جلوگیری از بوی عرق در لباس، لباسم بوی عرق میده، چگونه بوی عرق زیر بغل را از بین ببریم

چگونه بوی عرق در لباس را از بین ببریم؟ رفع بوی بد لباس

چگونه بوی عرق در لباس را از بین ببریم بوی عرق لباس مخصوصا در تابستان دغدغه خیلی از ما است که قرار است در این مقاله مجله آر اِم مُد به نکات آن بپردازیم. بعد از چندین بار شستن پیراهن مورد علاقه خود، فکر می کنید بالاخره بوی عرق از بین رفته است. متأسفانه پس از اتو کشیدن یا پوشیدن مجدد پیراهن برای مدت کوتاهی، بوی عرق برمی گردد. با وجود چندین بار شستن، بوی آن همچنان وجود دارد و از خود می‌پرسید: چرا؟ در این مقاله دلیل آن را توضیح می دهیم و نکاتی را در مورد چگونگی از بین بردن بوی عرق از لباس و جلوگیری از آن به شما ارائه می دهیم.

چرا بوی عرق در لباس باقی می ماند؟

بوی عرق در لباس که به محض اتو کشیدن یا پوشیدن لباس دوباره برمی گردد، ناشی از بوتیریک اسید است.

همه افراد در حین ورزش یا فقط فعالیت های روزانه عرق می کنند. به محض خشک شدن عرق، به اصطلاح بوتیریک اسید که در هنگام تعریق از بدن دفع می شود، باقی می ماند. اسید بوتیریک به طور مداوم مولکول های بدبو تولید می کند و زمانی که لباس گرم است بیشترین فعالیت را دارد. بنابراین وقتی اتو می شود یا فرسوده می شود. اگر اسید بوتیریک در حین شستشو به طور کامل پاک نشود، بوی عرق لباس باز می گردد.

بوی عرق در لباس ها و سایر منسوجات می تواند ناشی از لباس های مرطوبی باشد که به مدت طولانی در کیف ورزشی، سبد لباسشویی یا ماشین لباسشویی باقی مانده اند.

4 نکته برای جلوگیری از بوی عرق در لباس

بوی بد عرق زیر بغل نشانه چیست، علت بوی بد عرق در نوجوانان، چکار کنیم بوی عرق ندهیم

حتما ماشین لباسشویی خود را مرتب تمیز کنید تا از باقی ماندن بوی عرق در لباس جلوگیری کند.. و اگر سریع و زیاد عرق می کنید موارد زیر را توصیه می کنیم.

  • چگونه بوی عرق در لباس را از بین ببریم؟ زیربغل خود را مرتب بشویید

اگر به شدت عرق می کنید، توصیه می کنیم حداقل یک بار در روز زیر بغل خود را بشویید. به این ترتیب باکتری هایی که باعث بوی عرق می شوند را از بین می برید و از ورود بوی عرق به لباستان جلوگیری می کنید.

  • فقط یک روز

فقط یک روز لباس بپوشید، لباس های خود را بیش از یک روز نپوشید و آنها را بیشتر بشویید. این از تجمع اسید بوتیریک در لباس شما جلوگیری می کند. وقتی صحبت از بوی عرق در لباس می شود، دئودورانت گزینه ای نیست، زیرا دئودورانت بعد از مدتی از روی لباس محو می شود. و بوی عرق بدتر می شود.

  • از ضد تعریق استفاده کنید

اگر واقعاً با بوی عرق در لباس هایتان مشکل دارید، توصیه می کنیم به جای دئودورانت معمولی از یک دئودورانت ضد تعریق استفاده کنید. ضد تعریق ها حاوی موادی هستند که عرق را مهار می کنند، بنابراین تعریق کمتری (و در نتیجه اسید بوتیریک کمتر) در لباس شما وجود خواهد داشت.

  • لباس های خود را در اسرع وقت بشویید

حتماً لباس‌هایتان را زودبه‌زود بشویید، هر چه لباس طولانی‌تر بماند و بوی عرق بدهد، باکتری‌هایی که ایجاد می‌کند بیشتر در پارچه نفوذ می‌کند و از بین بردن بو دشوارتر می‌شود. یک نکته برای از بین بردن بوی عرق لباس بدون شستشو اگر نمی‌توانید بلافاصله لباس‌ها را بشویید، اجازه دهید هوا بخورن. این کار بوی بد راکمی از بین می‌برد و درنتیجه هنگام شستشو پاک کردن لباس را آسان‌تر می‌کند.

2 نکته برای از بین بردن بوی عرق از لباس

علت بوی بد عرق چیست؟ علت بوی بد عرق مردان، علت بوی بد عرق در زنان

چگونه بوی عرق در لباس را از بین ببریم؟ برای از بین بردن بوی عرق در منسوجات و همچنین جلوگیری از آنها می توانید سرکه و نوشابه را امتحان کنید.

  • سودا

لباس را حداقل یک ساعت در آب و نوشابه خیس کنید و سپس آن را در ماشین لباسشویی بشویید. وب سایت های مختلف توصیه های متناقضی را ارائه می دهند: برخی می گویند “حداقل یک ساعت”، برخی دیگر می گویند “یک شبه” در نوشابه. در هر صورت، مراقب لباس های رنگی باشید، زیرا نوشابه می تواند باعث تغییر رنگ شود. سودا به ابریشم و پشم نیز آسیب می رساند.

  • سرکه

قبل از شستن، لباس های عرق کرده خود را در یک سطل با سرکه خیس کنید. اطمینان حاصل کنید که لباس کاملاً زیر آب است و اجازه دهید حداقل یک ساعت خیس بخورد (یک شب حتی بهتر است) و سپس آن را در ماشین لباسشویی بشویید.

از بین بردن بوی عرق از لباس ها با استفاده از سرکه سفید نه تنها بوی بدن را از بین می برد، بلکه لکه های عرق را نیز از بین می برد. به سادگی مقداری سرکه سفید بگیرید و آن را روی یک پارچه تمیز خیس کنید. لکه را با سرکه سفید بمالید و بگذارید حدود یک ساعت خیس بخورد. پس از این کار، تکه لباس خود را مستقیماً داخل ماشین لباس‌شویی بریزید و بشویید.

چگونه از ایجاد بوی عرق جلوگیری کنیم؟

برای جلوگیری کردن از بوی عرق در لباس ها چندین راهکار وجود دارد که به شما کمک می کند این مشکل را حل کنید. در ادامه مقاله مجله آموزشی مد و فشن آر اِم مُد برخی از راهکارها را معرفی می کنیم:

  • ماشین لباس شویی را به طور مرتب تمیز کنید. تمیز کردن مداوم ماشین لباس شویی کمک می کند تا باکتری های موجود از بین بروند و هنگام شست و شوی مجدد لباس ها باکتری به آن ها وارد نشود.
  • گاهی اوقات ممکن است لباس های مرطوب را در محفظه ای در بسته قرار دهید مانند کیف ورزشی، و لباس ها بعد از گذشت چند دقیقه در ان محفظه کثیف می شوند و بو می گیرند. حتما کیف های ورزشی و لباس های درون آن را بعد از اتمام ورزش بشویید.
  • در تابستان به علت گرمی هوا بدن انسان شدید عرق می کند. و حتما باید لباس ها را در فاصله ی کم بشویید. یا اگر صبح و عصر به بیرون از منزل می روید حتما دو ست لباس را انتخاب کنید که به طور جداگانه بپوشید.
  • از ادکلن ها، عطر ها، دئودرانت ها برای رفع بوی عرق استفاده نکنید. چرا که این موارد فقط برای استفاده بعد از حمام می باشد و اگر بدنتان عرق داشته باشد و از آن ها استفاده کنید فقط برای چند دقیقه خوش بو خواهید شد و بعد از آن به حالت قبل بر می گردید.

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *