تیزحسی کسب و کار مد و فشن چیست؟ خیلی از افراد در دنیا، آرزو دارند که یک روز کارآفرین شوند و کسب و کار خودشان را راه اندازی کنند. حتی افرادی که کارمند هستند هم چنین رویایی را در سر خود میپرورانند. اما فقط تعداد کمی هستند که موفق میشوند در نهایت کسب و کار خودشان را راه اندازی کنند. راه اندازی کسب و کار مولفههای خاص خودش را دارد که شما نیاز دارید به آنها تسلط داشته باشید. تا در نهایت بتوانید یک کسب و کار را راه اندازی کنید.
در حیطهی مد و فشن مخصوصاً راه اندازی مزون لباس، این مورد زیاد دیده میشود که اغلب مدیران مزون، به خوبی کسب و کارشان را راه اندازی نمیکنند و بعد از گذشت شش ماه فروش خوبی ندارند و کسب و کارشان با مشکل مواجه میشود. مجموعه آموزشی آر اِم مُد به شما آموزش میدهد که چگونه کسب و کارتان را به بهترین شکل مدیریت کنید. اگر تمایل داشتید که کارشناسان ما در مورد کسب و کارتان مشاوره دهند، در اینستاگرام به ما دایرکت دهید.
تیز حسی کسب و کار مد و فشن چیست؟
هنگامی که شما هوش تجاری نداشته باشید از تیزحسی کسب و کار هم بهرمند نخواهیدشد. حتی در آینده کسب و کارتان با مشکلات متفاوتی مواجه خواهید شد. هوش تجاری موردی نیست که سریع به دست بیاید و ما آن را یاد بگیریم. هوش تجاری کم کم با تجربه کردن و مطالعه کردن مستمر بوجود میآید. یکی از مواردی که در هوش تجاری اهمیت زیادی دارد و مهم است که شما در همین ابتدا به آن تسلط داشته باشید. شناسایی الگوی اصلی یک کسب و کار است. هنگامی که شما به الگوی یک کسب و کار مسلط باشید به راحتی میتوانید کسب و کار را مدیریت کنید. و هر زمان که مشکلی بوجود آمد با شناخت الگو تصمیمات اصولی میگیرید و دراخر مشکل رفع خواهد شد.
الگوی اصلی یک کسب و کار
- شناسایی یک مشکل
- ارائه راهکار
- بازاریابی و فروش
- ساخت فرهنگ
- اصلاح فرآیند
یک کسب و کار با چنین الگویی راه اندازی میشود. ابتدا یک مشکل توسط مدیر کسب و کار شناسایی میشود، راهکاری برای مشکل ارائه میکند. راهکار را با شیوههای اصولی بازاریابی میکند. کم کم راهکار تبدیل به فرهنگ میشود و در نهایت این چرخه هر ماه اصلاح میشود. حال رسیدیم به پاسخ تیزحسی کسب و کار مد و فشن چیست؟ تیزحسی کسب و کار در زبان انگلیسی به معنی business acumen میباشد. لغت Acumen در انگلیسی به معنای توانایی گرفتن تصمیمات سریع و دقیق میباشد. بدین گونه که شما در موقعیتهای متفاوت، با شنات و درک موقعیت، همه جوانب را بسنجد و در نتیجه قضاوتها و تصمیماتی مناسبی را داشته باشید.
به زبان ساده ترین تیزحسی کسب و کار مد و فشن یعنی این که مدیر به خوبی سازمان و اهداف آن را بشناسد. خدمات و محصولاتی که به مشتریان ارائه میدهد را به خوبی بشناسد، توانایی آنالیز کردن مخاطبان و مشتریان را داشته باشد و در نهایت تصمیماتی را بیگرد که به نفع کسب و کار و مشتریان آن باشد.
در اصل شما به عنوان یک مدیر نیاز دارید تا تلفیقی از دانش، مهارت و توانایی را داشته باشید تا بتوانید در موقعیتهای متفاوت تصمیماتی را بگیرید که بیشترین سود را برای کسب و کار شما داشته باشد. به عنوان مثال هنگامی که شما به تیزحسی کسب و کار تسلط داشته باشید برای فروش یک محصول به قدری باید کسب و کارتان را بشناسید و به مهارتهای بازاریابی و فروش تسلط کافی داشته باشید. تا بتوانید با یک تصمیمی که میگیرید چند سود را برای مزون لباس یا کارگاه تولیدی که دارید بدست بیاوید.
مولفه های تیزحسی کسب و کار مد و فشن
- دانش
- مهارتها
- توانایی
این سه گزینه جزء مهمترین مؤلفههای یادگیری تیزحسی کسب و کار میباشند. که هر کدام از آنها زیرمجموعههای متفاوتی دارد که در به روز رسانیهای بعدی مقاله، موارد بعدی را معرفی خواهیم کرد. اگر راجع به تیزحسی کسب و کار سوالی دارید در قسمت نظرات بپرسید تا کارشناسان ما در کمترین زمان پاسخگوی شما باشند.
این مقاله ادامه دارد…
دیدگاه خود را در میان بگذارید