست دادن فرصت‌های عظیمی برای ارتباط با مخاطبینش از دست بدهد. تصور کنید یک برند لباس دارید که طراحی‌های خلاقانه و مدرنی را در فروشگاه خود می فروشید. اما افراداطلاعی از برند شما ندارند. با استفاده از دیجیتال مارکتینگ، می‌توانید برندتان را به افراد زیادی معرفی کنید. (البته دقت کنید که دیجیتال مارکتینگ صرفاً اینستاگرام نیست!)

دیجیتال مارکتینگ و مزون لباس

اگر شما صاحب مزون لباس، فروشگاه لباس، یا کارگاه تولیدی، کارگاه مزون دوزی، کارگاه شخصی دوزی و … هستید. نیاز دارید تا دیجیتال مارکتینگ را در کارتان لحاظ کنید. دیجیتال مارکتینگ فروش، برندینگ، بازاریابی شما را چندین برابر افزایش می دهد. و در بازار ایران به ندرت دیده می شود که صاحبان کسب و کارها از دیجیتال مارکتینگ استفاده کنند. اغلب آن‌ها صرفاً تمام تمرکزشان را روی بالا بردن فالورهای پیج اینستاگرامشان گذاشته‌اند. اما غافل از اینکه اینستاگرام فقط بخش کوچکی از دیجیتال مارکتینگ است.

دیجیتال مارکتینگ بخش های مختلفی دارد که اجرا کردن حداقل چند بخش دیجیتال مارکتینگ در مد و فشن می تواند تاثیر فوق العاده ایی را روی کسب و کار بگذارد. بنابراین توصیه می کنیم یادگیری دیجیتال مارکتینگ را شروع کنید و سعی کنید روزانه یک ساعت برای این حرفه زمان بگذارید. اگر سردرگم هستید و نمی دانید که چگونه دیجیتال مارکتینگ در مد و فشن را شروع کنید. کافیست از طریق آیکن چت آنلاین به ما پیغام دهید تا کارشناسان مجموعه آر اِم مُد شما را به صورت رایگان راهنمایی کنند.

چگونه دیجیتال مارکتینگ را یاد بگیریم؟

یادگیری دیجیتال مارکتینگ در مد و فشن روش های مختلفی دارد. در ادامه روش ها را معرفی می کنیم. اما قبل از معرفی نیاز است این مورد را یادآوری کنیم که دیجیتال مارکتینگ گسترده است. و همانطور که در بخش قبل مقاله گفته شد بخش های مختلفی دارد. بنابراین نباید در یادگیری این رشته عجله کنید. و اصلاً انتظار نداشته باشید با سه ماه کامل این رشته را یاد بگیرید. شما با طی کردن مراحل یادگیری در سه ماه تازه به یک دید کافی و شخصی خواهید رسید. و تازه متوجه می شوید که در این حیطه جریان از چه قرار است.

سعی کنید مطالبی را که یاد می گیرید. هر هفته مرور کنید. صرفاً یادگیری کمکی به شما نمی کند. چرا که با هر یادگیری، یک ساعت بعد 80 درصد مطالب را فراموش می کنید. و این برای همه انسان‌ها اینطور است. چرا که مغز انسان بدین صورت طراحی شده است. با مرور کردن هفتگی مطالب، مطالب ماندگاری بیشتری در ذهن شما دارند. و در اصل در حافظه بلندمدت شما ثبت می شوند. 

راه های یادگیری دیجیتال مارکتینگ مد

  • مطالعه کتاب های مرتبط
  • شرکت در دوره های آموزشی 
  • مطالعه کردن مقالات وب سایت ها
  • تماشای ویدئوها در یوتیوب
  • شبکه سازی با افراد مرتبط این حیطه
  • دریافت خدمات کوچینگ از مجموعه آر اِم مُد و ارائه نقشه راه کامل بر اساس شرایط شما در خصوص یادگیری دیجیتال مارکتینگ مد

ادامه دارد…

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *