اموزش راه اندازی پیج اینستاگرام حرفه ای، لوگو اینستاگرام

آموزش راه اندازی پیج کاری موفق اینستاگرام به زبان ساده

راه اندازی پیج کاری موفق اینستاگرام برای افرادی که محصول دارند یا خدماتی ارائه می‌کنند با موانع زیادی رو به رو هستند، سر صحبت امروزمان با طراحان لباس، خیاط‌ها، تصویرسازها و … است که چگونه محصول یا خدماتشان را در اینستاگرام به‌صورت اصولی به نمایش بگذارند. از صفر شروع می‌کنیم. برای شروع یک کسب‌وکار حرفه‌ای در اینستاگرام نیاز دارید 10 گزینه را به اتمام برسانید.

  • نام
  • لوگو
  • مشخص شدن جامعه هدف
  • زمینه فعالیت
  • اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت
  • برنامه‌ریزی محتوایی (تقویم محتوا)
  • مشخص کردن تم
  • طراحی گرافیکی پست
  • طراحی حداقل 10 پست
  • شروع

اگر خیاط هستید و می خواهید به تازگی پیج اینستاگرامتان را راه اندازی کنید. حتما مقاله چگونه پیج خیاطی بزنیم مطالعه کنید.

صفر تا صد راه اندازی پیج کاری موفق اینستاگرام

اهداف خود را بنویسید

ابتدا باید اهداف خود را بنویسید و طبق ان ها در مسیر خود قدم بردارید. اگر بخواهید بدون هدف و برنامه ریزی وارد چنین مسیری شوید شک نکنید که به مشکل خواهید خورد. اگر فقط یک ایده به ذهنتان رسیده است که با خود می گویید: «به به این ایده حرف نداره، برم تو کارش» چنین چیزی اصلاً امکان پذیر نیست. باید اول شرایط را محیا کنید که آیا این ایده مناسب شما هست؟ شما توانایی اجرا کردن چنین ایده ای دارید؟ این ایده در حال حاضر پاسخگوی نیاز مردم است؟ این ایده تا چه مدت امکان دارد رشد کند و در جریان باشد؟ موانع سر راه برای اجرا کردن این ایده چه هستند؟

شما برای هدف گذاری ابتدا باید زمینه کاری خود را مشخص کنید، بعد بررسی کنید که مخاطبین شما چه اشخاصی هستن؟ در چه سنینی هستند؟ علاقه های مخاطبان هدف شما چیست؟ ان ها از چه مواردی استقبال می کنند و آن موارد را دوست دارند؟ دیدن چه محصولاتی مخاطبان هدف در موضوع شما ان را ها ذوق زده می کند؟ 

همچنین باید بررسی کنید برای اینکه مخاطبان خود را همیشه راضی نگه دارید و خدمات عالی به آن ها ارائه دهید چه مهارت هایی باید در این راستا یاد بگیرید؟ به عنوان مثال یک شخصی که قصد دارد فروشگاه مانتو و روسری داشته باشد باید بتواند استوری های داستانی بسازد. یا بداند چگونه در دایرکت با مخاطبان خود صحبت کند.

آیا به نحوه بازاریابی و تبلیغات فکر کرده اید؟ به نحوه ارسال کالای خود و دریافت هزینه از مشتری؟ آیا مسیر خرید را برای مشتری ساده سازی کرده اید؟ رقبای شما از چه استراتژی های برای فروش، تبلیغات، تولید محتوا استفاده می کنند؟

تمامی مواردی که در بالا گفته شد باید یک به یک برای آن ها برنامه ریزی کنید و هدف بگذارید و نسبت به برنامه و هدف خود در مسیر راه اندازی پیج اقدام کنید.

بهترین نام برای راه اندازی پیج اینستاگرام

روش های راه اندازی کسب و کار در اینستاگرام، لوگو های شبکات اجتماعی

نام بیزینس یکی از مهم‌ترین قسمت‌های راه اندازی صفحه اینستاگرام است که باید به‌خوبی انجام شود. یک نام مناسب، نامی است که در ذهن مخاطب ماندگار باشد و مفهوم داشته باشد. زمانی که شما این فاکتور هارا رعایت کنید همیشه در ذهن مخاطبان هستید و برای پیدا کردن صفحه شما دغدغه‌ای ندارند. این‌طور هست که شما نسبت به سایر رقبا قوی‌تر خواهید بود.

نکات انتخاب نام:

  • کوتاه بودن نام (دی جی کالا، اپل، سامسونگ)
  • مفهومی (دی جی کالا، دیوار، شیپور)
  • آسان (لغات سخت انگلیسی انتخاب نکنید، زیرا افرادی که آشنایی با زبان انگلیسی ندارند نمی‌توانند حروف را بنویسند یا بخوانند)
  • قابلیت ماندگاری در ذهن
  • سادگی
  • از الان به فکر آینده باشید (بررسی کنید که آن نام انتخابی دامنه آن برای راه‌اندازی یک وب‌سایت باز باشد)
  • عجله نکنید! (برای شروع یک کار اصلاً عجله نداشته باشید، بهتر است خوب فکر کنید حتی شده یک ماه تا به بهترین نام برای راه اندازی پیج اینستاگرام برسید.)

نکته: نامی را انتخاب کنید که همیشه از عنوان کردن آن لذت ببرید.

راه اندازی پیج اینستاگرام با انتخاب لوگو مناسب

اگر قصد دارید حرفه‌ای کارکنید و مخاطب از خرید کردن محصول شما خوشحال شود، باید یک لوگو زیبا و استاندارد داشته باشید. هزینه طراحی لوگو ساده آن‌قدر بالا نیست. اگر هم خودتان به نرم‌افزارهای گرافیگی مسلط هستید باکمی ایده پردازی می‌توانید به خروجی یک کار زیبا برسید.

  • اگر قرار است برند/شرکت تأسیس کنید، لوگو بانام صفحه باشد تا جلوه رسمی داشته باشد.
  • و اگر قصد دارید که صفحه جلوه رسمی داشته باشد یک عکس چهره با زمینه رنگی مناسب گزینه مناسبی است.

در لوگو رنگ را دست‌کم نگیرید، اگر اطلاعاتی در رابطه با روانشناسی رنگ‌ها دارید که خیلی عالی است، اما اگر ندارید جای نگرانی نیست کافی است بامطالعه چند مقاله به روانشناسی رنگ‌ها مسلط شوید و رنگ متناسب با بیزینس خودتان را انتخاب کنید.

دغدغه کمتر مسیر راه اندازی پیج کاری موفق اینستاگرام با مشخص کردن جامعه هدف

مشخض شدن جامعه هدف قبل از راه اندازی پیج اموزشی اینستاگرام

در این مرحله باید مشخص کنید جامعه مخاطبان شما چه افرادی هستند؟ سلیقه آن‌ها چیست؟ رده سنی آن افراد چقدر است؟ از چه کانالی می‌توانید چنین مخاطبانی را جذب کنید؟ فرض می‌کنیم موضوع پیج کاری اینستاگرام شماخیاطی است و خدمات شما فقط برای بانوان است. این قشر بانوان ممکن است دانشجویان باشند، خانه‌دار، شاغل، دانش‌آموز، شما می‌بایست بررسی کنید که این افراد به دنبال چه محتوای هستند؟ نیازهایشان چیست؟ چه خدماتی را نیاز دارند که بهشان ارائه شود؟ با به دست آوردن پاسخ‌های این سؤالات جامعه هدف شما مشخص می‌شود.

مشخص کردن زمینه فعالیت به‌طور جزئی

یک خیاط برای راه اندازی پیج اینستاگرام، باید در یک زمینه به‌طور تخصصی فعالیت کند. نمونه‌ای که در قسمت قبل گفته شد را به یاد بیاورید، خیاط نبایست درمورد بالباس‌های آقایان تولید محتوا کند زیرا با موضوع کاری او مرتبط نیست. فقط در رابطه با خیاطی لباس خانم‌ها، پس باید به این موضوع دقت کنید.

اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت

قبل از شروع استراتژی شروع کنید به نوشتن فعالیت سه ماه، شش ماه، یک سال که قرار است در طی این بازه زمانی چه محتوایی تولید کنید؟ استراتژی شما برای جذب مخاطب چیست؟ بررسی ترند های حوزه خودتان؟ در چه زمانی چه موضوعاتی پرطرفدار هستند؟

پیشرفت سریع در اینستاگرام با نوشتن تقویم محتوایی

نوشتن تقویم محتوایی ماهانه اینستاگرام

بعد از نوشتن استراتژی، وقت نوشتن تقویم محتوایی است، بهتر است تقویم محتوایی به‌صورت ماهانه نوشته شود. به‌عنوان‌مثال: تقویم ماه اردیبهشت را 25 فروردین بنویسید. برای نوشتن تقویم محتوایی ماه اردیبهشت حتماً در نظر داشته باشید که‌ترند های بازار را بررسی کنید که در موردشان تولید محتوا کنید. سؤالاتی که مخاطبان ازتان می‌پرسند خودش یک محتوا است؛ که می‌توانید برای پاسخ آن سؤالات محتوای خوبی ارائه کنید. همیشه محتوای رقبا را بررسی و با دقت به جزئیات توجه کنید، ایده پردازی کنید که شما بتوانید همان موضوع را کامل‌تر بنویسید. نقاط ضعف محتوای رقبا را پیدا کنید و در محتوای خودتان به یک نقطه قوت تبدیل کنید. همیشه سعی داشته باشید یک‌قدم جلوتر از رقبا باشید.

با نمای گرافیکی زیبا، مخاطب جذب کن

برای راه اندازی پیج اینستاگرام نمای گرافیکی صفحه بسیار مهم است. که شامل: پست، هایلایت، بیو و لوگو است. این موارد زمانی که مخاطب وارد صفحه شما می‌شود در اولین نگاه به نظرش را جلب می‌کند و اگر نکات را رعایت نکرده باشید او شمارا دنبال نخواهد کرد. پس مهم است که صفحه شما نمای جذاب داشته باشد. سعی کنید با توجه به محتوایی که دارید قالب اختصاصی برای خود آماده کنید. یا خودتان طراحی کنید یا به طراحان سفارش دهید برایتان انجام دهند.

نکته: هایلایت های زیر بسیار مهم هستند و حتماً باید در صفحه وجود داشته باشند.

  • درباره ما
  • تماس با ما
  • نحوه سفارش
  • رضایت شما
  • معرفی محصولات
  • خدمات ما

طراحی حداقل 10 پست قبل از شروع

قبل از شروع، یعنی قبل از اینکه شروع کنید به پست گذاری، بهتر است قبل از شروع حداقل 10 پست از محتوایی که در تقویم نوشتید آماده کنید. این‌گونه جلو خواهید افتاد و طی روزهایی که مشغول مدیریت کردن پیج اینستاگرام هستید پست‌های جدید برای روزهای آینده را بدون دغدغه و استرس آماده می‌کنید. همچنین اگر این کار انجام نشود ممکنه است برنامه غیرمنتظره‌ای برای شما پیش آید و شما نتوانید به‌طور مستمر تولید محتوا کنید.

شروع!

تبریک می‌گوییم، تمامی موارد آماده‌شده والان زمان یک شروع قدرتمند راه اندازی پیج موفق اینستاگرام است. در این مرحله پست هایی که آماده کرده اید را شروع کنید به پست کردن، صفحه خود را به دوستان خود معرفی کنید تا انها صفحه شما را با دوستان و فالوورهایشان به اشتراک بگذارند و صفحه شما توسط افراد دیده شود. در همین حین افرادی که در حوزه کاری شما هستند را فالو کنید و با آنها تعامل داشته باشید. منظور از تعامل یعنی: لایک، کامنت، دایرکت و برقراری ارتباط با آنها، زمانی که می‌خواهید برای آنها کامنت بگذارید از جملات ساده‌ای مانند: خیلی عالی بود عزیزم! استفاده نکنید! پست همکار خود را با دقت نگاه کنید و در مورد آن نظر تخصصی بدهید.

وقت تبلیغ است

به شما خسته نباشید می‌گوییم، زمان زیادی را برای تولید محتوا و مابقی موارد گذاشته‌اید و تا الان می‌بایست نتیجه مطلوبی را گرفته باشید. اگر تا به الان 25 پست منتشر کرده‌اید وقت تبلیغ رسیده است. با صفحاتی که جامعه مخاطبان شما در آن وجود دارند صحبت کنید برای تبلیغات، ممکن است برای دفعات اول تا سوم آن‌طور که مدنظر شما است فالور جذب نکنید. بهتر است چند بنر تبلیغاتی را تست کنید و از هر بنر که بهترین خروجی را گرفتید آن را ادامه دهید برای تبلیغ در یک مدت مشخص، به شما پیشنهاد می‌کنیم با یک سوشال دیزاینر مشورت کنید برای بنر تبلیغاتی خود، گرافیست‌ها نقش مهمی در دیده شدن تبلیغات شما دارند.

پست گذاشتن از نان شب برای شما واجب تر است

اگر قصد دارید از اینستاگرام کسب درآمد داشته باشید، پست گذاشتن برای شما از نان شب واجب‌تر است. شما باید یک برنامه دقیق داشته باشید برای پست گذاری در اینستاگرام و طبق نظم پیش روید. اگر امروز پست بگذارید، پنج روز بعد هم پست بگذارید این‌گونه فعالیت کردن مناسب نیست. اگر بتوانید هرروز پست‌های مفیدی بگذارید که مخاطبانتان می‌پسندند خیلی خوب می‌شود اما اگر فرصت نمی‌کنید هرروز پست بگذارید، بهتر است یک روز درمیان یا دو روز در میان به‌طور منظم پست بگذارید. پیشنهاد ما این است روزهایی که برنامه‌ی خلوت‌تری دارید برای یک هفته آینده خود وقت بگذارید و پست طراحی کنید تا همیشه آماده‌باشید. با این روش در کسب درآمد از اینستاگرام موفق خواهید شد.

ریلز آپدیت جدید اینستاگرام

به تازگی اینستاگرام آپدیت جدیدی را ارائه کرده است و در این آپدیت قابلیت ریلز اضافه شده است. فرقی نمی کند در اینستاگرام خدمات ارائه می دهید یا محصولی می فروشید. اگر بتوانید به طور اصولی از این قابلیت استفاده کنید بازدید و فالور صفحه شما با افزایش بی نظیری رو به رو خواهد شد. زمان ویدئو های ریلز در اینستاگرام حداکثر 90 ثانیه می باشد. اما بهترین روش برای جواب گرفتن این است که زمان ویدئوهای شما حداقل 15 الی 30 ثانیه باشد. زیرا مخاطب اینستاگرامی بیشتر از این زمان حوصله ندارد که بخواهد یک ریلز را تماشا کند.

همچنین سعی کنید از چالش های تِرندی که در ریلز های اینستاگرام و تیک تاک در حال برگزاری است برای معرفی محصولات و خدمات خود استفاده کنید. این چالش ها با توجه به اینکه معروف شده هستند کمک می کنند تا صفحه شما از لحاظ آمار بازدید و فالوور شرایط خوبی را تجربه کند.

جمع‌بندی

نکات بسیار مهم برای راه اندازی پیج کاری موفق اینستاگرام گفته شد. موضوعات طراحی قالب برای صفحه، انتخاب نام و لوگو، تقویم محتوایی و … در مقاله مجله آرام مد به‌طور کامل عنوان شد. بهتر است برای راه اندازی پیج اینستاگرام موارد را به‌خوبی انجام دهید تا در طول مسیر کمتر با موانع متفاوت روبه‌رو شوید. برنامه‌ریزی برای صفحه اینستاگرام یا هر بیزینس دیگری شمارا چندین قدم جلو می‌برد و دغدغه فکری شما کمتر می‌شود.

 

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *