نحوه پیدا کردن ایده تولید محتوا، انواع روش پیدا کردن ایده تولید محتوا

نحوه پیدا کردن ایده تولید محتوا

نحوه پیدا کردن ایده تولید محتوا یکی از سؤالاتی که اغلب مطرح می‌شود این است که چگونه می‌توان ایده‌های جدید برای تولید محتوا پیدا کرد؟ تولید و نوشتن محتوای جدید گاهی سخت و چالش‌برانگیز می‌شود، اما با توجه به دنیای اطراف و گوش دادن به صحبت‌های مردم، می‌توانید ایده‌های جدید با پتانسیل بالا را پیدا کنید. قبل از شروع به فکرپردازی، می‌توانید سبک فکر و دیدگاه خود را به سمت حل مسئله تغییر دهید. هدف اصلی تولید محتوا، پاسخ به سوالات و نیازهای جمعیت هدف شماست. در ادامه روش‌ها و ابزارهای زیادی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند ایده‌های جدید را کشف کنید.

13 روش پیدا کردن ایده تولید محتوا

در ادامه روش های مختلفی را برای پیدا کردن ایده های تولید محتوا معرفی می کنیم.

انجمن های عمومی

یک روش‌هایی که برای الهام گرفتن و پیدا کردن ایده می‌توانید انجام دهید، مراجعه به Quora است. Quora یک انجمن بزرگ است که در آن افراد سوالات خود را در مورد هر موضوعی مطرح می‌کنند. با سادگی، موضوع مورد علاقه خوانندگان یا نام صنعت خود را تایپ کنید و شروع به یافتن سوالاتی کنید که می‌توانید آنها را به محتوا تبدیل کنید.

سایت Quora، می‌توانید از تنوعی از سوالات و موضوعات برخوردار شوید که در دقیقه‌ای می‌توانند به شما ایده‌های جدید بدهند. با مشارکت در بحث‌ها و پاسخگویی به سوالات مردم، می‌توانید نیازها و مشکلات آن‌ها را درک کنید و محتوایی را ایجاد کنید که به آنها کمک کند.

تالارهای گفتمان برای پیدا کردن ایده تولید محتوا

تالارهای گفتمان یکی از قدیمی‌ترین اما هنوز هم محبوب‌ترین ابزارهای ارتباطی در دنیای اینترنت هستند و برای ایده‌های شما به عنوان یک منبع عالی عمل می‌کنند. این تالارها به شما اجازه می‌دهند به راحتی و با سادگی با دیگران در مورد موضوعات مختلف بحث و گفتگو کنید. افراد مختلف اخبار را به اشتراک می‌گذارند، سوالات مطرح می‌کنند و به سؤالات دیگران پاسخ می‌دهند.

عموماً برای هر زمینه کاری، تالارهای گفتمان متعددی در اینترنت وجود دارند. برای پیدا کردن آنها، کافی است در موتور جستجوی گوگل عبارت “انجمن” یا “تالار گفتمان” به همراه نام حوزه فعالیتی که به دنبالش هستید را جستجو کنید. با احتمال بالا، حداقل یک تالار (احتمالاً بیشتر) را برای بحث و گفتگو در مورد آن موضوع خاص پیدا خواهید کرد.”

پیدا کردن ایده تولید محتوا با گروه های آنلاین

شبکه‌های اجتماعی مشابه انجمن‌های تخصصی عمل می‌کنند و یک گزینه مناسب برای پیدا کردن ایده تولید محتوا هستند.. افراد درباره زمینه‌های مختلف شغلی، علایق و موضوعات گوناگون بحث و گفتگو می‌کنند. بهتر است گروه‌هایی را بیابید که اجازه انتشار مقالات فراوان را نمی‌دهند، زیرا بسیاری از آنها پر از مطالب اسپم هستند. همچنین، به دنبال گروه‌هایی باشید که مباحثات و پرسش‌های متنوعی دارند و می‌توانند منبع خوبی برای ایده‌پردازی و الهام‌گیری باشند. تلگرام، لینکدین و فیسبوک برای شروع گزینه های مناسبی هستند که اگر اصولی در آنها جستجو کنید نتایج خوبی بدست می آورید.

سایت های پربازدید حوزه کاری شما

سایت های پربازدید حیطه کاری خود را پیدا کنید که ترندها، نکات، اخبار یا هر مطالبی که برای مخاطب شما کاربردی است و مخاطبتان آن محتوا را دوست دارد پیدا کنید. در سطح وب مقالاتی را پیدا کنید که یبشترین نظرات را دارند. از مطالب مقاله، نظرات، پرسش و پاسخ‌ها ایده های را برای نحوه پیدا کردن ایده تولید محتوا بدست خواهید آورد. با چک کردن وب سایت های که گفته شد به این نتیجه خواهید رسید که کدام عناوین محبوبیت بیشتری دارند و موضوعات ترند حیطه کاری خود را بهتر از قبل می شناسید. می توانید از این فرصت ها استفاده کنید در مورد موضوعات به صورت حرفه ای محتوا تولید کنید. فقط سعی کنید دیدگاه متفاوتی را در محتواها اجرا کنید. یعنی صفر تا صد مطالبتان کپی نباشد.

رسانه های اجتماعی برای یافتن ایده تولید محتوا

یکی دیگر از روش های پیدا کردن تولید محتوا استفاده از رسانه های اجتماعی است. رسانه های اجتماعی بخش های مختلفی دارند که می توانید با استفاده از آنها به انبوهی از ایده های جدید دست یابید. به عنوان مثال در اینستاگرام می توانید از هشتگ‌ ها، پیج های رقبا، اکسپلور، کامنت های پست های مرتبط با موضوعتان به ایده های بسیار زیادی دسترسی داشته باشید. بهترین کار این است که یک روز زمان بگذارید و برای یک ماه لیست ایده های محتوایی را بنویسید و روزانه برای هر کدام یک از آن موضوعات تولید محتوا کنید.

یوتیوب مرجع ایده تولید محتوا

یکی از منابع ایده‌آل برای تولید محتوا در YouTube، پیدا کردن ویدیوهای پربازدید و محبوب در صنعت و حوزه فعالیت خود است. این روش برای تولید ویدیوهای آموزشی، ویدیوهای ترند و حتی ویدیوهای خبری می تواند بسیار مؤثر باشد. اهمیت دارد که به دنبال مخاطبانی باشید که دیدگاه های متفاوتی دارند و تعاملات زیادی برقرار می کنند. با تمرکز بر این موضوعات و ایده ها می توانید برای پیدا کردن ایده الهام بگیرید.

مصاحبه با افراد مرتبط

با افرادی که در حیطه کاری خودتان هستند می توانید مصاحبه کنید و ایده های جدیدی را بدست آورید. مثلاً در اینستاگرام می توانید به پیغام های دایرکت توجه کنید یا از افرادی که پیغام می دهند چند سوال ساده بپرسید تا بتوانید دغدغه آنها را پیدا کنید و بر اساس دغدغه مخاطبانتان محتوا تولید کنید.

جستجوی مرتبط در گوگل

احتمالاً این مورد را تا الان بارها تجربه کرده اید. یک عبارت را در گوگل جستجو می کنید و گوگل موضوعات مرتبط دیگری را به شما پیشنهاد می دهد. در اصل به این قسمت گوگل بخش Related گفته می شود. شما می توانید با سرچ کردن یک موضوع در گوگل به ایده های مرتبطی که گوگل به شما پیشنهاد می دهد دسترسی داشته باشید و ایده های جدیدی را برای تولید محتوا پیدا کنید.

پشت صحنه کسب و کار؛ ایده تولید محتوا

برای مخاطبین شما، پشت صحنه کسب و کارتان خیلی جذاب و جالب است. بنابراین یکی از ایده های که می توانید به صورت حرفه ای آن را اجرا کنید و برای آن زمان بزارید پشت صحنه کسب و کارتان است. چنین محتوایی را هنگامی که با برنامه ریزی و اصول اماده کنید می تواند علاوه بر پر شدن تقویم تولید محتوایی‌تان، به برندینگ کسب و کارتان نیز کمک کند. مثلاً اگر یک مزون لباس دارید و فروشتان آنلاین است. می توانید از مراحل بسته بندی تا ارسال را به صورت داستان سرایی به مخاطب نشان دهید.

سایت های اشتراک ویدئو

یکی دیگر از راه های پیدا کردن ایده برای تولید محتوا استفاده از سایت های اشتراک ویدئویی است. سایت های مانند آپارات و یوتیوب گزینه های خوبی هستند که می توانید از محتواهایی که در انجا تولید شده است ایده بگیرید. به عنوان مثال اگر حیطه کاری شما خیاطی لباس است. کافیست در آپارات یا یوتیوب کلیدواژه های مربوط به کارتان را جستجو کنید و در نهایت از موضوعات ویدئوهای ایده برداری کنید. حتی در یوتیوب می توانید به زبان انگلیسی سرچ کنید و از موضوعات انگلیسی هم استفاده کنید تا ایده های بیشتری برای تولید محتوا بدست آورید.

عضویت در خبرنامه های مرتبط

پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به سایت‌های حیطه کاریتان، در خبرنامه‌هایشان عضو شوید. این کار به شما کمک می‌کند تا هر روز یا هر هفته با آخرین اخبار و موضوعات مربوط به صنعتتان آشنا شوید. منابع تولید محتوا در این سایت‌ها معمولاً بهترین منبع برای پیدا کردن ایده تولید محتوا هستند. بنابراین مطالعه آن‌ها می‌تواند به شما در خلق محتواهای جذاب کمک کند و ایده‌های جدیدی را برای خلق محتواهای خود بدست آورید.

مطالعه کتاب برای پیدا کردن ایده تولید محتوا

می توانید کتاب های مرتبط به صنعت خودتان را تهیه کنید. آنها را با دقت مطالعه کنید و از مطالب کتاب ایده های فوق العاده جذاب برای تولید محتوا بدست آورید. به عنوان مثال اگر شما آموزش خیاطی می دهید. می توانید کتاب های مرتبط به خیاطی را مطالعه کنید و از مطالب ایده های متفاوت را یادداشت کنید.

پیدا کردن ایده تولید محتوا با سایت های مرتبط

برای اینکه ایده های بیشتری برای تولید محتوا بدست آورید. یک لیست از سایت های تخصصی حوزه مرتبط خودتان پیدا کنید و آنها را لیست کنید. هر زمان که به ایده جدید تولید محتوا برای اینستاگرام، سایت، یوتیوب یا… نیاز داشتید. کافیست وارد سایت های لیست شده شوید. بخش بلاگ سایت ها را باز کنید و در نهایت از بین مقالاتی که تولید شده است. موضوعاتی را برای تولید محتوا انتخاب کنید.

حتی می توانید از محتوای آنها نیز استفاده کنید و محتوای خودتان را تکمیل تر کنید. اگر در آن مقالات و محتواها به موضوعات جذابی پرداخته شده است که در محتوای شما وجود ندارد. می توانید از آن هم ایده بگیرید و محتوای قوی تری تولید کنید.

نظرسنجی؛ منبع ایده گرفتن برای تولید محتوا

ز کاربران خود می‌توانید درباره دغدغه‌ها و سوالاتی که در صنعت مورد نظر دارند، سوال کنید. به عنوان مثال، می‌توانید از آنها بپرسید:

  1. چه چالشی در این صنعت با آن روبرو هستید؟
  2. درباره کدام موضوعات و مسائل بیشتر می‌خواهید بدانید؟
  3. آیا مشکلات خاصی در حوزه مورد علاقه‌تان وجود دارد که می‌خواهید راه‌حل‌هایی برای آنها بیابید؟

اطلاعاتی که از این سوالات دریافت می‌کنید، می‌تواند به عنوان منابع مفید برای تولید محتوا عمل کند. همچنین، توصیه می‌کنم در اجرای نظرسنجی‌ها خود، از افراط پرهیز کنید تا کاربران را آزار ندهید و تجربه مثبتی را برای آنها فراهم کنید.

مقاله نحوه پیدا کردن ایده تولید محتوا ادامه دارد…

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *