افزایش فروش در شب یلدا، روش های فروش ویژه شب یلدا، در شب یلدا چی بفروشیم؟ تخفیف شب یلدا

نکات و ترفندهایی برای افزایش فروش در شب یلدا

افزایش فروش در شب یلدا شب چله، به عنوان یکی از کهن‌ترین و مهم‌ترین جشن‌های ایرانی، جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ و زندگی ما پارسی‌زبانان دارد. این رویداد بزرگ، که در فصل پاییز برگزار می‌شود، علاوه بر جشن گرفتن در خانه‌ها، می‌تواند به عنوان فرصتی مناسب برای ارتباط بهتر با مشتریان در کسب و کارها بهره‌برداری شود. در این مقاله، ایده های خلاقانه برای بازاریابی در شب یلدا را برایتان توضیح خواهیم داد که می‌تواند به افزایش فروش کسب و کار شما در این ایام کمک کند.

6 ایده افزایش فروش در شب یلدا

ارائه هدایای رایگان برای دریافت ایمیل یا شماره همراه

یک روش موثر برای جلب مشتریان بالقوه در شب یلدا، ارائه هدایای رایگان به شکل کوپن‌های تخفیف است. که به افراد در ازای ثبت نام در لیست ایمیل و شماره همراه شما تعلق می‌گیرد. با استفاده از این روش، می‌توانید مشتریان بالقوه را به عنوان سرنخ‌ها یا مخاطبان در نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری تعریف کنید. و با تعیین گردش کار مناسب، مراحل تبدیل آنها به مشتریان وفادار را پیش ببرید. در این راستا، ابزارهای ایمیل مارکتینگ موجود در بازار می‌توانند به شما کمک کنند. به طور مثال، شما می‌توانید در استوری های اینستاگرام یک باکس قرار دهید. مخاطب تلفن تماسش را وارد کند و افرادی که تلفن خود را وارد کرده اند. یک کد تخفیف به آنها تعلق می گیرد. به این صورت شما می توانید اطلاعات مخاطبین‌تان را جمع آوری کنید و در آینده با استفاده از شیوه های بازاریابی آنها را به مشتری وفادار تبدیل کنید.

تخفیفات ساعتی برای افزایش فروش شب یلدا

ساعتی کردن تخفیفات در فروشگاه یک روش جالب برای جذب مشتریان بالقوه در شب یلدا است. با تغییر درصد تخفیفات بر روی محصولات و خدمات در ساعات مختلف، می‌توانید ترافیک و فروش را در فروشگاه خود کنترل کنید. به طور مثال، می‌توانید در ساعات خاصی از شب که مد نظرتان است، درصد تخفیف را افزایش داده و محصولات را با قیمتی بیشتر تخفیف دهید. این اقدام می‌تواند تحرک بیشتری در فروشگاهتان ایجاد کند و مشتریان را به خرید ترغیب کند. می‌توانید برای ساعات فروش ویژه‌تان نام‌های مختلفی را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، می‌توانید این ساعات را به عنوان “شب یلدای شگفت‌انگیز” یا “ساعت طلایی شب یلدا” نامگذاری کنید. این نام‌ها می‌توانند توجه مشتریان را به خود جلب کنند و احساسی از ویژگی ویژه بودن این ساعات را به آنها منتقل کنند. ضمناً، حتماً فراموش نکنید که این ساعات فروش ویژه را به مشتریان خود اطلاع دهید. از طریق بنرها و تصاویری با عنوان “تخفیفات شب یلدا” و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، این اطلاع را به مشتریانتان منتقل کنید. همچنین، می‌توانید از ابزارهای ایمیل مارکتینگ استفاده کنید و خبرنامه‌هایی با محتوای تخصصی شب یلدا و تخفیفات ویژه را به مشتریان ارسال کنید.

هدیه رایگان با هر خرید شب یلدا

ایده‌ی ارائه‌ی هدیه رایگان به مشتریانی که سبد خرید آن‌ها به مقداری خاص بالاتر از مبلغ مشخصی است، بسیار جالب است. این کار می‌تواند مشتریان را ترغیب به خرید بیشتر کند و تجربه خرید آنها را بهبود بخشد. مثلاً یک هدیه رایگان از خرید هر …… تومان. مثلاً برای کسب و کارهای مرتبط با پوشاک بانوان می توانید یک گوشواره یا دستبند هدیه دهید. هدیه های بسیار زیادی وجود دارند که انتخاب آن را به عهده خودتان می گذاریم. در ادامه، برخی ایده‌ها برای هدیه‌هایی که می‌توانید در نظر بگیرید را ذکر می‌کنم:
  1. برای کسب و کارهای مرتبط با پوشاک بانوان:
    • یک گوشواره زیبا
    • یک دستبند جذاب
    • یک شال یا روسری مد روز
    • یک کیف کوچک یا کیف پول
  2. برای کسب و کارهای مرتبط با پوشاک آقایان:
    • یک دستبند یا دستکش مردانه
    • یک کروات شیک
    • یک کمربند چرمی
    • یک شال گردن مد روز
  3. برای کسب و کارهای مرتبط با لوازم آرایشی:
    • یک ست لوازم آرایشی کوچک (مانند رژلب و رژ گونه)
    • یک پک محصولات مراقبت از پوست (مانند کرم روز و شب)
    • یک پاکت کیفیتی برای نگهداری آرایشی‌ها
  4. برای کسب و کارهای مرتبط با لوازم الکترونیکی:
    • یک پاوربانک قابل حمل
    • یک هدفون بی‌سیم
    • یک کابل شارژر با کیفیت
    • یک گجت جدید و متفاوت
  5. برای کسب و کارهای مرتبط با فرهنگ و هنر:
    • یک کتاب جدید و محبوب
    • یک بلیط سینما یا تئاتر
    • یک قلم نقاشی یا مداد رنگی با کیفیت
    • یک پوستر چاپی از یک اثر هنری مشهور
همچنین، اگر برای کسب و کار خود هدیه‌ای یافت نمی‌شود، می‌توانید به مشتریانتان اشتراک رایگان یک ماهه در پلتفرم‌های آنلاینی مانند فیلیمو، نماوا، اسنپ و غیره ارائه دهید. این ایده می‌تواند جذابیت خاصی برای مشتریان ایجاد کند و از خدمات شما بهره‌مند شوند.

تمدید فروش برای افزایش فروش شب یلدا

این یک راهکار فوق العاده است که می‌توانید از آن برای جذب مشتریان بیشتر و افزایش فروش در دوره‌ی شب یلدا استفاده کنید. با تمدید فروش تا هفته اول دی‌ماه، فرصت بیشتری برای جلب مشتریان و اطلاع‌رسانی درباره‌ی تخفیفات و هدیه‌های شب یلدا خواهید داشت. در ادامه، برخی از نکاتی که می‌توانید در استراتژی فروش خود در این دوره به کار ببرید را مطرح می‌کنم:
  1. تبلیغات شب یلدا: از تبلیغات متنوع و جذاب برای اطلاع‌رسانی درباره شب یلدا و تخفیفات ویژه استفاده کنید. از روش‌های مختلف مانند تبلیغات در فروشگاه، تبلیغات آنلاین، ارسال پیامک و ایمیل، و استفاده از شبکه‌های اجتماعی بهره‌برداری کنید.
  2. تخفیفات ویژه: می‌توانید برای کالاها و خدمات خود تخفیفات ویژه‌ای را در شب یلدا ارائه دهید. این تخفیفات می‌توانند برای محصولات و خدماتی که در شب یلدا به تخفیف بالا دست یافته‌اند، محدود به آن شب نباشند و در روزهای بعد نیز ادامه داشته باشند.
  3. ارائه خدمات مرتبط در شب یلدا: می‌توانید خدمات مرتبط با محصولات خود را نیز در شب یلدا با تخفیف ویژه ارائه دهید. به عنوان مثال، اگر کسب و کارتان مرتبط با پوشاک است، می‌توانید خدمات ست آرایش و استایلینگ رایگان را برای خریداران در شب یلدا فراهم کنید.

پیامک یا ایمیل مارکتینگ برای شب یلدا

اس ام اس یا ایمیل مارکتینگ بهترین فرصت برای شماست. چه ایمیل چه اس ام اس هر کدام از انها یک کانال تبلیغاتی عالی برای افزایش فروش در شب یلدا است. می توانید برای مشتریان قبلی خود ایمیل یا پیامک ارسال کنید و کدهای تخفیفی را به آنها بدهید. همچنین می توانید به آنها پیشنهاد دهید که با انجام تراکنش در آن روز جزء مشتریان VIP شما می شوند. اگر هم در 30 روز گذشته از شما خرید کرده باشند حتماً نام برند شما در ذهنشان تازه است پس احتمال خرید بالای 70 درصد است. همچنین دقت داشته باشید که ایمیل ها و پیامک های شما نباید بیش از اینده تبلیغاتی به نظر برسند.

اضافه کردن محصولات جدید برای افزایش فروش شب یلدا

انجام این روش برای افزایش فروش دو راه وجود دارد:
  • روش اول: می توانید چند هفته قبل از کمپین شب یلدا محصولات جدید را در سایتتان و پیج اینستاگرام معرفی کنید. با این حرکت مشتریان فعلی شما می توانند از جدیدترین محصولاتتان اطلاع داشته باشند. و تا شب یلدا برای خرید محصولات برنامه ریزی کنند.
  • روش دوم: این امکان را دارید که به صورت اختصاصی برای شب یلدا محصولاتی را فراهم کنید. و با استفاده از تایمر به مشتری ها اطلاع دهید که پس از سپری شدن این زمان، محصولات ناموجود یا حذف می شوند. مثلاً اگر فروشگاه پوشاک دارید می توانید لباس های جذابی را با موضوع شب یلدا آماده کنید و قبل از شروع شب یلدا به فروش برسانید. همچنین دقت داشته باشید که در تبلیغات و طرح های گرافیکی مشخص کنید که محصول فقط برای همان روزهای خاص است.

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *