طراح لباس نیاز دارد که یک نمونه کار آنلاین یا همان وب سایت شخصی داشته باشد. در اینجا مراحل ایجاد یک وب سایت منحصر به فرد که مناسب سبک شما است را توضیح میدهیم. این روزها، حضور حرفهای آنلاین برای طراحان و خلاقان یک امر ضروری است. شما میتوانید کارت ویزیت، نمونه کار و رزومه خود را در وب سایت به نمایش بگذارید و کارفرمایان در کمتر از چندثانیه از موتورهای جستجوگر شما را پیدا و استخدام میکنند. ایجاد یک وب سایت فرصتی برای ساختن چیزی است که مهارتهای شما را نشان دهد و صدای منحصر به فرد شما را منتقل کند.
چرا به وب سایت نیاز داریم؟
استفاده شدید مردم از اینترنت
شما زمانی که مشکلی برایتان پیش بیاید؟ یا بخواهید نکتهای را یاد بگیرید؟ اول به کجا مراجعه میکنید؟ مسلماً مشکل خود را در گوگل جستجو میکنید و نتیجهها را دنبال میکنید. اگر بخواهید گوشی بخرید تمام نظرسنجیها را دنبال میکنید تا به یک نتیجه ایدئال برسید. طراحی لباس هم همینطور است. هستند عدهای از افراد که در گوگل به دنبال طراحان لباسی میگردند که برای آنها لباس اختصاصی طراحی کنند. یا مدیران تولیدکننده که به دنبال طراحان حرفهای و بامهارت میگردند. اینجا است که وبسایت داشتن به کمک شما میآید و باعث میشود اسم شما بهعنوان طراح لباس برند شود بین مخاطب عادی و تولیدکنندگان و غیره.
وب سایت داشتن باعث میشود حرفهای جلوه کنید
اگر دو فروشگاه به شما معرفی کنند که یکی از آنها دارای وبسایت است و دیگری فاقد وبسایت و بگویند از این دو میتوانید لباس خریداری کنید انتخاب شما کدام فروشگاه است؟ قطعاً فروشگاهی که وبسایت دارد! چرا؟ به این دلیل که مردم این ذهنیت برایشان ایجادشده است هر کسبوکار میبایست وبسایت مختص خودش را داشته باشد. مانند زمان قدیم که انتظار داشتند یک فروشگاه آدرس واقعی و فیزیکی داشته باشد. هنگامیکه شما بهعنوان طراح لباس دارای سایت طراحی لباس هستید در ذهن مخاطب حرفهای و متخصص دیده خواهید شد و مخاطب به شما و کسبوکارتان اعتماد بیشتری خواهد کرد تا از خدمات وبسایت شما استفاده کنید. اگر در اینستاگرام فعالیت کنید و به مخاطب بگویید بیا و از خدمات من استفاده کن، او اعتماد کمی به شما میکند و سؤالاتی مانند: آیا این فرد در کارش متخصص است؟ آیا فعالیت او قانونی است؟ و… در ذهنش ایجاد میشود.
نمیگوییم اینستاگرام بد است! اینستاگرام به نوع خود بهترین است. و ترکیب فعالیت در اینستاگرام و سایت فروش طراحی لباس خروجی بینهایت باکیفیتی را خواهد داشت. همچنین یکی از راههای کسب درامد از طراحی لباس راهاندازی وب سایت است.
باعث رشد سریع بازاریابی شما میشود
فرض کنید وبسایت مانند یک بیلبورد تبلیغاتی است که در سطح شهر نصبشده است و هزاران بار توسط افراد دیده میشود. حال همین بیلبورد فقط در فضای مجازی است. هنگامیکه سایت شما در فضای مجازی شروع به فعالیت کند توسط هزاران فرد دیده خواهد شد حتی بیشتر از بیلبورد فیزیکی، حتی در اینجا نسبت به نصب یک بیلبورد فیزیکی برای راهاندازی وبسایت هزینه خیلی پایینتری را خواهید پرداخت. از طریق فضای مجازی شانس دیده شدن برند شما ده برابر خواهد شد و روزبهروز فروشتان بیشتر میشود.
اعتبار وب سایت بیشتر از شبکه اجتماعی است
اصلاً به این فکر نکنید که من یک پیج خوب در اینستاگرام دارم و یک کانال پربازدید در تلگرام! اصلا به این موارد اعتماد نکنید زیرا که باعث نمی شود کارفرما به شما اعتماد کند و کارتان جلوه رسمی و حرفه ای ندارد. درست است شبکه های اجتماعی نظیر تلگرام و اینستاگرام قابلیت های بسیار عالی و حرفه ای دارند اما وب سایت داشتن باعث می شود جلوه کار شما رسمی و حرفه ای شود. قطعا هنگامی که شما وب سایت داشته باشید یک هیچ نسبت به طراح لباسی که فقط اینستاگرام دارد جلو است و کارفرما صد در صد با شما قرارداد می بندد.
چگونه یک وب سایت طراح لباس ایجاد کنیم؟
تحقیق کنید و الهام بگیرید
ایجاد وب سایت با برخی تحقیقات بصری آغار میشود. اگر طراح لباس هستید، یا خیاط لباس فرقی نمیکند کافی است نگاهی به سایر وب سایتهای همکاران خود بیاندازید. این کار به شما الهام زیادی میدهد و ایده ای اولیه را ایجاد میکند. به خصوص توصیه میشود نگاهی به وب سایتهای افراد دیگر در صنعتهای متفاوت بیندازید.
وقتی به این منابع نگاه میکنید، به هدفتان از ایجاد تجربهای که مخاطب وارد وب سایت شما میشود فکر کنید. میتوانید یادداشت برداری کنید. جزئیات ضروری مانند پالت رنگ، تایپوگرافی، ساختار سایت موردعلاقه خودرا در نظر بگیرید.
مشورت بگیرید
قبل از راه اندازی وب سایت خود، با کارشناسان طراحی وبسایت مشورت کنید تا شما در راه اندازی وب سایت طراحی لباس راهنمایی کنند. زمانی که شما قدمهای اول را بهخوبی بردارید در آینده وبسایتتان دچار مشکل نخواهید شد. اگر بتوانید در دوره آموزش طراحی وبسایت شرکت کنید خودتان هم سر رشتهای پیدا میکنید و بهتر میتوانید با توجه به شرایط تصمیمگیری کنید.
یک نمونه را انتخاب کنید
چگونه میخواهید بازدیدکنندگان از یک صفحه به صفحه دیگر منتقل شوند؟ با باز کردن منو یا پیشنمایش به پایین برای اطلاعات بیشتر؟ آیا میخواهید سایت شما یک وب سایت تک صفحه ای باشد یا یک گالری از تصاویر که در صفحات باز میشوند؟ اینها سوالاتی هستند که میبایست از خود بپرسید. با مشاهده قالبهای نمونهای که به فروش میرسد میتوانید طرح موردسلیقه خود را انتخاب کنید.
بهترین پروژههای خود را به نمایش بگذارید
نمونه کار های شما باید به راحتی از طریق صفحه اصلی و یا منوی وب سایت قابل دسترسی باشد. این کار را با ایجاد یک صفحه اختصاصی “پروژهها” در وب سایت به نمایش بگذارید.
با بهترین نمونه کار خود مشتریان را هیجان زده کنید
تنها با به اشتراک گذاشتن بهترین کار خود، مشتریان را در معرض خلاقیت و مهارت خود قرار دهید. به این ترتیب، توجه آنها را به نقاط قوت خود جلب خواهید کرد و سطح کیفیت بالایی را در سراسر وب سایت خود حفظ خواهید کرد.
به روزرسانی وب سایت نشان دهنده فعال بودن شماست
علاوه بر ارائه بهترین کار خود، مطمئمن شوید که وب سایت خود را هر چندوقت یکبار به روز کنید تا همیشه جدیدترین نمونه کار های خود را به اشتراک بگذارید. این به بازدیدکنندگان نشان میدهد که شما فعال هستید، کار میکنید و تجربه دارید.
با داستان نویسی، دریافت پروژه حتمی است
اضافه کردن یک داستان برای هر پروژهای که انجام دادهاید بی نهایت مفید و کارساز است. به طوری که بازدید کنندگان میتوانند درک درستی از زمینه کار شما داشته باشند. حتماً شرح مختصری از پروژه ارائه دهید و نقش خود و همچنین همکارانی را که با آنها در آن پروژه کار کردهاید ذکر کنید.
از تصاویر باکیفیت بالا استفاده کنید
اگر طراح لباس هستید و با نرم افزار طراحی میکنید بهتر است عکسی را در وب سایت خود به نمایش بگذارید که کیفیت رندر آن بالا باشد. اگر به طور دستی طراحی میکنید سعی کنید با یک دوربین مناسب، زاویه و نور خوب عکس باکیفیتی را بگیرید. سعی کنید زمان زیادی را برای عکسبرداری از محصولات بگذارید زیرا باعث جذب بازدیدکنندگان میشود و نشان دهنده حرفهای بودن شما است.
صفحات را به خوبی معرفی کنید
هنگامی که میخواهید صفحات وب سایت را شخصی سازی کیند میبایست از متن و تصاویر بهترین بهره را ببرید. عنوانهای بنویسید که ذهن مخاطب را درگیر کند، تصاویری را درج کنید تا مخاطب از دیدن آنها هیجانی شود. در ادامه چندمثال آورده شده است:
صفحه نخست
صفحه اصلی شما باید با طراحی چشم نواز توجه بازدیدکنندگان شما را جلب کند. علاوه بر جنبه بصری، صفحه اصلی شما فرصتی برای تحریک کنجکاوی مشتریان و کارفرمایان با یک جمله مقدماتی قدرتمند است. آن را کوتاه و شیرین بیان کنید و به وضوح بیان کنید که چه کسی هستید و چه میکنید. نیازی به وارد کردن جزئیات بیوگرافی خود در اینجا نیست (این موارد مختص صفحه درباره است) اما نام و حوزه اصلی تخصص شما یک الزام است که در صفحه اصلی باید قرار دهید.
از آنجایی که صفحه شما به عنوان یک نقطه شروع و پایه برای بازدیدکنندگان عمل میکند، مطمئن شوید که منو دیگر صفحات شما به راحتی پیدا میشود و به وضوح کاربران را به صفحه مناسب در شما هدایت میکند.
صفحه درباره طراح لباس
صفحه درباره جایی است که بیوگرافی کوتاه خود را ارائه میدهید، اطلاعات ضروری در مورد فعالیتهای خود، هویت و ارزشهای منحصر به فرد خود را توضیح میدهید. دستاوردها و مهارتهای خود را حتماً لحاظ کنید. همچنین میتواند ایده خوبی باشد که روزمه خود به صورت دانلود فایل پی دی اف درج کنید.
صفحه تماس
پس از اینکه بازدید کنندگان را با سایت خود شگفت زده کردید، مطمئن شوید که آنها میتوانند به راحتی با شما تماس بگیرند. بنابراین فرم تماس، ایمیل، شماره تلفن و لینکهای شبکه اجتماعی خود را در صفحه تماس با ما درج کنید. همچنین پیشنهاد میشود یک شماره همراه در هدر سایت و اطلاعات مهم تماس در فوتر وب سایت خود قرار دهید.
صفحه پروژههای انجام شده
حرفهای بودن خود را با فهرستی از مشتریان محترمی که انتخاب کردهاند باشما کار کنند را در یک صفحه جداگانه قرار دهید. همچنین در پایان کار از مشتریان بخواهید در یک جمله رضایت خودشان را از کار کردن با شما بگویند و آن توضیحات را در صفحه اصلی و صفحه پروزه های انجام شده قرار دهید.
روی سئوی سایت خود کار کنید
یک وب سایت چه فایدهای دارد اگر کسی آن را نبیند؟ برای اینکه مشتریان شما را پیدا کنند و خدمات شما را به راحتی رزرو کنند، مباحث مربوط به سئوی وب سایت را یاد بگیرید و در جهت بهینه سازی وب سایت خود تلاش کنید تا آن را در نتایج جستجوی گوگل بالا ببرید.
سایت خود را برای موبایل بهینه کنید
مدیران سایت اغلب تعداد زیادی از کاربرانی که احتمالاً سایت انها را از طریق تلفن هوشمند مشاهده میکنند فراموش میکنند. بهتر است همانقدر که به نمایش سایت خود در دسکتاپ اهمیت میدهید، به نمایش سایت در موبایل هم اهمیت دهید. شک نکنید که مخاطبان زیادی سایت شما را از طریق گوشی مشاهده خواهند کرد. برای صفحه نمایش موبایل فقط مهمترین عناصر را قابل مشاهده نگه دارید. علاوه بر این، به فونتها و رنگهایی که استفاده میکنید توجه کنید و مطمئن شوید که خوانا هستند.
بازخورد صادقانه بخواهید
همه ما احساس گم شدن در یک پروژه را می دانیم تا زمانی که از ظاهر واقعی آن غافل شویم. از دوستان مورد اعتماد خود بپرسید که در مورد محتوا و تصاویر نظرشان چیست؟ آنها چه چیزی را در مورد سایت شما دوست داشتند یا نداشتند؟ آیا بازدید از سایت و صفحات آسان بود؟ بازخورد از دوستان و آشنایان شما میتواند به شما در تنظیم دقیق جزئیات سایت کمک کند.
تولید محتوا در وب سایت طراح لباس
سعی کنید در سایت خود تولید محتوای حرفهای و یونیک داشته باشید، در مورد موضوعاتی که در حوزه کاری شما وجود دارد مقالاتی را بنویسید و آن را سئو کنید تا هم نزد گوگل رتبه سایت خود را بالا ببرید و هم مخاطب از محتوای شما استفاده کند. مهم است که بدانید مخاطب شما چه کسی است؟ سن مخاطبان شما چقدر است؟ دغدغه آنها چیست؟ و به دنبال چه نوع محتوایی هستند؟ با پیدا کردن جواب این سؤالات مسیر برای شما آسان میشود و با تمرکز کامل میتوانید مقالات خوبی را بنویسید.
فعالیت طراح لباس در شبکه های اجتماعی
در شبکه های اجتماعی حتماً فعالیت کنید. شبکه های مانند لینکدین، اینستاگرام، تلگرام الزامی است. داشتن اکانت در لینکدین کمک می کند تا پروژه های جدید طراحی لباس را دریافت کنید توسط کارفرما های سراسر جهان، البته باید زبان انگلیسی خوبی داشته باشید. در اینستاگرام حتما از تکنیک های استفاده کنید تا مخاطبان را به سایت خود انتقال دهید و دیگران به سایت شما عادت کنند. اگر بتوانید در بلاگ سایت خود مقالاتی نظیر آموزش ها، معرفی نکات، تکنیک ها و … ایجاد کنید در جذب مخاطب چه از گوگل و اینستاگرام تاثیر گذار است.
جمع بندی
در این مقاله مجله آرام مُد توضیح دادیم که داشتن وب سایت برای طراح لباس چقدر اهمیت دارد؟ همچنین نکات داشتن یک وب سایت عالی را به صورت کامل شرح داده شد. اگر در این مورد سؤال یا نیاز به کمک دارید کامنت کنید پاسخگوی شما هستیم.
این مقاله ادامه خواهد داشت…
دیدگاه خود را در میان بگذارید