آموزش پرامپت نویسی در هوش مصنوعی، آموزش پرامپت نویسی در chatgpt، نکات طلایی پرامپت نویسی در هوش مصنوعی

آموزش پرامپت نویسی در هوش مصنوعی

آموزش پرامپت نویسی در هوش مصنوعی بزرگترین تحول قرن بیست و یکم بی‌شک توسعه فناوری و معرفی خدمات هوش مصنوعی در ابعاد مختلف است. این فناوری موجب شده است تا کاربران بسیاری بتوانند به تولید محتوای متنی و بصری بپردازند. اما برای بهره‌گیری صحیح و کامل از ابزارهای هوش مصنوعی، لازم است درخواست یا پرامپت دقیقی به سرویس هوش مصنوعی ارسال کنید.

پرامپت (Prompt‌) چیست؟

پرامپت به معنای درخواست یا دستوری است که از سوی انسان به یک سرویس هوش مصنوعی متن به متن یا متن به تصویر ارسال می‌شود. این درخواست در نهایت منجر به تولید یک خروجی مشخص توسط هوش مصنوعی خواهد شد که زبان انسانی را به محتوای بصری یا متنی تبدیل می‌کند.

در نگاه اول، ممکن است نوشتن این دستور به گونه‌ای که یک مدل هوش مصنوعی بزرگ بتواند بر اساس آن محتوا تولید کند، دشوار به نظر برسد. اما این‌گونه نیست! اگر استانداردهای این زبان را بشناسید و بر اساس قواعد و دستورالعمل‌های مشخص عمل کنید، می‌توانید شاهد خروجی شگفت‌انگیزی از هوش مصنوعی باشید. به عنوان مثال، در گوگل نیز چنین امکانی وجود دارد؛ جستجوی دقیق در گوگل نیز نیازمند مهارت است.

دستور یا پرامپت شما می‌تواند شامل مجموعه‌ای از کدها، سوالات، جملات و… باشد که در آن کلمات کلیدی مرتبط با موضوع مدنظرتان وجود دارد. به خاطر داشته باشید که هر سوال یا متنی که در ابزارهای هوش مصنوعی مانند Chat GPT وارد می‌کنید، می‌تواند صدها نتیجه به همراه داشته باشد.

بنابراین، اگر دنبال خروجی مشخصی هستید، بسیار مهم است که این سوال یا متن تحت چه دستورالعملی نوشته شده باشد. همچنین، توجه به جزئیات در پرامپت‌نویسی بسیار حائز اهمیت است. در نظر گرفتن جزئیات و اشاره به کلمات اصلی مرتبط می‌تواند بهترین خروجی را برای کاربران به ارمغان بیاورد.

چرا نوشتن پرامپت درست در هوش مصنوعی اهمیت دارد؟

همان‌طور که استفاده از عبارات درست، دقیق و اصولی در نوار جستجوی گوگل (Google Dorking) می‌تواند بهترین نتایج را به کاربر نشان دهد، پرامپت نویسی یا طرح پرسش دقیق و اصولی نیز می‌تواند منجر به بهترین خروجی هوش مصنوعی شود. این خروجی‌ها می‌توانند شامل انواع متن‌های منحصربه‌فرد، محتوای تصویری خلاقانه، پاسخ‌های جامع و آموزنده، ترجمه‌های صحیح و اصولی و… باشند.

فرآیند ارسال فرمان‌های مختلف به هوش مصنوعی، منجر به تولید خروجی و پاسخی بهینه با توجه به نیاز و هدف اصلی کاربر می‌شود. اما مزیت‌های پرامپت نویسی دقیق و اصولی چیست؟ در زیر به برخی از این مزایا آموزش پرامپت نویسی در هوش مصنوعی اشاره می‌کنیم:

  • پرامپت اصولی به طور محسوسی در زمان و هزینه کاربران صرفه‌جویی می‌کند.
  • پاسخ‌های استخراج شده توسط هوش مصنوعی مطلوب و متناسب با نیاز و هدف کاربر خواهند بود.
  • کیفیت خروجی‌ها بسیار بالا خواهد بود و در نتیجه، پروژه اصلی شما نیز امتیاز بالاتری کسب می‌کند. این امتیاز می‌تواند منجر به افزایش جایگاه، درآمد و سطح تولید محتوا یا مطالعات شما شود.
  • با پرامپت نویسی اصولی و استاندارد در ابزارهای هوش مصنوعی، نتایج بهینه و صحیحی استخراج می‌شود که منجر به یک تجربه کاربری لذت‌بخش می‌شود.
  • توجه به پرامپت یا دستور اولیه، منجر به پاسخ‌های شفاف و بدون ابهام می‌شود. در مقابل، پرامپت ناقص باعث می‌شود خروجی‌ها و پاسخ‌ها مبهم و نادرست باشند.
  • پرامپت نویسی صحیح و دقیق از دریافت پاسخ‌های مغرضانه و نادرست جلوگیری می‌کند.

آموزش پرامپت نویسی در هوش مصنوعی

در تمامی ابزارهای هوش مصنوعی شامل ابزارهای متن به متن، متن به تصویر، ترجمه و تولید محتوا، اصول نگارش پرامپت تقریباً یکسان و مشابه هستند. این پرامپت‌ها شامل چند بخش عمده هستند که در زیر به‌صورت کلی به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

هدف و دستورالعمل در پرامپت نویسی هوش مصنوعی

سعی کنید در پرامپتی که می نویسید تمام آنچه که مستقیماً به هدف یا انگیزه شما مرتبط هست را لحاظ کنید. در مرحله بعدی از آموزش پرامپت نویسی، توجه به دستورالعمل یعنی تعیین برخورد مورد نظر با موضوع یا تسک مورد نظر است. این دستورالعمل باید به شکلی مشخص کند که هوش مصنوعی چگونه با مقوله هدف برخورد کند. این شامل تمامی صفات و ویژگی‌های مرتبط با هدف است که می‌تواند ساده یا پیچیده باشد.

برای مثال آموزش پرامپت نویسی در هوش مصنوعی، اگر هدف ما طراحی یک تصویر انتزاعی باشد، دستورالعمل می‌تواند شامل پارامترهایی نظیر تعداد اشیاء، بافت، رنگ‌ها، ابعاد، سبک هنری و ژانر باشد. کلمات اصلی مرتبط می‌توانند شامل “انتزاعی”، “رنگارنگ”، “هنر انتزاعی”، “شکل‌های هندسی”، و “خلاقیت تصویرسازی” باشند. اصلی‌ترین و محوری‌ترین کلمات باید به گونه‌ای استفاده شوند که هوش مصنوعی بتواند به بهترین شکل ممکن آنها را در خروجی نهایی استفاده کند، به طوری که مفهوم و هدف نهایی کاملاً شفاف و درک شود.

زمینه و خلاصه پرامپت، آموزش پرامپت نویسی در chatgpt

در این بخش، شما نیاز دارید تا خروجی نهایی هوش مصنوعی را برای استفاده در یک پلتفرم خاص مشخص کنید. این پلتفرم ممکن است یک وب‌سایت، یک اپلیکیشن موبایل، یک سیستم مدیریت محتوا یا هر نوع سیستم دیگر باشد که نیاز به محتوای مولد توسط هوش مصنوعی دارد.

مخاطبین هدف (تارگت یوزر) شما در این مرحله باید واضح شوند. آیا مخاطبان شما کاربران وب هستند که به دنبال محتوای مفید و خلاق هستند؟ یا اینکه مشتریان شما افرادی هستند که نیاز به پشتیبانی مشتری دارند؟ هر کدام از این مخاطبان نیاز به نوع خاصی از محتوا دارند که هوش مصنوعی باید تولید کند. کمپین مورد نظر شما ممکن است یک محتوای تبلیغاتی، یک مقاله توضیحی، یک پاسخ به سوالات مشتریان و یا حتی یک تصویر خلاق باشد که نیاز به تولید و تنظیم توسط هوش مصنوعی دارد.

زمینه یا کانتکست محیط اجرایی است که شرایط اجرای هوش مصنوعی را مشخص می‌کند. این ممکن است شامل محدودیت‌هایی مانند تعداد کاراکترها، نوع و فرمت محتوا، و نحوه نمایش محتوا باشد. به عنوان مثال، اگر شما در حال نوشتن برای یک بلاگ هستید، ممکن است نیاز به مقالات متنی باشد که هوش مصنوعی باید به آنها پاسخ دهد.

به منظور بهینه‌سازی خروجی هوش مصنوعی، سعی کنید که پرامپت‌ها و جملات را به شکلی کوتاه، روان و شفاف بنویسید. این کمک می‌کند تا خروجی نهایی نه فقط مفهوم واضح داشته باشد بلکه همچنین با نیازهای خود شما هماهنگ باشد و از پیچیدگی‌های اضافی جلوگیری کند.

پرهیز از سوالات باز و تک پاسخی؛ نکات طلایی پرامپت نویسی در هوش مصنوعی

از سوالاتی که جواب آنها فقط یک کلمه مانند «خیر» یا «بلی» است، خودداری کنید. درخواست‌ها و سوالات باز می‌توانند به هوش مصنوعی چالش برانگیزند و خروجی‌های کوتاه و سطحی را ایجاد کنند. بنابراین اگر نیازمند پاسخ‌های دقیق و جامع هستید، سعی کنید سوال خود را به گونه‌ای مطرح کنید که به هوش مصنوعی اجازه دهید پاسخ‌های جامع و کامل‌تری ارائه دهد.

اصطلاحات انتزاعی و احساسی

در پرامپت‌هایتان از اصطلاحات عینی و واقعی استفاده کنید. اضافه کردن احساسات زیاد ممکن است هوش مصنوعی را گیج کند. هنگامی که از هوش مصنوعی پرس و جو می‌کنید، اجتناب کنید از کلماتی که معانی متضاد یا متناقض دارند استفاده کنید، زیرا این می‌تواند منجر به درک اشتباه شود. در پرامپت نویسی مهم این است که به هوش مصنوعی بگویید دقیقاً چه نیاز دارید. سوالات و درخواست‌های کلی ممکن است منجر به پاسخ‌های کلی از هوش مصنوعی شود. بنابراین سعی کنید برای تفکیک درخواست‌ها و نیازهای پیچیده‌تر از کلماتی مانند ‘ابتدا’، ‘سپس’، ‘در نهایت’ و … استفاده کنید.

آموزش پرامپت نویسی

در این بخش، شما را با سه مدل پرامپت‌نویسی اصولی آشنا می‌کنیم. این سه نمونه می‌تواند به عنوان راهنمایی برای نوشتن سایر درخواست‌های هوش مصنوعی مورد استفاده قرار گیرد. همچنین، برای هر یک از مثال‌ها یک سرویس و ابزار معروف و جامع معرفی می‌کنیم که می‌تواند در تولید محتوا کمک زیادی به شما کند:

پرامپت نویسی متن به متن: نوشتن پرامپت برای ChatGPT

سرویس ChatGPT یک چت‌بات محبوب و قدرتمند برای تولید محتوای متنی است. این سرویس با پشتیبانی از زبان فارسی یکی از دسترس‌ترین و پرطرفدارترین ابزارهای هوش مصنوعی رایگان برای فارسی‌زبانان به شمار می‌رود. با این حال، برای دریافت پاسخ‌های دقیق و کامل‌تر بهتر است به زبان اصلی (انگلیسی) با آن صحبت کنید. برای دستیابی به بهترین پاسخ‌ها از ChatGPT، به نکات زیر توجه کنید:

  1. دقت در جزئیات: برای دریافت پاسخ‌های بهتر و دقیق‌تر، در درخواست‌های خود جزئیات بیشتری را ذکر کنید. درخواست‌های کلی معمولاً منجر به پاسخ‌های کلی و مبهم می‌شوند.
  2. استفاده از پارامترها و متغیرها: در درخواست خود مشخص کنید که پاسخ را در قالب چند پاراگراف، جمله یا تعداد کاراکتر می‌خواهید. حتی می‌توانید تعداد کلمات در جملات را نیز تعیین کنید.
  3. ارائه منابع: می‌توانید منابع دلخواه خود را به عنوان مرجع در اختیار هوش مصنوعی قرار دهید. به عنوان مثال، در درخواست خود بنویسید “طبق تحقیقات دانشگاه هاروارد” یا “بر اساس جدیدترین مقالات علمی پژوهشی.”
  4. مشخص کردن فرمت: در درخواست خود فرمت مورد نیاز را ذکر کنید. این فرمت می‌تواند مثلاً یک مقاله با تعداد صفحات مشخص باشد.

با رعایت این نکات، می‌توانید بهترین بهره را از ChatGPT ببرید.

آموزش پرامپت نویسی متن به عکس: پرامپت برای midjourney

میدجورنی (Midjourney) یک هوش مصنوعی برای تولید عکس و تصویر است. این برنامه از لحاظ کاربری شباهت زیادی به برنامه‌های هوش مصنوعی مانند DALLE-2 از شرکت OpenAI و Stable Diffusion از شرکت Dream Studio دارد.

پرامپت نویسی برای میدجورنی یا هر برنامه مولد متن به تصویر دیگر، نیازمند توصیف دقیق جزئیات بصری است که قرار است در خروجی منعکس شود. هرچه توصیف دقیق‌تر باشد، نتیجه جذاب‌تر و منحصربه‌فردتر خواهد بود. در ادامه به مهم‌ترین مواردی که برای تولید تصاویر دقیق و پویا باید در پرامپت نویسی لحاظ شوند، اشاره می‌کنیم:

1. استفاده از کلمات کلیدی اصلی و سپس فرعیات که باید به صورت دقیق و جزئی توصیف شوند.
2. سبک و ژانر که می‌خواهیم تصویر نهایی بر اساس آن ارائه شود.
3. وضوح تصویری
4. نسبت‌ها و اندازه‌های سوژه
5. فیلترها و افکت‌ها
6. پارامتر Chaos که به میزان آبستره بودن و ذهنی بودن نتیجه کمک می‌کند.

پرامپت نویسی متن به ویدئو

پلتفرم هوش مصنوعی Sora، محصول جدیدی از کمپانی OpenAI است که می‌تواند با استفاده از یک پرامپت چند جمله‌ای، ویدیوهای خلاقانه و شگفت‌انگیزی ایجاد کند. با نوشتن تنها یک کلمه در پرامپت، می‌توانید از Sora بخواهید تا یک انیمیشن یا تیزر واقع‌گرایانه زیبا برای شما بسازد. یکی از ویژگی‌های برجسته Sora، توانایی ایجاد فضاهای واقع‌گرایانه علمی-تخیلی و انیمیشن‌های فانتزی با جزئیات دقیق بصری است. همچنین، با استفاده از این ابزار هوش مصنوعی می‌توانید تصویر پس‌زمینه ویدیو را تغییر داده و سرعت ویدیو را تنظیم کنید. برای نوشتن پرامپت در ابزارهای تبدیل متن به ویدیو، می‌توانید از همان دستورالعمل‌هایی که برای عکس به کار می‌رود استفاده کنید.

نکات مهم در نوشتن پرامپت هوش مصنوعی:

– توجه دقیق به هدف یا تسک
– ارائه توضیحات و توصیفات شفاف، مشخص و کامل
– توجه به جزئیات، مخصوصاً در ابزارهای مولد هوش مصنوعی متن به تصویر
– مشخص کردن قالب خروجی (پاراگراف / مقاله) در هوش مصنوعی متن به متن
– پرهیز از پیچیدگی و گنگ‌نویسی
– نوشتن دقیق اما مختصر؛ نوشتن بیش از حد هوش مصنوعی را گیج خواهد کرد
– سوالات خود را کامل مطرح کنید؛ سوالات باز معمولاً روند خروجی هوش مصنوعی را مختل کرده و به جواب‌های گنگ و متنوع منجر می‌شود
– مشخص کردن کلمات کلیدی اصلی و فرعی قبل از شروع کار
– در هوش مصنوعی مولد متن به عکس، ترکیب‌بندی و کمپوزیسیون بصری را در پرامپت مشخص کنید
– قبل از نوشتن پرامپت مورد نظر، می‌توانید از پرامپت‌های آماده موجود در اینترنت برای آشنایی بیشتر با اصول پرامپت نویسی استفاده کنید. این الگوها به شما کمک می‌کنند تا با نگارش بهترین پرامپت، خروجی دلچسب و منحصربه‌فردی داشته باشید.

مهارت های مناسب پرامپت نویسی

ارتباط برقرار کردن با هوش مصنوعی شاید کمی پیچیده‌تر از آن چیزی باشد که بسیاری از کاربران انتظار دارند. نوشتن پرامپت‌های پیچیده و چندمرحله‌ای نیازمند داشتن مهارت‌های ارتباطی قوی و درکی عمیق از مدل‌های زبانی است تا بهترین نتیجه حاصل شود. اما برای نوشتن پرامپت‌های موفق به چه مهارت‌هایی نیاز داریم؟

تفکر انتقادی

هوش مصنوعی قادر است به سرعت ورودی‌ها را تحلیل کرده و در همان لحظه الگوها، موضوعات و ناسازگاری‌های پنهان در حجم زیادی از داده‌ها را شناسایی کند. با این حال، نباید تنها به سرعت و دقت هوش مصنوعی اعتماد کرد، زیرا عملکرد آن‌ها محدود به داده‌هایی است که با آن‌ها آموزش دیده‌اند. بنابراین، نیاز است که با تفکر انتقادی به پرامپت‌ها نگاه کرده و با دقت و جزئیات کافی آن‌ها را به هوش مصنوعی ارسال کنید.

توانایی ارتباط برقرار کردن

یکی از کلیدی‌ترین جنبه‌های نوشتن پرامپت، ارائه دستورالعمل‌های واضح و قابل درک برای هوش مصنوعی است. برای این منظور، باید مهارت‌های ارتباطی خود را به خوبی به کار بگیرید تا بتوانید با استفاده از مثال‌های روشن و کاربردی، منظور خود را به هوش مصنوعی منتقل کنید.

تصور کنید یک متخصص بیماری‌های قلبی و عروقی بخواهد پرامپتی درباره حقوق قضایی و قوانین بنویسد. قطعاً نداشتن تخصص در زمینه حقوقی فرد را در جزئیات دچار مشکل خواهد کرد. (در اینجا منظور از تخصص تنها داشتن مدرک نیست).

علاوه بر این، پس از دریافت پاسخ از هوش مصنوعی، فرد نمی‌تواند اعتبار آن را سنجیده و اشکالات آن را رفع کند. بنابراین، تسلط نسبی به موضوع پرامپت یکی از نکات مهم به‌شمار می‌آید.

زبان و خلاقیت

تسلط به زبان در آموزش پرامپت نویسی در هوش مصنوعی، به‌ویژه مهارت نگارش که بتوانید دقیقاً آنچه نیاز دارید را با کلمات توصیف کنید، یکی دیگر از مهارت‌های اساسی در نوشتن پرامپت محسوب می‌شود. تصور کنید که در دنیای فانتزی هری پاتر هستید و قصد دارید طلسمی روی لرد ولدومورت اجرا کنید. یک کلمه اشتباه می‌تواند نتیجه نهایی را به کلی تغییر دهد و به جای طلسم کردن، باعث زیبایی بینی ولدومورت شود. بنابراین، مهارت زبانی نقش مهمی ایفا می‌کند.

استفاده از ابزار برای خلق تجربیات جدید را می‌توان به عنوان خلاقیت تعبیر کرد. هوش مصنوعی به عنوان ابزاری وسیع، ظرفیت زیادی برای به‌کارگیری خلاقیت در خلق تجربیات جدید در اختیار شما قرار می‌دهد. تصور کنید اگر دقت و خلاقیت هر دو در نوشتن پرامپت‌های هوش مصنوعی به‌کار گرفته شوند، نتایج به‌دست‌آمده شگفت‌انگیز خواهند بود و می‌توانید به‌ویژه با ابزارهای هوش مصنوعی مولد تصویر، صحنه‌های فوق‌العاده‌ای خلق کنید.

مثل یک فرد با او صحبت کنید

چطور با یک عضو جدید در تیم یا شرکت صحبت می‌کنید؟ همین روش صحبت کردن را در قالب پرامپت بیاورید. اگر با فرد تازه‌کار پیچیده و مبهم صحبت کنید، احتمالاً متوجه منظور شما نمی‌شود و در نهایت به نتیجه دلخواه نخواهید رسید.

به جای این روش، تلاش کنید تا با هوش مصنوعی به صورت ساده، روشن و همراه با جزئیات صحبت کنید. در انتها نیز خواسته‌ی خود را به وضوح بیان کنید.

انجام ندادن چندکار در یک پرامپت هوش مصنوعی

قرار شد با هوش مصنوعی مثل یک نیروی تازه‌کار رفتار کنیم. بنابراین، انتظار نداشته باشید که چندین کار را به‌طور همزمان انجام دهد! اگر می‌خواهید چند کار مختلف را پیش ببرید، هر کدام را به‌صورت جداگانه و در قالب پرامپت ارائه دهید تا اطلاعات مورد نیاز را آماده کند.

برای مثال، اگر دو عکس با جزئیات متفاوت می‌خواهید، هر درخواست را جداگانه به هوش مصنوعی‌هایی مانند میدجورنی ارائه دهید تا خروجی مناسب را آماده کند.

چرا به پرامپت خوب نیاز داریم؟

اگر اطلاعات هوش مصنوعی را به مثابه یک دریا در نظر بگیریم، پرامپت ظرفی است که با آن از این دریای داده‌ها برداشت می‌کنیم. هرچه جزئیات دستور بیشتر باشد، ظرفیت آن برای ارائه خروجی‌های باکیفیت، عمیق و تخصصی بالاتر می‌رود.

در پرامپت غیرحرفه‌ای، دو کار هم‌زمان و با جزئیات و اطلاعات کمی از هوش مصنوعی خواسته‌ایم؛ اما در نمونه اصولی، تنها بر یک کار متمرکز شدیم و آنچه می‌خواستیم را با جزئیات بیشتری توضیح دادیم.

از سوی دیگر، استفاده از دستورات ساده و با اطلاعات کم، وقت شما را هدر می‌دهد؛ زیرا توضیحاتی که درباره خواسته و نیازتان به ابزار می‌دهید، مسیر را برای او مشخص می‌کند. وقتی اطلاعات کمتری به هوش مصنوعی بدهید، احتمال این وجود دارد که از مسیر خارج شود و خروجی‌هایی تولید کند که مفید نباشند.

بنابراین، آشنایی با اصول پرامپت‌ نویسی هوش مصنوعی ضروری است تا هم کیفیت خروجی بهبود یابد و هم زمان کمتری از شما صرف شود.

از نمونه‌ های آماده استفاده کنید

برخورد و تعامل با هر هوش مصنوعی نیازمند تکنیک‌های خاص خود است. برای دستیابی به بهترین فرمول پرامپت‌نویسی، بهتر است از نمونه‌های موجود استفاده کنید و نتایج آن‌ها را مشاهده کنید. به تدریج در این نمونه‌ها تغییرات کوچکی ایجاد کنید. پس از هر تغییر، کیفیت خروجی‌های متفاوت را ارزیابی کنید تا در نهایت به بهترین پرامپت‌ها دست یابید.

توجه: هر بار فقط یک تغییر در پرامپت ایجاد کنید تا بتوانید تفاوت نتایج را بهتر بررسی و مقایسه کنید.

محدودیت‌ها را مشخص کنید

در کنار تمام جزئیاتی که به هوش مصنوعی ارائه می‌دهید، باید محدودیت‌ها را نیز مشخص کنید. برای مثال:

– ۱۰ ایده برای تولید محتوای اینستاگرام
– ۵ ایده برای تبلیغ‌نویسی
– ۵۰ کلمه کلیدی در حوزه هوش مصنوعی
– کپشنی با ۲۰۰ کلمه
– تصویری از ۲ کودک

ابزارهای هوش مصنوعی معمولاً این محدودیت‌ها را رعایت کرده و خروجی را مطابق با نیاز شما تولید می‌کنند.

تا اینجا تمام نکاتی که برای پرامپت‌نویسی هوش مصنوعی ضروری بودند، بررسی شد. حالا بیایید چند مثال عملی را بررسی کنیم تا به طور دقیق‌تری با ساختار و شیوه پرامپت‌نویسی آشنا شویم.

نکته مهم برای آموزش پرامپت نویسی هوش مصنوعی: اگر به خروجی‌ها در تصاویر دقت کنید، ممکن است متوجه شوید که کمی با خواسته و انتظارات ما فاصله دارند. ما به عمد به تغییرات کوچکی نپرداختیم تا نشان دهیم که بدون تنظیم دقیق پرامپت، خروجی اولیه ممکن است شامل اشتباهاتی باشد.

ساختار پرامپت‌ خوب برای هوش مصنوعی

نوشتن پرامپت برای هر هوش مصنوعی، روش و ساختار خاص خود را دارد؛ پرامپت برای میدجورنی و ابزارهای تصویرساز یک نوع است و دستور برای ChatGPT نوعی دیگر.

برای میدجورنی، ابتدا باید ساختار اصلی تصویر را شرح دهید. مثلاً بگویید: تصویری از برج آزادی تهران در یک صبح نیمه ابری بهاری. سپس جزئیات بیشتری به تصویر اضافه کنید: خودروها در اطراف میدان در حال حرکت هستند، چند نفر در محوطۀ میدان در حال راه رفتن هستند و جزئیات مشابه.

در مرحله بعد، نوع عکس مورد نظر را برای میدجورنی توضیح دهید. آیا یک عکس واقعی می‌خواهید یا یک تصویر انتزاعی که مثلاً در سال ۱۵۰۰ از این برج ثبت شده است؟ تمام این اطلاعات را به ابزار ارائه دهید. برای دستیابی به یک تصویر واقعی‌تر، نوع دوربین و لنز آن، کادربندی، نورپردازی و غیره را هم توضیح دهید. بیایید مثالی بزنیم:

مثال پرامپت نویسی هوش مصنوعی

Create a realistic image of Tehran’s Azadi Tower on a partly cloudy spring morning. Cars move around the square and some people walk around the square. This photo was taken with the Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM lens. The lighting of the image should be from the right side of the image

اگر یک نقاشی از برج آزادی می‌خواهید، سبک آن را معرفی کرده و نمونه‌هایی ارائه کنید. مثلاً بگویید: نقاشی رنگ روغن به سبک امپرسیونیسم با الهام از آثار کلود مونه؛ به این دقت!

Create a picture of Tehran’s Azadi Tower on a partly cloudy spring morning. Cars move around the square and some people walk around the square. Design this photo as an oil painting in impressionism style inspired by Claude Monet’s works.

اما آموزش پرامپت نویسی در هوش مصنوعی برای ابزارهایی مانند ChatGPT شکل دیگری دارد. برای شروع یک دستور خوب، اولین قدم استفاده از فعل‌های امری است؛ مثل Write یا Explain. این مورد برای پرامپت‌های انگلیسی است. اگر به فارسی می‌نویسید، جمله را دستوری بیان کنید. مثلاً بگویید: ایده‌هایی برای پست اینستاگرام بنویس.

سپس اطلاعات بیشتری درباره مخاطب هدف، صنعتی که در آن فعالیت می‌کنید، لحن و قالب محتوا، پیام و هدف از تولید محتوا را به ابزار بدهید.

نمونه پرامپت برای ChatGPT

در ادامه مقاله آموزش پرامپت نویسی برای هوش مصنوعی، پرامپت های مختلف برای کاربرد های متفاوت را معرفی می کنیم که کار شما را برای استفاده از هوش مصنوعی راحت تر می کند.

پرامپت هوش مصنوعی برای ایده استوری با هدف تولید محتوا در اینستاگرام

۱۵ ایده برای یک پیج اینستاگرامی با موضوع فروش لوازم جانبی موبایل بنویس. مخاطبان این پیج عمدتاً جوان‌ها هستند؛ بنابراین لحن صمیمانه را رعایت کن. این ایده‌ها را در قالب یک جدول مرتب کن؛ به گونه‌ای که این موارد در طول یک ماه منتشر شوند.

Write 15 ideas for an Instagram page with the topic of selling mobile accessories. The audience of this page is mostly young people. So keep the tone sincere. Arrange these ideas in a table; So that these ideas are published within a month

تدوین تقویم محتوا با پرامپت هوش مصنوعی

برای یک صفحه اینستاگرام شخصی که در زمینه بازاریابی محتوایی فعالیت دارد، یک تقویم محتوایی با ۳۰ موضوع آماده کن. هر موضوع قرار است در یک روز منتشر شود. همه موضوعات را به همراه تاریخ انتشار در یک جدول مرتب کن.

Prepare a content calendar containing 30 topics for a personal LinkedIn page that is active in the field of content marketing. Each issue is scheduled to be released in one day. Arrange all topics in a table with publication date

Write a 500-word content for Nikon camera product page. In it, mention the main features of the product and write some reasons for buying this camera

برای صفحهٔ محصول دوربین عکاسی نیکون یک محتوای ۵۰۰ کلمه‌ای بنویس. در آن، ویژگی‌های اصلی محصول را ذکر کن و چند دلیل برای خرید این دوربین بنویس.

یک تحقیق کلمات کلیدی برای صادرات زعفران انجام بده و 50 تا نتیجه به دست بیار. بعد همه‌شون رو با میزان جستجوو هدف کاربر تو یه جدول مرتب کن.

Do keyword research for the keyword saffron export and extract 50 results and arrange them all in one table

برای صفحه محصول دوربین عکاسی نیکون، متنی به طول 500 کلمه بنویس. در این متن، به ویژگی های اصلی دوربین اشاره کن و چند دلیل قانع کننده برای خرید این محصول ارائه بده.

Write a 500-word content for Nikon camera product page. In it, mention the main features of the product and write some reasons for buying this camera

این مقاله ادامه دارد…

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *