صفر تا صد راه اندازی فروشگاه لباس

صفر تا صد راه اندازی فروشگاه لباس

صفر تا صد راه اندازی فروشگاه لباس بعضی از کسب و کارها مانند فروشگاه‌های لباس، آرایشگاه‌ها، سوپرمارکت‌ها، رستوران‌ها و سایر مشاغلی که نیازهای روزمره جامعه را برآورده می‌کنند، هرگز به مشکل رکود نمی‌خورند. اما این نمی‌تواند به این معنا باشد که هیچ ضرر یا ورشکستگی را تجربه نمی‌کنند. وقوع رکود یا عدم وقوع آن به رابطه مستقیمی بین تقاضا و عرضه در چرخه اقتصادی اشاره دارد.

فروشگاه‌های لباس، به عنوان یکی از این کسب و کارها، همواره مشتریان خود را دارند. لباس‌ها کالاهایی هستند که با سرعت بالا مصرف می‌شوند و بسته به نوع فروشگاه، ممکن است شامل لباس‌های زنانه، روسری، لباس‌های کودکانه، لباس‌های مردانه یا تمامی آنها در یک فروشگاه لباس فروشی باشد. اما نکته‌ای که می‌تواند کسب و کار پوشاک را از رکود نجات دهد، آشنایی کامل با روش‌ها و توانایی‌های این حرفه است. قبل از راه‌اندازی یک فروشگاه لباس، باید به خوبی بدانید که چه نوع پوشاکی می‌خواهید به فروش برسانید.

با توجه به مزایایی که راه‌اندازی یک فروشگاه لباس دارد، بسیاری از افراد به این حوزه وارد می‌شوند. اما باید به این نکته توجه کرد که قبل از تاسیس یک فروشگاه لباس، باید برنامه‌ریزی مناسبی انجام داده و با متخصصان مشاوره‌گیری کرد. در ادامه با شغل فروش لباس آشنا خواهیم شد. لطفاً با ما همراه باشید.

تصمیمات قبل راه اندازی فروشگاه لباس

قبل از اینکه بخواهید برای صفر تا صد راه اندازی فروشگاه لباس تصمیم گیری کنید. نیاز است ابتدا به سوالاتی پاسخ دهید تا تکلیفتان با کسب و کارتان روشن شود. اگر بخواهید بدون فکر و برنامه ریزی کارتان را شروع کنید. در آینده مشکلات بزرگی در راه اندازی فروشگاه لباس برایتان بوجود می آید.

  • آیا می خواهید ارزان فروشی کنید یا بوتیک یا مزون داشته باشید؟
  • آیا مجوزهای لازم را برای راه اندازی فروشگاه لباس دریافت کرده‌اید؟
  • در چه منطقه ای از شهر می خواهید کارتان را شروع کنید؟
  • قصد دارید به صورت آنلاین شروع کنید یا آفلاین؟ (منظور راه اندازی فیزیکی فروشگاه لباس است)
  • آیا مردم منطقه به نوع پوشاکی که می خواهید ارائه کنید علاقمند هستند؟
  • سرمایه کافی برای خرید لباس، ویترین، اجاره مغازه و … را دارید؟
  • چقدر به مباحث فروش و بازایابی مسلط هستید؟

اینها حداقل سوالاتی هستند که شما باید قبل از راه اندزی کسب و کارتان به آنها فکر کنید.

راه اندازی مغازه لباس فروشی صفر تا 100

در ادامه به صورت مرحله به مرحله به شما مباحث صفر تا صد راه اندازی فروشگاه لباس را آموزش می دهیم. همچنین هر زمان که سوالی داشتید می توانید در اینستاگرام به ما پیغام دهید تا کامل راهنماییتان کنیم.

برای مغازه لباس فروشی سرمایه تامین کنید

پس از بررسی و تعیین اهداف، مرحله بعدی در عملی کردن آنها و تأمین سرمایه لازم برای فروشگاه لباس شما قرار دارد. برآورد هزینه با در نظر گرفتن سود و زیان، از جمله موارد حیاتی است که حتماً باید با افراد ماهر در زمینه فروش پوشاک و لباس مشورت کنید. همچنین، شناسایی تأمین کنندگان خود و مذاکره با آنها درباره روش پرداخت و استمرار تأمین محصولات مورد نیازتان، بسیار مهم است. در آغاز راه اندازی فروشگاه لباس، تلاش کنید تا اقداماتی که باید انجام شود را با الویت بندی دقیقی برنامه‌ریزی کنید و قدم‌های قاطع و محاسبه شده بردارید.

کیفیت محصولاتی که در فروشگاه لباس خود عرضه می‌کنید، از آنچه که تصور می‌کنید بر روی پیشرفت صعودی شما تأثیرگذار است. به طور ساده، کیفیت لباس‌هایی که شما ارائه می‌دهید، از دکور و طراحی ویترین فروشگاه (که در جذب مشتریان مؤثر است) بیشتر اهمیت دارد. اما برای جلب مشتریان دائمی، شما باید کیفیت و اعتماد را با قیمت مناسب ارائه دهید. بنابراین، در ابتدای این مسیر مهم، با مشورت از افراد با تجربه و تهیه یک برنامه کسب و کار نسبتاً ساده، از سرمایه خود به درستی بهره ببرید. همچنین بعد از انجام این موارد بیزنس پلن کسب و کارتان را طراحی کنید. اگر برای طراحی بیزینس پلن مغازه لباس فروشی نیاز به راهنمایی داشتید. در اینستاگرام به ما دایرکت دهید.

برآورد هزینه ها قبل از راه اندازی فروشگاه لباس

مهم ترین موردی که باید قبل از راه اندازی فروشگاه پوشاک به آن دقت کنید برآورد هزینه های جانبی است. هزینه های مانند اجاره ماهیانه مغازه، مالیات، قبوض آب، برق، گاز، اینترنت، هینه تبلیغات مستمر و حقوق پرسنلی که ممکن است استخدام است را حتماً در یک برگه به صورت مکتوب برآورد کنید. و این مبلغ بدست آمده را همیشه در حساب پشتیبان خودتان برای مواجه شدن با مشکلات احتمالی داشته باشید.

سرمایه لازم راه اندازی مغازه پوشاک

سوالی که خیلی پرسیده می شود این است که چقدر سرمایه برای راه اندازی فروشگاه لباس نیاز دارم؟ پاسخ این سوال بر اساس شرایط هر فرد متفاوت است. اما به طور کلی سرمایه لازم برای راه اندازی فروشگاه لباس به عوامل و فاکتوراهی مختلفی بستگی دارد. مهم ترین هزینه های که باید برای آنها برنامه ریزی کنید هزینه خرید پوشاک، دکوراسیون مغازه، بازاریابی و … هستند. به ایده و نوع فروشگاه بستگی دارد که در ابتدا چه سرمایه ای لازم دارید؟

ویترین مغازه پوشاک

در عصر امروز طراحی و دکوراسیون نقش بسیار مهمی در موفق شدن کسب و کارها ایفا می کند. هر فردی که بخواهد مفازه ای راه اندازی کند مهم ترین برنامه ای که دارد. ویترین و دکور مغازه است. تاثیر بصری و جذابیت های که محیط کسب و کار می تواند روی ذهن مشتریان داشته باشد بی نهایت زیاد است. برای اینکه بتوانید بر اساس اصول ویترین و دکور طراحی کنید توصیه می کنیم از مشاورین طراحی داخلی در این حیطه کمک بگیرید.

نام مغازه و اِلمان های که در ویترین مغازه پوشاک به نمایش می گذارید، نحوه چیدمان قفسه ها، طیف رنگی، تهویه مناسب هوای داخل فروشگاه، فضای تعویض لباس و … از جمله مواردی است که در ایجاد جلوه بصری مغازه تاثیر گذارند. میل به زیبایی و تمیزی و استفاده از امکانات مطلوب در تمام انسان ها وجود دارد. حال شما می توانید از این میل در جهت مثبت استفاده کنید.

نورپردازی فروشگاه لباس

متأسفانه در فروشگاه های لباس از نورپردازی‌های تاریک و کم استفاده می‌شود؛ محیطی کوچک با دیوار و دکوراسیون تیره که با نور کم و موزیک آرام، مشتری را به احساس ورود به یک کافه می‌اندازد! هنگامی که مشتری به دنبال خرید یک محصول می‌رود، علاقه‌مند است که آن را به خوبی ببیند و لمس کند، اما نور کم باعث کاهش دیداری مشتری می‌شود و در نتیجه شما هیچ فروش موفقی ندارید و همه هزینه‌های جانبی نیز به ضرر تبدیل می‌شود.

بنابراین، به نورپردازی بوتیک خود وقت کافی اختصاص دهید و از روشنایی مناسب استفاده کنید؛ نیازی به نورپردازی بیش از حد نیست، فقط کافی است تا مشتری بتواند محصولات را به راحتی تشخیص دهد.

یادگیری مهارت فروش برای راه اندازی فروشگاه پوشاک

بعد از اخذ جواز کسب پوشاک و آماده‌سازی تامین جنس، برآورد سود و زیان، طراحی دکور داخلی و ویترین مغازه، شما آماده‌اید تا با تمام تلاش خود به بهره‌برداری بپردازید. برای این منظور، نیاز است که روش‌های جذب مشتریان و مهارت‌های فروش را بشناسید، اصول مشتری‌مداری را درک کنید و مشتریان وفادار بسازید. در سایت حاضر مقاله‌ای دربارهٔ تکنیک‌های بازاریابی فروشگاه پوشاک منتشر شده است که اطلاعات مفیدی در این زمینه را در اختیارتان قرار می‌دهد.

روش‌های متعددی برای فروش پوشاک وجود دارد و بستگی به خلاقیت شما دارد که چگونه مشتریان را جذب کنید. در حال حاضر، یکی از روش‌های رایج فروش پوشاک، فروش اینترنتی است. با توجه به شرایط فعلی و شیوع بیماری کرونا، فروش اینترنتی لباس‌ها طرفداران بیشتری پیدا کرده است. دسترسی آسان به اینترنت و خلاقیت در به اشتراک گذاری محصولات در سایت‌ها و فضاهای مجازی، بستر مناسبی برای فروش و کسب درآمد اینترنتی به صورت موازی فراهم کرده است.

هرگز در برخورد با مشتریان، شوخی نکنید. اما همواره سعی کنید لبخند ملیحی روی لبانتان باشد. رعایت ادب و استفاده از لحن مناسب در ارتباط با مشتریان، به ویژه بانوان، تأثیر قابل توجهی دارد. هیچ کس از فروشنده‌ای بی‌ادب و بی‌مزه محصولی نخواهد خرید. ولی فروشنده مودب و حرفه ای که لبخندی به لب دارد برای مشتری نیز بسیار محترم است.

معایب شغل لباس فروشی

راه اندازی فروشگاه لباس، همانند سایر حرفه‌ها، دارای معایب خاص خود است. یکی از معایب آن تغییرات مد و فشن مداوم است. بسیاری از مشتریان علاقه دارند با اینکه با مد روز همراه باشند و آخرین مدل‌ها و لباس‌هایی را که در آن زمان محبوب هستند، پوشیده باشند. به عنوان یک فروشنده حرفه‌ای، شما باید با دنیای مد و فشن آشنا بوده و ترندهای جدید را دنبال کنید تا بتوانید لباس‌ها و پوشاکی را که با مد روز سازگار هستند، عرضه کنید. این تغییرات می‌تواند یکی از معایب شغل فروش لباس باشد زیرا ممکن است اگر جنس‌های موجود شما با مد روز هماهنگ نباشند، فروش ضعیفی داشته باشید.

علاوه بر مد، باید به تغییرات فصلی نیز توجه داشته باشید تا بتوانید موجودیتان را در زمان مناسب به فروش برسانید. همچنین، نادیده گرفتن سلیقه شخصی مشتریان و نقص‌های در سایز و رنگ‌بندی می‌تواند به ضرر شما باشد.

فروشگاه‌های پوشاک عموماً در پاساژها، مراکز خرید یا خیابان‌های پر رفت‌وآمد قرار دارند. به همین دلیل، هزینه اجاره مغازه‌ها معمولاً سنگین است. علاوه بر این، برای رقابت با مغازه‌های اطراف، شما باید کالاهای با کیفیت را با قیمت مناسبی به مشتریان ارائه دهید.

یکی دیگر از معایب صفر تا صد راه اندازی فروشگاه لباس مسئله بازگشت سرمایه است. برای اینکه بتوانید سرمایه خود را به زودی بازگردانید، باید برنامه‌ریزی صحیح و استراتژی بازاریابی قوی داشته باشید.

مزایای شغل فروشگاه لباس

بعد از غذا، لباس به عنوان یکی از اصلی‌ترین نیازهای هر فرد محسوب می‌شود. پوشاک به عنوان کالایی پرمصرف و تندمصرف در نظر گرفته می‌شود. برخلاف غذا، لباس تاریخ مصرف مشخصی ندارد و فاسد نمی‌شود. حتی لباس‌هایی که از مد خارج شده‌اند، قابل بازطراحی و تعمیر هستند. این بازطراحی مدل یا تعمیر لباس می‌تواند به عنوان خدماتی برای مشتریان ارزش افزوده ایجاد کند و به شما درآمد خوبی بدهد.

اگر یک بوتیک بزرگ و سرمایه کافی داشته باشید، قادر خواهید بود تنوع بسیاری از اجناس را در اختیار داشته باشید. شامل لباس‌های زنانه، مردانه و بچگانه؛ با طرح‌ها، رنگ‌ها و جنس‌های پارچه‌ای متنوع که می‌توانید آن‌ها را به صورت ترکیبی نیز به فروش برسانید.

فروش آنلاین لباس و پوشاک

با توجه به گسترده شدن شبکه های اجتماعی و استقبال از فروش اینترنتی. راه اندازی “سایت” و “پیج اینستاگرام” باعث افزایش درآمد و برندینگ فروشگاه لباس می شود. همچنین با راه اندازی فروشگاه آنلاین هزینه هایی مانند اجاره مغازه، پرداخت حقوق به فروشنده و … از هزینه های ماهانه شما کسر می شود. اما برای اینکه بتوانید در فضای مجازی حضوری قدرتمند داشته باشید باید استراتژی درستی را در کسب و کارتان اجرا کنید.

توصیه می کنیم که در شش ماه اول کسب و کارتان که فروشگاهتان را راه اندازی کردید. ابتدا در شبکه اجتماعی اینستاگرام فعالیتتان را شروع کنید. با تبلیغات و تولید محتوا فالوورهای پیجتان را بالا ببرید. سعی کنید از طریق پیج نیز فروش ایجاد کنید. و بعد از گذشت شش ماه نوبت به راه اندازی سایت می رسد. اگر بخواهید فقط در اینستاگرام حضور داشته باشید نمی توانید یک برند حرفه ای ایجاد کنید. وب سایت به شما کمک می کند تا از گوگل ورودی های زیادی دریافت کنید.

اگر برای راه اندازی پیج اینستاگرام و وب سایتتان سردرگم هستید و نمی دانید باید از کجا شروع کنید. می توانید از تیم آر اِم مُد برای صفر تا صد راه اندازی فروشگاه لباس کمک بگیرید.

سود و درآمد فروشگاه لباس

بطور کلی، سود لباس‌فروشی‌ها معمولاً در بازه 20 تا 40 درصد قرار دارد. با این حال، اگر شما توانایی فروش اجناس با کیفیت بالا و طرح‌های خاص را داشته باشید، می‌توانید میزان سود خود را به بالاتر از این محدوده افزایش دهید. این امر به دلیل این است که مصرف‌کنندگان معمولاً تمایل دارند برای لباس‌هایی که کیفیت بالا و طرح‌های منحصربه‌فردی دارند، بیشتر پول بپردازند.

علاوه بر این، با کاهش و مدیریت هزینه‌ها می‌توانید درآمد خود را افزایش دهید. برخی از راهکارهای کاهش هزینه شامل بهینه‌سازی زنجیره تأمین، کاهش هزینه‌های تولید می‌شوند. همچنین، استفاده از روش‌های بازاریابی هوشمندانه و جذاب می‌تواند کمک کند تا فروش شما افزایش یابد و در نتیجه سود شما نیز افزایش پیدا کند.

دلایل فروش بالای فروشگاه پوشاک

  1. دسته بندی: یکی از نکاتی که خیلی در فروش لباس تاثیرگذار است بسته بندی لباس ها است. اینکه هنگامی مشتری خریدش تکمیل شد چه به صورت حضوری و چه آنلاین چگونه لباس ها را برای آنها بسته بندی می کنید. سعی کنید بسته بندی شیک و جذابی را برای فروش محصولاتتان در نظر بگیرید.
  2. عکاسی ژورنالی: عکس های ژورنالی که مدل یک لباس را بپوشد و با یک بک گراند ساده عکاسی کنید در فروش شما تاثیرگذار است. تماشای آن لباس بر تن یک مدل باعث می شود که مشتری های شما در تصمیم گیری خرید بهتر عمل کنند. و از طرفی بیشتر جذب محصولات شما شوند.
  3. سود کمتر، فروش بیشتر: مهم ترین ترفندی که اغلب فروشگاه های پوشاک اجرا می کنند و از این ترفند نتیجه گرفته اند. استفاده از استراتژی سود کمتر و فروش بیشتر است. که معمولاً بین 50 تا 100 درصد از قیمت یک لباس می باشد. به عنوان مثال اگر محصول شما 15 هزار تومان است. شما می توانید لباس را با نهایت 20 الی 25 هزارتومان به فروش برسانید. که پیشنهاد ما 50 درصد است.

نحوه راه اندازی فروشگاه پوشاک

در ادامه این بخش مقاله، پاسخ سوال میخوام مغازه لباس فروشی بزنم اما چطوری؟ را به صورت کامل می‌دهیم تا هر گونه ابهامی وجود دارد برطرف شود.

بازار مشخصی را انتخاب کنید

توصیه می‌کنم به جای فروش پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، یک بازار خاص و محدود را انتخاب کنید. برای انتخاب این بازار صفر تا صد راه اندازی فروشگاه لباس، نیاز است به اهداف کسب و کارتان و علایق شخصی خود توجه کنید. همچنین در زیر مواردی را که باید در نظر داشته باشید برای شما ذکر می‌کنم:

1. منحصربه‌فرد بودن: در این روزها، فروشگاه‌های آنلاین پوشاک بسیاری وجود دارند و اگر قصد دارید فروشگاه خود را مانند بقیه فروشگاه‌ها اداره کنید، در شناسایی قرار نخواهید گرفت و احتمالاً به اهدافتان نخواهید رسید.

2. توجه به علاقه خود: بازار هدفی را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید. پیدا کردن علاقه خود یک وظیفه سخت نیست. فقط کافی است به نوع لباس‌هایی که برای خودتان و اطرافیانتان می‌خرید و طرح‌هایی که روی لباس‌ها دوست دارید توجه کنید.

3. ایجاد ارزش افزوده: از خودتان بپرسید آیا می‌توانید ارزش تازه‌ای برای مشتریان ایجاد کنید؟ برای خلق ارزش افزوده، لازم است نقاط ضعف و حفره‌های بازار را شناسایی کنید و سپس به دنبال راهکارهایی برای عملکرد متفاوت و ایجاد ارزش تازه در بازار باشید.

4. انتخاب بازار سودآور: از درآمدزایی و سودآوری بازاری که انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید. نکته مهم این است که سودآوری کسب و کارتان تا حد زیادی به ارزش افزوده‌ای که برای مشتریان خود ایجاد می‌کنید، وابسته است.

با توجه به این نکات، بهترین راهکار برای شما این است که یک بازار خاص را انتخاب کنید و با تمرکز بر روی آن، بازاری منحصربه‌فرد و با ارزش تازه ایجاد کنید تا بتوانید از سودآوری بالاتری برخوردار شوید.

بیزینس پلن را مشخص کنید

طرح کسب و کار، بیزینس پلن لباس فروشی، چگونه مدل کسب و کار طراحی کنیم؟ صفر تا صد راه اندازی فروشگاه اینترنتی

برای شروع هر فعالیت تجاری، ضرورت دارید که یک برنامه ریزی دقیق داشته باشید. برای دستیابی به موفقیت و کسب درآمد قابل توجه، حیاتی است که یک طرح کسب و کار مناسب و جامع داشته باشید. طرح کسب و کار، جزئیات عملکرد کسب و کار شما را به وضوح نشان می‌دهد و شامل موارد زیر می‌شود:

– خلاصه اجرایی دقیق از اهداف و ارزش‌های کسب و کار شما؛
– شرح فعالیت‌های شرکت، از جمله خطوط تولید، بازارهدف و رقبا؛
– تجزیه و تحلیل بازار که شامل داده‌ها و آمارهای بازار، میانگین فروش، تعداد رقبا و نرخ رشد پیش‌بینی شده می‌شود؛
– تحلیل دقیق رقبا؛
– طرح بازاریابی که شامل جزئیات فروش آنلاین و آفلاین و استراتژی‌های بازاریابی است؛
– پروژه‌های مالی، شامل بودجه کوتاه‌مدت و بلندمدت.

علاوه بر این، در بخش مربوط به فروشگاه آنلاین، انتخاب یک مدل کسب و کار بسیار حائز اهمیت است. مدل کسب و کار مشخص می‌کند که چگونه درآمد کسب می‌کنید. در صنعت فروشگاه‌های آنلاین پوشاک، چهار مدل کسب و کار متداول وجود دارد که عبارتند از: چاپ روی لباس، تولیدی پوشاک، فروش شراکتی پوشاک و دراپ شیپینگ. در ادامه هر یک از این مدل‌ها به‌طور جزئی توضیح داده خواهد شد.

چاپ روی لباس؛ صفر تا صد راه اندازی فروشگاه لباس

در این نوع از کسب‌وکار فروشگاه‌های آنلاین پوشاک، شما می‌توانید طرح دلخواه مشتری را روی لباس‌هایی مانند تیشرت یا هودی چاپ کنید. اینجا ممکن است شما طرح‌های خاصی را از قبل روی لباس‌ها چاپ کرده باشید و برای آن به‌دنبال مشتری بگردید یا اینکه فرد یا شرکت خاصی، طرح خود را (مانند لوگوی یک شرکت) به شما بدهد و از شما بخواهد که آن را روی لباس‌ چاپ کنید.

چاپ روی لباس برای افرادی که تجربۀ خرده‌فروشی در بازار آنلاین را دارند، پیشنهاد جذاب و سودآوری خواهد بود. همچنین اگر اولین قدم را می‌گذارید و بودجه محدودی دارید، این نوع از کسب‌وکار اینترنتی پیشنهاد مناسبی برای شروع کار شماست.

تولیدی پوشاک

تولیدکنندگان پوشاک محصولات خود را به‌طور اختصاصی طراحی می‌کنند و در بازار عرضه می‌کنند. برخی از این تولیدکنندگان تمامی محصولات خود را در داخل کشور تولید می‌کنند، در حالی که برخی دیگر دوخت لباس‌ها را به کارخانه‌های خارج از کشور سفارش می‌دهند و سپس محصولات را برای فروش به داخل کشور وارد می‌کنند.

این مدل کسب‌وکار فرصت فوق‌العاده‌ای برای راه‌اندازی برند منحصربه‌فرد فراهم می‌کند؛ اما باید توجه داشت که این نوع از فروشگاه‌های اینترنتی پوشاک نیازمند بودجه بیشتر و درک عمیق‌تری از اصول طراحی لباس هستند.

فروش شراکتی پوشاک

ممکن است تصمیم بگیرید در فرآیند تولید پوشاک شرکت نکنید، که این کاملاً قابل درک است! همچنان می‌توانید یک فروشگاه آنلاین پوشاک داشته باشید و درآمد زیادی کسب کنید. برای این کار، می‌توانید با تولیدکنندگان معتبر همکاری کنید و محصولات آن‌ها را به فروش برسانید.

یک روش جذاب دیگر این است که از تولیدکنندگان بخواهید پوشاکی منحصربه‌فرد را برای فروشگاه خود طراحی و تولید کنند و فروش این محصولات را به صورت انحصاری در فروشگاهتان انجام دهید. با این رویکرد، به جای درگیری مستقیم در تولید، فقط باید بر روی مراحل فروش و بازاریابی تمرکز کنید.

برای سرمایه‌گذاری در این مدل کسب‌وکار، شما به دنبال یافتن یک شریک قوی و اعتمادی هستید. همچنین نیاز به توانایی پرداخت هزینه‌های برندینگ و بازاریابی دارید. این رویکرد به شما امکان می‌دهد با انعطاف بیشتری عمل کنید و با آزمون و خطا، بازار هدف خود را شناسایی کرده و استراتژی‌های بازاریابی موثری ارائه دهید.

دراپ شپینگ (dropshipping)

بدون شک، دراپ شیپینگ یکی از ساده‌ترین مدل‌های کسب و کار آنلاین است. در این مدل، شما به عنوان یک واسطه عمل می‌کنید و محصولات را مستقیماً به مشتریان ارسال نمی‌کنید. به جای آن، هنگامی که مشتری سفارش می‌دهد، شما سفارش را به عمده‌فروش یا تامین‌کننده می‌دهید که محصول را برای مشتری مستقیماً ارسال می‌کند.

یکی از مزایای اصلی این مدل کسب و کار، کاهش هزینه‌ها و ریسک‌هاست. شما نیازی به خرید و نگهداری موجودی محصولات ندارید، همچنین نیازی به اجاره انبار یا صرف هزینه‌های حمل و نقل برای ارسال محصولات به مشتریان نیست. به همین دلیل، برای راه‌اندازی یک کسب و کار دراپ شیپینگ، هزینه بسیار کمی لازم است.

در کل، این مدل کسب و کار به شما امکان می‌دهد تا با تمرکز بر روی فرآیند فروش و بازاریابی، بدون نگرانی از مسائل مربوط به موجودی و انبارداری، کسب و کار خود را رشد دهید.

ادامه دارد…

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *