میخوام ادمین بشم باید چیکار کنم، چطور ادمین بشم؟

میخوام ادمین بشم باید چیکار کنم

میخوام ادمین بشم باید چیکار کنم تا حالا شده با خودت بگی: «کاش می‌شد از توی خونه، با یه گوشی یا لپ‌تاپ ساده، یه کاری راه بندازم که هم درآمد داشته باشه، هم خوشم بیاد ازش»؟ اگه جوابت مثبته و تو هم از اونایی هستی که دنبال راه‌هایی برای شروع کار تو فضای مجازی می‌گردی، باید بهت بگم خوش اومدی به دنیای جذاب “ادمینی”.

ادمینی، یعنی مدیریت یه صفحه تو شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، تلگرام، یا حتی گاهی واتساپ بیزینس و سایت. ولی نه فقط اینکه بری پست بذاری و بری، نه! ادمین بودن یعنی قلب تپنده‌ی یه صفحه‌ی حرفه‌ای بودن. یعنی باید بلد باشی چطور یه پیج رو از صفر بیاری بالا، با مخاطب‌ها ارتباط بگیری، محتوای خوب تولید کنی و یه جورایی مغز متفکر پشت پرده باشی.

حالا اگه واقعا جدی هستی تو این ماجرا و می‌خوای بدونی چطوری از یه آدمی که فقط دنبال پیج‌ها می‌گرده. تبدیل بشی به ادمینی که بهش پول می‌دن برای اینکه پیج رو بچرخونه، بیا تا با هم این مسیر رو قدم‌به‌قدم بریم جلو.

ادمین چیه و چیکار می‌ کنه؟ میخوام ادمین بشم باید چیکار کنم

قبل از اینکه بریم سراغ آموزش‌ها و نکته‌های تخصصی، یه موضوع مهم هست که باید همین اول کار درباره‌ش حرف بزنیم. خیلی‌ها وقتی اسم “ادمین پیج” رو می‌شنون، فوری ذهنشون میره سمت یه نفر که فقط پست می‌ذاره یا دایرکت جواب می‌ده. ولی خب، این فقط ظاهر ماجراست، یه تیکه‌ی کوچیک از یه پازل بزرگ‌تر.

ادمین بودن یعنی تبدیل شدن به مغز متفکر پشت یه صفحه. یعنی کسی که مخاطب رو می‌شناسه، بلده باهاش ارتباط بگیره، نیازهاشو درک کنه و محتوایی تولید کنه که دقیقاً بخوره به هدف. ادمین یعنی استراتژیست، تحلیل‌گر، تولیدکننده محتوا و گاهی حتی یه مشاور فروش.

کسی که ادمین حرفه‌ایه، فقط تو کار اینستاگرام‌گردی نیست. اون داره آگاهانه یه برند رو می‌سازه. واسش هویت ایجاد می‌کنه و تلاش می‌کنه پیج رو تبدیل کنه به یه فضای زنده، جذاب و درآمدزا. این یعنی باید بلد باشی الگوریتم‌ها رو بشناسی. با ابزارهای تحلیلی کار کنی، تقویم محتوایی بچینی و مهم‌تر از همه، نگاهت به محتوا مثل یه حرفه‌ای باشه، نه یه تفریحی.

پس اگه فکر می‌کنی قراره فقط وقتتو تو اینستاگرام بگذرونی و همین‌جوری یه پست بزاری. باید بدونی که دنیای واقعی ادمینی خیلی فراتر از این چیزهاست. این مسیر، قراره تو رو وارد یه دنیای جدید کنه. دنیای دیجیتال مارکتینگ، تولید محتوای هدفمند و ساختن اعتبار واقعی تو فضای آنلاین.

نقشه راه صفر تا صد ادمین شدن

نکته: برای شروع مسیر اگر نمی دونی از کجا شروع کنی، چطوری شروع کنی، چه آموزش های برای تو مناسبه و… فرم انتهای صفحه رو پر کن تا در تلگرام یا واتساپ بهت پیغام بدیم و بر اساس شرایطی که داری راهنماییت کنیم چطوری برای ادمین شدن اقدام کنی. یک جورای میشه گفت بهت نقشه راه میدیم تا مسیر تو خلاصه بشه و بتونی اولین قدم رو سریع برداری. اینطوری هم دیگه قرار نیست کلی وقت هدر بدی داخل گوگل و کانال های تلگرام دنبال آموزش بگردی.

تولید محتوا در ادمینی اینستاگرام؛ میخوام ادمین بشم چیکار کنم

برای چطور ادمین اینستاگرام بشم، باید عاشق تولید محتوا باشی. یعنی بتونی یه عکس ساده رو تبدیل کنی به یه پست جذاب. بتونی از یه جمله‌ی معمولی، یه کپشن دلنشین دربیاری. و مهم‌تر از همه، بتونی حرف بزنی. نه فقط با زبون، با تصویر، صدا، رنگ و حتی سکوت.

تولید محتوا فقط طراحی نیست، فقط نوشتن نیست، فقط ویدیو ساختن نیست. یه جور ترکیب هنره با مهارت. باید بلد باشی موضوعات روز رو دنبال کنی، نیاز مخاطب رو بفهمی و باهاش ارتباط بگیری.

مثلاً اگه پیج مربوط به مد و فشنه، باید بدونی الان ترند چیه. اگه پیج مشاوره‌ایه، باید بفهمی مشکل مخاطب کجاست. و اینا فقط با تمرین و دقت به دست میاد.

مدیریت پیج یعنی ساخت یک برند؛ مسئولیت‌ های ادمین پیج

یه ادمین خوب کسیه که فقط اجراکننده نیست، مشاوره‌دهنده‌ست. باید بتونه یه پیج رو مثل یه برند نگاه کنه. رنگ ثابت، فونت مشخص، لحن مشخص، و یه سبک خاص.

به‌عنوان مسئولیت‌ های ادمین پیج باید بدونی که هر پیج، یه هویته. نباید امروز شوخ باشی، فردا خشک. باید یه صدای خاص داشته باشی. یه فرم ثابت که مخاطب تا پست رو می‌بینه، بفهمه مال کدوم پیجه. ادمینی، یعنی ساختن یه شخصیت برای یه صفحه. پس باید توی استراتژی، تولید محتوا، پاسخ به کامنت و حتی زمان‌بندی پست‌ها، منظم و هدفمند باشی.

ارتباط مخاطب، راز ماندگاری؛ میخوام ادمین بشم باید چیکار کنم

یه پیج بدون تعامل، مثل یه مغازه‌ست که چراغاش خاموشه. آدم می‌گذره، نگاه نمی‌کنه. اما وقتی با مخاطب حرف بزنی، نظرشو بخوای، جوابش رو بدی، و حس کنی براش مهمه، اونم برمی‌گرده.

یکی از مهم‌ترین وظایف یه ادمین، جواب دادن حرفه‌ای به دایرکت و کامنت‌هاست. باید بلد باشی چطوری با احترام، اما صمیمی و روون جواب بدی. نه خیلی خشک، نه زیادی صمیمی.

مثلاً اگه کسی سوالی درباره محصول داره، نباید فقط بگی “سلام بله”. باید کامل، مودب، با حس خوب جواب بدی. انگار که داره با صاحب پیج حرف می‌زنه. چون واقعاً تو، اون لحظه نماینده‌ی اون برندی.

روش های درآمد از ادمینی

خب بریم سر اصل ماجرا. درآمد! ادمینی یکی از شغلاییه که اگه خوب بلد باشی، می‌تونی خیلی راحت ازش پول دربیاری. خیلی از پیج‌ها حاضرن ماهانه از یه میلیون تا چند میلیون تومان پرداخت کنن فقط برای اینکه یه آدم کاربلد پیجشونو بچرخونه.

اگه چندتا مهارت مکمل هم داشته باشی، مثل طراحی پست، ساخت موشن‌گرافی، کپشن‌نویسی حرفه‌ای یا حتی شناخت تبلیغات، درآمدت چندبرابر می‌شه.

اولش شاید با پروژه‌‌های ماهی 2 الی 3 میلیون شروع کنی، اما اگه حرفه‌ای بشی و اعتبار پیدا کنی، می‌تونی چندتا پیج رو همزمان مدیریت کنی و درآمد خیلی خوبی داشته باشی، حتی بدون اینکه از خونه بیرون بری.

اعتماد سازی و گرفتن پروژه؛ چطور ادمین اینستاگرام بشم

اولش برای از کجا پروژه ادمینی بگیرم شاید هیچی نداشته باشی. نه نمونه‌کار، نه تجربه. اما نترس. تو می‌تونی با پیج خودت شروع کنی. یه پیج بساز، با یه موضوع خاص، و شروع کن به تولید محتوا. تمرین کن، اشتباه کن، و یاد بگیر.

وقتی پیجت بالا اومد، همون می‌تونه رزومه‌ت باشه. می‌تونی توی سایت‌ها و پیج‌های مربوط به کاریابی دیجیتال پروژه بگیری. می‌تونی با برندهای کوچیک شروع کنی و کم‌کم بری سراغ برندهای بزرگ‌تر.

یادت باشه: توی این مسیر، اخلاق خیلی مهمه. خوش‌قولی، صداقت، حفظ اطلاعات برند، و حرفه‌ای بودن، چیزی نیست که تو آموزش ببینی، ولی تو بازار کار کاملاً تعیین‌کننده‌ست.

سختی های شغل ادمینی اینستاگرام

بله، ادمینی یه شغل جذابه. اما بی‌زحمت نیست. باید همیشه آنلاین باشی. گاهی نیمه‌شب، گاهی روز تعطیل. باید با آدمای مختلف سر و کله بزنی، با سلایق مختلف، با اخلاقای جورواجور.

گاهی ممکنه یه پست، اونجوری که دلت می‌خواد دیده نشه. یا یه پیج رشد نکنه. گاهی کارفرما سخت‌گیر باشه. ولی همه‌ی اینا، بخشی از سفره. اگه واقعاً علاقه‌مند باشی، با انگیزه بری جلو و مدام یاد بگیری، کم‌کم می‌شی یه ادمین حرفه‌ای.

آینده ادمینی اینستاگرام چطوره؟

ادمینی یه شغل موقتی نیست. بلکه یکی از پایه‌های اصلی کسب‌وکارهای آنلاین شده. الان دیگه هر برندی می‌دونه که بدون حضور فعال تو شبکه‌های اجتماعی، شانسی برای رقابت نداره. پس اگه تو بتونی تو این حوزه حرفه‌ای بشی، همیشه کار داری.

از طرف دیگه برای از کجا پروژه ادمینی بگیرم، می‌تونی از ادمینی شروع کنی و بعدش بری سراغ تخصص‌های بزرگ‌تر: مثل دیجیتال مارکتینگ، مدیریت برند، تبلیغات، ساخت کمپین، طراحی سایت، یا حتی راه‌اندازی پیج‌های خودت. ادمینی می‌تونه یه پله‌ی طلایی باشه، واسه رسیدن به یه مسیر روشن.

اگه توی دلت یه شوقی هست برای اینکه مستقل باشی، یه کاری راه بندازی که هم دوستش داری، هم ازش پول درمیاری، ادمینی می‌تونه یه انتخاب جدی باشه. فقط باید بدونی که هیچ‌کس یه‌شبه حرفه‌ای نشده. هیچ‌کس از اول کاربلد نبوده.

یاد بگیر، تمرین کن، شکست بخور، باز یاد بگیر. خودتو نشون بده، از هیچ فرصتی نترس، و از همه مهم‌تر: شروع کن. چون تا وقتی فقط فکرش رو بکنی، هیچی اتفاق نمی‌افته. اما وقتی قدم اول رو برداری، مسیر خودش راهشو نشون می‌ده.

چطور ادمین اینستاگرام بشم؟

اولین قدم واسه شروع مسیر ادمین شدن اینه که یه نگاهی به خودت بندازی. آره، دقیقا خودت! باید بدونی اصلاً چرا می‌خوای وارد این مسیر بشی. دنبال درآمدی؟ می‌خوای مهارتی یاد بگیری که همیشه برات کاربرد داشته باشه؟ یا فقط حس می‌کنی جذابه و دلت می‌خواد امتحانش کنی؟ هر دلیلی که داری، محترمه، فقط باید خودت باهاش روراست باشی.

بعد که تکلیفت با خودت روشن شد، وقتشه بری سراغ یاد گرفتن چیزایی که واقعاً به دردت می‌خوره. نه اون یادگیری‌های تئوری و خشک که فقط وقت تلف کردنه، بلکه یادگیری کاربردی. مثلاً:

  • اینکه چطور کپشن بنویسی که آدمو نگه داره، بخونه، بخنده یا فکر کنه.
  • اینکه چجوری با موبایل یه پست قشنگ طراحی کنی که بازدید بگیره.
  • اینکه الگوریتم اینستاگرام چطور فکر می‌کنه و چیا باعث می‌شن پستت دیده بشه.
  • اینکه استوری فقط یه عکس یا ویدیو نیست؛ یه فرصته برای جذب، برای ارتباط، برای ساختن اعتماد.
  • یا اینکه با ابزارای ساده‌ای مثل Canva، InShot یا CapCut حرفه‌ای کار کنی.

خبر خوب برای میخوام ادمین بشم باید چیکار کنم اینه که لازم نیست از همون اول بری سراغ کلاس‌های گرون‌قیمت. کلی آموزش رایگان و باکیفیت تو یوتیوب، اینستا، یا پیج‌های متخصص هست. حتی می‌تونی اول به‌عنوان کارآموز کنار یکی شروع کنی و تو دل کار یاد بگیری. مهم اینه که شروع کنی، با علاقه و پشتکار. چون وقتی وارد این مسیر بشی، تازه می‌فهمی چقدر جای رشد و فرصت توشه.

استفاده درست از گوشی برای ادمین شدن؛ میخوام ادمین بشم باید چیکار کنم

تقریباً همه‌مون یه گوشی داریم. اما فرق اون کسی که می‌خواد یه قدم جدی توی مسیر رشدش برداره با بقیه اینه که گوشیشو فقط برای خوش‌گذرونی نمی‌خواد. براش یه وسیله‌ست، نه وسیله‌ی وقت‌کُشی.

اگه ته دلت می‌خوای بری سمت ادمین شدن، یا هر کار محتوایی دیگه، باید از همین حالا یه تصمیم مهم بگیری: این که نگاهت به گوشیتو عوض کنی. گوشی می‌تونه یه دفتر کار جمع‌و‌جور باشه که همیشه همراته. فقط کافیه بخوای.

چی‌کار باید بکنی؟ اول از همه یه نگاهی بنداز به پیج‌هایی که فالو داری. اگه پره از فان و حاشیه، یه خونه‌تکونی لازم داری! به‌جاش برو سراغ پیج‌هایی که بهت یاد می‌دن. آموزش طراحی، تدوین، کپشن‌نویسی، الگوریتم اینستاگرام… چیزایی که واقعاً به دردت می‌خورن.

بعدش یه پوشه توی گوشیت بساز. یه جای مخصوص برای اپ‌هایی که به کارت میان. مثلاً InShot برای تدوین ویدیو، Canva برای طراحی، Notion برای نوشتن و برنامه‌ریزی، Mojo برای ساخت استوری‌های جذاب، و چندتا ابزار دیگه که کم‌کم می‌تونی کشفشون کنی.

حالا وقت تمرینه برای ادمین شدن از صفر تا صد. با همین گوشی شروع کن به ساختن. ویدیو بساز، طراحی کن، کپشن بنویس، حتی اگه اولش خوب نشه. مهم اینه که یاد بگیری از ابزاری که توی دستته، مثل یه حرفه‌ای استفاده کنی.

شروع یادگیری ادمینی اینستاگرام به صورت هدفمند

اگه می‌خوای واقعاً تو کار ادمینی پیشرفت کنی، باید بدونی که یاد گرفتن یه مسیر داره.  یادگیری برای ادمین شدن، به‌طور کلی سه بخش اصلی داره. اگه این سه‌تا رو درست و حسابی بلد نباشی، احتمال این‌که وسط راه کم بیاری یا نتیجه نگیری خیلی زیاده. بیا با هم یه نگاهی بندازیم ببینیم چی به چیه:

  1. تولید محتوا
  2. کپشن نویسی و لحن ارتباطی
  3. شناخت الگوریتم و تعاملات

اگه قراره یه ادمین حرفه‌ای باشی و کسب درآمد با ادمینی داشته باشی، فقط دونستن تئوری‌ها کافی نیست. باید بلد باشی چطوری یه پست یا استوری بسازی که واقعاً دیده بشه، توجه جلب کنه و مهم‌تر از همه، یه پیام مشخص و تأثیرگذار برسونه. یعنی فقط قشنگ بودن ظاهرش مهم نیست؛ محتواش هم باید اون‌قدری قوی باشه که آدم حس کنه باید وایسه و بخونه یا ببینه.

برای این‌که بتونی محتواهایی تولید کنی که چشم‌گیر باشن، باید با یه‌سری ابزار ساده ولی کاربردی آشنا بشی. اینا ابزارایی‌ هستن که خیلی از ادمین‌های حرفه‌ای هم ازشون استفاده می‌کنن:

  • Canva: یه ابزار عالی برای طراحی پست و استوری. حتی اگه طراحی بلد نباشی هم با قالب‌های آماده‌ش می‌تونی شروع کنی و کم‌کم سبک خودت رو بسازی.

  • InShot یا CapCut: این دوتا اپ برای ادیت ویدیو خیلی به درد می‌خورن. می‌تونی باهاشون ویدیوهایی بسازی که هم کیفیت خوبی دارن، هم حرفه‌ای به نظر میان.

  • Mojo یا VN: مخصوص ساخت استوری‌های حرفه‌ای و متحرک. اگه می‌خوای استوری‌هات شبیه برندهای بزرگ باشه، این دوتا گزینه‌های خیلی خوبی‌ان.

اما فقط بلد بودن این ابزارها کافی نیست؛ باید تمرینشون کنی. برای همین، پیشنهاد می‌کنیم یه پیج تمرینی برای خودت بسازی تا راحت بتونی با خیال راحت تجربه کسب کنی، امتحان کنی، اشتباه کنی و یاد بگیری. جلوتر درباره‌ی این پیج بیشتر با هم صحبت می‌کنیم.

کپشن‌ نویسی و لحن ارتباطی؛ میخوام ادمین بشم باید چیکار کنم

ادمین بودن فقط به گذاشتن عکس و ویدیو خلاصه نمی‌شه. ادمین محتوایی یعنی چی اینکه پست‌ بزاری، یه چیزه؛ اینکه مخاطب با کپشنت بمونه و درگیر شه، یه چیز دیگه‌ست. تو باید بلد باشی با کلمات تأثیر بذاری، انگار داری با مخاطب مستقیم حرف می‌زنی. یعنی جادوی واقعی اون‌جاست که یه جمله‌ی ساده رو طوری بنویسی که چشم ازش برنداشته بشه.

این وسط، لحن نوشتارت خیلی مهمه. بدونی کی چی باید بگی و چجوری بگی. همه‌ چی برمی‌گرده به لحن برند. مثلا اگه پیج مربوط به یه برند جدی و رسمی‌ه، دیگه نباید کپشنی بنویسی که خیلی خودمونی یا شوخ‌طبع باشه. برعکس، اگه پیج سبک زندگی یا تفریحیه، رسمی نوشتن فقط مخاطب رو فراری می‌ده.

تمرین کن تا مسلط شی. یه تصویر انتخاب کن و براش سه نوع کپشن مختلف بنویس:

  • رسمی: اطلاعات‌محور، دقیق، بی‌حاشیه.
  • خودمونی: لحن گرم و صمیمی، انگار داری با رفیقت حرف می‌زنی.
  • ترغیب‌کننده: با هدف جذب توجه یا اقدام (مثل خرید، فالو، کلیک).

مهم نیست اولش کپشن‌هات معمولی باشن. مهم اینه که تمرین کنی، تحلیل کنی، و یاد بگیری. با دیدن کپشن‌های خوب، سلیقه‌ی بصری و نوشتاریت تقویت می‌شه. مرور کن، اصلاح کن، دوباره بنویس.

یادت باشه: یه کپشن خوب می‌تونه یه پست معمولی رو به یه پست ماندگار تبدیل کنه.

شناخت الگوریتم و تعاملات، چطوری ادمین اینستاگرام بشم؟

اگه می‌خوای یه ادمین حرفه‌ای اینستاگرام بشی، اولین چیزی که باید باهاش رفیق شی، الگوریتم اینستاگرامه. ادمین‌های کاردرست، بدون اینکه حدس بزنن، دقیق می‌دونن چی پست کنن، کی پست کنن و چجوری پست کنن تا محتواشون بیشتر دیده بشه. انگار مغز اینستاگرام دستشونه!

پس اولین قدم برای حرفه‌ای شدن اینه که بری سراغ یاد گرفتن الگوریتم. منابع زیادن: از یوتیوب بگیر تا پیج‌های آموزشی تو خود اینستاگرام. دنبال آموزش‌هایی باش که بهت نشون می‌دن چطوری این الگوریتم کار می‌کنه، چه فاکتورهایی باعث می‌شن یه پست رشد کنه، و چه چیزایی باعث افت تعامل می‌شن.

اما فقط شناخت الگوریتم کافی نیست. تو به عنوان یه ادمین باید بلد باشی تعامل بگیری. یعنی فقط پست ساختن و استوری گذاشتن نیست؛ باید بدونی چطور کاری کنی که فالوئر لایک کنه، کامنت بذاره، پستو سیو کنه یا برای بقیه بفرسته. این یعنی محتوای تو باید انقدر جذاب، کاربردی یا احساسی باشه که مخاطب رو به واکنش وادار کنه.

یه ادمین خوب، مدام در حال تحلیل و بهبود محتوائه. بررسی می‌کنه کدوم پست بهتر عمل کرده، چرا، و چطوری می‌شه از اون مدل بیشتر استفاده کرد. خلاصه اینکه ادمینی فقط یه شغل نیست، یه مهارته که نیاز به تمرین، آموزش و آزمون‌وخطا داره.

یه پیج تمرینی بساز، اولین رزومه‌ واقعی

الان وقتشه که آستینتو بالا بزنی و یه پیج تمرینی برای خودت بسازی. پیج تمرینی یعنی چی؟ یعنی یه پیج فیک نه، یه پیج واقعی ولی بدون دغدغه کارفرما. پیجی که مال خودته و می‌خوای روش تمرین کنی.

چطور شروع کنی؟

  • یه موضوع انتخاب کن (مثلاً انگیزشی، تغذیه، معرفی کتاب، لباس، میم‌های روان‌شناسی، خلاصه هرچی که بهش علاقه داری و بتونی براش محتوا تولید کنی).
  • یه اسم مناسب و ساده انتخاب کن.
  • یه لوگوی ساده تو Canva بساز.
  • ۱۰ تا پست طراحی کن، کپشن‌ بنویس، و بفرست بالا.
  • استوری بذار. سوال بپرس. تعامل بگیر.

اینجوری هم تمرین می‌کنی، هم یه نمونه‌کار واقعی می‌سازی.

چجوری پروژه ادمینی بگیری و دیده بشی؟

خب حالا که پیج تمرینی‌ت یه کم جون گرفته و دستت اومده که چی به چیه، وقتشه بری سراغ مرحله مهم‌تر: پیدا کردن پروژه واقعی.

سایت‌های فریلنسری رو از دست نده

سایت‌هایی مثل پونیشا، کارلنسر و انجام میدم کلی پروژه دارن که می‌تونی براشون درخواست بدی. شاید اوایل پروژه‌هایی با قیمت پایین‌تر گیرت بیاد، ولی خب اینا هم تجربه‌ست و هم اعتبار جمع می‌کنی. داخل سایت دیوار هم می تونی آگهی بذاری.

دایرکت مؤدبانه بذار برای برندهای کوچیک

برو به پیج های که می‌دونی خودشون ادمین ندارن یا می‌تونن پیجشون رو بهتر کنن. خیلی محترمانه بهشون دایرکت بده. بگو دوست داری باهاشون همکاری کنی و یه نمونه‌کار هم براشون بفرست (همون پیج تمرینی).

یادت باشه شاید اولش کسی جواب نده، ولی ناامید نشو. فقط کافیه یه نفر بهت اعتماد کنه. اون وقت تو هم می‌شی یه ادمین کاربلد که کم‌کم خودت تبدیل می‌شی به یه برند کوچیک. پشتکار خیلی مهمه. اگه ادامه بدی، به مرور زمان پروژه‌ها خودشون میان سراغت.

گرفتن اولین پروژه ادمین اینستاگرام

وقتی اولین پروژه‌ی مدیریت یه پیج رو گرفتی، اون موقع‌ست که مسیر حرفه‌ای‌ شدن شروع می‌شه. حالا دیگه فقط «یه نفر که پست می‌ذاره» نیستی؛ داری یه برند رو تو فضای مجازی رشد می‌دی.

اول از همه، خوش‌قولی خیلی مهمه. اینکه پست‌ها، استوری‌ها یا حتی پاسخ به دایرکت‌ها به‌موقع انجام بشه، خیلی رو دید حرفه‌ای‌ت تأثیر می‌ذاره. کسی که قراره بهت اعتماد کنه، انتظار نظم و تعهد داره.

بعدش، رفتارت باید حرفه‌ای باشه. یعنی نه اون‌قدر صمیمی که مرزها از بین بره، نه اون‌قدر رسمی که سرد و بی‌روح به نظر بیای. یه تعادل محترمانه و دوستانه خیلی جواب می‌ده.

یه نکته مهم دیگه اینه که فقط مجری نباش. اگه ایده‌ای داری که به رشد پیج کمک می‌کنه، حتماً بگو. صاحب پیج احتمالاً وقت یا دید تخصصی برای همه‌چیز نداره، پس تو می‌تونی راه‌حل‌ها و پیشنهادای خلاقانه بدی.

آنالیز و بررسی آمار هم فراموش نشه. از میزان لایک و کامنت گرفته تا نرخ تعامل و رشد فالوئر، همه اینا کمک می‌کنن ببینی کارت جواب داده یا نه. بدون تحلیل، نمی‌تونی بدونی چی خوب بوده و چی باید بهتر شه.

این مقاله ادامه داره…

اگر برای پیدا کردن پروژه نیاز به راهنمایی داری فرم زیر پر کن

دیدگاه خود را در میان بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *