اهمیت داشتن برند بوک برای کسب و کار ها، آموزش طراحی برند بوک

اهمیت داشتن برند بوک در پیشرفت کسب و کار

اهمیت داشتن برند بوک در پیشرفت کسب و کار را قرار است در این مقاله بررسی کنیم. اگر یک شرکت کوچک دارید، ممکن است فکر کنید که داشتن برند بوک چندان مهم نیست، اما هر برندی که در آنجا وجود دارد باید این راهنمای سبک را داشته باشد تا مطمئن شود که همه عناصر بصری آن‌ها با یکدیگر سازگار هستند در ادامه به شما توضیح خواهیم داد که اهمیت داشتن برند بوک چیست؟

چرا هر برندی به برند بوک نیاز دارد؟

فرض کنید شما تنها طراح شرکت خود هستید. شما تمام عناصر بصری مانند لوگو، وب‌سایت، کارت ویزیت و سایر مواد را طراحی می‌کنید. حال، فرض کنید که پس از چندین سال، یک طراح دوم را برای انجام بخشی از حجم کاری خود استخدام کنید. در این صورت، شما این مسئولیت را بر عهده می‌گیرید که تمام دستورالعمل‌های مربوط به برند را از حافظه خود به این فرد آموزش دهید. بااین‌حال، مطمئناً بسیار آسان‌تر خواهد بود اگر فقط بتوانید کتاب برند را به او بدهید که حاوی همه‌چیزهایی است که او باید بداند: رنگ‌ها، اندازه‌های لوگو و محل قرارگیری، فونت‌ها و غیره.

اهمیت داشتن برند بوک در پیشرفت کسب و کار فریلسنرها

 مثال دیگر زمانی است که شما یک فریلنسر طراحی لباس هستید که با مشتریان مختلفی کار می‌کنید. در این مورد، یک کتابچه برند راهی عالی برای بازگشت به کار هایی است که چندین ماه پیش انجام داده‌اید، بدون نیاز به بررسی فایل‌های قدیمی خود فقط برای اینکه بفهمید از چه رنگ یا فونتی برای آن پروژه استفاده کرده‌اید. در عوض، فقط می‌توانید برند بوک را بازکنید و همه‌چیزهایی را که باید بدانید در چند ثانیه ببینید.

اهمیت داشتن برند بوک در پیشرفت کسب و کار شرکت ها

برند بوک به هر شرکت  کمک می‌کند تا کار آن‌ها را آسان‌تر کند. ایجاد یک کتابچه برند، زمانی که روی یک پروژه کار می‌کنید چیزی نیست که زمان ببرد، بااین‌حال می‌تواند باعث صرفه‌جویی در ساعات کاری شما شود. بدون نیاز به جستجو کردن فایل‌های قدیمی خود فقط برای اینکه بفهمید از کدام رنگ یا فونت برای آن پروژه استفاده کرده‌اید. در عوض، فقط می‌توانید برند بوک شرکت را بازکنید و همه‌چیزهایی را که باید بدانید در چند ثانیه ببینید.

برند بوک بهتر است چند صفحه باشد؟

طول برند بوک می‌تواند بسیار متفاوت باشد: از یک صفحه تا ده ها صفحه بسته به پیچیدگی شرکت شما و تعداد عناصر بصری، مواد بازاریابی که تولید می‌شود. به‌عنوان‌مثال، یک وب‌سایت ساده با طراحی لوگوی واحد، تایپوگرافی مشخص، رنگ‌ها و … می‌تواند یک برند بوک طراحی سایت داشته باشد که فقط یک صفحه است. بااین‌حال، یک شرکت بزرگ با بخش‌های مختلف و رسانه‌های بازاریابی/تبلیغات مختلف احتمالاً برند بوک آن‌ها دارای صفحات زیادی است. به‌طورکلی، برند بوک شما نباید بیشتر از حد لازم باشد، بلکه به‌اندازه کافی طولانی باشد تا بتواند به‌طور مؤثر تمام اطلاعات مهم در مورد سبک بصری برند شمارا به اشتراک بگذارد.

آموزش طراحی برند بوک با معرفی عناصر طراحی

طراحی برند بوک کسب و کار به همراه معرفی عناصر های بصری

در ادامه مقاله مجله Rmmode به معرفی موارد اصلی که باید در کتاب برند خود اضافه کنید می‌پردازیم.

معرفی برند در برند بوک

 این مانند معرفی داستانی است که در پشت برند شما وجود دارد و اینکه چگونه هویت بصری آن در طول زمان شکل‌گرفته است. نگاه کردن به‌جایی که بوده‌اید و در حال حاضر کجا هستید، درک اینکه به کجا می‌روید برای کارمندان قدیمی و جدید شما واقعاً هیجان‌انگیز خواهد بود.

دستورالعمل‌های لوگو

لوگو مهم‌ترین چیز در هویت بصری برند است و مانند امضای شرکت است. بااین‌حال، گاهی اوقات آرم‌ها را می‌توان به روشی نادرست کشیده، تغییر اندازه داد یا رنگ‌آمیزی کرد، بدون اینکه دستورالعمل‌های درستی در آن وجود داشته باشد. اکثر برندها لوگوهای مختلفی برای استفاده در مکان‌های مختلف دارند: رنگی، سیاه‌وسفید، برای وب، برای چاپ، با برچسب، عمودی یا افقی. بدون داشتن برند بوک با دستورالعمل‌های واضح در مورد رنگ‌ها، اندازه‌ها، فرمت‌های انواع لوگوها و… شرایط برای طراحان شما سخت خواهد بود.

پالت های رنگی

ما هر برندی را بارنگ‌های خاصی به یاد می‌آوریم. به‌عنوان‌مثال، ما دیجی کالا را با قرمز، دیوار را با قرمز و سفید، اپل را با سیاه/سفید/خاکستری و غیره می‌شناسیم. برند بوک باید به‌وضوح مشخص کنند که شرکت از چه رنگ‌هایی برای حفظ هویت برند استفاده می‌کند.

داستان برند

قطعاً هر برندی داستان خود را دارد. مدیرعامل ها در شروع کسب و کار خود حتماً با ایده ای رو به رو شده اند یا به ذهنشان خطور کرده است که آن برند را راه اندازی کنند. و این داستان در هر برندی جالب و شنیدنی است. حتماً داستان برند را در برند بوک با توضیحی دلنشین توضیح دهید. مانند اینکه با فردی ملاقات کردید و بعد از گذشت چند وقت در میان صحبت های تان ایده ای برای کسب و کار به ذهنتان رسید. یا اینکه خودتان دغدغه ای داشتید که مشکلی را حل کنید می توانید آن را بنویسید. به این دقت نکنید که داستان برند من خوب است یا بد. قطعا هر داستانی شنیدنی و قابل توجه است. اگر بتوانید از تکنیک های داستان سرایی نیز استفاده کنید خیلی خوب می شود.

چگونه برند بوک بنویسیم

طراحی برندبوک که هم برای تیم شما و هم برای مشتریان شما مفید و جذاب باشد یک چالش بزرگ است. بااین‌حال، نکات مفیدی وجود دارد که اگر به آن‌ها پایبند باشید، می‌توانید یک کتاب برند واقعاً قدرتمند ایجاد کنید. در ادامه برخی از مؤثرترین نکات اموزش ساخت برند بوک معرفی کرده‌ایم:

  • تصمیم بگیرید که برند بوک شما برای چه اشخاصی است

قبل از ساخت کتابچه برند، باید به‌وضوح مشخص کنید که چه کسانی این دستورالعمل‌ها را دریافت، مطالعه و استفاده می‌کنند. شناخت مخاطبان هدف واقعاً مهم است، بنابراین می‌توانید محتوای خود را مطابق با آن تنظیم کنید. به‌عنوان‌مثال، اگر قصد دارید آن را خارج از تیم خود منتشر کنید، مطمئن شوید که از اصطلاحات تخصصی یا دانش فنی که درک آن برای دیگران دشوار است استفاده نکنید. با زبانی دوستانه بنویسید که باعث جذب و جذب مخاطب شود.

  • چشم انداز خود را بنویسید

نوشتن چشم انداز یکی از قدم های مهم می باشد. فرض کنید یک راهنما می نویسید. تمامی نکاتی که قصد دارید بنویسید می بایست واضح و شفاف باشند. در قسمت چشم انداز به اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت اشاره کنید و توضیح دهید که در چه نقطه ای هستید و می خواهید به چه نقطه ای برسید و بهترین نقطه برای مجموعه شما چیست؟

  • ماموریتی که قرار است انجام دهید را بنویسید

بررسی کنید که ماموریت شما چیست؟ کسب و کار های زیادی هستند که اهداف شفافی ندارند. شما می بایست اهداف و ماموریت خود را واضح بنویسید. از خودتان سوال کنید که چگونه می توانید بهترین خدمات را به مخاطبان خود بدهید؟ چرا مخاطب باید شما را انتخاب کند؟ تفاوت شما با دیگر شرکت ها در حوزه فعالیت خود چیست؟ پاسخ به این نوع سوالات به شما کمک می کند تا دقیق از ماموریت کسب و کار خود مطلع شوید و در همان مسیر قدم بردارید.

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *