آموزش کامل شستشو و نگهداری از لباس های جین

آموزش شستشو و مراقبت از لباس‌ جین مخصوص حرفه ای ها

آموزش شستشو و مراقبت از لباس‌ جین را با مطالعه کامل این مقاله یاد بگیرید و لذت پوشیدن لباس جین را ببرید. لباس های جین بسیار حساس هستند و اگر در این مورد اطلاعات کافی نداشته باشیم و لباس ها را بشوییم، با خرابی لباس رو به رو می‌شویم.

شلوار جین را خودمان بشوییم یا بدهیم به خشک‌شویی؟

سپردن شلوار جین به خشک‌شویی فواید زیادی دارد، اما بزرگ‌ترین مزیت آن فرآیند خشک‌شویی ملایم است. به‌جای استفاده از شوینده‌های خانگی، خشک‌شویی لباس را با استفاده از شوینده مناسب می‌شوید. به این معنی که می‌توانید عرق و کثیفی را بدون محو شدن رنگ یا خراب شدن لباس از بین ببرید.

کارشناسان آموزش‌دیده در خشک‌شویی

خشک‌شویی‌ها از افراد حرفه‌ای استفاده می‌کنند که تجربه زیادی در تمیز کردن پارچه‌های حساس مانند جین دارند. علاوه بر پیروی از بهترین روش‌ها برای خشک‌کردن جین، خشک‌شویی‌ها می‌توانند لکه‌های سخت را بدون تغییر رنگ پاک کنند.

نحوه شستن شلوار جین در خانه

چگونه در خانه لباس های جین را بدون افت کیفیت بشوییم؟

اگرچه خشک‌شویی بهترین راه برای حفظ جین است، اما چندراه برای شستن شلوار جین در خانه وجود دارد. مهم‌ترین نکته‌ای که هنگام شستشو لباس جین باید در نظر داشته باشید، خواندن برچسب مراقبت است، زیرا دستورالعمل‌های مراقبت اغلب متفاوت است. بااین‌حال، شستن شلوار جین در خانه می‌تواند باعث کم‌رنگ شدن یا نازک شدن مواد شود، بنابراین مراقب باشید.

شستن شلوار جین با دست

جوانب مثبت:

شستن شلوار جین در آب‌خنک با استفاده از یک سطل و مقداری مواد شوینده، ملایم‌ترین روش در خانه برای تمیز کردن جین است. شستن دست اصطکاک واردشده به شلوار جین را در طول فرآیند شستشو کاهش می‌دهد که به افزایش عمر و کاهش رنگ‌پریدگی آن کمک می‌کند.

معایب:

شستشوی دستی لباسی جین زمان‌بر است و می‌تواند نتایج متفاوتی به شما بدهد. شستن دست، ‌تنها به‌اندازه میزانی که شما مایلید لباس را بشویید کارآمد است و برخی از لکه‌ها ممکن است با استفاده از شوینده به‌تنهایی از بین بروند.

شستن شلوار جین با ماشین لباسشویی

جوانب مثبت:

قرار دادن شلوار جین در ماشین لباسشویی یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تمیز کردن جین است. ماشین‌های لباسشویی کاملاً کامل هستند، بنابراین می‌توانید مطمئن باشید که شلوار جین شما بعد از هر بار شستشو تمیز می‌شود.

معایب:

متأسفانه، درحالی‌که ماشین‌های لباسشویی شلوار جین شمارا تمیز می‌کنند، اما آن‌قدر ملایم نیستند که بتوانند بدون آسیب رساندن به شلوار جین تمیز کنند. چرخه چرخش اصطکاک زیادی ایجاد می‌کند که می‌تواند رنگ را از بین ببرد و پارچه را خراب کند. اگر مجبورید شلوار جین خود را با ماشین لباسشویی بشویید، حتماً از ملایم‌ترین حالت استفاده کنید.

آموزش مراقبت از لباس‌ های جین

نحوه مراقبت کردن از لباس های جین

لباس جین را هرروز نشویید

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که هر بار که لباسی را می‌پوشید، آن را در لباسشویی می‌اندازد، بهتر است دو بار به پوشیدن لباس جین خود فکر کنید. جین بسته به نوع جین و رنگ همیشه کوچک یا محو می‌شود، اما شستشوی بیشتر همیشه به معنای آسیب بیشتر است. مجموعه کاملی از قوانین وجود دارد که باید رعایت کنید تا مطمئن شوید که به‌درستی شستشو شده‌اند.

تمیز کردن یک قسمت از جین

شلوار جین خود را فقط به این دلیل که چای ریخته‌اید بر روی آن در ماشین لباسشویی نیندازید. در عوض، بسته به نوع لکه، با پاک‌کننده مناسب لکه را پاک‌کنید.

از آب سرد استفاده کنید

هنگامی‌که جین خود را می‌شویید، همیشه از آب سرد استفاده کنید. آب گرم محو شدن و جمع شدن را تسریع می‌کند، بااین‌حال جین را با آب گرم نشویید، به یاد داشته باشید که نه‌تنها جین شما کم‌رنگ می‌شود، بلکه خود پارچه نیز شروع به خراب شدن می‌کند.

شستشوی دستی

اگرچه جین به‌عنوان یکپارچه سخت و محکم شناخته می‌شود، اما ماشین لباسشویی خانگی برای آن بسیار خشن است. همان‌طور که در مقاله آموزش شستشو و مراقبت از لباس‌ جین مجله آرام مُد مطالعه می‌کنید، ماشین‌های لباسشویی با همزن‌هایی کار می‌کنند که بسیار پرفشارتر از دست انسان هستند، حتی در چرخه‌های ملایم. در عوض، جین خود را به مدت نیم ساعت در آب سرد و مقدار کمی مواد شوینده خیس کنید و فقط یک یا دو بار آن را به‌آرامی بچرخانید.

جین را در هوای آزاد خشک‌ کنید

شما همیشه باید از خشک‌کن ماشین لباس‌شویی برای خشک‌کردن جین خودداری کنید و در عوض آن‌ها را در هوای بیرون خشک‌کنید.

اتو کردن

هیچ‌وقت اتو را به‌صورت مستقیم با حرارت زیاد بر روی لباس جین نگذارید، از بخار اتو برای اتو کردن شلوار جین استفاده کنید.

تمیز کردن لباس جین با بخارشور کردن

نحوه شستن شلوار لی با دست یک راهکار عالی بهتان معرفی خواهیم کرد که با انجام این روش لباس‌های جین خود را تمیز و خوش‌بو کنید. دقت کنید این روش برای مواقعی است که لک‌های سختی بر روی لباس شما نیست و شما قصد دارید تا لباس تمیز شود. زمانی که به حمام می‌روید لباس‌‎های جین خود را بر روی یک گیره آویزان کنید و اجازه دهید تا اتمام حمام شما، آنجا آویزان باشند. این روش باعث می‌شود لباس‌ها با بخار حمام تمیز و خوش‌بو شوند.

شستن شلوار لی با سرکه

بعدازاینکه حمامتان تمام شد لباس‌های جین خود را در سرکه سفید به مدت یک ساعت و نیم بگذارید بماند. سرکه سفید یکی از راهکارهای پرطرفدار شستن شلوار لی با سرکه است و اصلاً نگران از بین رفتن رنگ و بافت شلوار جین خود نباشید. بعدازاینکه یک ساعت و نیم گذشت لباس‌ها را در هوای آزاد آویزان کنید تا خشک شوند. همچنین نیازی به شستن مجدد لباس‌ها نیست. می‌توانید از دفعات بعدی که لباس جین خریداری کردید قبل از استفاده آن را در سرکه سفید بشویید.

بوی بد شلوار جین

راه حل از بین بردن بوی بد شلوار های جین

یکی از دغدغه‌های افراد جین پوش، بوی بدی است که شلوار جین دارد برای حل کردن این مشکل شلوار را منجمد کنید، منجمد کردن شلوار باعث می‌شود بوی باکتری‌ها از بین بروند. اگر هم عادت دارید که لباس جین خود را نشویید، از اسپری شستشو مخصوص پارچه‌های ابریشمی استفاده کنید یا شلوار خود را به مدت 24 ساعت در هوای آزاد آویزان کنید.

شستن لباس جین با بقیه لباس‌ها

نکته‌ای که افراد کمی به آن دقت می‌کنند این است که لباس‌های جین را با دیگر لباس‌ها در ماشین می‌اندازند و بعد متوجه می‌شوند که تمامی لباس‌های آن‌ها رنگ داده است. حتماً قبل از شستشو لباس‌هایتان دقت کنید که لباس‌های جین را جداگانه بشویید زیرا باعث می‌شود لباس‌هایتان رنگ بگیرند.

آب داغ ممنوع!

شستن لباس‌های جین با آب داغ معایب زیادی دارد، چند نمونه بارز آن‌ها عبارت است از:

  • کم‌رنگ شدن
  • تیره شدن
  • کوچک شدن

استفاده از سفیدکننده مساوی است با خراب شدن لباس جین

تحت هیچ عنوان از شوینده‌های که سفیده کننده قوی دارند استفاده نکنید؛ زیرا باعث می‌شود بافت لباس از بین رود و لباس رنگ بگیرد.

مراقب رنگ لباس جین باش

یک نکته کاملاً کاربردی برای اینکه رنگ لباس‌های جین از بین نروند. قبل از شستشوی لباس، شلوار یا کت جین را برعکس کنید و تا زمانی که لباس‌ها به‌طور کامل خشک شوند برعکس بمانند. این کار باعث می‌شود لباس‌های شما خطر از بین رفتن رنگ آن‌ها کاهش یابد.

چگونه کت های جین را بشوییم

نحوه شست وشو لباس جین کت های جین در تمام طول سال مورد علاقه هستند و بسیار پوشیده می شوند. کت های جین را فقط زمانی باید در ماشین لباسشویی قرار دهید که واقعا کثیف باشند. اگر تصمیم دارید کت جین مورد علاقه خود را در ماشین لباسشویی بیندازید، حتما نکات بالا را برای شستن جین رعایت کنید. کت جین خود را آویزان کنید تا در هوا خشک شود.

اسفتاده از اسپری ضد لک

یک راهنمای شست و شوی لباس سفید اگر مدت طولانی گذشته است و لباس‌های جین سفید خود را نشسته‌اید، بهتر است قبل از شستشو از اسپری‌های ضد لک استفاده کنید تاکمی لکه‌ها را از بین ببرد و هنگام شستشو دیگر لکه‌ها به‌آسانی پاک شوند. 

جمع‌بندی

در این مقاله آموزش شستشو و مراقبت از لباس‌ جین را به‌طور کامل توضیح دادیم، امیدواریم با استفاده از این نکات همیشه لباس‌های جین شما مانند روز اول تمیز و خوش استایل باشند. تجربه خودتان را از شستشو و نگهداری لباس جین در پایین پست بنویسید.

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *