لباس مناسب محل کار برای خانم ها، لباس مناسب برای مصاحبه کاری خانم ها، لباس رسمی دخترانه

راهنمای انتخاب لباس مناسب محل کار برای خانم‌ ها

راهنمای انتخاب لباس مناسب محل کار برای خانم‌ ها، اغلب مشاهده می‌شود که خانم‌های حرفه‌ای در مورد لباس‌هایی که در محل کار می‌پوشند خیلی رضایت دارند. هرگز از لباس مناسب خود غافل نشوید. به یاد داشته باشید که لباس‌ها به شما کمک می‌کنند “در لحظه اول ارتباط با دیگران” یک فرد کاریزماتیک باشید.

مراقب تناسب لباس خود باشید. لزومی ندارد که لباسی که به نظر همکارتان خوب است، برای شما هم خوب باشد. با توجه به اندام، اندازه بدن، تیپ بدنی، وزن، چهره و غیره لباس بپوشید. یک لباس باید به‌خوبی تن شما باشد. از پوشیدن چیزی که خیلی تنگ یا خیلی گشاد است خودداری کنید. پوشیدن لباس‌هایی که مناسب شما هستند باعث می‌شود در محل کار احساس اطمینان کنید . در محل کار لباس‌های تنگ و بدن‌نما نپوشید.

ویژگی لباس خانم‌ ها در محیط کار

لباس رسمی اداری زنانه، لباس فرم اداری زنانه شیک، مانتو فرم اداری کارمندی

همیشه مطابق فرهنگ اداری خود لباس بپوشید

لباس اداری بانوان که مانتو و شلوارهای رسمی می‌باشد و در رنگ‌هایی مانند آبی، مشکی یا خاکستری زغالی می‌توانید انتخاب کنید. مانتو و شلوار ترجیحاً بلند و کمی گشاد باشد تا در طول روز در لباس راحت باشید. همچنین دقت کنید که لباس‌های شما نباید طرح دار باشد. از لباس‌های ساده و تک‌رنگ استفاده کنید که در عین سادگی خوش‌دوخت و خوش‌پوش نیز باشند. در مورد رنگ‌ها وسواس به خرج بدید و از رنگ‌های خنثی استفاده کنید.

استفاده به‌اندازه از جواهرات و اکسسوری

در محل کار از النگو استفاده نکنید. به رخ کشیدن جواهرات طلای خود در دفتر کار حرفه‌ای نیست. از پوشیدن دستبندهای متعدد خودداری کنید. یک ساعت زیبا و ساده برای حرفه‌ای‌ها بهترین ظاهر را دارد.

آرایش خانم‌ها در محل کار

یکی دیگر از نکات راهنمای انتخاب لباس مناسب محل کار برای خانم‌ ها این است که از  آرایش غلیظ خودداری کنید. در آرایش خود زیاده‌روی نکنید به‌جای یک رژ لب روشن، از براق‌کننده لب استفاده کنید و حتی می‌توانید هر زمان که نیاز بود همان را دوباره استفاده کنید. آرایش ساده و مینیمال نه‌تنها می‌تواند شمارا زیبا جلوه دهد، بلکه می‌تواند بسیار حرفه‌ای نیز باشد. نکته مهم تیپ اداری دخترانه این است که در محل کار بوی خوبی بدهید. همیشه یک عطر ملایم در دسترس داشته باشید.

مطمئن شوید که دست‌هایتان تمیز هستند و ناخن‌ها به‌درستی کوتاه شده‌اند. از استفاده لاک روشن و شفاف برای ناخن خودداری کنید.

کفش مناسب اداری برای خانم ها

یکی از دغدغه و سؤالات پرتکرار خانم‌ها این است که با مانتو اداری چه کفشی بپوشم بهتر است کفش‌های رسمی را انتخاب کنید که پاشنه‌های کوتاه یا به‌اصطلاح نیمه بلند داشته باشند، و ازنظر رنگ هماهنگ با مانتو و اکسسوری های شما باشد. رنگ‌هایی مانند مشکی، سرمه‌ای، قهوه‌ای انتخاب‌های مناسبی هستند. همچنین دقت کنید که می‌توانید به‌راحتی با کفش‌هایتان راه روید و در طی 8 ساعتی که کفش می‌پوشید پای شمارا اذیت و زخمی نکند.

استفاده کیف یا کیف پول

اگر همراه خود فقط کیف پول می‌برید، کیفی را انتخاب کنید که ازنظر رنگ‌بندی بالباس‌هایتان ست باشد و دارای طرح نباشد. اگر کیف‌های بزرگ همراه خودت می‌برید بهتر است کیفی را انتخاب کنید که نه خیلی کوچک باشد و نه خیلی بزرگ از طرفی طرح ساده و مینیمال داشته باشد تا با مانتو و شلوار شماست شود. در خرید کیف دقت کنید رنگی را انتخاب کنید که بتوانید با اکثر لباس‌هایتان آن را ست کنید.

بانوانی که سرکار می روند می بایست وسایل متفاوتی را با خود به محل کار ببرند و از همین رو بهتر است از کیف های بزرگی استفاده کنند که بتوانند تمام مواردی که نیاز هست همراه خود داشته باشند را در آن قرار دهند. همانطور که در بالاتر اشاره شد کیفی را انتخاب کنید که متناسب با استایل شما باشد. چه از لحاظ رنگی و از چه لحاظ مدل می بایست با لباس شما ست باشد.

کیفی را انتخاب کنید که دسته دار باشد تا بتوانید آن را به راحتی با خود حمل کنید یا بند داشته باشد که آن بر روی شانه خود قرار دهید. همچنین نکته ای که خیلی از بانوان ان را نادیده می گیرند این است که کیف هایی را انتخاب می کنند که حالت نرم دارند و هنگامی که جایی قرار گیرند شکل خود را از دست می دهند یا به اصلاح شل و ول هستند. خیلی مهم است کیفی را انتخاب کنید که همیشه شکل خود را حفظ کند.

فصل سرما و لباس کاری خانم ها

در ماه‌های که فصل زمستان هست، یک شلوار خوشت دوخت همراه بالباس بافتنی باکیفیت و یک چکمه بهترین گزینه برای خانم‌ها در محل کار است. مخصوصاً اگر بتوانید چنین لباس‌هایی را در رنگ‌های کلاسیک مانند سرمه‌ای، خاکستری، مشکی تهیه کنید کارتان خیلی راحت خواهد شد و تعویض لباس‌ها آسان می‌شود. 

چگونه لباس بپوشیم تا جذاب و خوشتیپ باشیم برای مردان و زنان سعی کنید خودتان باشید، لباس‌هایی را خرید کنید که مطمئن هستید در آن‌ها احساس راحتی می‌کنید اگر لباسی را انتخاب کنید در آن راحت نیستید جلوه خوب و حرفه‌ای ندارد.

در فصل های پاییز و زمستان از لباس هایی که حجم سنگینی دارند خودداری کنید. لباس هایی مانند تنپوش ها به دلیل سنگین بودن و دست و پا گیر بودن آن ها اذیت خواهید شد در محل کار، می توانید از زیر پالتو استفاده کنید که هنگام جلسات، و هنگامی که پشت میز خود هستید آن را از تن در بیاورید. اما انتخاب دیگری هم دارید که کمکتان می کند پوشیدن پیراهن با آستین و قد بلند است که حکم مانتو را دارد و از طرفی استایل شما را در محل کار خاص نمایش می دهد.

در خرید مانتو باید به جنس، رنگ، خطوط، طرح، پارچه آن دقت کنید. مانتو های که خطوط شکسته یا صاف دارند شما را شخصی قانونمند و منظم نشان می دهند که معمولا خانم ها برای جلسات حساس مانند مصاحبه یا صحبت با مدیران از چنین مانتو هایی استفاده می کنند. مانتو های اداری خوش دوخت بودن آن ها اهمیت بالایی دارید. هنگام خرید حتما یک چک لیست همراه خود داشته باشید تا زمانی که لباس را به تن کردید با آن چک لیست تطابق دهید که آیا مناسب شما است یا خیر.

در رابطه با انتخاب شلوار بهتر است شلوار های مانند کرپ، کتان یا پارچه ای انتخاب کنید. اصلاً توصیه نمی کنیم که به سمت شلوارهای جین بروید. شلوار جین به دلیل اسپرت بودن آن برای محیط کار مناسب نیست. مانند انتخاب مانتو، شلوار هم نیز باید دوخت آن طوری باشد که رسمی بودن آن مشخص باشد. همچنین علاوه بر شلوار های جین، از پوشیدن شلوارهای تنگ، یا اسلش خودداری کنید.

نکات روسری و مقنعه لباس کار خانم ها

یکی از نکات نحوه لباس پوشیدن در محل کار استفاده از روسری و مقنعه با رنگ روشن در محل کار گزینه مناسبی می‌باشد. این کار باعث می‌شود لباس شما از یک رنگ بودن خارج شود و استایل شما رنگ روشنی داشته باشد. همچنین مقنعه با رنگ روشن بهتان کمک می‌کند تا تیرگی چهره شما کاهش یابد. برای اینکه بتوانید گزینه مناسبی را انتخاب کنید از مقنعه های دانشجویی استفاده کنید زیرا مقنعه های دانشجویی دارای طرح و رنگ‌های بسیار زیادی می‌باشند که با هر سلیقه‌ای همخوانی دارد.

باید های لباس های رسمی خانم ها

  • همیشه در تلاش باشید لباس هایی را انتخاب کنید تا جلوه شما را حرفه ای نشان دهد. 
  • باتوجه به موقعیتی که قرار است در آن حضور داشته باشید لباس بپوشید. 
  • به قوانین فرهنگ جامعه در انتخاب لباس های رسمی دقت کنید. سعی نکنید در محل کار و جلسات خارج از قوانین لباس بپوشید.
  • یک ساعت قبل از پوشیدن لباس هایتان چک کنید که آنها اتو دارند. تا آنجایی که می توانید لباس بدون اتو نپوشید.
  • از مقدار کمی عطر استفاده کنید.
  • با لباس های رسمی مخصوصا مانتو و شلوار از کفش هایی که پاشنه های خیلی بلند دارند استفاده نکنید. 
  • رنگ جوراب هایتان متناسب با رنگ لباسی باشد که انتخاب کرده اید. 
  • از آرایش هایی غلیظ پرهیز کنید. همیشه در محیط کار و جلسات رسمی یک آرایش معمولی و ساده کفایت می کند.

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *